Perhepursi

Perhe

Tervehdys!

Kolmenhengen nuoriperhe ihmettelee onkohan sitä nykyään mahdollista löytää alla olevilla vaatimuksilla/toivella purjevenettä itselleen.

-hinta alle/tai < 10000 e.
-vesiwc septi.
-b tai vast. katsastusluokitus.
luokituksesta niin mutta sillä voisi sen viikon tai kaksi olla vesillä tyyppiä ruotsiin asti edetä.

-Kiitoksia jo kaikille vastanneille!

18

4862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapo

      Kyllä tuollahinnalla jonkun vanhan vähän nuhjaatuneen purren venyneillä purjeilla löytää. Tosin sen kunnostamiseen ja uusien purjeiden hankkimiseen menee lähivuosina toinen mokoma.

    • Tosikko

      haet. Vesi-WC alle 10000€ veneeseen. Kokoluokka on siis noin 22-26 jalkainen wanha vene ( Guy22, Helmsman 23, Avance 24 ). En tiedä yhtään sellaista jossa olisi fiksusti toimiva/asennettu vesi-WC.

      Toisaalta itselläni oli vastaavassa tilanteessa juuri Avance24 (kemiallinen WC)ja mukavasti sopi meille.

      BTW. KAtsastusluokat ovat nykyisin 1,2,3,4. Kolmonen (saaristo) on yleensä riittävä.

    • etsivä

      Albin vega,Finn Express 74,helmsman 26 ja on joku tainnut h-veneeseenkin vesi-wc:n laittaa.
      Tosin septiä ei todennäköisesti löydy.. mut rakentamalla senkin saa

      nuo tuli ensimmäisenä mieleen veneistä joita saattaa saada tuohon hintaan ja joissa on kohtuulliset tilat

      ja on niitä monia muitakin kannattaa seurata myynti ilmoituksia, ei purjehdus ole oikeasti kallis harrastus, jos ei siitä halua sellaista tehdä

      • Viki

        Ehdin omani näpytellä ennen tämän näkemistä joten

        Vega on tietty vene joka saattaa täyttää kriteerit. Purjehdusominaisuudet ovat tietysti vakaat, avomerellä et sillä joudu hätään mutta saaristossa kone kantsii olla kunnossa


    • Viki

      Ei nyt tyrmätä, niin kuin edelliset, mutta aika alas asetat hintarajan, pari kolme tonnia lisää niin valikoima paranisi tilannetta (Finn26, SW26)

      - Mainittu Avance 24
      - varttitonnarit Helmsman27, Guy27... säkällä löytyy vaatimukset täyttävä tuohon hintaan (ehkä???)
      - IF tai vastaava, säkällä niissä on vesiwc

      Miksi muuten pitää olla vesiwc, monet isommatkin veneet muuttuvat tänä keväänä kempparin käyttäjiksi johtuen uusista katsastusmääräyksistä, Ja ota huomioon että jos septi on kolkytälitraa tai alle, niin 10 litran kempparissa voi käydä yhtä monta kertaa asialla.

      • Perhe

        Kiitoksia kovasti vastauksista...

        Ehkäpä tuo vesewc:n päähänpisto johtunee tuosta, että jotenki "uskomus" kem.wc:tä kohtaan, että se haju valtaa koko purren, pitäneekö se paikkansa ku omat kokemukset kem.wc:tä hankittu aikoja aikoja sitten pitääkö uudet kempparit hajut sisällään vai vieläkö niistä leviää se "kummallinenkemiallisenaineden" haju ? ;)


      • Viki
        Perhe kirjoitti:

        Kiitoksia kovasti vastauksista...

        Ehkäpä tuo vesewc:n päähänpisto johtunee tuosta, että jotenki "uskomus" kem.wc:tä kohtaan, että se haju valtaa koko purren, pitäneekö se paikkansa ku omat kokemukset kem.wc:tä hankittu aikoja aikoja sitten pitääkö uudet kempparit hajut sisällään vai vieläkö niistä leviää se "kummallinenkemiallisenaineden" haju ? ;)

        Huonosti asennettu (letkujen pituus ja materiaali) septi haisee huomattavasti enemmän kuin uusi kemppari. Enemmän tuossa hintaluokassa haittaa se, että erillistä tai ainakaan suljettavaa vessaa ei yleensä ole, istunnolta tulee hajua, oli minkä tyypin pytty tahansa.

        Kuukauden päästä ilmestyy vene-lehden pörssi. Sieltä löytyy melko varmasti jokunen soveltuva pursi, joten moikataan kun seilataan!


      • Jouko

        Septimääräyksistä johtuen veneestämme lähtee vesivessa tänä keväänä ja korvautuu kannellisella ämpärillä. Kokeilemme tätä vaihtoehtoa, kun vessa on ollut vähällä käytöllä eikä koirakaan sitä ole osannut käyttää.

        Tämä siis vain oma ratkaisu. Monelle vessa on tärkeämpi asia.


      • Perhe
        Jouko kirjoitti:

        Septimääräyksistä johtuen veneestämme lähtee vesivessa tänä keväänä ja korvautuu kannellisella ämpärillä. Kokeilemme tätä vaihtoehtoa, kun vessa on ollut vähällä käytöllä eikä koirakaan sitä ole osannut käyttää.

        Tämä siis vain oma ratkaisu. Monelle vessa on tärkeämpi asia.

        Meille tuo oma hottelli-helpotus on tärkeä.
        En kyllä ämpäriä tilalle laita, siinä on hankala keikkua ja lukee aku-ankkaa samalla ;)


      • Perhe kirjoitti:

        Kiitoksia kovasti vastauksista...

        Ehkäpä tuo vesewc:n päähänpisto johtunee tuosta, että jotenki "uskomus" kem.wc:tä kohtaan, että se haju valtaa koko purren, pitäneekö se paikkansa ku omat kokemukset kem.wc:tä hankittu aikoja aikoja sitten pitääkö uudet kempparit hajut sisällään vai vieläkö niistä leviää se "kummallinenkemiallisenaineden" haju ? ;)

        Tuollainen vanha läjä haisee siinä määrin väljähtyneelle hielle, homeiselle pilssille ja snorkkelirasvalle ettei siinä kempparin pikku huokaisut enää tunnu missään.


    • Perhe

      Pikkaisen ehkä petyin venemessuilla pe-la käydessäni.

      Kun ei siellä oikeen mitään todellista ajatusta voinu veneille antaa halvin pursi mikä ajatusmaailmaan sopi oli Solo, (n 30ke)taisi olla Vene-lehden testattavanakin tuokin tuossa tovi sitten.

      Mutta eihän ne mitkään käytettyjen venedenmessut olekkaan...

      mutta olihan se hieno istuskella siinä ja haaveilla fg37:sta ei se 434 i Elanikaan mikään hirveä ollu,

      Elanilla oli kyllä kovin mukava esittelijä varmasti tiesi, että meidän perheellä ei varmasti ole yhteenkään elaniin rahaa, niin silti oli niin asiallinen ja mukava, kun taas monessa muussa paikassa purren esittelijät olivat kyllä kun useamminkin sitruunan hotkasseet.

      Mutta etsimällä ja hyvällä tuurilla sitä varmaan saisi 10ke - 15ke:lla meidän perheelle jonkun 22 jalkaiseen kaunokaisen.

      • Ihmettelijä

        Se Elanihan oli ihan kauhee asuntovaunu...huomasiko joku purtilon kölin, tai lähinnä sen "poissaoloa". Siihen verrattuna cruiseri Bavaria on raaseri.
        Isohan se oli sisältä mutta hyttien taso/korkeusero oli pikkasen häiritsevä, muutamat yksityiskohdat (kuten jotain vetimiä, jne) loisiti heppoisuudellaan.
        Pesuallas kraanalla istuinlaatikossa oli yllätys, ihan kiva mutta en kyllä itse haluaisi...kaikki jätevesi laatikkoon ;-)

        Paljonkos sillä oli muuten hintaa?


      • K.K.
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Se Elanihan oli ihan kauhee asuntovaunu...huomasiko joku purtilon kölin, tai lähinnä sen "poissaoloa". Siihen verrattuna cruiseri Bavaria on raaseri.
        Isohan se oli sisältä mutta hyttien taso/korkeusero oli pikkasen häiritsevä, muutamat yksityiskohdat (kuten jotain vetimiä, jne) loisiti heppoisuudellaan.
        Pesuallas kraanalla istuinlaatikossa oli yllätys, ihan kiva mutta en kyllä itse haluaisi...kaikki jätevesi laatikkoon ;-)

        Paljonkos sillä oli muuten hintaa?

        No tuo Elanin Impression-sarjahan ei olekaan mitään racer-mallistoa. Muut Elanit ovatkin sitten enemmän racer/cruiser-tyylisiä - kts. esim. Elan 37:n testi uusimmasta Vene-lehdestä.


    • Ville

      Meidän perhe on kolme kesää onnellisesti seilannut Bluebird25:lla. Kahden-kolmen viikon reissuja ollan tehty ja ensi kesänä mennään taas. Turvallinen ja merikelpoinen vene.

      Tila riittää hyvin meidän 4 hengen perheelle, lapset ovat 4 ja 2v. Juniorithan ei paljon tilaa vaadi. Oikeastaan pienemmässä veneessä niiden on mukavampi ja turvallisempikin olla, kun sisällä ei horjahtele kovin pitkiä matkoja ja ulkosallakin pysyvät käden ulottuvilla.

      Bluebirdejä löytyy erilaisilla sisustusratkaisuilla. Meillä on keulapiikki ja kaksi pistopunkkaa sekä metrin levyiset sohvat salongissa, joista toiseen saatiin kangasreunuksella oivallinen meripunkka perheen pienimmälle.

      Maksoimme omastamme 15.000. Vene on erittäin hyväkuntoinen ja täysillä varusteilla (myyjä luopui veneilyharrastuksestaan tyystin, joten varustus oli tosiaan täydellinen, työkaluja yms. myöten). Veneessä on vesiveski septillä ja imutyhjennyksellä.

      Bluebirdejä näyttää olevan muutamia myynnissäkin.

      Jotain lisätietoja löydät osoitteesta groups.msn.com/bluebird25.

      -v-

    • 256631

      Kyllä Bavaria on paras. Ja jos buster-merkkisen jollan vielä laitat perään niin kaikki on täydellistä.

    • MitenJaksaakin

      Kaiveleekohan tämä kyseinen kaveri syntymäpäivänään aloitettuja ketjuja? Todennäköisesti, eli ikää 13v.

    • Pogosailboat

      Ruotsissa ohlson 29 uudella koneella ja hyvillä purjeilla pyynti on 5000e
      Asiallinen vene ja umpilaminoitu eli tukeva ja vankka .
      Salongin seisomakorkeus yleensä 185 cm

    • 588746632998LL2

      Hätänosto. Ketä on saanut tästä vastauksen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe