Poikatyttö

Poikatyttö

Käyttäydyn kuin poika, pukeudun poikamaisesti, ja haluaisin olla poika. En kuitenkaan halua olla sitä kokoaikaa. Osan ajasta tunnen varsin hyvin olevani tyttö, mutta enimmäkseen haluaisin olla poika. Löytyykö tälle jokin oikea nimitys vai olenko vain poikatyttö? Miehistä olen kiinnostunut 100% joten jos vaihtaisin sukupuoltani tulisin olemaan homo. Haluaisin että minua kutsuttaisiin jätkäksi eikä minulta odoteta tyttömäisyyttä jota minussa ei juurikaan ole. Löytyykö tätä kautta apuja?

14

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lemmenkäinen

      Ollos huoleton! Kyllä Sullekin kaveri löytyy :-*

    • boygirl

      Osaisitpa olla onnellinen, kun olet tyttö ja myöhemmin nainen. Suomi on kai tasa-arvoisimpia maita maailmassa. Voithan toki pukeutua, kun poju ja hiukset voi olla, vaikka kuinka lyhkäiset. Olettaisin, kun ikää tulee lisää niin olet tyytyväinen nainen. Itse taas tahtoisin olla nainen, jotta voisi pitää kireitä nahka-asuja huikeitten piikkikorkojen kera! Tsemppiä vaan neiti.

    • Poikatyttö

      Ikää minulta löytyy 20v eli olen tämän asian kanssa paininut useamman vuoden.

      • boygirl

        Peijakas sentään nuori nainen, kuinka osasitkin heittää vähä vaikeen! Asioistanne ja taustasta tietämättä kehoittaisin kuitenkin pysymään naisena. Auttaisikohan, jos kouluttautuisitte autonasentajaksi tai autosähköasentajaksi. Jälkimmäinen olisi, ehkä vähän siistimpää touhua. Tai sitten johonkin muuhun vähemmän naiselliseen ammattiin. Jos sitten vähitellen löytäisitte naisellisuutenne.


    • Poikatyttö

      Joo no mitään naisellista hommaa en jaksaisi edes kiinnostua tekemään, mutta ei nuo autohommatkaan oikeen tunnu nappaavan. En siis edelleenkään ole aikonut sukupuoltani vaihtaa, kun enemmän on halua vain pukeutua kuin mies ja olla miehekkäämpi. Miesten tuoksutuotteetkin ovat paljon miellyttävempiä omaan nokkaani.. On kuitenkin semmoisia päiviä jolloin olen naisellisempi ja on haluakin käyttää naisellisempia vaatteita, eli tämä halu olla poika/mies ei ole kokoaikaista.

      Alunperinhän kyselinkin enemmän että löytyykö minuntyyppiselle ihmiselle jokin muu nimitys kuin vain poikatyttö, meinaan haluan kuitenkin osittain olla poika mutten sukupuoltani aio vaihtaa.

    • ItseTransu

      Ei hätää. Olen itse kokenut tämän ja olen monien samanlaisten kaveri niinkuin sinä. Ole vain oma itsesi niin kaikki sujuu hyvin.

      Ja muuten olet no gender eli välillä tyttömäisempi ja välillä poikamaisempi.

    • Avaruuscowboy

      Ehkä sinä olet muunsukupuolinen. Näitä "kolmansia"/muita sukupuolia kuin nainen tai mies, on lukemattomia. Muunsukupuolinen voi esimerkiksi ajoittain kokea olevansa tyttö ja ajoittain poika, kokea olevansa ajoittain tyttö, kokea olevansa jotain naiseuden ja miehuuden tai femiiniyden ja maskuliinisuuden väliltä, kokea olevansa sukupuoleton, kokea olevansa sekä nainen että mies tai mitä tahansa muuta. Muunsukupuolisen sukupuolinen identiteetti voi olla esimerkiksi liukuva, jolloin identiteetti voi päivien, viikkojen tai kuukausien aikana vaihdella, tai pysyvämpi, jolloin sama identiteetti pysyy vaikka vuosia. Kaikilla ei myöskään edes ole sukupuolista kokemusta.

      Jotkut muunsukupuoliset haluavat sukupuolenkorjaushoitoja, mutta iso osa ei koe niitä tarvitsevansa. Kukaan ei ole enemmän muunsukupuolinen sen perusteella, tarvitseeko ja haluaako hän korjaavia hoitoja vai ei.

      Mutta tärkeintä on, että ihminen itse saa määritellä tai olla määrittelemättä sukupuolensa, eikä Suomen lakien mukaan toista saa syrjiä tämän sukupuolikokemuksen takia. Toisen sukupuolista kokemusta ei yleensä tule kyseenalaistaa, vaan tukea ihmisiä hyväksymään itsensä oli heidän sukupuolikokemuksensa mikä tahansa.

      • minä_vain_1

        Hyvin sanottu.


      • Hetarehomeoygirl

        Juu,hyvin sanottu,osu pointsiin. Ite huomannu samoi juttui; tullu gimmaa mukaan tähän kundiin ja jotenkin kutittavan seksikäs olo.
        Voi tulla uus jännä elämä. Aloittelijalle: kiva että jutskat alkavat kiteytyä jo noin varhain - itel taisnä kauemmin.


    • gweyugfu

      Tiedätkö edes, miten ikäisesi pojat puhuvat tytöistä ? Haluaisitko tosiaan mennä sellaisiin roisinpuoleisiin poikain puuhiin mukaan ?

    • Voit olla sukupuoleltasi nainen ja silti olla miesmäinen. Sen ei tarvitse määrittää sinun persoonallisuutta ja identiteettiä, millainen anatomia sinulla on.

      Kannattaa muistaa myös, että jos kokee olevansa miesmäinen tai ei-naismainen, niin ei tarvitse tsekata mitä on "olla mies" ja muuttaa identiteettiään sellaiseksi. Identiteetin ei tarvitse olla selkeä kokonaisuus. Tottakai saa, jos niin haluaa, mutta monet vaan tuntuvat kaipaavan selkeää lokeroa itselleen ja päätyvät muuttamaan identiteettiään sen kautta. Sillä tavalla löytää oman "ryhmänsä" ja se tuntuu hyvältä, koska äärimmäisen vaikeat itseään koskevat psykologiset kysymykset voi unohtaa, jos identiteetti on niin helposti määritetty. Se on toki normaalia ja ymmärrettävää käytöstä, koska se on se helppo tie, mutta ei ole välttämättä tarpeen. Suurin osa tekee niin eikä sekään ole väärin. On taas vaikeaa valita oma polkunsa, koska siellä tuntee olevansa enemmän yksin ja pelkää tulevansa hyljeksityksi. Se on ihan mahdollistakin, surullista kyllä. (Älä anna ystäväsi omalaatuisuuden erottaa teitä.)

      "Kuka minä olen, mitä minä olen ja mikä on paikkani" ovat tosi syvällisiä psykologisia kysymyksiä. Niihin ei ole selkeitä totuudellisia vastauksia. On normaalia ottaa räväkkiä askelia eri suuntiin, kokeilla juttuja. Sitä kautta oppii mitä mikin merkitsee itselle ja muille, ja oma identiteetti kehittyy.

      Identiteetti ei ole jokin syntymässä määrätty sisäinen totuus syvällä sisimmässä. Identiteetti muovautuu koko ajan kuin muovailuvaha. Kun siihen painaa kuopan niin sitten siinä on kuoppa ja sillä sipuli. Ja jos sen täyttää jälleen niin sitten siinä ei ole kuoppaa.

      Vaikka omaa itseensä koskavat kysymykset tuntuvat ymmärrettävästi todella tärkeiltä, niin loppujen lopuksi ei kannata antaa aiheen ahdistaa liikaa. Ole mikä tuntuu hyvältä, niin identiteettisi on mitä on. Älä anna lokeroiden määrittää itseäsi -- jos et halua siis.

      • Pakko vielä lisätä, että joskus joidenkin identiteetti on niin vahva, että he eivät vaan siedä omaa kehoaan sellaisena kuin se on, ja haluavat korjata sitä. Silloin ei varmaan voi puhua muovailuvahasta.


    • Kannattaa sukeltaa Tumblrin tai YouTuben ihmeelliseen maailmaan hakusanoilla genderqueer, nonbinary, gender fluid, bigender, ihan pelkkä queer jne. Suomeksi mm. "muunsukupuolinen", kuten mainittiin. Suomessa meillä on sukupuolipronominien kanssa pelaaminen vähän helpompaa kuin Yhdysvalloissa, koska täällä viitataan kaikkiin sukupuolineutraalisti joko "hän" tai "se".

      Kuten muutamat eri sanoin kommentoi niin vaikka henkilö ei vastaa pukeutumiseltaan tai mielenkiinnonkohteiltaan "riittävästi" sukupuolinormeja, niin se ei tarkoita, että henkilössä on jotain vikaa. Vaikuttaisi, että takaperoisesti sukupuolirooleista on tulossa tiukemmat kuin ennen ja mikäli ei vastaa omaa sukupuoltaan kunnolla (käytös, pukeutuminen, kiinnostukset) niin täytyy lätkiä joitain ylimääräisiä leimoja ja lokeroita. Et tarvitse apua, tee ja ole mikä tuntuu itselle mukavalta äläkä välitä sovinnaisuudesta.

      Mikäli sen sijaan kaipaat samanhenkistä sakkia ympärillesi ja haet lokeroa sen vuoksi, niin sitä luultavasti löytyy Googlettamalla yllä olevia hakusanoja.

      • demityttö

        Hyvä postaus, Somer! gender fluid nousi mullakin mieleen tosta tekstistä!
        Poikatyttö, suosittelen tutustumaan noihin termeihin! toivottavasti ne antavat jotain vastauksia ja tukea sulle tuntemuksistasi, mut muista että itseään ei ole pakko kategorisoida, ja että lopullinen päätös identiteetillisesti on sinun omasi (joka saa myös ehdottomasti muuttua ajan myötä!). Toivottavasti löydät myös samanhenkistä seuraa, sitä löytyy kyllä maailmasta kun vähän kaivelee!
        Upeaa ja hyvää kesää! <3


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe