Norton Security pois käytöstä väliaikaisesti

Olen ymmärtänyt, että ottaessa Nortonin pois käytöstä vain väliaikaisesti kannatta tallentaa jotkin tiedot, mutta en muista/tiedä, mitkä tiedot ja miten/missä tallentaminen tehdään. Tarkoitukseni on pystyä palauttamaan Norton takaisin käyttöön. Onko tehtävä vielä jotakin muuta, ettei Norton ja tarvittavat tiedot vain katoa? Käytän Windows kasia ja Windows seitsemän näkymällä. Kiitos jo etukäteen vastauksestasi!

13

1470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 342

      Siis otat pois käytöstä väliaikaisesti, et poista ohjelmaa. Ei silloin tarvitse mitään tallentaa.

      Otan Avastin pois XP:ssä melkein päivittäin, kun asennan jonkin ohjelman tai päivitän.
      Nykyinen Avast nirsoilee XP:ssä noiden tekemisessä.

      Käytöstä poisotto on Avastissa pari klikkiä ja siihen voi määritellä ajan kuinka kauan on pois.
      Eiköhän tuo sama klikkiruutu löydy Nortonistakin.

      Poista asennus on eri asia.

      • kylan

        "Otan Avastin pois XP:ssä melkein päivittäin, kun asennan jonkin ohjelman"
        Eikö sen Avastin tarkoitus ole tarkistaa ohjelma ennen asennusta?


      • 342
        kylan kirjoitti:

        "Otan Avastin pois XP:ssä melkein päivittäin, kun asennan jonkin ohjelman"
        Eikö sen Avastin tarkoitus ole tarkistaa ohjelma ennen asennusta?

        Lähes 30 v ollut W-tietokoneet harrastuksena, niin aika hyvin jo tietää mistä ja mitä asentelee.


      • Turvatonwindows

        Windows kovin turvaton!


    • Uusi yritys aiheesta

      Norton-palomuurin ottaminen käyttöön tai poistaminen käytöstä
      Älykäs palomuuri valvoo tietoliikennettä tietokoneesi ja muiden internetiin kytkettyjen tietokoneiden välillä. Se myös suojaa tietokonettasi yleisiltä tietoturvaongelmilta. Jos älykäs palomuuri ei ole käytössä, tietokonetta ei ole suojattu verkkouhilta ja tietoturvariskeiltä.

      Jos älykäs palomuuri on poistettava käytöstä, se tulee poistaa käytöstä vain määritetyksi ajaksi, jonka jälkeen se otetaan taas automaattisesti käyttöön.

      Norton-palomuurin ottaminen käyttöön tai poistaminen käytöstä
      Valitse Norton-pääikkunasta Asetukset.

      Valitse Asetukset -ikkunan Asetustiedot -kohdasta Palomuuri.

      Siirrä Yleisasetukset -välilehdellä Älykäs palomuuri -rivillä oleva Käytössä/Ei käytössä -kytkin Ei käytössä - tai Käytössä -asentoon.

      Valitse Käytä.

      Valitse pyydettäessä, kuinka pitkäksi aikaa palomuuri poistetaan käytöstä, ja valitse OK.

      Norton-palomuurin poistaminen käytöstä tai ottaminen käyttöön Windowsin ilmaisinalueelta
      Napsauta tehtäväpalkin ilmaisinalueen Norton-kuvaketta hiiren kakkospainikkeella ja valitse Poista älykäs palomuuri käytöstä tai Ota älykäs palomuuri käyttöön.

      Valitse pyydettäessä, kuinka pitkäksi aikaa palomuuri poistetaan käytöstä, ja valitse OK.

      • 342

        Toni, eikös aloittajan kertoma Norton Security ole pelkästään virustorjuntaohjelma ja Norton Internet Security sen lisäksi sisältää palomuurin?
        Vt-ohjelman voi ottaa väliaikaisesti pois toiminnasta tarvittaessa. Jokin palomuuri pitää aina olla toiminnassa.


      • hehehehehhe

        Tietoturvaohjelma tekee muutakin kuin etsii viruksia. Jotkut eivät ilmeisesti ole koskaan käyttäneet oikeita maksettuja ohjelmia.


      • 342 kirjoitti:

        Toni, eikös aloittajan kertoma Norton Security ole pelkästään virustorjuntaohjelma ja Norton Internet Security sen lisäksi sisältää palomuurin?
        Vt-ohjelman voi ottaa väliaikaisesti pois toiminnasta tarvittaessa. Jokin palomuuri pitää aina olla toiminnassa.

        Mulla vain aina ollut Norton Internet Security versioita Windows koneissa (16 vuotta) eikä tuota pelkkää virustorjuntaa joten en varmaan ymmärrä sitä. Mutta löytyykö siitä tuota https://youtu.be/3h5fRR5DjBI Kannattaa klikata video isommaksi niin saa paremmin selvän ajatuksistani

        Noin paljon on tällä hetkellä käyttämättömiä lisenssejä tietoturvaan liittyen ja Norton Internet Security Ja F-Secyre Freedome kaikissa Windows koneissa sekä Android tabletissa https://aijaa.com/ujirBX


      • toni kirjoitti:

        Mulla vain aina ollut Norton Internet Security versioita Windows koneissa (16 vuotta) eikä tuota pelkkää virustorjuntaa joten en varmaan ymmärrä sitä. Mutta löytyykö siitä tuota https://youtu.be/3h5fRR5DjBI Kannattaa klikata video isommaksi niin saa paremmin selvän ajatuksistani

        Noin paljon on tällä hetkellä käyttämättömiä lisenssejä tietoturvaan liittyen ja Norton Internet Security Ja F-Secyre Freedome kaikissa Windows koneissa sekä Android tabletissa https://aijaa.com/ujirBX

        Mitä toi hiljainen tila käytännössä tekee ja milloin sitä kannattaa/on hyvä käyttää?


      • Entä voiko Nortonia ottaa kokonaan pois niin, että sen voi helposti palauttaa takaisin sellaisena, etteivät kaikki tiedot/asetukset ole kadotteet? Onko silloin tallennettava jotakin? Jos on, miten ja mistä? Tämä saattaa olla tyhmä kysymys, mutta olen kuullut tällaisesta. Se voi olla väärää tietoa.


    • nortti.palaa
    • Entä mitä se Nortonin hiljainen tila käytännössä tekee ja milloin sitä kannattaa/on hyvä käyttää?

      • Nortonin hiljainen tila tarkoittaa vain ettei varoita tai tee ääniefektejä. Eli soveltuu esimerkiksi jos sinulla on tärkeä esitys jota olet pitämässä tai olet pelaamassa tjsp.

        Mutta parempi kysymys on että mihin ihmeessä enää tänä päivänä tarvitset Nortonia? Windowsissa tulee yhtä hyvä (mutta nopeampi ja vähemmän konetta muuten haittaava) softa jo valmiiksi.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1589
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1196
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      56
      1061
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      888
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      40
      783
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      62
      696
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      588
    Aihe