Ei paikkaa missä olla

tämmönen

Annan alkuun hieman taustatietoja joiden yli periaattessa voit hypätä, eli hyppää tokaan kplseen
Muo kiusattiin ylökoulus->äkillinen masennus ja ahdistuneisuushäiriö-> ei voinut mennä heti ysin jälkeen lukioon -> kymppiluokka jossa voin asua arkipäivät. Alkuun meni kympillä tosi hyvin, kunnes siellä tulehtu mun kavereiden kanssa joiden kanssa asun samassa solussa välit, =
Kymppiluokal ei ole siispä ollu aikoihin kiva olla ku menee jo vähän kiusaamisen puolelle. Kotona taas äiti ja isä ei yhtään ymmärrä muo, syyllistää minua mun viiltelystä eikä yksinkertaisuudessaan tajua, miksi en aina jaksa nousta ylös sängystä tai jotain pienempiäkin asioita. Energiaa mulla ei ole mennä esim nuokulle jne, kun ne on niin ahdistavia ihmisten takia. En harrasta oikein mitään kun koululta ei viikoilla hirveemmin pääse minnekkään ja kun stressaan matkoja niin ei sit kauheesti tee autossakaan miel istua..
Mun kurkkua kuristaa päivittäin, en meinaa saada henkeä kun ahdistaa niin paljon kun missään ei ole hyvä olla. Jelp!

10

2221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene psykologille. Ei täältä varmaan kukaan voi auttaa ammattilaista enempää.

      Propsit että edes yritit käyttää kappalejakoja, se on harvinaista täällä.

      • kappaleetvinossa

        Helppo sanoa sinun näin...kyllä kannataa avautua missä vaan. kyl näitä ammattilaisetkin lukevat. Asiattomuus ei auta ketään edes täällä.


      • kappaleetvinossa kirjoitti:

        Helppo sanoa sinun näin...kyllä kannataa avautua missä vaan. kyl näitä ammattilaisetkin lukevat. Asiattomuus ei auta ketään edes täällä.

        Missä olin asiaton? Sanoin vain kuinka asiat ovat.


    • Moi!
      Ikävä kuulla tilanteestasi. Onko sulla ketään läheistä, jolle voisit jutella asiasta? Monesti tällaisten vaikeiden tilanteiden kanssa ei kannata jäädä yksin, se voisi helpottaa sinua jos olisi joku kelle puhua. Toivottavasti sulle tulisi parempi olo ja mieli.
      Terveisin, Nettisaapas / Ansku ja Viivi, Kajaani

    • Susi82

      Tuo on varmasti myös vanhemmillesi vaikea asia käsitellä. Yritä vain rohkeasti uudestaan kertoa miltä sinusta tuntuu. Tai kirjoita heille kirje? Jos asia on vanhemmillesi liian vaikea käsitellä, apua löytyy muualta! Joten varmasti saat apua kun uskallat pyytää! Ja se voi olla myös sinulle helpompi puhua ammattilaisen kanssa! Käsittääkseni olet alaikäinen.. Jos olet koulussa niin koulussa yleensä on kouluterveydenhoitaja jolle voi myös tällaisista asioista puhua! Ja hän pystyy ohjeistamaan kenen puoleen kannattaa ongelmissa kääntyä. Jopa lastensuojelu viranomaiset pystyvät auttamaan. Ja sehän ei automaattisesti tarkoita että he sinua mihinkään lastenkotiin veisi vaan heidän työ on lasten auttamista. He voivat auttaa sinua etsimään sen avun mitä tarvitset! Myös puhelimitse voi varmasti kysellä heiltä neuvoja. Ja jos olet jo täysi-ikäinen, voit ottaa yhteyttä lääkäriin ja miettiä mistä saisit parhaan avun. Olet rohkea kun uskallat pyytää apua!

    • Hyvä olo löytyy!!

      Sun tunteet ja reagointi voi olla koko komppanian tervein homma!

      Nuokut kuokut vanhemmat ja muut.......

      Sinun hyvä olo on se ensimmäinen ja ainoa tällä hetkellä mitä aletaan nostamaan! Olet Tärkeä ihminen! Kaikki nuo muut tilanteet tuntuu erilaiselta kun löydät takaisin sisältäsi oman voimasi, sillä se on siellä. Sinä voit olla mitä vain! Viiltely ei ole itsemurhaa - vaikka osa ammatti-ihmisitä niin mökeltäisi - se on tervettä kipua halusta lentää mutta keinot ovat vielä epäselviä! Mitä Sinä haluat?! Mistä unelmoit? Missä menee sun unelmat? Maailma on sulle enemmän auki kuin tajuat! Kaikki mitä näet - no elä kato sinkkuelämää tai salkkareita- on mahdollista. Ei ole mitään estettä miksi et ole miljonääri, espanjan rantajäätelömyyjä tai intiassa kerjääjä.

    • Jkassaa

      Mä en tiiä mikä on hyvä vaihtoehto, jäänkö Suomeen vai lähetkö takaisin gambian???

      • Jkassaa

        Nooh toi kiinnostaa Intia tai Sri Lanka tai Gambia eläkkeellä??


    • kamalanvanha

      Mitkä mahtavat olla syyt nykyisen nuorison varsinkin tyttöjen ahdistukseen? Pystyisikö olemaan niin ettei välittäsi nykyisestä trendistä? ei välittäisi siitä mitä muut ajattelee sinusta? Tekisi vain sellaista mistä tykkää. Olisi tosi tärkeää että löytäisi jotain mielekästä puuhaa ja harrastuksen. Ei kannata pyörittää yksinään ajatuksia. Juttele vanhempiesi kanssa. Jos on joku joka lähtee vaikka kävelylle kanssasi? elokuviin...tsemppii..ootte vaan kerran nuoria ja kauniita koittakaa nauttia siitä ajasta👍💪💐🌻

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe