Työpaikka on historiaa

1lesken

Täällä palstalla on henkilöitä, jotka ovat vielä työelämässä. Eivätkä lakkaa sitä toitottamasta. Yötäpäivää tehdään työtä ja nukutaan sitten kotona 12 tuntia putkeen. Mihin se elämä jää. Ja mitä siellä kotona ehtii tekemään, kun vapaa-ajat istutaan tietsikalla. Ketä oikeasti kiinnostaa jonkun vuosikymmenien uraputki. Kun tämä henkilö sitten ymmärtää jäädä eläkkeelle, hän on ihan hukassa. Ei olekaan enää herraa yläpuolella joka laatii ohjelman mitä tehdään. Porukat ovat samaa ruuvia vääntäneet tai nappia ommelleet 40 vuotta käskystä ja yhtäkkiä käskytys lakkaa. Miten sitä osaa edes rauhassa vessaan mennä kotosalla, kun on tottunut, että kellokalle on kytiksessä jossain. Tai kahvit on totuttu huitaisemaan kitusiin kiireellä. Tiedän tapauksia, kun eläkeläinen joutuu itse hakemaan tietoa netistä, ihan vaikka lippujen tilaamiseen, niin ei tule mitään. Ei ole vieressä ketään, keltä kysyt, eikä puhelimen päässä ole tukihenkilö, kun tietokone tilttaa. Työn loputtua portista astelee urautuneita, ei itse ajattelevia, fakkiutuneita väsyneitä vanhuksia siviiliin. Kokonaishallinta elämästä on täysin kateissa ja kun vielä rahan tulo vähenee draamaattisesti, eläkeläinen on liemessä oman elämänsä kanssa. Liian suuri ja nopea pudotus kymmenien vuosien työputken jälkeen. Kapitalistia on palvottu vuosikaudet mitättömällä palkalla ja nyt jää luu käteen. Moni jää aivan tyhjän päälle, noin niinkuin henkisesti. Varsinkin yksinelävät. 2lesken.

81

1538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työpaikka on monille alle 68-vuotiaille tätä päivää ja heidän elämäänsä. Ei kai siitä "toitottaminen" ole sen kummempaa kuin jonkin lesken koirankusetusreissut tai terapiahesakäynnit. Etkö parempaa aloitusta keksi kuin toisten kirjoittajien kirjoitusten tai elämän mollaaminen, Ihme läyskä.

      Kirjoitustesi perusteella ei sinunkaan elämäsi ole täysin hallinnassa.

      • siile
        Työpaikka, kirjoitit juuri oikein, on monelle koko elämä. Olkoon sitten herra tai narri. Itse kun olin esim. keskuksena,eläkeläiset eivät malttaneet pysyä kotona. Tulivat päivittäin rupattelemaan, kun eivät osanneet olla kotona. Ja tarkistamaan, onko heidän työnjatkajansa epäonnistunut täydellisesti, kun hän kaiken osaavana lähti eläkkeelle. Mitä mollaamista se on, jos ikänsä on ollut työssä ja kotona ollut taloudenhoitaja, vaimo tai vaimoke, on pyörittänyt taloutta lähes yksin. Itse luultavasti et edes kuulu 60 plus palstalle, joten olehan pimatsu siivolla. Pidä mölyt mahassasi.


      • 2lesken kirjoitti:

        siile
        Työpaikka, kirjoitit juuri oikein, on monelle koko elämä. Olkoon sitten herra tai narri. Itse kun olin esim. keskuksena,eläkeläiset eivät malttaneet pysyä kotona. Tulivat päivittäin rupattelemaan, kun eivät osanneet olla kotona. Ja tarkistamaan, onko heidän työnjatkajansa epäonnistunut täydellisesti, kun hän kaiken osaavana lähti eläkkeelle. Mitä mollaamista se on, jos ikänsä on ollut työssä ja kotona ollut taloudenhoitaja, vaimo tai vaimoke, on pyörittänyt taloutta lähes yksin. Itse luultavasti et edes kuulu 60 plus palstalle, joten olehan pimatsu siivolla. Pidä mölyt mahassasi.

        No mitä mlllaamista sinulla on toisten työpaikkaan suhtautuminen. Itselles on koirankusetus ja omien äärirajojen ylittävä "toisten auttaminen" koko elämä. Mitä sulle jää kun koirasta ja autettavistasi aika jättää, häh? Ettet vin jäisi tyhjän päälle?

        Minun kuulumattomuuteni tai kuulumiseni palstalle ei kuulu sulle pätkän vertaa joten lopetahan jäkätys. Onhan täältä ikäluokan jo ylittäneitäkin ja mahtuvat palstalle joten....


      • siilenämää kirjoitti:

        No mitä mlllaamista sinulla on toisten työpaikkaan suhtautuminen. Itselles on koirankusetus ja omien äärirajojen ylittävä "toisten auttaminen" koko elämä. Mitä sulle jää kun koirasta ja autettavistasi aika jättää, häh? Ettet vin jäisi tyhjän päälle?

        Minun kuulumattomuuteni tai kuulumiseni palstalle ei kuulu sulle pätkän vertaa joten lopetahan jäkätys. Onhan täältä ikäluokan jo ylittäneitäkin ja mahtuvat palstalle joten....

        siile
        Itseasiassa kirjoitin jo työpaikan jättäneistä, fakkiutuneista eläkeläisistä. Kuulin äskettäin eläkeläiseltä itseltään, että hänen.on vaikea suunnitella omaa vapaa-ajan käyttöään. Ennen oli työyhteisö, jonka kanssa tehtiin matkoja, pidettiin juhlia, oltiin kuin suuri perhe. Raha riitti, terveydenhoito oli ilmaista, verotus pienempää. Nyt kun hän on eläkkeellä, romahtaa tulot, verotus nousee, lääkärit ovat kalliita. Tälläkin eläkeläisellä oli/ on puskurirahasto, mutta se menee nopeasti. Tulee asuntoon putkiremppaa, on vuokrattava toinen kämppä. Auton pito tuntuu kalliilta. Nämä kaikki asiat ovat tuttujen eläkeläisten kertomaa. Niin sinä piikit pystyssä oleva, suosittelen että menet ikäluokkasi palstalle ja unohdat meidät vanhukset. Kun tulet tähän ikään, on sinullakin toinen ääni kellossa. Ja kunnioitahan vanhempaasi.


      • 2lesken kirjoitti:

        siile
        Itseasiassa kirjoitin jo työpaikan jättäneistä, fakkiutuneista eläkeläisistä. Kuulin äskettäin eläkeläiseltä itseltään, että hänen.on vaikea suunnitella omaa vapaa-ajan käyttöään. Ennen oli työyhteisö, jonka kanssa tehtiin matkoja, pidettiin juhlia, oltiin kuin suuri perhe. Raha riitti, terveydenhoito oli ilmaista, verotus pienempää. Nyt kun hän on eläkkeellä, romahtaa tulot, verotus nousee, lääkärit ovat kalliita. Tälläkin eläkeläisellä oli/ on puskurirahasto, mutta se menee nopeasti. Tulee asuntoon putkiremppaa, on vuokrattava toinen kämppä. Auton pito tuntuu kalliilta. Nämä kaikki asiat ovat tuttujen eläkeläisten kertomaa. Niin sinä piikit pystyssä oleva, suosittelen että menet ikäluokkasi palstalle ja unohdat meidät vanhukset. Kun tulet tähän ikään, on sinullakin toinen ääni kellossa. Ja kunnioitahan vanhempaasi.

        Lueppas aloituksesi uudelleen jott aymmärrät itsekin mitä oikein kirjoitit.


      • hytinäx1
        2lesken kirjoitti:

        siile
        Työpaikka, kirjoitit juuri oikein, on monelle koko elämä. Olkoon sitten herra tai narri. Itse kun olin esim. keskuksena,eläkeläiset eivät malttaneet pysyä kotona. Tulivat päivittäin rupattelemaan, kun eivät osanneet olla kotona. Ja tarkistamaan, onko heidän työnjatkajansa epäonnistunut täydellisesti, kun hän kaiken osaavana lähti eläkkeelle. Mitä mollaamista se on, jos ikänsä on ollut työssä ja kotona ollut taloudenhoitaja, vaimo tai vaimoke, on pyörittänyt taloutta lähes yksin. Itse luultavasti et edes kuulu 60 plus palstalle, joten olehan pimatsu siivolla. Pidä mölyt mahassasi.

        No tuosta eläkeläisten tulosta nuuskimaan entiselle työpaikalleen täytyy olla varmasti neljäkymmentä vuotta aikaa. Nykyään ei kyllä pääse juuri kukaan "tarkkaileen" työpaikoille. Ulko-ovet pidetään lukittuina:)


      • siilenämää kirjoitti:

        Lueppas aloituksesi uudelleen jott aymmärrät itsekin mitä oikein kirjoitit.

        siile
        Meneppäs ihan kiltisti toiseen ketjuun tekemään duunia.


      • hytinäx1 kirjoitti:

        No tuosta eläkeläisten tulosta nuuskimaan entiselle työpaikalleen täytyy olla varmasti neljäkymmentä vuotta aikaa. Nykyään ei kyllä pääse juuri kukaan "tarkkaileen" työpaikoille. Ulko-ovet pidetään lukittuina:)

        hyti
        Viimeksi kun olin hammaslääkärissä, luukun takana oli entinen työntekijä, eläkeläinen, lapsenlapsenlapsensa kanssa. Esittelemässä jälkipolveaan nykyisille duunareille. Oletko kuullut työpaikoista, joissa ei olla lukittujen ovien takana.


      • 2lesken kirjoitti:

        siile
        Itseasiassa kirjoitin jo työpaikan jättäneistä, fakkiutuneista eläkeläisistä. Kuulin äskettäin eläkeläiseltä itseltään, että hänen.on vaikea suunnitella omaa vapaa-ajan käyttöään. Ennen oli työyhteisö, jonka kanssa tehtiin matkoja, pidettiin juhlia, oltiin kuin suuri perhe. Raha riitti, terveydenhoito oli ilmaista, verotus pienempää. Nyt kun hän on eläkkeellä, romahtaa tulot, verotus nousee, lääkärit ovat kalliita. Tälläkin eläkeläisellä oli/ on puskurirahasto, mutta se menee nopeasti. Tulee asuntoon putkiremppaa, on vuokrattava toinen kämppä. Auton pito tuntuu kalliilta. Nämä kaikki asiat ovat tuttujen eläkeläisten kertomaa. Niin sinä piikit pystyssä oleva, suosittelen että menet ikäluokkasi palstalle ja unohdat meidät vanhukset. Kun tulet tähän ikään, on sinullakin toinen ääni kellossa. Ja kunnioitahan vanhempaasi.

        Millä oikeudella tulet minua ohjailemaan ja komenelemaan? Minä kirkoitan missä ja milloin haluan.


      • 2lesken kirjoitti:

        siile
        Meneppäs ihan kiltisti toiseen ketjuun tekemään duunia.

        Meeppä ite mihin tykkäät.


      • 1lesken
        siilenämää kirjoitti:

        Millä oikeudella tulet minua ohjailemaan ja komenelemaan? Minä kirkoitan missä ja milloin haluan.

        siile
        Sovit tuonne PPn ketjuun lirkuttelemaan. Täällä sulla ei ole niitä teflonvastauksia. Se on moro. Vaihda ketjua. 2lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        siile
        Sovit tuonne PPn ketjuun lirkuttelemaan. Täällä sulla ei ole niitä teflonvastauksia. Se on moro. Vaihda ketjua. 2lesken

        Vaihdas itse vaihdetta tai kanavaa.
        Mikä on teflonvastaus?


      • 1lesken
        siilenämää kirjoitti:

        Meeppä ite mihin tykkäät.

        Siilen
        Niin olen aina.tehnyt. Mutta koskaan en ole palannut kotiini takaisin, kun sieltä 17 vuotiaana läksin. Olen ollut omillani, ilman mamman apua. .2lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        Siilen
        Niin olen aina.tehnyt. Mutta koskaan en ole palannut kotiini takaisin, kun sieltä 17 vuotiaana läksin. Olen ollut omillani, ilman mamman apua. .2lesken

        No voi hellanlettas. Kuka tässä on. Mutta ehkä on vaikea ymmärtää että kun on lapsia, on myös mummi. On suuri rikkaus kun mummi saa ja haluaa olla osana lasten elämää vsikka asuttaisiin eti pailkakunnilla. Ihme mustavalkoinen ajattelutyyli sinulla. Mutta onko näin että mitä ei itse ole kokenut sitä ei ymmärrä. Eikä arvoa.


      • siilenämää kirjoitti:

        Vaihdas itse vaihdetta tai kanavaa.
        Mikä on teflonvastaus?

        siile
        Teflonvastsus on yhtä typerä kuin kysymys. Kysytään jotain liirumia ja vastatataan laarumia. Ei ole mitään kiinnitystä koko aiheeseen. Heitellään vaan jotain läppää, lämpimikseen. Mene PP ketjuun miin tajuat teflonin.


      • 2lesken kirjoitti:

        siile
        Teflonvastsus on yhtä typerä kuin kysymys. Kysytään jotain liirumia ja vastatataan laarumia. Ei ole mitään kiinnitystä koko aiheeseen. Heitellään vaan jotain läppää, lämpimikseen. Mene PP ketjuun miin tajuat teflonin.

        PP: aloitus hakkaakin sinun aloituksesi mennen tullen. Sinuahan kiinnostaakin vapi yksi ja ainoa asia: Toisten mollaaminen ja itsesi kehuminen ja valitus. Kaikki muu on liirumlaarumia.


    • NikittäKirjoitanVälill

      Puhut näköjään vain omista kokemuksistasi ja kuvittelet kaikkien palstalaisten kokeneen samanlaisia kuvioita. Täällä on varmast monia koulutettuja ja työkuvioihin perehtyneitä ihmisiä, jotka ovat kantaneet itse vastuun omista työkuvioistaan ja osa varmasti monien muidenkin tekemisistä. On varmaan päällikkö- ja johtajatason tekijöitä sekä yrittäjiäkin, jotka ainakin vierailevat täällä aina välillä, joskus useinkin.

      • NIikittä
        Ainahan minä omista kokemuksistani kirjoitan, kenen sitten? Olen kirjoitellut tänne nelisen vuotta, ja muiden kirjoituksista päättelen, että tänne on johkaantuneet konkan tehneitä kauppiaita, rappuruusuja, jonkin sortin laitossiivoojia, kansankynttilä ja muutama harras sekä ateisti. Että ei ehkä ihan penaalin terävimpiä kyniä täällä vaikuta. Tai sitten ovat piilottaneet lahjansa ja asemansa vakan alle.


    • YksiRakassRiittää

      Jaa, tänään tätä.
      Mitäs sanot naisesta, jolla on kokemusta vain yhdestä miehestä seksissä, rakastajana. Aviomies. Ei kokemuksia muista miehistä.
      Muistan, että lesken ei diggaa yhden-miehen-naista.

      • Juu ja sille kelpaa toistenkin miehet ;).


      • Yksi
        Leski ei diggaa naisia. Leski on hetero.


      • siilenämää kirjoitti:

        Juu ja sille kelpaa toistenkin miehet ;).

        siile
        Ja siili on levittänyt piikkinsä alaikäisenä alfauroolle ja kantanut hedelmän oman mammansa hoidettavaksi. Lapsena kun aloittaa pentujen teon ilman papin aamenta, on jo nuorena mummo.


      • 2lesken kirjoitti:

        siile
        Ja siili on levittänyt piikkinsä alaikäisenä alfauroolle ja kantanut hedelmän oman mammansa hoidettavaksi. Lapsena kun aloittaa pentujen teon ilman papin aamenta, on jo nuorena mummo.

        Väärin väärin. Kyllä olin ihan täysikäinen kun jalkani levitin ja kaikki lapseni olen itse hoitanut. Tosin minun lapseni olivat (/ovat siitä hyvässä asemassa että heillä on rakastava mummo.

        Vai itsestäsikös puhut sillä minä en vielä ole oikea mummo :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Väärin väärin. Kyllä olin ihan täysikäinen kun jalkani levitin ja kaikki lapseni olen itse hoitanut. Tosin minun lapseni olivat (/ovat siitä hyvässä asemassa että heillä on rakastava mummo.

        Vai itsestäsikös puhut sillä minä en vielä ole oikea mummo :).

        siile
        Mutta miten oli sen papin aamenen kanssa. Ja lasten isien kanssa. Oi voi, lapsiraukkoja. Mummu hoitajana.. Missä oli isän malli. Eikö äitisi olisi halunnut jo levätä lastenhoidosta, kun oli omansa hoitanut. En tajua ajatusmaailmasi, liekö sitä edes olemassa paljoakaan.


      • 2lesken kirjoitti:

        siile
        Mutta miten oli sen papin aamenen kanssa. Ja lasten isien kanssa. Oi voi, lapsiraukkoja. Mummu hoitajana.. Missä oli isän malli. Eikö äitisi olisi halunnut jo levätä lastenhoidosta, kun oli omansa hoitanut. En tajua ajatusmaailmasi, liekö sitä edes olemassa paljoakaan.

        Jopas sitä ollaan meitsin aamenista kiinnostuneita😉. Lapsilla on isä edelleen. Mummola on edelleen mieluinen paikka jossa käydään yökylässä. Mutta se voi olla lapsettoman vaikea ymmärtää. Meillä on niin erilaiset taustat että ymmärrän jos et "tajua". En kuitenkaan sen takia näkisi sinua mitenkään fiksumpana.


    • hytinäx1

      On sulla ihme aloituksia! Ei meitä ole montakaan työelämässä vielä kokopäiväisesti 40 tuntia viikossa pakertavaa yksinelävää täällä päivästä toiseen istumassa suomi24 60 palstalla ja kirjoittelemassa kaikenlaisia loruja. Jokainenhan meistä vointinsa mukaan myös harrastaa muutakin töitten jälkeen sekä viikonloppuisin . Tietenkin olisi suotavaa että viimeisen vuoden , ennenkuin lopullisesti jää eläkkeelle, voisi tehdä puolipäivä töitä , jos se vaan taloudellisesti yksinelävällä on mahdollista jotka eivät saa leskeneläkettä tai omaishoitajan palkkaa, ettei se liika vapaa- aika yhtäkkiä tupsahtavana alkaisi käydä hermoille.

      • hyti
        Mitenkä voi saada omaishoitajapalkkaa/tukea ja olla työelämässä. Leskeneläkettä nauttivat henkilöt, jotka ovat virallisesti menneet avioliittoon, eivätkä lusmuile avoliitto tai seurustelusuhteessa. Nämä jotka eivät virallista suhdettaan avioliitolla, laskevat, että se on kannattavmpaa ja vapaampaa. Voi lähteä helpommin tai heittää toinen hevon kuuseen. Leskeneläkettä, josta maksetaan reilu vero, on turha kadehtia. Menkää naimisiin ja sitokaa itsenne kultaisiin kahleihin.


      • 2lesken kirjoitti:

        hyti
        Mitenkä voi saada omaishoitajapalkkaa/tukea ja olla työelämässä. Leskeneläkettä nauttivat henkilöt, jotka ovat virallisesti menneet avioliittoon, eivätkä lusmuile avoliitto tai seurustelusuhteessa. Nämä jotka eivät virallista suhdettaan avioliitolla, laskevat, että se on kannattavmpaa ja vapaampaa. Voi lähteä helpommin tai heittää toinen hevon kuuseen. Leskeneläkettä, josta maksetaan reilu vero, on turha kadehtia. Menkää naimisiin ja sitokaa itsenne kultaisiin kahleihin.

        "eivätkä lusmuile avoliitto tai seurustelusuhteessa. "

        Niivvai jotkut lusmuilee toistenm ukkojen kanssa, siis aviossa olevien :). Mitäs siitä sanot?


      • siilenämää kirjoitti:

        "eivätkä lusmuile avoliitto tai seurustelusuhteessa. "

        Niivvai jotkut lusmuilee toistenm ukkojen kanssa, siis aviossa olevien :). Mitäs siitä sanot?

        siile
        Ei ole ainakaan ollut sinun ukkosi, kun ei ollut niin itseensä kyllästynyttä ukkoa, että olisi sinut kakaroinesi vienyt vihille.


      • 2lesken kirjoitti:

        siile
        Ei ole ainakaan ollut sinun ukkosi, kun ei ollut niin itseensä kyllästynyttä ukkoa, että olisi sinut kakaroinesi vienyt vihille.

        Sanoo hän joka ei saa miestä kuin varatuista miehistä😉.


    • Kun ihminen jää eläkkeelle, uraputkea ei enää ole, sitä ei enää kysellä, se on tarpeeton.

      Nuori, joka kirjoittaa ylioppilaaksi saa yo-todistuksen mistä käy ilmi, miten hän on perusopinnoistaan suoriutunut, sitä paperi ei enää työelämässä tarvita.

      Osallistuminen järjestötoimintoihin, vapaaehtoitöihin ja harrastustoimintaan on aloitettava ennen eläkkeelle siirtymistä jos haluaa, että ei putoa tyhjän päälle.

      Harrastuksissa koulutus ja uraputki eivät merkkaa mitään. Olet yksi samasta asiasta kiinnostunut, joka yhdistää niin napinompelijaa kuin kunnanjohtajaa.

      On paljon ikäihmisiä, joille tietotekniikka on hepreaa. He eivät näillä turpakäräjillä viihdy.
      Eräs ystävättäreni sanoi, että käsityöt ja lapsenlapset täyttävät hänen arkensa. Ei häntä kiinnosta älypuhelimet eikä tietsikat.

      On totta, että eläkeiän noustessa jopa 68-vuoteen, vapaus ei enää maistu hyvälle. Elämän ehtoo avautuukin harmaana loppuun väsyneille vanhuksille, joiden elämän saavutukset eivät jaksa kiinnostaa enää ketään. Nämä omasta mielestää, suuret elämäntyön sankarit kykenevät korkeintaan istumaan tietokoneen ääreen ja nivelrikkoutuneilla sormillaan naputtelevat suomi24 ikäihmisten palstalle kuinka sivistyneitä ja viisaita ihmisiä he ovat.

      Tääĺlä ikäihmisten palstoilla kirjoittelee myös ns. työelämässä olevia joilla kommunikointia kertyy aamuvarhaisesta iltamyöhään ja yötä myöten. Niin mukana työn hektisissä tilanteissa, että ihan hirvittää miten he selviytyvät vaativista työtehtävistään.

      Itse en aktiivisina työvuosinani kerennyt keskustelupalstoilla, onneksi en, olisi jäänyt työt tekemättä.

      No, tietty nuoremmat sairaseläkkeellä olevat ovat ikänsä puolesta vielä pirteitä ja aktiivisia, ajan hermolla tietotekniikan käyttäjinä. He jaksava (tarinoidessaan työstä) kertoa muille urastaan ja merkittävästä työstään, johon eivät kuitenkaan ole enää kykeneviä.

      Mitä se hyöveijjää, ei mittään.

      • Sinun aktiivisista työvuosistasi taitaa olla vierähtänyt vähän vettä joessa. Liekkö ollut tällaista tietotekniikan käyttöä vielä olemassakaan?


      • siilenämää kirjoitti:

        Sinun aktiivisista työvuosistasi taitaa olla vierähtänyt vähän vettä joessa. Liekkö ollut tällaista tietotekniikan käyttöä vielä olemassakaan?

        Ostin yritykseni perustamisvaiheessa tietokoneen kaikilla verneillä. Silloin oli vuosi1993. Esikoiseni, jolla oli ollut tietokone pitemmän aikaa käytössään opetti minut tietotekniikan saloihin. Tosin ensimmäisen reilut kymmenen vuotta käytin tietokonetta työni vaatimiin asiakaskontaktien hoitoihin ja yrityksen pyörittämisessä vaadittaviin yhteyden pitoihin.

        Sinä taisit puuhastella noina aikoina kahden lehtolapsesi kakkavaippahommissa.


      • korppis kirjoitti:

        Ostin yritykseni perustamisvaiheessa tietokoneen kaikilla verneillä. Silloin oli vuosi1993. Esikoiseni, jolla oli ollut tietokone pitemmän aikaa käytössään opetti minut tietotekniikan saloihin. Tosin ensimmäisen reilut kymmenen vuotta käytin tietokonetta työni vaatimiin asiakaskontaktien hoitoihin ja yrityksen pyörittämisessä vaadittaviin yhteyden pitoihin.

        Sinä taisit puuhastella noina aikoina kahden lehtolapsesi kakkavaippahommissa.

        Lehtolapsen :DD. Käyttämistäsi käsitteistä huomaa että olet ikäistäsi vanhempi ja kalkkiksempi :DDDDDDD.

        Viina ja vini on sullekin kuitenkin maistuntu ja kettumainen luonne ei lähde tietotekniikalla joita mammanpojat opettaa.;).


      • Ja sinä edelleen puuhastelet avioeropoikiesi kanssa.


      • siilenämää kirjoitti:

        Lehtolapsen :DD. Käyttämistäsi käsitteistä huomaa että olet ikäistäsi vanhempi ja kalkkiksempi :DDDDDDD.

        Viina ja vini on sullekin kuitenkin maistuntu ja kettumainen luonne ei lähde tietotekniikalla joita mammanpojat opettaa.;).

        Siili mene itseesi, tulet ilkeilemään kommenttehihini.

        Olet mainostanut kommentoivasi asia tasolla, et henkilötasolla. Lisäksi olet sanonut, että sitä saavat mitä tulevat hakemaan. Kyseisten asioiden rikkojana antanet myös minulle oikeuden vastata sinulle samalla mitalla takaisin.


        Se, että sinä ja leski olette alkoholivastaisia on teidän molempien henkilökohtainen ongelma ei minun.

        Käsittääkseni olen 12- vuotta sinua vanhempi. Olen saanut elää 12-vuotta kauemmin kuin sinä. Se kuinka vanhaksi sinä elät ja minkälaista elämää elät 70-vuotiaana, aika näyttää.


      • korppis kirjoitti:

        Siili mene itseesi, tulet ilkeilemään kommenttehihini.

        Olet mainostanut kommentoivasi asia tasolla, et henkilötasolla. Lisäksi olet sanonut, että sitä saavat mitä tulevat hakemaan. Kyseisten asioiden rikkojana antanet myös minulle oikeuden vastata sinulle samalla mitalla takaisin.


        Se, että sinä ja leski olette alkoholivastaisia on teidän molempien henkilökohtainen ongelma ei minun.

        Käsittääkseni olen 12- vuotta sinua vanhempi. Olen saanut elää 12-vuotta kauemmin kuin sinä. Se kuinka vanhaksi sinä elät ja minkälaista elämää elät 70-vuotiaana, aika näyttää.

        Olen myös sanonut, vastaan samalla tavoin kuin minulle puhutaan, joten pidä hyvänäs vaan. Etkö todella näe mitään vikaa itsessäsi?

        Ihanko totta. Näyttääkö aika minkälaista elämää elän 70-vuotiaana😂😂.


      • ala.arvoista
        siilenämää kirjoitti:

        Olen myös sanonut, vastaan samalla tavoin kuin minulle puhutaan, joten pidä hyvänäs vaan. Etkö todella näe mitään vikaa itsessäsi?

        Ihanko totta. Näyttääkö aika minkälaista elämää elän 70-vuotiaana😂😂.

        Siiliriepale kyllä osaat hyökkiä toisten kimppuun ilman että nää on sanonut sulle sanaakaan, olet riitelijä pahimmasta päästä.


      • ala.arvoista kirjoitti:

        Siiliriepale kyllä osaat hyökkiä toisten kimppuun ilman että nää on sanonut sulle sanaakaan, olet riitelijä pahimmasta päästä.

        Korppishan ei osaa ;).
        Täältä pesee samalla mitalla. En jää toiseksi.


      • ala.arvoista
        siilenämää kirjoitti:

        Korppishan ei osaa ;).
        Täältä pesee samalla mitalla. En jää toiseksi.

        Nyt oli kyse sinusta, muistutat aina.i.ankeista joka jatkaa vaikka ikuisuuteen.


      • ala.arvoista kirjoitti:

        Nyt oli kyse sinusta, muistutat aina.i.ankeista joka jatkaa vaikka ikuisuuteen.

        Myönnetään. Minä en siinä kisassa jää kakkoseksi.


    • Josko.100-vuotiaaksi

      Kyllä työelämä on mukavaa aikaa. Jos joku paikka ei miellytä, sen kun muuttaa toiseen. Meidän vanhojen työaikaan se vielä onnisti, nyt on vaikeempaa vaikka olisi kuinka koulutettu. Itse vaihdoin työpaikkaa vielä 63 vuotiaana, sitä ennen 54 vuotiaana, ihan vapaaehtoisesti ja haun kautta. Vuosia kertyi lähes 50.
      Luettelo meistä kirjoittajista on hauska: konkan tehneitä kauppiaita, rappuruusuja, jonkin sortin laitossiivoojia, kansankynttilä ja muutama harras sekä ateisti. En millään keksi, mihin ryhmään kuulun, mitä lie piilotan, tosin en tiedä mikä on rappuruusu, onko niitä rivitalossa.
      Kävin eilen tapaamassa vanhoja työkavereita, ihana hetki. Tapaan neljän työpaikan tyyppejä pari kertaa vuodessa, osa eläkeläisiä, osa vielä töissä. Antoisaa, muistuttaa kahvitaukoja, joita kaipaan töistä eniten.
      Eläkkeellä on hieman vauhdittomampaa, mutta ei yksipuolisempaa. Menovinkkejä on niin paljon että aamuisin kuluu tunti-pari vain miettiessä, minne suuntaa. Ja kun vaihtaa viimetipassa menokohdetta, niin ei tylsisty. Jokainen päivä on seikkailu. Työelämä ei ole varastanut minulta mitään, päinvastoin.

      • Hyvä tasapainoinen kuvaus.


      • flegmaatti

        Alku pitää paikkansa! Haalariduuneja ainakin parikymmentä. Lyhyin oli 3 pv. Vaihdoin pois koska olin saanut väärää tietoa palkkauksesta.
        Kun hoiti hommansa niin poissaolon jälkeenkin pääsi halutessaan samaan paikkaan.

        Toimihenkilönä 7 vakituista työpaikkaa. Uusi työnantaja järjesti aina työsuhdeasunnon verotusarvon mukaisella vuokralla sekä muutto kuljetuksen muuttomiehineen.
        Todella helppoa.
        Loppuvuosina 10 työpätkää. Lyhyin 2pv, pisin 7kk. Kaikki kotipaikkakunnan ulkopuolella.
        Piteneviä työttömyysjaksoja.

        Aloitin pehmeän laskun 52 vuotisena ja tavoitin täydellisyyden 57 vuotisena samaan aikaan kun vaimonikin suostui luopumaan osa-aikaisesta viivakoodin vinguttamisesta marketin kassalla.

        Menoja ei tarvitse paljoakaan miettiä. Kotona ollessa on viikko-ohjelma varsin pitkälle rutinoitunut. Keväät ja syksyt ovat olleet vakioita jo koko eläkeläisajan, 17 vuotta.
        Muuten suunnittelemme ja varaamme matkat pisimmilään vuodeksi etukäteen.

        Muutama työkaverini on vielä hengissä. Tapaamme liikuntaharrastuksen parissa ja kahden kanssa satunnaisesti ja ainakin merkkipäivinä.

        Minusta on hyvä, että ihmiset löytävät itseään tyydyttävän sisällön elämäänsä mistä tahansa rikoslain hyväksymästä tavasta!


      • 1lesken

        Kirjoitan henkilöistä, jotka asuvat yksin ja manaavat tietotekniikan nopeaa etenemistä. Yksi leskirouva kertoi, että hänelle on pakko asentaa kameravalvonta, kun käy öisin hiippalijoita. Samoin hänen on hommattava älypuhelin ja tabletti, kun pankit pistävät kassansa kiinnl. Rahaa ei saa täällä maalla muuta kuin kortilla. Tai kännyllä. Hän hoitaa vielä vanhemman henkilön pankkiasioita, joka ei ole ikinä hommannut kortin korttia. Leskirouva, eläkeläinen, kauhisteli sitä, miten ihmeessä hän osaa käyttää niitä kaikkia digivehkeitä. Ei ole jälkikasvua, joka tulisi jeesimään. Työssä näitä ongelmia ei aikoinaan ollut. Samainen rouva kertoo, että hän ei enää tiedä, mistä ostetaan junalippu, bussilippu tai lentolippu. Muualta kuin netistä. Ja se on hebreaa. Tilaat, maksat, tulostat. Rouva sanoo, että hän pysyy mieluumminen maaseudun rauhassa. Kaikki kun eivät kuulu seuroihin tai ole muuten sosiaalisia. Yksin jäät helposti ongelmiesi kanssa. Tässä ketjussa ollaan toista maata. Suvereenisesti osataan heti kaikki, kun on tarvis. Ei ole ongelmia työssä, ei eläkkeellä, ei avioliitossa, kakarat ja kakarankakarat ovat huippuosaajia, mies/ vaimo ihan superia. Rahaa on kuin rantarosvoilla ja tietotekniikka sujuu leikiten. Olenkohan sittenkään lähes 70n kymppisten aitojen ja rehellisten ihmisten palstalla. Tuskin. 2lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        Kirjoitan henkilöistä, jotka asuvat yksin ja manaavat tietotekniikan nopeaa etenemistä. Yksi leskirouva kertoi, että hänelle on pakko asentaa kameravalvonta, kun käy öisin hiippalijoita. Samoin hänen on hommattava älypuhelin ja tabletti, kun pankit pistävät kassansa kiinnl. Rahaa ei saa täällä maalla muuta kuin kortilla. Tai kännyllä. Hän hoitaa vielä vanhemman henkilön pankkiasioita, joka ei ole ikinä hommannut kortin korttia. Leskirouva, eläkeläinen, kauhisteli sitä, miten ihmeessä hän osaa käyttää niitä kaikkia digivehkeitä. Ei ole jälkikasvua, joka tulisi jeesimään. Työssä näitä ongelmia ei aikoinaan ollut. Samainen rouva kertoo, että hän ei enää tiedä, mistä ostetaan junalippu, bussilippu tai lentolippu. Muualta kuin netistä. Ja se on hebreaa. Tilaat, maksat, tulostat. Rouva sanoo, että hän pysyy mieluumminen maaseudun rauhassa. Kaikki kun eivät kuulu seuroihin tai ole muuten sosiaalisia. Yksin jäät helposti ongelmiesi kanssa. Tässä ketjussa ollaan toista maata. Suvereenisesti osataan heti kaikki, kun on tarvis. Ei ole ongelmia työssä, ei eläkkeellä, ei avioliitossa, kakarat ja kakarankakarat ovat huippuosaajia, mies/ vaimo ihan superia. Rahaa on kuin rantarosvoilla ja tietotekniikka sujuu leikiten. Olenkohan sittenkään lähes 70n kymppisten aitojen ja rehellisten ihmisten palstalla. Tuskin. 2lesken

        Mite mittaat tällä palstalla aitouden ja rehellisyyden, kysyn vaan.


      • 1lesken kirjoitti:

        Kirjoitan henkilöistä, jotka asuvat yksin ja manaavat tietotekniikan nopeaa etenemistä. Yksi leskirouva kertoi, että hänelle on pakko asentaa kameravalvonta, kun käy öisin hiippalijoita. Samoin hänen on hommattava älypuhelin ja tabletti, kun pankit pistävät kassansa kiinnl. Rahaa ei saa täällä maalla muuta kuin kortilla. Tai kännyllä. Hän hoitaa vielä vanhemman henkilön pankkiasioita, joka ei ole ikinä hommannut kortin korttia. Leskirouva, eläkeläinen, kauhisteli sitä, miten ihmeessä hän osaa käyttää niitä kaikkia digivehkeitä. Ei ole jälkikasvua, joka tulisi jeesimään. Työssä näitä ongelmia ei aikoinaan ollut. Samainen rouva kertoo, että hän ei enää tiedä, mistä ostetaan junalippu, bussilippu tai lentolippu. Muualta kuin netistä. Ja se on hebreaa. Tilaat, maksat, tulostat. Rouva sanoo, että hän pysyy mieluumminen maaseudun rauhassa. Kaikki kun eivät kuulu seuroihin tai ole muuten sosiaalisia. Yksin jäät helposti ongelmiesi kanssa. Tässä ketjussa ollaan toista maata. Suvereenisesti osataan heti kaikki, kun on tarvis. Ei ole ongelmia työssä, ei eläkkeellä, ei avioliitossa, kakarat ja kakarankakarat ovat huippuosaajia, mies/ vaimo ihan superia. Rahaa on kuin rantarosvoilla ja tietotekniikka sujuu leikiten. Olenkohan sittenkään lähes 70n kymppisten aitojen ja rehellisten ihmisten palstalla. Tuskin. 2lesken

        Huomenta lesken@

        On sanomettakin selvää, että tällä palstalla kirjoittaa tietotekniikkaa hallitsevat. Kerroin ystävättärestä, joka ei hallitse nykyajan verneutä, mutta elää hyvin ilman niitä.

        Kännykästä tuli mieleen ensimmäinen "halkoni". Se oli iso Nokian puhelin. Ostin sen käytettynä. Se maksoi 6000 mk. Oli se komia vehe siinä oli pieni antennikin. Asensin autooni puhelimen pidikkeen. Älveenä ajelin pitkin kylän raittia " halko" korvalla.


      • Heikunkeikku
        korppis kirjoitti:

        Huomenta lesken@

        On sanomettakin selvää, että tällä palstalla kirjoittaa tietotekniikkaa hallitsevat. Kerroin ystävättärestä, joka ei hallitse nykyajan verneutä, mutta elää hyvin ilman niitä.

        Kännykästä tuli mieleen ensimmäinen "halkoni". Se oli iso Nokian puhelin. Ostin sen käytettynä. Se maksoi 6000 mk. Oli se komia vehe siinä oli pieni antennikin. Asensin autooni puhelimen pidikkeen. Älveenä ajelin pitkin kylän raittia " halko" korvalla.

        Joo, muistan minäkin "haloon".
        Oliko sun halkos semmonen tiiliskiven kokoinen:)
        Sitä ei niin vaan mihinkään taskunpohjalle pistetty.


      • En-ollut-juppi
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, muistan minäkin "haloon".
        Oliko sun halkos semmonen tiiliskiven kokoinen:)
        Sitä ei niin vaan mihinkään taskunpohjalle pistetty.

        Sitä sanottiin piimäpurkiksikin. Ja oli sillä muitakin lempinimiä.
        Tulipa hommattua sellainenkin. Ei mahtunut povariin. Mutta ei sitä saanut piilottaakaan. Se piti pitää kädessä tai auton kojelaudalla kaikkien nähdä. Juppius ja katu-uskottavuus vaati sen.

        Ja siitä saakka olen juonut myös piimää. Joku asidofilus (silloin se oli aitoa) oli kova sana, hyvä juoma. Nythän piimät ovat lantrattua kusta näin pyhäisesti kauniisti sanoen.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, muistan minäkin "haloon".
        Oliko sun halkos semmonen tiiliskiven kokoinen:)
        Sitä ei niin vaan mihinkään taskunpohjalle pistetty.

        Halkoni oli tiiliskiven jälkeen kehitetty uutuus. Sopi auton kojepellin koteloon ja käteen, taskuunkin kun oli isot taskut.


    • Josko.100-vuotiaaksi

      1lesken, Voisivat sekä auttaja että autettava mennä pankkiinsa keskustelemaan. Ainakin oman pankkini mukaan jokaiselle löydetään ratkaisu raha-asioiden hoitamista varten.
      Matkan maksua varten kannattaa ostaa matkakortti, johon ladataan rahaa bussissa tai R-kiskalla. Bussikuski auttaa, jos ei osaa maksaa kertamaksua. Kai silläkin seudulla, missä asuvat, on R-kiska tai joku kaupan kassa, joka hoitaa vastaavia hommia. Siitä voi ostaa eläkeläisjunalipun, ei tarvii netistä ottaa. Itse olen saanut matkatoimistolta lentolipun, jos lähden ulkomaille, sen saa joko netissä tai kirjekuoressa. Kotimaassa en ole lentänyt. En myöskään ole koskaan tutustunut kamerarvalvontaan, mutta naapurin yrittälle kävi joku firma sen asentamassa, hän vain näpyttää numerosarjan oven suussa olevaan laitteeseen kotoa lähtiessään, eikä muuta tarvii tehdä. Varkaiden tullessa laite hälyyttää ja firma ryntää paikalle ja hoitaa loput. Asun myös maaseudun rauhassa, mutta aika iso kaupunki on n 40 kmn päässä, ajan sinne bussilla tai junalla. Omalla alueella on myös hyväntekeväisyysryhmä, joka neuvoo vanhuksia netin käytössä, en ole tarvinnut. Olisiko näistä jotain apua, en tiedä mitä tekoa tässä on rehellisyydellä, mutta rakentava ainakin olen.

      • 1lesken

        Josko
        Kysymys on henkilöistä, jotka eivät missään tapauksessa suostu kuuntelemaan pankin vaihtoehtoja. Järkähtämättä, viimeiseen asti yrittävät luovia ilman korttia. Kun siinä on se siru. Ja se taas viittaa johokin pedon merkkiin tai jotain tällaista uskomusta on myös älypuhelimessa. Bussissa ei voi ladata matkakorttia, mutta ärrällä se tehdään. Maalla ei ole ärrää, eikä kauppias hoida matka-asioita. Itse lataan netistä nettikorttiin matka-aikaa. Ja kaikki muutkin matkat. Kameravalvonta on päällä yksinäisellä leskirouvalla, kun hänen pihallaan on käynyt tunkeilja, mieshenkilö. Väläykset ovat toistaiseksi pelottaneet ulkopuolisen matkoihinsa. Rouva kertoi, että kun jäi leskeksi ja yksin, pelko iski, kun joku mies alkoi säännöllisen vainoamisen. Ei ole mitään nettiryhmää kylässä. Joku seurakunnan virikekerho on, ja siellä porukat laulaa hoilottavat virsiä ja saarnaavaat niitä parituhattavuotta vanhoja säkeitä. Sen ajan voisi tosiaan käyttää tietotekniikan harjoitteluun. Kyllä maalla on mukavaa. 2lesken


      • Josko.100-vuotiaaksi
        1lesken kirjoitti:

        Josko
        Kysymys on henkilöistä, jotka eivät missään tapauksessa suostu kuuntelemaan pankin vaihtoehtoja. Järkähtämättä, viimeiseen asti yrittävät luovia ilman korttia. Kun siinä on se siru. Ja se taas viittaa johokin pedon merkkiin tai jotain tällaista uskomusta on myös älypuhelimessa. Bussissa ei voi ladata matkakorttia, mutta ärrällä se tehdään. Maalla ei ole ärrää, eikä kauppias hoida matka-asioita. Itse lataan netistä nettikorttiin matka-aikaa. Ja kaikki muutkin matkat. Kameravalvonta on päällä yksinäisellä leskirouvalla, kun hänen pihallaan on käynyt tunkeilja, mieshenkilö. Väläykset ovat toistaiseksi pelottaneet ulkopuolisen matkoihinsa. Rouva kertoi, että kun jäi leskeksi ja yksin, pelko iski, kun joku mies alkoi säännöllisen vainoamisen. Ei ole mitään nettiryhmää kylässä. Joku seurakunnan virikekerho on, ja siellä porukat laulaa hoilottavat virsiä ja saarnaavaat niitä parituhattavuotta vanhoja säkeitä. Sen ajan voisi tosiaan käyttää tietotekniikan harjoitteluun. Kyllä maalla on mukavaa. 2lesken

        No sitten olin väärässä. En tiennyt että on niin syrjäisiä paikkoja, että bussissa ei voi tankata korttia. Tai ettei ole matka-asioita hoitavia pisteitä. Pankkikortin pitäisi saada ilman sirua, eikö vain automaateissakin ole eri reikä sirulliselle kortille, mutta jos ei tahdo ollenkaan korttia niin sitten menee vaikeaksi. Lähimaksutoimintoa ei tarvitse käyttää, en käytä itsekään. Ehkä vähän pitäisi asennetta muuttaa, mitähän mekin joudumme vielä opetella.


      • Maailma-vauhdittuu
        Josko.100-vuotiaaksi kirjoitti:

        No sitten olin väärässä. En tiennyt että on niin syrjäisiä paikkoja, että bussissa ei voi tankata korttia. Tai ettei ole matka-asioita hoitavia pisteitä. Pankkikortin pitäisi saada ilman sirua, eikö vain automaateissakin ole eri reikä sirulliselle kortille, mutta jos ei tahdo ollenkaan korttia niin sitten menee vaikeaksi. Lähimaksutoimintoa ei tarvitse käyttää, en käytä itsekään. Ehkä vähän pitäisi asennetta muuttaa, mitähän mekin joudumme vielä opetella.

        Vanhaa tietoa. Enää ei ole kuin sirullisia kortteja. Vanhat poistuu sitä mukaa kun vanhenee ja lopulta poistuu vanhan kortin reikäkin automaatista.
        Onko tästä 2 - 3 vuotta kun alkoivat suoltaa vain sirukortteja vanhentuneiden tilalle. Koska siru on (muka) se turvallisempi vaihtoehto.
        Totuushan on että se vanha kortti oli lähes murtamaton. Siru on helpompi "kaapata". Vertaa lähimaksu ja muut ominaisuudet.


      • Josko.100-vuotiaaksi
        Maailma-vauhdittuu kirjoitti:

        Vanhaa tietoa. Enää ei ole kuin sirullisia kortteja. Vanhat poistuu sitä mukaa kun vanhenee ja lopulta poistuu vanhan kortin reikäkin automaatista.
        Onko tästä 2 - 3 vuotta kun alkoivat suoltaa vain sirukortteja vanhentuneiden tilalle. Koska siru on (muka) se turvallisempi vaihtoehto.
        Totuushan on että se vanha kortti oli lähes murtamaton. Siru on helpompi "kaapata". Vertaa lähimaksu ja muut ominaisuudet.

        Maailma-vauhdittuu, Kiitos! Voi ei, olen ihan kärryillä pysymätön. Mutta kyllä ihmettelen, miksi tehtäisiin murtamattoman tilalle "helppo murtaa uudistus"


    • Heikunkeikku

      Huomenta!
      Aloitus oli kivaa luettavaa. Huvituin. Se suorastaan salaa anelee sarvia ihmisten päiden päältä noususuuntaan:)

      Minä olen vielä työelämässä. Minä jaksaisin kyllä toitotella työstäni ihan intoa purskuen, jos vaan jotain kiinnostaisi kysyä. Mutta harvemmin kukaan kyselee. Jotkut tutut sanoo, että "Kyllä sulla on helppoa työtä, ei tartte ku istua ja kuunnella". Naurattaa kovasti tommoset sanomiset.
      Mutta minä teenkin vaan tämmöstä pientä plimputustyötä. Onko se ees työtä laisinkaan.
      Jopa moni pieni oppilas on tosissaan kysynyt multa, että " Hei mitä työtä sä ihan Oikeesti teet?" Kun oon vastannut, että tätä opetustahan minä, niin ovat sanoneet, että "Niin niin, mutta mitä sä OIKEESTI teet?". He eivät VOI ajatella, että minun työni voisi olla oikeeta työtä. Se joskus naurattaa:)

      Mulla on siitä kiva työ, että jos tahdon mukamas pikkusen pomomaisesti "mä-määrään-nyt"-fiiliksellä käyttäytyä, niin taivutan vaan käsiäni ja kiristän nutturaa ja alan pontevasti kantapäät klopisten kopsottamaan pitkin huonetta.
      Useinmiten olen kyllä lempeä ja myötämielinen. Tosin voisiko sanoa "manipuloivasti" tiukka.
      Työni on sellaista, että kukaan ei hengitä niskaan. Kukaan ei määrää mitä opetan, kukaan ei määrää miten opetan, kukaan ei määrää koska pitää työt alkaa. Teen itse lukujärjestykseni niin, että se passaa mulle.

      On vielä aikaa, kun työni lopetan että ihan eläkkeelle jäisin. En tiedä, saattaahan olla, että sitten äityisin muutamat yksityisoppilaat ottamaan tänne kotiin. Se voisi olla mukavaan pientä piristystä tavalliseen arkeen.

      Mitä tietokoneisiin tulee, niin olen patalaiska opettelemaan uusia hienouksia. Se on NIIN tympeetä puuhaa, että pääsen helpommalla, jos soitan pojalle ja sanon, että viittisiks, et viittis tulla pistämään sitä ja tätä koneelle. Hän sitten tulee.
      Mä haluan vaan istua Valmiin tietokoneen eteen ja touhuta mitä touhuan. Harvemmin mitään erikoista.

      Arvelen niin, että kun aikanani jään eläkkeelle, niin en ole hukassa. En ole hukkailevaa tyyppiä.
      Jos vaan saan nämä mun käteni sormineen päivineen pitää toimintakykyisenä, niin mulla on vaan taivas rajana. Nää sormet osaa muutakin, kuin vaan plim-plim-plimmiä suorittaa:)
      Paitsi musiikkijuttuja kahlailen.

      • Sinfoniat-siniselle

        Miksi et ole alkanut säveltää? Miksi et lähde Sibeliuksen tai Motzardin jalanjäljille? Miksi et haluaisi maailman kuulluksi, kuuluisaksi, oopperatalojen pääpimputtajaksi?
        Miksi annat taitosi hukkaan?


      • Sinfoniat-siniselle kirjoitti:

        Miksi et ole alkanut säveltää? Miksi et lähde Sibeliuksen tai Motzardin jalanjäljille? Miksi et haluaisi maailman kuulluksi, kuuluisaksi, oopperatalojen pääpimputtajaksi?
        Miksi annat taitosi hukkaan?

        "Sinfoniat-siniselle"

        Hyvin harvoin opettaja osaa säveltää.
        Opettaja on liian urautunut opettelemaan toisten juttuja, joten oma luovuus katoaa sen sileän nuotteihin.
        -
        Tuon asian huomaa usein erilaisissa sävellys-kilpailuissa.
        Kuuluisien sävellysten lohkoja on pantu perä-perään.
        Tuloksena tasa-paksu.
        -
        Olikohan Pedro Hietanen, Kassu Halonen, jonka lausahduksen olen palstalla usein toistanut:
        "Mozart sävelsi kaiken.
        Me vain kopioimme"

        H.


      • Heikunkeikku
        Sinfoniat-siniselle kirjoitti:

        Miksi et ole alkanut säveltää? Miksi et lähde Sibeliuksen tai Motzardin jalanjäljille? Miksi et haluaisi maailman kuulluksi, kuuluisaksi, oopperatalojen pääpimputtajaksi?
        Miksi annat taitosi hukkaan?

        Pitäähän jonkun opettaa niitä tulevia Sibeliuksia ja esiintyjiä:)
        Ei kukaan synny valmiiksi soittajaksi.
        AA:sta pitää lähteä ja siitä sitten kavuta jos on kavutusta syämellä.

        Alkuopetus on tärkeää. En koe, että olisin taitoni nakannut mettään.
        Päinvastoin olen käyttänyt taitojani hyvin hyvin, jos saa sanoa.

        JA, mikä hyvin tärkeää, niin oon saanut värkätä lapset ja huseerata niiden kanssa mieheni kera.
        Tottavie ei minusta olisi ollut kiertämään pitkin ja poikin Suomea esiintymässä ja jättää perhe ominnokkineen nokkimaan. Ei ei ei, olis tullut NIIN kauhian kova ikävä, että huh huh.
        Esiintymisestäkin kyllä on kokemusta ja voin sanoa, että ei ole mun heiniäni.

        Ja säveltäminen ei ole koskaan kiinnostunut. Paitsi lapsena sävelsin ja laulaa luritin yhen kivan kipaleen. Sen alku menin näin: Hevonen loikki maantiellä kussse oli nii-in iloonen, hevonen loikki maantiellä....... jne muutamat kerrat peräkkäin ja sitten jatkoa en tarkalleen muista:)


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Sinfoniat-siniselle"

        Hyvin harvoin opettaja osaa säveltää.
        Opettaja on liian urautunut opettelemaan toisten juttuja, joten oma luovuus katoaa sen sileän nuotteihin.
        -
        Tuon asian huomaa usein erilaisissa sävellys-kilpailuissa.
        Kuuluisien sävellysten lohkoja on pantu perä-perään.
        Tuloksena tasa-paksu.
        -
        Olikohan Pedro Hietanen, Kassu Halonen, jonka lausahduksen olen palstalla usein toistanut:
        "Mozart sävelsi kaiken.
        Me vain kopioimme"

        H.

        En tiedä Pedro Hietasen sanomisista, mutta Juice Leskinen, tämä sanojen sutkautusnero, on runon kirjoittanut:

        Sibelius sävelsi Sibeliusta
        päivä päivältä,
        vuosi vuoden jälkeen,
        polskutteli poukamassa,
        otsalla jääkauden uurteet,
        sikari suussa.

        Sibelius sävelsi Sibeliusta,
        päivä päivältä monet
        säveltävät häntä lisää.

        Hitto ku passas hyvin tuohon sun kirjotuksen jatkeeksi:)


    • Jollotinjollotin

      Aloittajan ainoa elämänsisältö vaikuttaa olevan näillä sivuilla, on niin kymmenillä ja sadoilla jollotuksillaan sen osoittanut!

      • kun.hyvin.tiedät

        Onko sinun elämänsisältösi lukea ja laskea hänen kirjoituksiaan?


      • Jolloti
        Tarkkaan olet seurannut ja lukenut. Kiitos vain mielenkiinnosta.


      • Jollotinjollotin
        2lesken kirjoitti:

        Jolloti
        Tarkkaan olet seurannut ja lukenut. Kiitos vain mielenkiinnosta.

        Aloittaja haukkuu pystyyn tasan tarkkaan kaikki vielä työelämässä olevat ja varmuuden vuoksi myös jo eläkkeelle jääneet. Kuulun joukkoon, ja katson että näin typeräksi kokemaani kirjoitukseen minulla on oikeus vastata vaikka vähän rumastikin.
        Aloittajan teksti on suorastaan älyvapaata jollotusta, hänen mukaansa elämä olisi lähes aina "hukkaanheitettyä" tms.
        Kokeekohan aloittaja olevansa jotenkin muita tärkeämpää ja ikään kuin onnistuneempaa elämää elämässä?


      • Jollotinjollotin kirjoitti:

        Aloittaja haukkuu pystyyn tasan tarkkaan kaikki vielä työelämässä olevat ja varmuuden vuoksi myös jo eläkkeelle jääneet. Kuulun joukkoon, ja katson että näin typeräksi kokemaani kirjoitukseen minulla on oikeus vastata vaikka vähän rumastikin.
        Aloittajan teksti on suorastaan älyvapaata jollotusta, hänen mukaansa elämä olisi lähes aina "hukkaanheitettyä" tms.
        Kokeekohan aloittaja olevansa jotenkin muita tärkeämpää ja ikään kuin onnistuneempaa elämää elämässä?

        Jollo
        "Minä siis haukun koko sakin. Sinä sitten kuulut samaan porukkaan. Kun pöljäilen, sinä tyylikkäästi oiot virheelliset länkytykseni. Olen hukkaanheitetystä elämästäni paasannut. Ja kuitenkin elänyt tärkeänä ja onnistuneena". Laitan sitaatteihin koko roskan. En ymmärrä sanomaasi. Kirjoituksesi on täyttä tuubaa.


    • maissiiii

      Voiphan se olla noinnikkää, mutta voiphan se olla olemattakii.

      Harmi jos sinulla on mennyt juuri noin, tuskin muitten elämästä osaisit noin antaumuksella kirjoittaa. kenen leipää syöt sen lauluja laulat.

      Turhaa meitä kaikkia asettelet tuommoisiin muotteihin, ihan menee jokaisella omalla tavallaan ja voi mennä vallan toisinpäin, että elämän kuppi on piripinnassaan vaan kaikkea hyvää ja elämää täynnä olevaa rikkautta.

      Jokaisella täällä palstalla on oma elämä joko työelämä tai eläke-elämä, jokaiselle se on arvokas, turha sitä lytätä. On hienoa varmasti olla eläkkeellä ja jokaisella omat syynsä tehdä työtä, molempien elämän kuvioita on suorastaan hauskaa seurat tälläkin palstalla.

      Kyllä ansaitulla eläkkeellään elelevät toitottavat jopa hehkuttavat omaa arkensa autuutta ihan yhtä maireasti kuin työelämässä olevat.
      Sen suon mielelläni jokaiselle.

    • Psykoterapeutitar

      On se jännää toi työelämä, joskus ollut, kai, jos enää muistan. Työ oli joskus ihan kivaa, mutta organisaation myötä alkoi sopeutumattomuus ja jatkuva työpaikkojen vaihto. Ei sitä ideaalia työelämää sitten enää löytynyt ja onneksi pääsin kymmenenvuoden kituuttamisen jälkeen työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei enää kutsu työ, ei. On enää haalistuva muisto vain. Onneksi.

    • Kyllä-tämä-tästä-sutii

      "tänne on johkaantuneet konkan tehneitä kauppiaita, rappuruusuja, jonkin sortin laitossiivoojia, kansankynttilä ja muutama harras sekä ateisti. Että ei ehkä ihan penaalin terävimpiä kyniä täällä vaikuta."

      - Minä olen työ-mies. Moniammattinen osaaja ja penaalikin terävä. Kyniä käytän yhä harvemmin kun joulukorttibuumikin alkaa olla vanhanaikaista. Synttärionnittelut hoituu kännykällä tai Somessa mikä on tietysti rumaa ja halpamaista.

      "Tässä ketjussa ollaan toista maata. Suvereenisesti osataan heti kaikki, kun on tarvis. Ei ole ongelmia työssä, ei eläkkeellä, ei avioliitossa, kakarat ovat huippuosaajia, ihan superia. Rahaa on kuin rantarosvoilla ja tietotekniikka sujuu leikiten."

      - Pitää paikkansa. Kaiken oppii hyvin tai huonommin, mutta oppii kun vain viitsii. Tyhjästähän jokainen on aloittanut, kuin aakkosista. Itse olen opetellut suoraan "prkle sen on pakko olla näin" ja hetken kuluttua "ei prkle nyt meni viduralleen". Mutta lopulta onnistunut, tietokoneitahan saa aina uusia suht edullisesti jos entinen pimenee.
      Rahaa ei ole kyllä kartanoita ostella, että pääsisi pätemään. Riittää kun on leipää ja seinät ympärillä.

      • Nyttuoksuu

        Haiseeko jutussasi oma-kehu?


    • Minulla ei ole ollut paljon kiinnostusta seurata, mitä muut tekevät, eikä miettiä, miten niiden olisi parempi elää.
      Muinoin lapsena elämä oli varsin puutteellista, eikä nuoruudessakaan rahoilla roiskettu, niin tuli sellainen ajatus, että siitä puutteesta pitää päästä eroon.
      Eihän se elo mitään glamouria ole ollut, että siitä kannattaa shampanjalaseja kilistellä (shampanja onkin pahanmakuista).
      Mutta kyllä minä ihan hyvin elelen vaikka satavuotiaaksi oli eläkettä tai ei.
      Se tuo ilmaisu, eläkeläinen kuulostaa omalla kohdalla jotennii oudolta, että en taida ihan heti jäädä.

    • Aloitukseen......
      On suuresta elämänmuutoksesta kyse, kun työ loppuu, jo ajankäytön kannalta.
      Sitähän voisi verrata maakuntamallin tuomaa rakenneuudistusta, eli kaikki on yksinkertaisempaa jne.
      Jokainen voi tehdä valintoja julkisen-, yksityisen tai jonkin muun tahon tuottamia palveluja joista löytää harrasteita mihin lähtee elämäänsä rikastuttamaan ym siis eläkkeellä......
      Ne jotka tekevät työtä eläkeikäisinä ovat reipasta joukkoa, esim yrittäjiä tai hoitoalalla-- ne joita minä tunnen-

    • lacucaracha

      Mukavaa, että myös työssäolevat kirjoittavat, pysytään langalla edes jonkun verran siltä osin. Elämää tämä kaikki on. Erilaisia ihmisiä on parasta nyt vaan ruveta sietämään jo näissä ikälukemissa jollei yhteiskunnan ulkopuolelle vallan aio eristäytyä. Joten teretulemas kaikki kirjoitustaitoiset kuusikymppiset ja sitäkin vanhemmat. Ei täällä mitenkään liikaa aiheita ole.

      • "lacucaracha"

        Täällä on kuitenkin selkeästi määritellyt ikä-rajat.
        Joten on sivistynyttä noudattaa niitä.
        Kaiken-kansan höpöttelyille ovat olemassa toiset paikat.
        Älkäämme siis keksikö teko-syitä näyttelemällä nuorenpaa kuin olemme.
        Vanhusta saavat nuoret näytellä.
        He ovat niin surku-hupaisen säälittäviä.

        H.


      • lacucaracha

        Voi anteeksi kauhiasti, unohdin kokonaan, että täällä toimii sääntö-Suomi. Tosin enimmäkseen siten, että sääntönä on olla säännötön. Sivistys, hyvä Hunksi, on niin monimerkityksellinen asia, vallankin näissä nettipiireissä, että se ei kelpaa perusteluksi sille, että joku EI saa kirjoittaa näillä sekulipalstoilla. Kun kerran ihmiset eivät noudata säännönmukaisia ikärajoja, miksi vedotakaan niihin. Lakikin toimii niin kuin se luetaan.

        Miten mahtaa olla sinun kanssasi, mutta olen toistaiseksi hyväksynyt oman ikäni enkä näyttele sitä enkä tätä. Mielen lapsellisuudelle en voi mitään, etkä näköjään sinäkään omallesi.


    • Geinari

      Ei työtään kannattaisi niin paljon rakastaa tai olla siitä riippuvainen muuta kuin taloudellisessa mielessä. Eläkkeelle tulisi poistua hyvillä mielin ja mieluummin terveenä. Jos todella on kymmenien vuosien putki takana, ei se tulojen pieneneminenkään niin dramaattinen ole, kun menotkin pienenee ihan itsestään.

      • flegmaatti

        Hengentuotteesi on täyttä asiaa.

        Kun vetäytymisen valmistelu,pehmeän laksun muodossa, kesti 5 vuotta niin toki siihen täyttymykseen meni hyvillä mielin.
        Työvuodet olivat kalunneet terveyttä vähemmän suotavien elämäntapojen muodossa.
        Liian vähän ( ei lainkaan ) kuntoilua ja syöminen olosuhteiden mukaan milloin mitäkin, milloin missäkin.
        Verenpaineet ja kolestrolit.

        Edellistä täydensi ja vauhditti minun kohdallani täyslaiskistumisen jälkeen käynnistynyt viehtymys päivittäiseen tissutteluun. Ei ryyppäämistä sen perinteisessä mielessä mutta liika oli liikaa.
        Syoksystä oikaisu tapahtui 3:n vuoden laskuliun jälkeen.
        Kaikkeen muuhun olin varautunut ennalta mutta tuo kolmivuotiskausi tuli yllättäen.


    • kunnei

      Jotkut on täissä. Eivät välttämättä siitä sen kummemmin numeroa tee ja ääntä pidä.

      Joku on lapseton eläkeläisleski, vapaaehtoinen koirankus.. ulkoiluttaja ja vaikka mitä. Ja kyllä riittää asioistaan ja retkistään haastamista päivät päästään ja vielä vissiin yölläkin. Hankalaa on jos täältä yrittää mukavaa keskustelun aihetta löytää. Näitä omaelämän kertoja aina vaan tai muiden haukkumisia.

      Hohhoijaa. Pitäis hiukan miettiä ennen kuin alkaa muita morkata.
      Muutkin kuin leski.

      • Mitä siitä sen kummempaa meteliä pitämäänkään, kun hakee vain apteekista täimyrkkyä.


      • kun
        Missä hemmetin täissä. Ostakoot täystuhoo. Ei siitä todella kannata kylillä huudella. Tarttuvat saivareet vielä naapuriin. Tuo sinun puskasta huutelusi ei oikein vakuuta. Niinkuin täi tervassa tyyliin. Sanoma jäi vähän vajaaksi, ikäänkuin ohhoon päälle.


    • flegmaatti

      Harmin paikka, että kokemuksesi työelämästä ovat noin ankeat!
      Ne jotka olen sattunut lukaisemaan, ovat mielestäni olleet sävyiltään positiivisia.
      Hyvä niin!

    • Ei ihan vielä. Mutta saas nähdä kumpi lähtee ensin, työpaikka vai minä. Jos se olen minä, niin puolitoista vuotta ja työpaikka on historiaa. Muussa tapauksessa työpaikka on historiaa jo aiemmin.
      Vaan mietteesi ei oikein natsaa meikäläiseen. Ihan on itse itseään käskytettävä ja itse ajateltava, jos työnsä aikoo kunnialla hoitaa. Kahvitkin juodaan ihan rauhassa. Ja sittenhän se elämä vasta hallinnassa onkin, kun pakollisen työpaikan ikeestä on eroon päästy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe