Mihin käytät kevätenergiasi?

Siementen piilotteluun, toisten haukkumiseen, siivoamiseen, iloisesti laulaa luritellen, linnunlaulua kuunnellen, happaman naaman näyttämiseen jne........
Olemme elämämme summa. Sen mukaan myös toimimme.
Niinhän sitä sanotaan, että niin monta mieltä, kuin miestäkin, vai pitäisikö nykyään sanoa, henkilöäkin.

128

1940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täytyy sanoa ett kaikkea tuota, ei mitään noista yksin :). Tusoat listasta puuttuu kuitenkin ihmisten kehuminen ja auttaminen, puhumattakaan itsesnä hemmottelusta ;).

      • Siksi laitoinkin jne ja pisteitä perään, että kukin saisi itse miettiä.
        Luettelohan voisi olla vaikka kuinka pitkä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Siksi laitoinkin jne ja pisteitä perään, että kukin saisi itse miettiä.
        Luettelohan voisi olla vaikka kuinka pitkä.

        Lumityöt vielä kesken. Sain pihan puhtaaksi ja eilen lämmin ilma sai kattolumet putoamaan, Seuraavaksi perustan yrttitarhan autotalliin itämään. Maan lumen ja roudan poistuttua istutan ulos. Välillä kunnon laiskottelu on aiheellista.


      • arvo.e kirjoitti:

        Lumityöt vielä kesken. Sain pihan puhtaaksi ja eilen lämmin ilma sai kattolumet putoamaan, Seuraavaksi perustan yrttitarhan autotalliin itämään. Maan lumen ja roudan poistuttua istutan ulos. Välillä kunnon laiskottelu on aiheellista.

        Sinulla on selvät sävelet.
        Tuo laiskottelu välillä on mielestäni äärimmäisen tärkeää, varsinkin tässä60 iässä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Sinulla on selvät sävelet.
        Tuo laiskottelu välillä on mielestäni äärimmäisen tärkeää, varsinkin tässä60 iässä.

        Olisi ollut työelämän aikaankin. Tein pitkiä aikoja 2 työtä. Usein olin nukahtaa ajotyössä väsymyksestä. Eläkeläisenä olen kovasti vähentänyt tekemisiä ja nautiskellut ansaituista eläkkeistäni.


      • Prrrkl

        Ja hitto kerskut vielä että olet ajanut ja ollut ratissä väsyneenä!


    • 1eero

      Ei ole vielä tarpeeksi kevättä jotta ajatushautomo toimisi,

      • Eilen lauloi talitintti, kun olin lenkillä ja sulaa lunta räiskähteli katolta pellisiin ikkunalautoihin.
        Alkoi pikkuhiljaa kevätmieli viritä.


      • mimmimum-..mi
        eppu2 kirjoitti:

        Eilen lauloi talitintti, kun olin lenkillä ja sulaa lunta räiskähteli katolta pellisiin ikkunalautoihin.
        Alkoi pikkuhiljaa kevätmieli viritä.

        Tytär laittoi juuri kuvan heidän lintulaudalta.... kova kuhina kävi ...talitinttejä kaikki...lintuja olisi kiva seurailla... Kevättä jo kyllä odotan...vaikka joillekin lisääntyvä valonmäärä aiheuttaa kevätmasennusta...eräs tuttu on sellainen.
        Kyllä niitä ilonpisaroita aina löytyy... äsken nauroin vähän itselleni kun luin että ..laihtumisen jälkeen kylmenee....että mitä ...lauhtumisen jälkeen kylmenee.


      • mimmimum-..mi kirjoitti:

        Tytär laittoi juuri kuvan heidän lintulaudalta.... kova kuhina kävi ...talitinttejä kaikki...lintuja olisi kiva seurailla... Kevättä jo kyllä odotan...vaikka joillekin lisääntyvä valonmäärä aiheuttaa kevätmasennusta...eräs tuttu on sellainen.
        Kyllä niitä ilonpisaroita aina löytyy... äsken nauroin vähän itselleni kun luin että ..laihtumisen jälkeen kylmenee....että mitä ...lauhtumisen jälkeen kylmenee.

        Edesmennyt kaverini asui metsän keskellä ja linnunsiemeniä meni säkkitolkulla muut sapuskat päälle. Kuhina oli melkoinen, kyllä tuli usein seurattua.
        Tuo väärinlukeminen on tuttua, joskus saa oikein tsiikata, että niin mitä siinä lukee. Toisinaan lukee niin hulluja, että naurattaa.


    • flegmaatti

      Parvekeviljelyyn ei ajankäyttömme sovellu.
      Siivous tuli eilen hoidetuksi.
      Vajaan kuukauden kuluttua lähdemme usean viikon keväträllinkeihin josta toipuminen vie pari viikkoa.

      • Kivaa tuo, kun on jotain odotettavaa.
        Mukava on tietysti reissakin, mutta on se kotiin huilaamaan tulokin mukavaa.
        Itse en parvekkeelle mitään laita, kun en täällä vakituiseen ole, mutta olen minä ajatellut, että jos niin huonoksi menee joskus, ettei mökille jaksa, niin sitten rupean parvakeviljelemään.


      • flegmaatti
        eppu2 kirjoitti:

        Kivaa tuo, kun on jotain odotettavaa.
        Mukava on tietysti reissakin, mutta on se kotiin huilaamaan tulokin mukavaa.
        Itse en parvekkeelle mitään laita, kun en täällä vakituiseen ole, mutta olen minä ajatellut, että jos niin huonoksi menee joskus, ettei mökille jaksa, niin sitten rupean parvakeviljelemään.

        Aikanaan kasvatin vuosikaudet parvekkeella basilikaa. Siemenet itämään varhaiskeväällä ja takuukelien tultua parvekkeelle. Oli kätevä napsia lehtiä jokapäiväiseen salaattiin. Latvomalla basit kasvoivat tuuheiksi ja antoivat runsaasti satoa.
        Tein muutaman litran paksua pestoa pakasteeseen. Käyttöön ottaessa ohensin oliiviöljyllä sopivaan notkeuteen.
        Jakelin myös jonkin verran tuttaville.
        Joskus vaimoni entinen työkaveri otti basilikat "keväthoitoon" mutta eihän tuollaisella voi tuttavaa kuormittaa jatkuvasti.
        Kevätpoissaolot estävät viljelyn.

        Rällingit ovat käytännössä sitä, että haen aamuisin klo9 vaimolleni kurpitsahillorinkelin tai kierukkapullan. Teemme aamuisin 4km:n patikkalenkin. Istumme katukahvilassa. Luumuilemme kaupungilla. Elämme tavallista eläkeläisten elämää. Minulla kuluu jonkin verran olutta ja viiniä. Täytyyhän perheessä jonkun hoitaa tuokin puoli.
        Emme ole lukuisiin vuosiin makoilleet auringossa ja uiminenkin on vähissä, varsinkin kevään kylmän veden vuoksi.

        Itse asiassa, koko rällinkiaika on yhtä huilaamista. Minä hoidan ravintohuollon kuten kotonakin mutta siivoan vähemmän. Kotona olleessamme emme käy lainkaan ulkona syömässä mutta rällinkiajan huippua edustavat sunnuntailounaamme ulkona.
        Vaimo sanoi, ettei hän haluaisia tiskata sunnuntaisin enkä minä puolestani ryhdy siihen. Ei ole tiskikonetta.


      • flegmaatti kirjoitti:

        Aikanaan kasvatin vuosikaudet parvekkeella basilikaa. Siemenet itämään varhaiskeväällä ja takuukelien tultua parvekkeelle. Oli kätevä napsia lehtiä jokapäiväiseen salaattiin. Latvomalla basit kasvoivat tuuheiksi ja antoivat runsaasti satoa.
        Tein muutaman litran paksua pestoa pakasteeseen. Käyttöön ottaessa ohensin oliiviöljyllä sopivaan notkeuteen.
        Jakelin myös jonkin verran tuttaville.
        Joskus vaimoni entinen työkaveri otti basilikat "keväthoitoon" mutta eihän tuollaisella voi tuttavaa kuormittaa jatkuvasti.
        Kevätpoissaolot estävät viljelyn.

        Rällingit ovat käytännössä sitä, että haen aamuisin klo9 vaimolleni kurpitsahillorinkelin tai kierukkapullan. Teemme aamuisin 4km:n patikkalenkin. Istumme katukahvilassa. Luumuilemme kaupungilla. Elämme tavallista eläkeläisten elämää. Minulla kuluu jonkin verran olutta ja viiniä. Täytyyhän perheessä jonkun hoitaa tuokin puoli.
        Emme ole lukuisiin vuosiin makoilleet auringossa ja uiminenkin on vähissä, varsinkin kevään kylmän veden vuoksi.

        Itse asiassa, koko rällinkiaika on yhtä huilaamista. Minä hoidan ravintohuollon kuten kotonakin mutta siivoan vähemmän. Kotona olleessamme emme käy lainkaan ulkona syömässä mutta rällinkiajan huippua edustavat sunnuntailounaamme ulkona.
        Vaimo sanoi, ettei hän haluaisia tiskata sunnuntaisin enkä minä puolestani ryhdy siihen. Ei ole tiskikonetta.

        Tuo teidän rällinkinne sai hymyn huuleen, mukavaa ajanviettoa.


    • Jatkuisipapitkään

      Luojalle kiitos että on vielä talvi.

      • Oletkos talvi-ihminen, mikä siinä keväässä tökkii.


      • Talvehtija

        Olen, sekä väreiltäni että sillä lailla, jotta tykkään nykyisin, kun ikää on siunaantunut, enemmän talvesta kuin kesästä. Viileä kesä kelpaa kyllä. Silloin kauan sitten kun oli enempi vilukissan sisäelimet, kesä oli mukavee.

        Keväässä sinänsä ei töki mikään, vuoden suloisin aika kun kaikki on alullaan ja hennon vihreää. Matalalta paistava aurinko vain on monella tapaa katala.


    • Kevätenergiaa ei ole tullut vielä. Johtuu varmaan siitä, että on hirvittävän vahvalti lunta, eikä kevätaurinko ole paljon pilkahdellut.
      Saattaa mennä pitkään, ennen kuin lumet sulaa.
      On vissiin täällä ollut kovatkin ottelut menossa, kun olet laittanut toisten haukkumisen ehdolle. Sitäkin se kevät jokinsortin ihmisille tekee.
      Kevät on härälle vuoden parasta aikaa, kun aurinko paistaisi, ja ilma olisi plussan pulella, niin olisihan se jotain.

      • Täällä pitkään aurinko paisteli, nyt on ollut pilvessä 3päivää, mutta lämpöasteille meni.
        Kinokset ovat kyllä korkeat täälläkin.
        Vähän emmin, laitanko tuon haukkumisen, toivon kuitenkin, ettei sitä konkreettisesti tehtäisi ainakaan tässä ketjussa.
        Siihen lienee jo tarpeeksi kirjoitusalustoja tällä palstalla.


    • Odotan innoĺla kevään etenemistä ja mökille pääsyä. Luin siementen istutuksista, mutta tällä kertaa jätän väliin. Ostan sitten alkukesästä valmiit taimet. Odottelen sitä sairaalan lähetteen kutsua. Se häiritsee hieman kevät suunnitelmiani. Ihanne olisi, että leikkaus tehtäisiin kesäkuussa, jolloin olisin saanut mökin siivoukset ja pihatyöt tehtyä ja pystyisin lepäämään laiskana jonkun aikaa.

      Nyt kun olen saanut paikat järjestykseen en puske energiaani fyysisiin suorituksiin.

      • Mökki se minunkin ajatuksissani siintelee.
        Noiden polvien takia olen mietintämyssyn laittanut päähäni, että jotain touhua pitäisi kyllä vähentää.
        Onneksi on noita jälkipolvia, tekevät sitten puuhommia ainakin.
        Tuo kutsun kyttääminen ei niitä mukavampia asioita ole, mutta minkäs sille voi, pääasia, että saa apua.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mökki se minunkin ajatuksissani siintelee.
        Noiden polvien takia olen mietintämyssyn laittanut päähäni, että jotain touhua pitäisi kyllä vähentää.
        Onneksi on noita jälkipolvia, tekevät sitten puuhommia ainakin.
        Tuo kutsun kyttääminen ei niitä mukavampia asioita ole, mutta minkäs sille voi, pääasia, että saa apua.

        Huomenta@

        Kutsun kyttäämistä ei kannata odottaa ei sitä tule jos ei itse sen perään kysele. Joku kehoitti täällä palstalla minua soittamaan kirurgian polille. Kiitos.

        Soitin tänä aamuna, polilta vastattiin...."Ou, aika on mennyt umpeen ( siis 3kk) yritän etsiä peruutusaikoja."

        Näin se lie, jos papereissa lukee 70-vuotias, mitäpä kiirettä hänellä enää.
        No, löytyihän se aika ja ensi perjantaiaamulle.

        Tällaista toimintaa, terveydenhoidon takuupalveluajoissa, mitenkähän homma muttuu jos sote- uudistus astuu voimaan, mielenkiintoista.

        Aamu on pilvinen ja harmaa. Aamulehti luvettu ja kahvit juotu. Täällä korvessa tuo korpi-alkuliite nostaa suosiotaan. Vanhat taksiyrittäjät järjestäytyivät yhden kyltin taakse uudistusten myllertäessä heidän elinkeinoaan. Korpitaksit...hyvä Kainuu.


      • Polvet-pojille

        Pliis, vältymmehän sairauskertomukseltasi ensi viikonloppuna? Toivottavasti pitävät sinua narkoosissa maanantaihin.


      • Polvet-pojille kirjoitti:

        Pliis, vältymmehän sairauskertomukseltasi ensi viikonloppuna? Toivottavasti pitävät sinua narkoosissa maanantaihin.

        Ole huoleti suomalainen sairaanhoidon hoitotakuu takaa, että en pääse leikkaukseen ennen kesäkuuta. Sittenhän on jo kesä kauneimmillaan. Yrttien taimet istutettu ja mökin pirtti siivottu. Saan nauttia auringosta, rantasaunan löylyistä, grilliherkuista, laituriolohuoneessa makoilusta ja valkkisesta jäillä.

        Pojat lomilla kantavat puut ja vedet saunaan ja P. passaa toipuvaa potilasta

        Aahh.. kesä tuo paras vuodenaika on edessä.

        Käyppäs nyt samalla kehoittamassa muitakin kommentoijia, että haluat välttyä heidän arjen tarinoistaan....tylsää eikös....nyt lähden taas saven pyöritykseen. Koeta pärjätä ilman minua jokunen tunti.


    • Olen jo piilotellut siemeniä, ostin ruukkuja ja multaa eilen. Myös kissalle kylvän ohranjyviä koko talven, se tykkää pureskella niitä että ei tule mahavaivoja.
      Olemme keskustassa, täällä ei ole lintuja juuri näkyvillä. Kävellyt olen joka päivä vajaan tunnin, mukava kun pakkaset hellitti, vaan on kuulemma kylmä ilmavirtaus taas tulossa tänne.

      • Kai jotain kukansiementä pitäisi laittaa jossain vaiheessa. Krasseja ole aina laittanut, ne on helppoja ja tykkään niistä.
        Mulla on kanssa kissalle jyvistä aina kasvamassa kukkapurkissa pureskeltavaa.
        Mulla on tapana sellainen puolen tunnin lenkki päivittäin, nykyään polvet paketissa kuljen ulkona.


    • Koen energiavajetta, en saa mitään aikaan, väsymys painaa, liekö joku piilevä sairaus sen takana. Ehkä olen vain saamaton, odotan kevään etenemistä, jos se piristäisi ja antaisi energiaa.

      • Sanotaan, että jos väsymys ei hellitä nukkumallakaan, jotain hamminkiä on.
        Onko liikuntasi, ruokasi laatu kunnossa? Stressikin on sellainen kaveri, että tekisi mieli vetää peitto yli korvien ja olla vaan.
        Pistähän mietintämyssy päähäsi ja tuumaile mikä se olisi, joka iloa ja mielenvirkeyttä toisi.


      • eppu2 kirjoitti:

        Sanotaan, että jos väsymys ei hellitä nukkumallakaan, jotain hamminkiä on.
        Onko liikuntasi, ruokasi laatu kunnossa? Stressikin on sellainen kaveri, että tekisi mieli vetää peitto yli korvien ja olla vaan.
        Pistähän mietintämyssy päähäsi ja tuumaile mikä se olisi, joka iloa ja mielenvirkeyttä toisi.

        Pyrin liikkumaan ulkona edes puoli tuntia päivittäin ja ruoka maistuu, ehkä syy osittain on stressaavassa elämäntilanteessa ja sitä on tällä hetkellä vaikea muuttaa.


      • Bengalitikku

        Mielestäni valo aktivoi. Tälläsin uudet verhot ja päiväpeiton. Kävelylenkit pitenevät, koska tekee mieli ulos. Kuka sitä tuuleen, tuiskuun, paukkupakkaseen ja pimeään. Odotan pyöräilyaikaa.
        Nyt oli aika loskasta ja valkoinen takki on hyvä maali.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Mielestäni valo aktivoi. Tälläsin uudet verhot ja päiväpeiton. Kävelylenkit pitenevät, koska tekee mieli ulos. Kuka sitä tuuleen, tuiskuun, paukkupakkaseen ja pimeään. Odotan pyöräilyaikaa.
        Nyt oli aika loskasta ja valkoinen takki on hyvä maali.

        Valo on se, joka kasvitkin herättää, lämpö on toiseksi tuleva asia.
        Tulin juuri lenkiltä, pidensin hieman kanssa lenkkiä, ei olisi pitänyt, toiseen polven alkoi sattua niin, että laahustamiseksi meni loppu matka.
        Pitäisiköhän Sinun vaihtaa takin väriä.


      • Bengalitikku

        Ehkä pitäisi vaihtaa. Punaseen. Pari viikkoa sitten lenkillä tuli vastaan mies, jolla oli vaatteissa samat värit. Mun hupparissa oli karvat.
        Tänään koetin ojentaa kahta poikaa, jotka ovat itäisen naapurin jälkeläisiä n. 10 vuotiaita, kun yrittivät hyppiä kuralätäkön yli ajotiellä. Ei tainut mennä perille, koska selkäpuolesta kuulin ääniä. En kääntynyt. Huomionkipeitä.
        Muutaman sanan muistin venemaan kielestä. Ei tehonnut. Minun vatsaani kouraisee lasten ymmärtämättömyys, kun tyhmimmän mukaan menevät


      • Paist-rys-voi-taikinos

        Valtiomme ei menetä penniäkään jos jokunen venäläinen kakara joutuu auton kolhaisemaksi. Heidän hoitonsakin pitäisi ulkoistaa venäjälle.


    • Saga.Kabinetti

      Kävin hoitamassa kehoa ja mieltä saunassa ja avannossa. Herttaisia hetkiä ja ihmisten kohtaamisia. Viimeistelen tyttärelleni synttärilahjaa tiistaiksi. Siemenet ajattelin kylvää ensiviikolla. Oravan yltiöpäisiä hyppelyitä olen tässä seuraillut ruokaleposten aikana.

      • Avantouintia en ole harrastanut, mutta kesäisin kyllä tuota sauna järvikeikkaa piisaa.
        Täälläkin oravat ravaavat kerrostajen välillä kasvavissa puissa.
        Kyllä nuo siemenet jo monen mielessä alkaa olla.


    • Myös.ihmisten.kanssa

      Jätän hyväntekeväisyyttä vähemmälle, sitä on tullut haalituksi liikaa. Kuitenkin hallitusti, etteivät autettavat kärsi. Liikuntaan käytän kevätenergiaani pääasiassa, palstan hoitoon, lenkkeilyyn, jumppiin ja ihan vain kävelyyn. En ole erityisen kevätihminen, syksystä tykkään. Kyllä tämä hiihtoaikakin on mukava. Mutta väsyttävien lyhyiden lepoaikojen (joskus romahdan päiväksi jaksamattomuuteen) lomassa energiaa pukkaa joka vuodenaika. Se on isolta osalta itsestä kiinni, muttei toki kokonaan. Jos ei jaksa niin siihen on syynsä, jokaisella omat.

      • Tuo on kiitettävää, kun tuota hyväntekeväisyystyötä jaksaa.
        Tuon liikunnan merkitystä ei voi kyllin korostaa, jos vaan kynnelle kykenee.
        Eikös jotkut lääkäritkin sitä ihan reseptiin kirjoita.
        Kaikilla vuodenajoilla on puolensa, olisi tylsää, jos olisi vaan yhtä ja samaa.


    • Leposyke-energia

      Olen vielä piilotellut parasta kevät energiaani, että olisin huippuenergiassa sitten kun se kevät iskee täysillä. Sitten alkaa huipennus kohti kesää, että voi sammua juhannuksena, olla ihan sippi, että makkarakin jää grillin reunalle puoliksi syötynä.
      Sitten pitää alkaa treenata kuntoa syksylle.

      • Ompas Sinulla hurjat suunnitelmat.
        Aiotkos olla kauankin sammuksissa. Makkarasi loppu kyllä jäähtyy.


      • Leposyke200
        eppu2 kirjoitti:

        Ompas Sinulla hurjat suunnitelmat.
        Aiotkos olla kauankin sammuksissa. Makkarasi loppu kyllä jäähtyy.

        Kyllä mökillä voi nukahtaa vaikka puukeinuun. Siihen simahtaa. Makkaran voi lämmittää uudelleen.
        Energian suhteen mökillä minulla on tosi huono tilanne. Ei ole enää mitään tekemistä. Olen saanut kaiken valmiiksi tässä viime vuosien saatossa. Jo viime kesänä savusin enemmän kuin grillihiilet, kun piti yrittää keksiä tekemistä. No, kaikki lukot laitoin uusiksi.
        Nyt olen alkanut kerätä voimia tulevan kesän laiskotteluun. Saa nähdä selviääkö siitä ilman psykiatria. Harjoittelemaan lähden pääsiäisenä. Olisihan siellä lunta metri jonka voisi lapioida pois ehkä puolen hehtaarin alalta, että tulisi kesä nopeammin. Samalla voisi kylvää nurmikon siemenet.


    • staka

      Olen pitkästä aikaa kierrellyt kirppareita, tai oikeastaan vain yhtä-kahta. Hienosti löysin lapsenlapsille taas yhden setin, sukset, sauvat, monot. Yhteensä 22 ekua. Taisi samalla olla päivän hyvä työkin, vaikka en minä sen vuoksi tällaisia jutskia hoitele.

      Sain pelagoniani kuolemaan autotallissa. Siispä ei muuta kuin ostamaan uusi komea sitten aikanaan, joka taas kestää parvekkeella koko kesän. Helppoa, eikä kallistakaan. Siinä omat viljelykset. Lasten perheiden luo tietysti tungen peruna- ja kasvimaan tekoon ja kyllä niitä hoitelenkin jos tarvis vaatii. Vanhasta tottumuksesta. Kivaahan se vaan on. Mutta nyt voi laiskotella vielä hyvän aikaa noista hommista.

      • No ei ollut hinnalla pilattu. Siinä kiertämisessä saa äkkiä aikaa kulumaan.
        Mullakin on joka kesä muutama pelargonia. Viime kesänä oli yksi sellainnen riippumallinenkin.
        Tottunut olen minäkin tuota maata mylläämään, vaan vähentää täytyy, kun kesällä noita voimia tarvii moneen paikkaan.


    • Muutaman ensimmäisen päivän jälkeen tunsin selässäni jäykkää kipeyttä.
      Tasa-painoilu keittiön-oven karmien välissä sähkö-polku-pyörän kanssa vaatii alussa veronsa.
      Aamulla en tuntenut selässäni kipua pahemmin.
      Jäykkyyskin oli vähäisenpää.
      -
      Aamuinen kauppa-reissu oli kiva.
      Ostin pari säkillistä rullia.
      Toiset rullat olivat talouteen.
      Toiset taka-puoleen.
      Sähkö-polku-pyöräni ei ollut syynä kunpaankaan ostokseen.
      Kesä tulee olemaan mukavaa polkemis-aikaa.
      Ainakin jos en joudu ostamaan uusia teko-polkimia.
      Toisen akun kyllä ostan.
      Pääsee takaisin kotiinkin sitten.

      H.

      • Noissa kuntoiluhommissa pätee sellainen sääntö, että kipukynnystä ei saa ylittää, ettei tule tuhoja.
        Säkeissä minäkin pruukaan nuo rullaostokset tehdä, varsinkin mökille, siellä, kun niitä takapuoliakin kulkee enemmän.


    • hiljainenkylätiekö

      En ole enää tässä iässä yhtään kiinnostunut mökkeilystä, liian hiljaista on maalla, vaikka nuorena se oli ihanaa.

      • Kaikella on aikansa.
        Pääasia, että pyrkii elämään omannäköistänsä elämää.


    • Eimaajussi

      Siementen piilotteluun😁toki jos vastapuoli on halukas..ei aina oo

      • Hmm, no, itääkö se.


      • Kasvimaanmultiinko

        "toki jos vastapuoli on halukas..ei aina oo"

        Voi ne siemenet jättää siihen lakanallekin ja odottaa, itääkö.


    • pirremiinapas

      Kyllä kuulosti mukavalta kun jokin lintu oli jo äänessä noissa pihapuissa, kummasti herätti ja kissan suu väkätti kun tiiraili sen laulajaa, lie vesi valunut suupielestä, en katsonut :).

      Haistelin pakkashankia, ja kyllä jo tuntui alkavankevään tuoksu.

      Tekisi mieli laitta ihan pieni kasvimökki, mutta katsotaan nyt, mutta taimia en kasvata, ei ole sellaista multasormea jolla ne hengissä pitää, valmiita ostan sitten - jos sattuu olemaan millä ostaa, remppa vie vielä varoja ja kevät energiakin taitaa melkein siihen huveta, tämä ahdas asuminen nyt on pikkasen tressaavaa.

      Katiskan kävin lastenlapsien, niiden kahden nuorimman kanssa jo pois, ja matikan luikerohan sieltä löytyi vielä, oli pienemmälle ihmettelemistä otuksessa :)

      Pilkittiikinn vähän aikaa, ja jäätiin ilman saalista, kun sattui hieman tuulinen päivä niin ei viitsitty enää pidempään yrittääkään; kevättä odotan ja kesää tässä uudessa asuinpaikassa ja niitä ensimmäisiä vesilintujen ääniä...

      • Sinä olet paljonkin sitä energiaa tarvinnut viimeaikoina tuohon muutto- ja remppahommiin.
        Mutta, kun on mieleistä tekemistä, niin silloin sitä energiaakin kummasti riittää.
        On hyvä, että lapset näkevät, mistä ruoka tulee.
        Nykykäsitys kun tuppaa monasti olemaan, että ´´kaupasta vaan.´´


      • pirremiinapas
        eppu2 kirjoitti:

        Sinä olet paljonkin sitä energiaa tarvinnut viimeaikoina tuohon muutto- ja remppahommiin.
        Mutta, kun on mieleistä tekemistä, niin silloin sitä energiaakin kummasti riittää.
        On hyvä, että lapset näkevät, mistä ruoka tulee.
        Nykykäsitys kun tuppaa monasti olemaan, että ´´kaupasta vaan.´´

        Tänään kirvesmiehen kanssa sotattiin että noin kuukausi ja talo on valmis asuttavaksi, oh sitä päivää :).

        Tänään tuli keittiö, tosin se on vielä paketissa tuolla autotallissa, mutta lähellä jo..

        Lunta sataa tasaiseen tahtiin, ja aika painavalta se näyttää, järvikin hävinnyt lumisateen taa..


      • pirremiinapas kirjoitti:

        Tänään kirvesmiehen kanssa sotattiin että noin kuukausi ja talo on valmis asuttavaksi, oh sitä päivää :).

        Tänään tuli keittiö, tosin se on vielä paketissa tuolla autotallissa, mutta lähellä jo..

        Lunta sataa tasaiseen tahtiin, ja aika painavalta se näyttää, järvikin hävinnyt lumisateen taa..

        Lunta sitä on satanut täälläkin tasaiseen tahtiin.
        Kun saat talosi valmiiksi, niin ehdit kai sitten nauttia kesästäkin.
        Vaikka askarettahan silti riittää.


      • pirremiinapas
        eppu2 kirjoitti:

        Lunta sitä on satanut täälläkin tasaiseen tahtiin.
        Kun saat talosi valmiiksi, niin ehdit kai sitten nauttia kesästäkin.
        Vaikka askarettahan silti riittää.

        Kun remontti on valmis, en laita tikkua ristiin, vaan odottelen kiikkustuolissa sorsia ja joutsenia kotiin :)


    • maissiiii

      Käytän kevätenergiaa noihin kaikkiin asioihin.

      Vähän siivoamista, ikkunat kaipaavat pesua, mutta sen siirrän vielä eteenpäin, vaikka suojaa olisikin.

      Viherlandiasta olen ensi taimet jo hakenut, riippapetunioiden ja lumihiutaleiden pikkutaimia.
      Kun kasvavat niistä saa kivasti uusia taimia latvomalla. Muut siemenet kätken vasta myöhemmin, samettiruusut yms.

      Muuten ajatukset täyttää jo edessä oleva joka keväinen 'lapsenhoitoreissu' tulppanien maahan, kolme viikkoa vierähtää siellä. Mukava ja odotettu aika keväisin, ei koskaan vie vaan antaa energiaa. Joka kerta uudet kuviot.
      Muutenkin matkasuunnitelmiin olen hukannut jo talvienergiaani, kevätenergiaakin niihin riittää, niin mukavaa matkasuunnitelmien teko kesääkin ajatellen on.

      Kevätluonnon seuraaminenkin antaa lisää kevätenergiaa, jonka voi sitten käyttää vaikkapa ulkoiluun tai remontointiin, aina joku seinä tai jakkara odottaa maalaamista tai muuta kohennusta. Tammisia pöytien pintoja pitäisi hioa ja käsitellä, se homma odottaa omanlaistaan innostusta ja sitä ei ole vielä näkynyt.

      • No, kiva reissu Sinulla edessä sinne tulppanien maahan.
        Lumihiutaleita näkyy taas vähän maahan leijailevan.
        Aika lailla samantapaisia on ihmisten toimet näin kevätaikaan.
        Mainitsit tuosta innostuksesta pöytien hiomiseen, niin sillai se tuppaa olemaan, että on sellaisia hommia, jotka vaatii sen inspiraation, ennenkuin alkaa tapahtumaan.


    • Saga.Kabinetti

      Aurinko tulee välillä pilvien välistä paistamaan loistokkaasti. Tekisi mieleni tehdä parvekkeelle jo paikka missä voisi neuloa ja samalla tarkkailla noita lintusia. Mutta, mutta, kun lupailivat vielä lunta ja sitten vettä, niin täytynee vielä jokunen päivä odottaa.
      Tämä vanha läppärini taitaa vedellä viimeisiään. Noh, sitten ajan loppuun tuon tablettini. Sen jälkeen älykänny. Saas nähdä miten pitkälle pääsen näillä kaikkilla rämillä. Tämän kerroin siksi, että on ihanaa, kun kevät etenee ja kesä tulee, harvemmin sitten viihtyy näiden laitteiden kimpussa.

      • Laitteet-halvenneet

        Vanhat kierrätykseen ja uudet tilalle. Paitsi ihmissuhteet.


      • Saga.Kabinetti
        Laitteet-halvenneet kirjoitti:

        Vanhat kierrätykseen ja uudet tilalle. Paitsi ihmissuhteet.

        Mä olen nyt päättänyt ajaa ainakin tämän läppärin ihan finaaliin. Akku on caput ja töpseli aina seinässä. Unohdan välillä, että johto on läppärissä kiinni, kun lähden tämän kanssa liikkeelle. Se ei tee tälle hyvää. Firefox ei enää toimi. Yritän syksyyn näillä vanhoilla ja sitten kierrätykseen yks kerrallaan.
        Kyllä ne ihmissuhteetkin on joskus hyvä laittaa kierrätykseen jos ovat fiinaalissa. Ainakin MeNaiset -lehti kertoi niin.


      • Ulkona-sataa-vettä
        Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Mä olen nyt päättänyt ajaa ainakin tämän läppärin ihan finaaliin. Akku on caput ja töpseli aina seinässä. Unohdan välillä, että johto on läppärissä kiinni, kun lähden tämän kanssa liikkeelle. Se ei tee tälle hyvää. Firefox ei enää toimi. Yritän syksyyn näillä vanhoilla ja sitten kierrätykseen yks kerrallaan.
        Kyllä ne ihmissuhteetkin on joskus hyvä laittaa kierrätykseen jos ovat fiinaalissa. Ainakin MeNaiset -lehti kertoi niin.

        MeMiehet lehti ei puhu mitään ihmissuhteista. Olemme väliinputoajia. Ihmissuhteeksi suositellaan rukatunturin pilkkihaalaria.
        Naisille on kyllä kaikenlaista lehteä ja ohjetta varpaankynnen viilauksesta kauneuspilkun meikkaukseen.
        Mutta miehet. Missä ohjeet meille; näin hoidan hipiääni laadukkaasti ja halvalla. Meidän meikkipussi on saunan laude ja mäntysuopa juuriharja fiksauksella.
        Ai niin. Onhan meille Tekniikan Ihmemiehet lehti. Vaseliinikourille jotain Auto-lehtiä.
        Myös Jallu ja Kalle lasketaan tekniikka lehdiksi, mikäli joku sortuu niinkin vanhoillisuuteen, että tilaa.


      • Luetarkemmin

        Ei kylläkään pirä paikkaansa. En tiedä onko miehille omia lehtiä kauneuden- ja terveydenhoitoon, mutta kaikki lehdet ovat ohjeita ja neuvoja pullollaan niin miehille kuin naisillekin. Ja naistenlehdissäkin on artikkeileita kohderyhmänä enempi miehet joten älä ole niiin -keleen mieäs ettet voi avata naistenlehteä ja lukea sitä.


    • Pylykerö

      Olen tehnyt semmoisen päätöksen, että yhden kerran viikossa, lauantaina, sallin itselleni vähän punaviiniä. Kaikki muu on pannassa ja liikkua alan taas kun kevät nyt alullaan. Lumityöt ovat kyllä liikuntaa myös jos mikä. Tenniskyynärpää siitä kiukustuu, mutta ei voi mitään. Toki kaikkea kotityötä on muutakin niin ettei löhöömään paljon ehdi muutenkaan.
      Ei kai sitten lääkäri voi sanoa minun elämäntapaani sairastuttavaks ? Mitä sanotte ? Hunkki tietenkin särkee kommentillaan.

      • Hyviä päätöksiä olet tehnyt, jatka tuosta vaan, mutta jos joskus lipsuu, ei saa itseään liialla torumisella kiusata.
        Noita lumitöitä kanssa aikoinani tein, se kyllä käy kuntoliikunnasta.
        Joskus luin jostain sellaisenkin mielipiteen, että jos vaikka paljon istuskelee, pitäisi kerran tunnissa nousta hetkeksi liikuskelemaan.
        Hyvä neuvo varmaan ainakin istumatyötä tekeville.


    • Heikunkeikku

      Kovin on vielä talvista tuntua, ainakin täällä.
      Mulle tuo "kevätenergia" tuntuu sisäisenä "heräämisenä".
      Vähän vaikeaa selittää, mutta heti kun saan avattua aamulla silmäni, niin on semmonen tuntu, että on hirveän energinen ja iloinen olotila.

      Ja mikä mukavaa, niin mun aivotkin tuntuvat toimivan ihan satasen hyvin:)
      Niinku silleen, että lanttu leikkaa ja mielikuvitus jyllää.
      Kevätterävyyteni on ihan eri luokkaa, kuin talviterävyyteni. Talvella tuntuu tylpältä:)

      Kaikenmaailman suunnitelmia pukkautuu ja pakkautuu päähän. Eivät ne läheskään kaikki toteudu, eikä väliäkään, mutta on vaan mukavaa antaa itsensä käpertyä johonki ihme suunnitelmaan.

      Kynnys "tikkua ristiin panemiseen" madaltuu niin paljon, että tormaan työhön jos toiseenkin sillä fiiliksellä, että ku ei olis koko kynnystä laisinkaan.

      Tänään on eräällä syntymäpäivä. En meinannut mainita, mutta kun kukaan ei ole vielä sitä muistanut, edes ystäväni jonka kanssa pitkän puhelun tänään pulputin (eikä lapsiltakaan ole tekstareita tullut), niin olin nyt sitten pakotettu anelemaan.

      • Bengalitikku

      • Heikunkeikku
        Bengalitikku kirjoitti:

        Onnea!

        https://youtu.be/x463zoWpiVI
        Tälläsin tämmöisen.

        Kiitos paljon. Hyvä kun tommosen tälläsit. Nautin.
        Sai käyttää korvaläpysköjä ja silmämulkeroita samaan aikaan.

        Voi kun on kivaa, kun kohta täälläkin meri ravistaa peitteen ja päästää veden valloilleen.
        Kivennokkaa aina talvisin ajattelen. Aattelen joskus jos ei olis ainuttakaan kivenmurikkaa, jonka nokkaan istuisi, niin olis mahdottoman kurjaa.

        Keväisin se eka kerta, jolloin saan termospulloon pistää kahvia ja mennä merenrannalle kivelle istumaan ja vaan katsella merta, niin se tuntuu niin-niin-niin mahtavalta.


      • pirremiinapas

        Onnea Heikku
        , paljon onnenpipanoita :)


      • Heikunkeikku
        pirremiinapas kirjoitti:

        Onnea Heikku
        , paljon onnenpipanoita :)

        Kiitos pirre onnenpipanoista.
        Mä kerään ne kaikki kouraani ja teen niistä helmikaulanauhan.
        Kelepaa kuleksia onnenpipanat kaulan ympärillä:)


      • Heikku, onnea!
        Minulle käy myös tuollai, että tapahtuu ikäänkuin sisäistä heräämistä ja suunnitelmia rupeaa rullaamaan päässä.
        Olen tuumaillut, että kai se on tuo valon lisääntyminen, joka herättää.
        Yksi on tuo linnunlaulu joka vaikuttaa.
        Keväällä ja alkukesällä mökillä kuuluu hyvin, kun alkavat 3 aikaan sirkuttamaan.


      • maissiiii

        Eräälle lähettelen täältä kaakaa lämpimät onnittelut,
        oikein halausonnittelut.
        En mä muuten älyäisi haalata vaan kun jossain aloituksessa vanha rouva antoi ohjeita kuinka elää pitkän elämän, halaamalla ikä lisii. Onnea.


      • Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

        Heikku, onnea!
        Minulle käy myös tuollai, että tapahtuu ikäänkuin sisäistä heräämistä ja suunnitelmia rupeaa rullaamaan päässä.
        Olen tuumaillut, että kai se on tuo valon lisääntyminen, joka herättää.
        Yksi on tuo linnunlaulu joka vaikuttaa.
        Keväällä ja alkukesällä mökillä kuuluu hyvin, kun alkavat 3 aikaan sirkuttamaan.

        "eppulainen ja maissiiii"
        Kiitos onnitteluista.
        Mulla on nyt komiat vaaleanpunaiset villasukat kintuis.:)
        Olen nimittäin semmonen, joka aina pistää heti villasukat jalkaan kun kotiin tulen.
        Toisen sukan antoi mun veli ja sen toisen sukan antoi veljen vaimo.
        Kiitin kovasti ja sanoin, että olipas hyvä, kun molemmat antoivat sattumalta samana syntymäpäivänä mulle sukan. Ei niin kivaa olisi ollut, jos nyt olisin saanut toiselta vasemman jalan sukan ja ens vuonna toiselta oikeanpuolimmaisen sukan.

        Joo, kyllä linnunlaulu mieltä piristää. Mulla on täälä hirmuisesti lintuja, kun syöttelen niitä mennen tullen. Olen varastanut lähitienoon linnut, että kun kevät tulee ja pesiä alkavat värkkäämään, niin tänne lähelle ne pesät rakentaa.

        Olen enemmän käsipäivää tyyppi, kuin halailija, mutta kyllä sitä satunnaisesti voi halatakin jos se lisää ikää antaa. Mut nopiaatte sitte, ei mitenkään ajan kans nojaamista:)

        Mikä päivä se täs oli, kun mainitsin, että täällä ei ole paljoa lunta.
        Nuo sanat vedän takaasi, nimittäin ette voi kuvitella, miten hirmuisesti on nyt lunta.
        Aivan kerrassaan paljon. Enemmän kuin tosi-tosi paljon.


    • Pylykerö

      Onnea Heikku ! Toivottavasti päiväsi on mukava.

      Palasin koneelle maksamaan vastaanottolaskuani. Minäkin olen aamusta virkeimmilläni ainakin siten, että pyrin tekemään mahdollisimman paljon aamusta.
      Sain kirjeen sisällä kortin Hollannista. Hassua kun kuori oli miltei auki. Pelkäävätköhän jotain luvatonta tulevan kun lähettäjä oli liittänyt mukaan ylimääräisiä merkkejään.
      Tämä heikko vanha ei mitään huumeita ainakaan lähettelisi.
      Linnut ovat tosiaan virkistyneet laulelemaan ajoittain. Ruokittava vielä on viikkoja.

      • Heikunkeikku

        "Pylykerö"
        Heikku kiittää:)
        On varmaan ihan mukava päivä. Meen pikkusen auttamaan veljen vaimoa,
        joka on kaatunut kellarin portaissa ikävästi ja käsi on lastassa ja kaulan ympärillä muovinen tötsä, jota pitää pitää kaulassa 2 kuukautta. Päätä ei saa kääntää ollenkaan, takaraivossa on murtuma kuten kädessäkin.
        Aika inhottavaa hänelle.


    • Kuinka kaukaa lienee nuo kevään vihreät vihannekset.
      Muistaakseni joskus laadittiin sääntö että koti-maisten vihannesten pakastus-päivää ei tarvitse merkitä pakkaukseen.
      Valko-Sipuli-jauhe ja Pippurikin on jostain kaukaa.
      Samoten Suola.
      Vaan kylläpä asunnossani tuoksuu keväältä.
      -
      Höyrytys ei vaadi minulta paljoa energiaa.
      Kesä koittaa kohta ja voin alkaa odottaa, jospa Tuore-kuivattu Tilli minut syksyllä tavoittaisi tunteineen.

      H.

      • Heinäkuun lopulla rallit ajetaan. Katselin Keskisuomalaisesta, kovin ovat reitit muuttuneet.


    • energia menee tällä hetkellä elämästä nauttimiseen, sitten keväämmällä sitä kuluu jonkin verran myös kevätsiivoukseen.

      • Hieno valinta, elämästä kuuluukin nauttia.


    • Pylykerö

      Vähän juttua telkkarin sarjoista. Kettu-sarjan alusta saakka ollut näyttelijä Michael Ande jää pois. Se tuntuu ikävälle kun hän on ollut jo 40 vuotta siinä. En yleensä välitä murhasarjoista, mutta tätä olen katsonut. Kaupunkikin vähän tuttu.
      Tuosta Jäjet päättyvät Berliiniin pidin myös. Siinä ei ollut murhia vaan tutkittiin katoamisia.
      Muuten enimmäkseen katson luonto-ohjelmia.

      • Bengalitikku

        Näissä saksalaisissa sarjoissa puhutaan niin selkeästi, että lyhyttä saksaa tulee ylläpidettyä toisella korvalla. Muistan kun ensimmäinen "Vanha Kettu" viimeisessä osassaan kuoli, mulla tuli vedet silmiin. Sentimentaalista?


      • Ajanjaksojen-mukaisesti

        Minulla otti koville kun Rin Tin Tin ja Musta Ori loppuivat mustavalkotelevision aikakaudella. En muista tulivatko väreissä enää. Siinä vaiheessa aloin olla Nuori Ori tyttölöitä katselemaan.


      • Bengalitikku

        Kröhöm. Saitko kipinän ratsastamiseen?


    • Vähän kadoksissa se kevätenergia vielä on, mutta jos sitä vielä jostain löytyisi, kunhan oikeasti kevät koittaa. Tomaatin ja paprikan siemenet sentään jo sain piilotettua. Toisten haukkumiseen en vähäistä energiaani välittäisi haaskata. Siivouksetkin tahtoo jäädä minimiin. Laulaa en uskalla, johan koirakin säikähtäisi. Linnunlauluakaan ei vielä kuulu, mitä nyt korpit tuolla metsässä silloin tällöin kraakkuu. Naama voi väliin olla hapan, vaan vähemmän täällä sen näkijöitä.

      Syytä kyllä olisi energiaa löytyä, sitten keväämmällä. Tarpeelliset tekemiset ei kesken lopu, ikkunaremonttia pitäisi jatkaa, pitäisi saada sellanen kaivo, josta saa vettä, talo vaatisi ulkoverhouksen uusinnan jne......
      ´

      • Toivotaan, että sitä kevätenergiaa Sinullekin löytyy.
        Näyttää noita hommia olevan tiedossa.
        Vaan joskus käy niinkin, että vaikka alkuun tuntuu nihkeältä, mutta kun vaan ryhtyy toimeen, niin ne hommatkin alkaa yllättäen luistaa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Toivotaan, että sitä kevätenergiaa Sinullekin löytyy.
        Näyttää noita hommia olevan tiedossa.
        Vaan joskus käy niinkin, että vaikka alkuun tuntuu nihkeältä, mutta kun vaan ryhtyy toimeen, niin ne hommatkin alkaa yllättäen luistaa.

        Ihan totta, joskus vaan se aloittamisen kynnys tuntuu olevan kovin korkea. Kun sen kynnyksen saa ylitettyä, niin ei enää malta lopettaakkaan.


    • Heikunkeikku

      En ole voinut kysyä, kun ei ikinä ole semmosta aloitusta, johon voisin ohimennen kysästä yhtä asiaa.
      Äsken kekkasin, että nyhämmmää voinkin tähän epun aloitukseen...
      Vaihvihkaisesti, koska aloitukses kysyttiin "Mihin käytät kevätenergiaasi".
      Tahtoisin pienen klöntin verran käyttää energiaani kysyäkseni, että onkos muilla sama juttu, näet mun ei tartte kirjoittaa ollenkaan nimimerkkiäni tonne alas kohtaan, minne pitää nimimerkki yleensä kirjottaa.
      Mä vaan hiirennokalla klikkaan sitä tyhjää laatikkoa ja sinne putkahtaa oitis mun nimimerkkini.
      Joskus ehdin vahingos kirjottamaan H-kirjaimen ja sitten taas se Heikunkeikku kokonaisuudessaan siihen ilmaantuu.
      Aivan ihanaa ja helppoa.
      Se olikin hurjimus inhottavuus, kun piti jonkin aikaa ruksata joitakin ihmeen liikennemerkkejä tai kerrostaloja. Oli hullun lapsellista touhua.
      Nyt on hyvä systeemi, että tattista vaan sille, jolle tattis kuuluu.

      • No senverran voin sanoa tähän, että kun oli kirjautuminen hävinnyt ja olin kirjoittanut pitkän kommentin, laitoin vastauksen mustalla nikillä, niin ihmettelin kanssa, kun ei tullut palapeliä.
        Lähti vastaus vaan klikkaamalla siitä.


      • Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

        No senverran voin sanoa tähän, että kun oli kirjautuminen hävinnyt ja olin kirjoittanut pitkän kommentin, laitoin vastauksen mustalla nikillä, niin ihmettelin kanssa, kun ei tullut palapeliä.
        Lähti vastaus vaan klikkaamalla siitä.

        Ei ole palapeliä tullut pitkiin aikoihin. Luojan kiitos.
        Mutta siis tarkoitin, että kun ei tarvitse kirjoittaa sitä omaa nimimerkkiä ollenkaan, vaan se tulee kuin taikasanan voimalla itsekseen.
        Kirjoititko sun mustan nimimerkkisi vai tuliko sekin tosta-noin-vaan itsekseen?


      • Saga.Kabinetti

        Kyllä mullakin tulee nimiehdotus, mutta joudun silloin tällöin ruksittamaan noita autoja. Välillä linja-autoja ja välillä vain ajoneuvoja.
        Luulen, että johtuu siitä, kun saatan kommentoida eri vehkeillä. Yleensä sillä joka toimii ;)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Ei ole palapeliä tullut pitkiin aikoihin. Luojan kiitos.
        Mutta siis tarkoitin, että kun ei tarvitse kirjoittaa sitä omaa nimimerkkiä ollenkaan, vaan se tulee kuin taikasanan voimalla itsekseen.
        Kirjoititko sun mustan nimimerkkisi vai tuliko sekin tosta-noin-vaan itsekseen?

        Sinulla kun on sama nimimerkki, niin se on kenties piilossa ja tulee siksi.
        Mulla kun mustalla jouduin laittaan ei ollut mitään ennestään, kun se ei huoli sillai, jos mä laitan mustalla eppu2, se sanoo, että on käytössä, niin mun täytyy laittaa jotain muuta.
        Toivotaan, että joku muukin kertoo miten on lähettänyt.


      • Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

        Sinulla kun on sama nimimerkki, niin se on kenties piilossa ja tulee siksi.
        Mulla kun mustalla jouduin laittaan ei ollut mitään ennestään, kun se ei huoli sillai, jos mä laitan mustalla eppu2, se sanoo, että on käytössä, niin mun täytyy laittaa jotain muuta.
        Toivotaan, että joku muukin kertoo miten on lähettänyt.

        Korjaan mun sanomisia hieman. Mut vaan hieman.
        Elikkä jos klikkaan kerran sitä tyhjää ruutua, niin joudun kirjoittamaan H-kirjaimen ja sitten pötkähtää se mun koko nimimerkki esille.
        Jos klikkaan kaksi kertaa, ilman että laitan sitä H:ta, niin se nimimerkki tulee kuin lentäen.
        Välillä tuntuu, että se tulee vaikka painan vaan kerran, mutta saattaa olla, että vahingos huomaamatta oonkin klikannut kaks kertaa?
        En tiedä, mutta joka tapauksessa nyt on hyvä systeemi.


      • Heikunkeikku
        Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Kyllä mullakin tulee nimiehdotus, mutta joudun silloin tällöin ruksittamaan noita autoja. Välillä linja-autoja ja välillä vain ajoneuvoja.
        Luulen, että johtuu siitä, kun saatan kommentoida eri vehkeillä. Yleensä sillä joka toimii ;)

        Joo, toimivalla vehkeellä se varmaan onnistuu parhaiten:)


      • voiko-veehen-sortua
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, toimivalla vehkeellä se varmaan onnistuu parhaiten:)

        Kyllä mä vaan joudun aloittamaan joka vastauksen alusta, keksimään nimimerkin, klikkaamaan laatikon auki ja alkaa ruksimaan milloin mitäkin ehdotuksia silloista kaupan julkisivuihin.


    • Minkä energian?
      Minulla ei ole muuta kuin kaikennielevä syvä väsymys.
      Njaa, jospa kroppa tottuisi joskus näihin myrkkyihin.

      • Onko Sinulla jotain uusia lääkityksiä? Joissa väsymys on alkuun sivuoireena.
        Toivottavasti nyt kesää kohden saat energiaasi takaisin.
        Kai se kirjankin kirjoittaminen on sitä vienyt.


      • eppu2 kirjoitti:

        Onko Sinulla jotain uusia lääkityksiä? Joissa väsymys on alkuun sivuoireena.
        Toivottavasti nyt kesää kohden saat energiaasi takaisin.
        Kai se kirjankin kirjoittaminen on sitä vienyt.

        Methotrexate nivelreumaan. Se on solumyrkkyä ja sillä on omat kivat sivuvaikutuksensa. Ei niin paljon pahoinvointia, mutta ruokahaluttomuutta ja väsymystä ja nyt myös lievää masennusta. Kirja edelleen oikoluvussa ja vaikka olenkin jo aloittanut englanninkielisen version en ole saanut siihen vauhtia. Juuri ja juuri jaksan välttämättömät kotityöt. Lego on luvannut ostaa minulle siivousapua jos tarvin, mutta ei nyt ainakaan vielä. Lauantaina tulee amerikanvieraita kahdeksi viikoksi, väliin Pääsiäinen ja synttäreitä ja sitten tuleekin remonttimiehet vaihtaan ikkunoita; uusi ulko-ovi tuli jo tänään. Toukokuussa tulee sukulaispoika Kolumbiasta 10 päiväksi. Mistä minä löydän tarvittavan energian kaikkeen tähän rumbaan kun nyt jaksan parhaiten selälläni untuvatäkkini alla?


      • pirremiinapas
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Methotrexate nivelreumaan. Se on solumyrkkyä ja sillä on omat kivat sivuvaikutuksensa. Ei niin paljon pahoinvointia, mutta ruokahaluttomuutta ja väsymystä ja nyt myös lievää masennusta. Kirja edelleen oikoluvussa ja vaikka olenkin jo aloittanut englanninkielisen version en ole saanut siihen vauhtia. Juuri ja juuri jaksan välttämättömät kotityöt. Lego on luvannut ostaa minulle siivousapua jos tarvin, mutta ei nyt ainakaan vielä. Lauantaina tulee amerikanvieraita kahdeksi viikoksi, väliin Pääsiäinen ja synttäreitä ja sitten tuleekin remonttimiehet vaihtaan ikkunoita; uusi ulko-ovi tuli jo tänään. Toukokuussa tulee sukulaispoika Kolumbiasta 10 päiväksi. Mistä minä löydän tarvittavan energian kaikkeen tähän rumbaan kun nyt jaksan parhaiten selälläni untuvatäkkini alla?

        Kälylläni oli tuota samanlaista, tai ainakin solumyrkkyä reumaan, ja häneltä se täytyo lopettaa pahojen sivuvaikutusten takia, masennusta, väsymystä jne., en muista mitä lääkettä hän sai tilalle, voisin kysästä jos tahdot?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Methotrexate nivelreumaan. Se on solumyrkkyä ja sillä on omat kivat sivuvaikutuksensa. Ei niin paljon pahoinvointia, mutta ruokahaluttomuutta ja väsymystä ja nyt myös lievää masennusta. Kirja edelleen oikoluvussa ja vaikka olenkin jo aloittanut englanninkielisen version en ole saanut siihen vauhtia. Juuri ja juuri jaksan välttämättömät kotityöt. Lego on luvannut ostaa minulle siivousapua jos tarvin, mutta ei nyt ainakaan vielä. Lauantaina tulee amerikanvieraita kahdeksi viikoksi, väliin Pääsiäinen ja synttäreitä ja sitten tuleekin remonttimiehet vaihtaan ikkunoita; uusi ulko-ovi tuli jo tänään. Toukokuussa tulee sukulaispoika Kolumbiasta 10 päiväksi. Mistä minä löydän tarvittavan energian kaikkeen tähän rumbaan kun nyt jaksan parhaiten selälläni untuvatäkkini alla?

        Oliskohan Sinun syytä ottaa yhteys lääkäriisi noiden sivuvaikutuksien takia.
        Tuo vielä voi pahentaa asiaa, kun on noin tiivistä ohjelmaa tiedossa ja pitäisi jaksaa, stressaantuu.
        Mutta jos vaan sanot vieraillesi, kuinka asia on, ymmärtävät varmaan ja auttavat arjen touhuissa.
        Oletko ajatellut millainen vitamiin- ja hivenainetasapainosi on, lääkityksetkin saattaa kulutta niitä enemmän.


      • eppu2 kirjoitti:

        Oliskohan Sinun syytä ottaa yhteys lääkäriisi noiden sivuvaikutuksien takia.
        Tuo vielä voi pahentaa asiaa, kun on noin tiivistä ohjelmaa tiedossa ja pitäisi jaksaa, stressaantuu.
        Mutta jos vaan sanot vieraillesi, kuinka asia on, ymmärtävät varmaan ja auttavat arjen touhuissa.
        Oletko ajatellut millainen vitamiin- ja hivenainetasapainosi on, lääkityksetkin saattaa kulutta niitä enemmän.

        Hemoglobiini on aivan normaalin alarajalla ja reumalääkäri kontrolloi maksan arvoja ja valkosoluja hemoglobiinin ohella kahden viikon välein. Otan foolihappoa (b-vitamiini) ja kalkkitabletteja korjaamaan vitamiini-ja hivenainepuutetta, juuri mainitsemastasi syystä.
        Veli tuskin turhaantuu vaikka en jaksa kauheesti passata, mutta pitäisi siivota yläkerta ja vierashuone ja eiköhän se siitä.
        (Kiitos kun kommentoitte. Auttaa jo kun voi puhua edes asiasta)


      • pirremiinapas kirjoitti:

        Kälylläni oli tuota samanlaista, tai ainakin solumyrkkyä reumaan, ja häneltä se täytyo lopettaa pahojen sivuvaikutusten takia, masennusta, väsymystä jne., en muista mitä lääkettä hän sai tilalle, voisin kysästä jos tahdot?

        Pirre, palataan asiaan jos tulee ajankohtaiseksi. Minua lohduttaa jo se että tiedän että en ole yksin tässä asiassa, että muutkin ovat saaneet esim. masennusta.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Methotrexate nivelreumaan. Se on solumyrkkyä ja sillä on omat kivat sivuvaikutuksensa. Ei niin paljon pahoinvointia, mutta ruokahaluttomuutta ja väsymystä ja nyt myös lievää masennusta. Kirja edelleen oikoluvussa ja vaikka olenkin jo aloittanut englanninkielisen version en ole saanut siihen vauhtia. Juuri ja juuri jaksan välttämättömät kotityöt. Lego on luvannut ostaa minulle siivousapua jos tarvin, mutta ei nyt ainakaan vielä. Lauantaina tulee amerikanvieraita kahdeksi viikoksi, väliin Pääsiäinen ja synttäreitä ja sitten tuleekin remonttimiehet vaihtaan ikkunoita; uusi ulko-ovi tuli jo tänään. Toukokuussa tulee sukulaispoika Kolumbiasta 10 päiväksi. Mistä minä löydän tarvittavan energian kaikkeen tähän rumbaan kun nyt jaksan parhaiten selälläni untuvatäkkini alla?

        Tuo onkin ikävää kun yhtä vaivaa hoidettaessa sivuvaikutuksena tulee toinen jota taas pitäisi hoitaa.


      • Liian monta juttua samaan aikaan, koko elämä menee oman kunnon tarkkailuksi (se vähä mihin on energiaa).


      • Bengalitikku

        Jos nyt kuitenkin malttaisit olla tyytyväinen, kun kirjasi on jo oikolukuvaiheessa. Sitten, saisitko käännösapua läheisiltäsi. Voisit vain itse oikolukea, ennen englanninkielisen version luovutusta.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Jos nyt kuitenkin malttaisit olla tyytyväinen, kun kirjasi on jo oikolukuvaiheessa. Sitten, saisitko käännösapua läheisiltäsi. Voisit vain itse oikolukea, ennen englanninkielisen version luovutusta.

        Ei täällä kukaan kirjoita englantia paremmin kuin minä. Siis suomenkielentaitoinen. Sitäpaitsi minulla on ainakin kaksi, kolme pitkää lukua jo ennestään valmiina englanniksi koska aikoinani aloitin tän kirjan kirjoittamisen englanniksi ja vaihdoin sitten suomeksi. Eli joudun sen nyt kirjoittaan englanniksi itse, koska suuri osa on käännöstä suomesta. Jota taas läheiset (siis lapset) eivät osaa. Sitten saa mun poika vielä oikolukea ja silleen. Se on hyvä viilaan pilkkuja englanniksi. (Osasinkohan nyt selittää asian ymmärrettävästi?)


    • Pylykerö

      Huomenta! Minun sairaudessani on tänä aamuna erityisen äkäiset oireet. Edes naapurikaupungissa ei ole aikoja yksityislääkärille ja kunnalliselle pääsee vasta toukokuussa. Aika hurjaa.

      • Eikö siellä ole päivystystä, ensiapua kiirreellisille.
        En yhtään tiedä mikä Sinulla on, mutta onko mitään kotikonsteja.
        Itelle kävi niin, että kun kahdessa kaupassa olin käynyt, niin polveen sattui niin, että hyvä, kun sain koiven autoon hinattua.
        Kirjastoreissu siirtyi toiseen aikaan.


      • Bengalitikku

        Eikö päivystykseen voi lampsia suoraan?
        Menisin.


      • eppu2 kirjoitti:

        Eikö siellä ole päivystystä, ensiapua kiirreellisille.
        En yhtään tiedä mikä Sinulla on, mutta onko mitään kotikonsteja.
        Itelle kävi niin, että kun kahdessa kaupassa olin käynyt, niin polveen sattui niin, että hyvä, kun sain koiven autoon hinattua.
        Kirjastoreissu siirtyi toiseen aikaan.

        Sain aamulla puhelinsoiton. Tapaaminen kirurgin kanssa peruttiin. Uudeksi ajaksi annettiin 3/4. Yli neljä kuukautta lähetteen lähdöstä vaikka aika pitäisi saada kolmen kuukauden sisällä. Minua lohduteltiin, että leikkausjonot eivät ole enää niin pitkät kuin nyt keväällä ovat olleet joten voin päästä leikkaukseen ennen puolen vuoden odotusta. Tämähän tietää sitä, että jos leikkaus menee syksyyn se samalla siirtyy ulkomaan matkani vuoksi hamaan tulevaisuuteen.
        Toivottavasti tyrä ei hirty ja joudun piippa-auton kyytiin, jossain hussan nevadassa ; )


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Sain aamulla puhelinsoiton. Tapaaminen kirurgin kanssa peruttiin. Uudeksi ajaksi annettiin 3/4. Yli neljä kuukautta lähetteen lähdöstä vaikka aika pitäisi saada kolmen kuukauden sisällä. Minua lohduteltiin, että leikkausjonot eivät ole enää niin pitkät kuin nyt keväällä ovat olleet joten voin päästä leikkaukseen ennen puolen vuoden odotusta. Tämähän tietää sitä, että jos leikkaus menee syksyyn se samalla siirtyy ulkomaan matkani vuoksi hamaan tulevaisuuteen.
        Toivottavasti tyrä ei hirty ja joudun piippa-auton kyytiin, jossain hussan nevadassa ; )

        Harmillista. Tuli mieleen, että oliko puhetta, jos tulee peruutusaikoja, että olet valmis pienelläkin varoitusajalla tulemaan. Eli kolme viikkoo, ennenkuin saisit leikkausaikaakaan.
        Kun ne katsoo, ettei ole ihan kiireellinen, niin niitä sitten siirretään, jos väliin tulee jotain hengenhädässä olevia.
        Tässä muutama vuosi sitten, kun veljelle sanottiin, että noin kuusi viikkoa, kun pääsee leikkuuseen, niin pääsikin parin viikon päästä, kun joku oli perunut.


    • Pylykerö

      Voi pojat, olenhan minä käynyt. Kerran jonotin tuntikausia päivystyksessä, eihän poika mitään osannut sanoa. Piti kai vaivaani mitättömänä. Sitten muutaman viikon päästä tilausajalla. Kokenut lääkäri ei tiennyt, mutta pisti lähetteen erikoislääkärille. Sieltä tuli vihdoin aika kahden kuukauden päähän. Paljon ehtii levitä siinä ajassa.
      Ainakin on kuntoilua tullut tänäänkin kun monta kertaa jo lumien työntelyä ollut.
      Ei muuten oireisiin taida olla vaikutusta tuolla tippatauolla, olen huomannut.

      Asiasta toiseen, huomasitteko, että Ikean Kamrad tais olla ihan kunnon jätkä ? Lahjoitti puolet perintöomaisuudestaan Pohjois-Ruotsin kehittämiseen.
      Siinä olis esimerkkiä mm. Vallilassa vaikuttavalle ministerille.

      • Bengalitikku

        Huomasin uutisen. Tuli mukava tunne, kun kuitenkin julkisuudessa annetun pihin kuoren alta paljastui hyvää sydäntä. Ehkä hän olikin vaatimaton.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Huomasin uutisen. Tuli mukava tunne, kun kuitenkin julkisuudessa annetun pihin kuoren alta paljastui hyvää sydäntä. Ehkä hän olikin vaatimaton.

        Mitä minä olen kautta aikain hänestä lukenut, niin hän on ollut aina hyvinkin avokätinen koskien kaikenlaista hyväntekeväisyyttä; lasten sairaanhoitoa, lasten sairauksien tutkimisia, vanhusten asuntoja, pakolaisleirejä ... Säästäväinen hän kai oli lähinnä itsensä suhteen.


      • Tellukka kirjoitti:

        Mitä minä olen kautta aikain hänestä lukenut, niin hän on ollut aina hyvinkin avokätinen koskien kaikenlaista hyväntekeväisyyttä; lasten sairaanhoitoa, lasten sairauksien tutkimisia, vanhusten asuntoja, pakolaisleirejä ... Säästäväinen hän kai oli lähinnä itsensä suhteen.

        Monet lahjoittajat eivät pidä meteliä lahjoituksistaan.
        Esim. F1-Kimi joidenkin tietojen mukaan antanut lahjoituksia isoja summia, en ole ikinä hänen itsensä kuullut asiasta puhuvan.
        Sensijaan muutama vuosi sitten oli sellaistakin lehtijuttua, että jotkut vaati, jotta lahjoitukset pitäisi saada vähentää verotuksessa.


      • Bengalitikku

        Yhteisö saa verovähennysoikeuden 850 - 250.000 € yleishyödylliseen tarkoitukseen tehdystä lahjoituksesta koskien tiedettä, taidetta tai suomalalaisen kulttuuriperinteen säilyttämiseen. On sitten rajoituksiakin, joista lahjoittajan kannattaakin ottaa selvää nimenomaa verottajan kannalta.
        Yksityishenkilö ei saa vähennysoikeutta.
        Ehkä noita kohteita voisi laajentaa. Onko koululle annettu rahalahjoitus ok.
        Vai kannattaako ostaa jokin laitteisto. Alvivähennystäkään ei ostaja voi tehdä.
        Toisaalta ei saa edistää omaa liiketoimintaa, mutta toisaalta pitää jotenkin liittyä omaan toimialaan. Pikkasen ristiriitaista.


    • Energiaa ei ole. "Kaik on mänt". Kaksi veljeä sairastui vakavasti lähes samanaikaisesti. Keväästä taitaa tulla synkkä. Olen yrittänyt kerätä voimia tutuilla konsteilla, mutta tuntuu että vain väsyn niistä.
      Vauvaperheet jäävät ilman apuja, vapaaehtoistyö rassaa, ystäviä ei ehdi tavata...

      En juuri ehdi täälläkään käydä, tämänkin ketjun luin harppoen ja huolimattomasti.
      Heikulle kuitenkin synttärionnittelut ja Palomalle voimia uuden diagnoosin kanssa elämiseen. Aloin itsekin epäillä omaa terveyttäni tämän tautisen väsymyksen vuoksi, mutta joulukuisessa terveystarkastuksessa kaikki arvot ovat kunnossa eikä selkäkään ole isommin oireillut.

      Sen mitä olen ehtinyt palstaa silmäillä, tutut teemat puhuttavat edelleenkin: sinisten ja mustien keskinäinen skaba, ruotsalaisvahvistuksen mollaaminen, yli-ikäisten karkottaminen..)) Että isolla luudalla lakaistaan.

      Omasta puolestani sanon, että minua ei häiritse puskasta kirjoittelu tai nikkien vaihtaminen muutoin kuin siten, että naama ei jää muistiin. Olen niitä kirjoittajia, jotka automaattisesti luovat kuvaa toisesta ihmisestä ja operoivat siltä pohjalta. Esim siten, että jos kättelyssä tulee luonneanalyysi tapaan: "kade, pahansuopa , ylenkatseinen näykkijä" niin pysyn pienen välimatkan päässä..))

      Ruotsista kirjoittavat ovat kaikki minun mieleeni. Ihailen heidän suomenkielen taitoaan ja lannistumattomuuttaan. Melkoista rökitystä ovat nähdäkseni saaneet osakseen täällä. Itse luen mielelläni toisessa maassa asuvien elämästä. Saan siitä avartavaa perspektiiviä omaan arkeeni, perussuomalainen kun olen (olematta persu..)).

      Minähän kuulun näihin yli-ikäisiin, mutta en ole osannut täältä poiskaan lähteä , tutut kirjoittajat viivyttävät. Ehkä lähden vasta sitten kun ylläpidolta tulee poistumiskäsky.
      Ja kun sittenkin kirjoitan aika harvoin niin eiköhän me sovita?

      • Perun vähän sanojani. Kivojakin ketjuja täällä on ollut. Kiitos aloittajille ja hyville kirjoittajille. Heitä on minusta tullut kiitettävästi lisää. ..
        Niin että siinä mielessä vanhat voivatkin väistyä. Puhun siis vain omasta puolestani..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Perun vähän sanojani. Kivojakin ketjuja täällä on ollut. Kiitos aloittajille ja hyville kirjoittajille. Heitä on minusta tullut kiitettävästi lisää. ..
        Niin että siinä mielessä vanhat voivatkin väistyä. Puhun siis vain omasta puolestani..))

        Se on, kun ikää tulee niin itselle, kun läheisillekin, ne sairaudet tulee usein kuvaan mukaan ja läheisiä, kun on, niitä auttaa ja huolta kantaa.
        Silloin pitäisi pitää huolta myös itsestään, ettei anna enempää. kun on voimia.
        Tuskin täältä mitään ylläpidon poiskäskyjä tulee ja noista palstamotkottajista ei tarvi välittää.


      • @demeter, tsemppiä sinulle myös ja kunhan lumet alkavat sulaa ja kevätaurinko paistaa näille leveysasteille, eiköhän ne voimatkin pikkuhiljaa palaile. Minun tarvii kans itsekin vähän laskea draamakerrointa täällä kotona kun noi kaksi miestä jotka täällä asuu katsovat kauhuissaan kun istun ruokapöytään yökkäämään tai itken kesken iltapäivän ja sanon että nyt meen uudelleen päikkäreille mutta huippu oli pari päivää sitten pienellä iltapäiväkävelyllä kun Lego sanoo katsos Paloma kuin komia jalokuusi ton talon pihassa ja minä pysähdyn alle arvioimaan alaoksien korkeutta ja tanakkuutta...
        Nyt on kuitenkin käännös tapahtunut ja eilen sain siivottua koko yläkerran ja nyt lähdenkin kohta pyykkituvalle. Aurinko paistaa pihaamme jossa on hirmuisesti lunta ja leveät, lumettomat käytävät joka paikkaan; kultani on ne uurastanut joka iltapäivä ahertaen lumikolan ja lumilapion kanssa. Kelpaa niitä nyt astella pyykkikorin kaa....ja saunan vois siivoo samalla.
        Aloin lukea eilen illalla jotain sellaista vähän hauskaa ja vähän surullista kirjaa kahdeksankymppisestä miehestä jonka vaimo oli laitoshoidossa ja jolla oli ollut 60 vuotta sitten tehty työnjakosopimus vaimon kaa että minä ulkotyöt, sinä sisätyöt ja nyt ei ruskean kastikkeen tekeminen tahtonut onnistua. (Mielensäpahoittaja ja ruskeakastike, Tuomas Kyrö) Kuvaa oikeestaan monen tämänkin palstalaisen sieluntilaa.
        ***
        (Otan edelleenkin vastaan kirjavinkkejä varsinkin e-kirjan muodossa. Luen n. kirja viikossa-vauhtia iltalukemisina ja ostan playbooksista. Nyt olen lukenut Katja Kettua; Jari Tervoa ja Jukka Rislakkia.)


      • de-meter
        Paloma.se.co kirjoitti:

        @demeter, tsemppiä sinulle myös ja kunhan lumet alkavat sulaa ja kevätaurinko paistaa näille leveysasteille, eiköhän ne voimatkin pikkuhiljaa palaile. Minun tarvii kans itsekin vähän laskea draamakerrointa täällä kotona kun noi kaksi miestä jotka täällä asuu katsovat kauhuissaan kun istun ruokapöytään yökkäämään tai itken kesken iltapäivän ja sanon että nyt meen uudelleen päikkäreille mutta huippu oli pari päivää sitten pienellä iltapäiväkävelyllä kun Lego sanoo katsos Paloma kuin komia jalokuusi ton talon pihassa ja minä pysähdyn alle arvioimaan alaoksien korkeutta ja tanakkuutta...
        Nyt on kuitenkin käännös tapahtunut ja eilen sain siivottua koko yläkerran ja nyt lähdenkin kohta pyykkituvalle. Aurinko paistaa pihaamme jossa on hirmuisesti lunta ja leveät, lumettomat käytävät joka paikkaan; kultani on ne uurastanut joka iltapäivä ahertaen lumikolan ja lumilapion kanssa. Kelpaa niitä nyt astella pyykkikorin kaa....ja saunan vois siivoo samalla.
        Aloin lukea eilen illalla jotain sellaista vähän hauskaa ja vähän surullista kirjaa kahdeksankymppisestä miehestä jonka vaimo oli laitoshoidossa ja jolla oli ollut 60 vuotta sitten tehty työnjakosopimus vaimon kaa että minä ulkotyöt, sinä sisätyöt ja nyt ei ruskean kastikkeen tekeminen tahtonut onnistua. (Mielensäpahoittaja ja ruskeakastike, Tuomas Kyrö) Kuvaa oikeestaan monen tämänkin palstalaisen sieluntilaa.
        ***
        (Otan edelleenkin vastaan kirjavinkkejä varsinkin e-kirjan muodossa. Luen n. kirja viikossa-vauhtia iltalukemisina ja ostan playbooksista. Nyt olen lukenut Katja Kettua; Jari Tervoa ja Jukka Rislakkia.)

        Kiva kuulla, Paloma, että notkosta on noustu..)) Ajattelen, että joustava, avoin mieli auttaa aina ja eletty elämä menetyksineen ja suruineenkin on iso voimavara. Ja sehän meillä kaikilla on käytettävissä.
        Välittävät ihmiset ovat sitten jo ylimääräinen bonus, ainakin itse rakennun heistä.

        Minun lukemiseni ovat valitettavasti jääneet vähälle. Arki vaatii nyt niin paljon ja haluan kuitenkin pitää kiinni niistä pikku yhteisöistä joiden jäsen olen.
        Mielensäpahoittaja on kyllä tuttu vaikka ihan kaikkia kirjoja en ole lukenut.
        Tällaisessa sarjatuotannossa pakkaa usein käydä niin, että pajatso tyhjenee ensimmäisessä kirjassa, seuraavat myötäilevät sitä. Mutta kivahan se on, että vanhoille nauretaan..))

        Kyllä mielensäpahoittajan ajatuksissa perääkin on. Olen itsekin sanonut, että se entinen meininki, missä oli selkeät roolijaot ja tarkat reviirit oli ihan passeli. Ei tullut riitaa tiskivuoroista ja valta jakautui tasaisesti..))

        No. Maailman muuttumiselle emme mitään voi. Voi vain syyttää itseään, jos ei pysy perässä tai sitten rakentaa sen oman sisäisen maailmansa niin vahvaksi, että kestää seurata "kehitystä" ulkopuolisena siihen isommin puuttumatta.

        Yritän tänään lähteä laduille. Metsä tarjoaa aina lohtua ja antaa voimia. Kuten varmasti se sinun jokesikin.... Aurinkoiset terveiset sinne.
        "Me onnelliset, ihmiskunnan kärsimyksillä mitaten" (Waltari)

        Sorry nyt, meni kaksinpuheluksi. Joku siitä taisi mainitakin. Itse koen, että sana on aina vapaa kaikille, vaikka se ensisijaisesti osoitettaisiin jollekulle...
        Meteliin mukaan vain, jos ajatuksia herää...
        Epulle anteeksipyyntö jos karkasin ruodusta, eksyin aiheesta. Me Ehtoolehdon asukkaat ollaan vähän vallattomia..))


      • de-meter kirjoitti:

        Kiva kuulla, Paloma, että notkosta on noustu..)) Ajattelen, että joustava, avoin mieli auttaa aina ja eletty elämä menetyksineen ja suruineenkin on iso voimavara. Ja sehän meillä kaikilla on käytettävissä.
        Välittävät ihmiset ovat sitten jo ylimääräinen bonus, ainakin itse rakennun heistä.

        Minun lukemiseni ovat valitettavasti jääneet vähälle. Arki vaatii nyt niin paljon ja haluan kuitenkin pitää kiinni niistä pikku yhteisöistä joiden jäsen olen.
        Mielensäpahoittaja on kyllä tuttu vaikka ihan kaikkia kirjoja en ole lukenut.
        Tällaisessa sarjatuotannossa pakkaa usein käydä niin, että pajatso tyhjenee ensimmäisessä kirjassa, seuraavat myötäilevät sitä. Mutta kivahan se on, että vanhoille nauretaan..))

        Kyllä mielensäpahoittajan ajatuksissa perääkin on. Olen itsekin sanonut, että se entinen meininki, missä oli selkeät roolijaot ja tarkat reviirit oli ihan passeli. Ei tullut riitaa tiskivuoroista ja valta jakautui tasaisesti..))

        No. Maailman muuttumiselle emme mitään voi. Voi vain syyttää itseään, jos ei pysy perässä tai sitten rakentaa sen oman sisäisen maailmansa niin vahvaksi, että kestää seurata "kehitystä" ulkopuolisena siihen isommin puuttumatta.

        Yritän tänään lähteä laduille. Metsä tarjoaa aina lohtua ja antaa voimia. Kuten varmasti se sinun jokesikin.... Aurinkoiset terveiset sinne.
        "Me onnelliset, ihmiskunnan kärsimyksillä mitaten" (Waltari)

        Sorry nyt, meni kaksinpuheluksi. Joku siitä taisi mainitakin. Itse koen, että sana on aina vapaa kaikille, vaikka se ensisijaisesti osoitettaisiin jollekulle...
        Meteliin mukaan vain, jos ajatuksia herää...
        Epulle anteeksipyyntö jos karkasin ruodusta, eksyin aiheesta. Me Ehtoolehdon asukkaat ollaan vähän vallattomia..))

        Eipä minunkaan mielenalani riemusta kiljahtele. Harmaa lumisateinen talvisyön, voimia vienyt muuttoruljanssi ja taistelu pääsystä terveydenhuollon takuuajoissa tutkimuksiin ovat verottaneet tulisieluani.

        Jatkuvat palstariidat ovat myös vieneet energiaani. Mietinkin ideaa, jonka Paloma heitti, josko suosiolla siirryttäisiin tuonne seitenkymppisiin. Yksi huonopuoli siinä kuitenkin on ei me ehkä päästäisi eroon näistä nuoremmista pois hätyyttäjistä. Muistan kun me vakiot siirryimme viiskymppisistä kuuskymppisiin vedimme nuoremmat peräämme. 🤗

        Nyt on ihana aurinkoinen päivä. Lähden mökille lumitöihin. Laitan kaakaota termariin ja kinkkugroisantin pussiin. Kun lumityöt on tehty haen nojatuolin rantatörmälle ja katselen hiihtäjiä järvellä ja otan aurinkoa.

        Jospa se tästä.


      • Muutot on aina rasittavia, sekä fyysisesti että psyykisesti. Aikaisemmin kun olin vielä työelämässä ja silleen yritin aina muuttaa mahdollisimman nopeasti ja löytää paikat kaikille tavaroille ja ainakin saada ne jonnekin käsistäni ja muuttolaatikoista. Nyt tykkään että saavat maata laatikoissa kunhan keksin minne laitan ihan rauhassa .Pedanttisuus ja pakonomainen järjestyksen tarve ovat saaneet antaa tilaa hitaammalle rytmille.

        Toivottavasti saat sen leikkauksesi hoidettua pois päiväjärjestyksestä ja energiasi suunnattua muihin juttuihin. Tää palsta on ollut tylsää luettavaa viime aikoina ja minäkin olen osallistunut vain vähän. Kun mikään ei tunnu kelpaavan, mikä tulee spontaanisti ja omasta elämästä. Paitsi koiran kusetus.

        Voitaishan me kokeilla mennä jengillä seuraavaan huoneeseen käymään, siis vain vierailulle, mutta siirtymättä kokonaan pois minnekään ja antamatta kaiken maailman nipottajien oikeutta rajata palstakäyttäytymistämme.


    • re.su

      Kaikkia tulee. Lopetin työt 13 vuotta sitten. Siemeniä piiloon ehkä tänään jos selkä kestää---multaa pitää ostaa. Aurinko paistaa lunta ei ole ollut kuin vähän

      Eikö Ovako yhtiö toimi Suomessa kohta on Japanilainen omistaja. Seuraan paljon taloutta kukkia hoitaessa.

      • Aurinko täälläkin paistaa, mutta lunta on kamalasti japarina päivänä on taas tullut yli 10cm lisää.
        Katselin tuota pitkäaikaisennustetta, sen mukaan, kuun lopussa päivät menee plussalle, yöllä on kylmenpää.
        Siemenen piilotukset saa kyllä vielä täällä odottaa.


      • de-meter

        Enpä yhtään ihmettele, korppis. Vanhasta luopuminen ja uuteen asettuminen vie aina voimia, vaikka muutos olisi mieluinenkin. Itse en uskaltaisi edes ajatella muuttoa, sen verran hitaasti juurrun uuteen, jos juurrun ollenkaan.
        Olisihan muutosta tietysti se etu, että olisi pakko sortteerata ja heittää tavaraa pois.
        Kierrättäjän sielulle se olisi yhtä tuskaa..)) Ehkä ei sittenkään. Alkaa sekin linja vähän tympiä kun sitä pitkään on harrastanut.

        Odottamassa terveydenhuollon palveluja olen itsekin. Kaihileikkauksesta tuli uusi tieto: lukemat ovat sellaiset että vielä pitää odottaa. Eikä silmälaseja kannata vaihtaa ennen sitä.

        Sen verran olen palstaa ehtinyt seurailla, että huomion kohteena olet ollut..))
        Tiedä mistä tuollainen ilmiö nyt sai alkunsa. Avoimuudella on hintansa ja matalalla profiililla pärjää parhaiten. Tietysti omaa luontoaan ei kovasti voi muuttaa, mutta vielä vähemmän voi muuttaa toisia.

        Enpä tiedä siirtymisestä toiselle palstalle. Opettelemista on siinäkin, vaikka "kolmen kopla" voisi taata pehmeämmän siirtymävaiheen. Hurja rökitys oli kyllä Ancelilla, tiinalla, kotikiusatulla ja hunksilla kun tänne tulivat, vai oliko heitä muitakin ?
        Ei toivotettu tervetulleiksi ainakaan..))

        Mutta pannaan katsoen. Kuten sanottu, olen aika työllistetty oman arkeni kanssa ja ajattelen, että sen minkä mukana ehdin olla, voin olla täälläkin.

        Onhan näitä myräköitä ollut ennenkin. Ehkä ei kuitenkaan näin systemaattista henkilöön menevää rökitystä kuin nyt, että nimeltä mainitaan inhokit. Vastapainona on minusta kuitenkin nämä maltilliset ja aktiiviset kirjoittajat ja aloitusten tekijät. Muutama maltillinen voi kesyttää paljon. Ihan niin kuin muutama revittelijäkin voi pilata paljon. Näiden välillä sitä vain täytyy tasapainotella...


    • Saga.Kabinetti

      Olen neuloa hutaissut neljä paria lapassormikkaita. Vielä on napit ompelematta, että saavat läpät pysymään auki, kun eväitä syövät. Tyttären perheelle neuloin, he kun retkeilevät paljon ja evästävät luonnossa.

      Huomenissa aion mennä mullan ostoon ja viikonloppuna siemenet piilottaa. Aurinko paistaa niin ihanasti justiinsa, että voin kuvitella hakevani iltapäivällä yhden pajunkissaoksan maljakkooni.

      On se silllailla tympivää huomata, että kipuja ja kolotuksia tulee vaikka ei niitä olisi tietoisesti itse aiheuttanut. Rapistuva temppelini.

    • Paloma, de-meter ja korppis
      Hyvä, että sitä valoa jo näkyy teidänkin keväässänne, vaikka haasteet eivät ole mihinkään hävinneetkään.
      Kirjastoreissu tällä viikolla suunnitelmissa, ylenpänä kerroinkin, miksi edellinen yritys täytyi jättää väliin.
      Ei se demeter ole ollenkaan pahasta, vähän ketjurönsyjä tuottaa, silloinkuin ne ovat asiaa.
      Nuo ilkeilyketjut ovat olleet ikäviä, minusta ei olisi kiva, jos vallan siirtyisitte 70:n, luultavasti kävisin kurkistelemassa mitä kirjoitatte ja saattaisin kommentoidakin. (Jotkut varmaan rupeaisivat ali-ikäisenä ajamaan pois).
      Onko sen nyt sitten niin kamalan nuukaa, jos nyt on vähän yli- tai ali-ikäinen. Eiköhän nämä ikärajat ole lähinnä viitteellisiä.

      • @Eppu, minäkin olin aina käsittänyt nää rajat viitteellisinä siis että osaa hakeutua noin ikäiseensä seuraan jos sitä haluaa. Seitkytplussissa on monta mukavaa kirjoittajaa, olen vilkaissut palstaa ja näin monta tuttua nimeä, mutta ainakaan vielä en ole tuntenut tarvetta siirtyä täältä minnekään. Täällähän on koko minun nettiverkostoni! Ei minua haittaa että jotkut alaikäiset kirjoittavat tänne ja yläikärajaa ei tarvitsi olla lainkaan, koko viimeinen osasto vois olla 60 plussaa tai plussaplussaa. Naurettavaa tuollainen jahtaaminen että joku kuuluu ja joku ei palstalle.


      • de-meter
        Paloma.se.co kirjoitti:

        @Eppu, minäkin olin aina käsittänyt nää rajat viitteellisinä siis että osaa hakeutua noin ikäiseensä seuraan jos sitä haluaa. Seitkytplussissa on monta mukavaa kirjoittajaa, olen vilkaissut palstaa ja näin monta tuttua nimeä, mutta ainakaan vielä en ole tuntenut tarvetta siirtyä täältä minnekään. Täällähän on koko minun nettiverkostoni! Ei minua haittaa että jotkut alaikäiset kirjoittavat tänne ja yläikärajaa ei tarvitsi olla lainkaan, koko viimeinen osasto vois olla 60 plussaa tai plussaplussaa. Naurettavaa tuollainen jahtaaminen että joku kuuluu ja joku ei palstalle.

        Heh, eipä taida palsta vaihtaen parantua..)) Käväisin pikaisesti 70 palstalla ja samanlainen meno oli sielläkin päällänsä. Mielestäni.
        Yli-ikäisiä oltiin häätämässä, toisen kirjoittajan vilpittömyyttä epäiltiin: kirjoittelee kuulemma rumia puskasta..))
        Aiheet olivat kyllä kiinnostavia ja hyviä kirjoittajia sielläkin oli. Kuten myös inhokkeja.
        Ja kuten moneen kertaan on todettu: kirjoittajat tekevät palstan, jokainen vaikuttaa siihen, hyvässä ja pahassa.
        Huvitti, kun mainittiin korppis ja Paloma ja Hunksi sai tietenkin ihan oman lukunsa...))
        Teitä taidetaan jo odotella siellä..)) Vaikuttaa myös siltä, että eivät ne palstavierailut niin harvinaisia ole ja rajahan on veteen piirretty . Kylässä poiketaan eikä siitä tehdä numeroa.
        Tietysti supertähtien kohdalla voi olla toisin. Asenteellisuus on syvällä - vaikka se olisi syvältä, kuten nuoriso asian ilmaisee...
        Ei muuten ollut tarkoitus juoruilla mitenkään, eikä asetella palstoja paremmuusjärjestykseen vaan ihan huomata, ettei me niin erilaisia olla, samat hyveet samat puutteet... Linjan - ja palstan - saamme mielestäni itse valita.


      • de-meter kirjoitti:

        Heh, eipä taida palsta vaihtaen parantua..)) Käväisin pikaisesti 70 palstalla ja samanlainen meno oli sielläkin päällänsä. Mielestäni.
        Yli-ikäisiä oltiin häätämässä, toisen kirjoittajan vilpittömyyttä epäiltiin: kirjoittelee kuulemma rumia puskasta..))
        Aiheet olivat kyllä kiinnostavia ja hyviä kirjoittajia sielläkin oli. Kuten myös inhokkeja.
        Ja kuten moneen kertaan on todettu: kirjoittajat tekevät palstan, jokainen vaikuttaa siihen, hyvässä ja pahassa.
        Huvitti, kun mainittiin korppis ja Paloma ja Hunksi sai tietenkin ihan oman lukunsa...))
        Teitä taidetaan jo odotella siellä..)) Vaikuttaa myös siltä, että eivät ne palstavierailut niin harvinaisia ole ja rajahan on veteen piirretty . Kylässä poiketaan eikä siitä tehdä numeroa.
        Tietysti supertähtien kohdalla voi olla toisin. Asenteellisuus on syvällä - vaikka se olisi syvältä, kuten nuoriso asian ilmaisee...
        Ei muuten ollut tarkoitus juoruilla mitenkään, eikä asetella palstoja paremmuusjärjestykseen vaan ihan huomata, ettei me niin erilaisia olla, samat hyveet samat puutteet... Linjan - ja palstan - saamme mielestäni itse valita.

        No niin, luettuni näitä kommentteja, minäkin innostuin menemään katsomaan 70 osioon.
        Saman huomion tein, kun Sinäkin, että samanlaista juttua laidasta laitaan.
        Ja tosiaan, käydään sieltäkin täällä, kun niin hyvin tiesivät Paloman, korppiksen ja Hunkszin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe