Edelleen.
Puu pulaa on.
Tukista tuntuu olevan varaa maksaa.
Puunhinta nousee
5
1198
Vastaukset
- lin_kola
Pula ei näy kuitenkaan kuitupuun hinnoissa. Metsätalouden kummallisesta tilanteesta kielii se, että kolme suurta sellunhämmentäjää (upm. stora ja ml) tekevät vuodessa selvästi enemmän voittoa (noin 2,5 mrd) kuin mitä metsänomistajat saavat kantorahatuloja (noin 1,9 mrd). Ja raaka-ainehan on sellun teossa vain noin 10 % kustannuksista. Kärsikööt pulaa minun puolesta. Jätän ihan piruuttani myymättä ja lahjoitan lopuksi maani ja mantuni Luonnonperintösäätiölle.
- risutjakannot
Hämeessä kyllä tukkia piisaa, myykää nyt pilkka hintaan monsteri yhtiöille muuten koneet seisahtuupi.
- asphaltfermer
Sitähän sahurit manaa, kun ns.sivutuotteiden hinnat ei nouse.
- myyntitulo.on.menoa
Metsäsijoittamisessa puunmyynti on epäoleellinen erä jättimäisistä korjuu- ja uudistamiskuluista johtuen.
Mitä vähemmän tapahtumia palstalla, sitä parempi tilatuotto kulurakenteesta johtuen. Jokainen ulkopuolinen tekijä ja varsinkin kone palstalla maksaa järjettömästi.
Paras tuotto on tullut tilojen arvonnoususta ja tulee edelleenkin, kunnes korkotaso nousee. Mun stondekin nousee satavuotiaana paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741