Edelleen.
Puu pulaa on.
Tukista tuntuu olevan varaa maksaa.
Puunhinta nousee
5
1153
Vastaukset
- lin_kola
Pula ei näy kuitenkaan kuitupuun hinnoissa. Metsätalouden kummallisesta tilanteesta kielii se, että kolme suurta sellunhämmentäjää (upm. stora ja ml) tekevät vuodessa selvästi enemmän voittoa (noin 2,5 mrd) kuin mitä metsänomistajat saavat kantorahatuloja (noin 1,9 mrd). Ja raaka-ainehan on sellun teossa vain noin 10 % kustannuksista. Kärsikööt pulaa minun puolesta. Jätän ihan piruuttani myymättä ja lahjoitan lopuksi maani ja mantuni Luonnonperintösäätiölle.
- risutjakannot
Hämeessä kyllä tukkia piisaa, myykää nyt pilkka hintaan monsteri yhtiöille muuten koneet seisahtuupi.
- asphaltfermer
Sitähän sahurit manaa, kun ns.sivutuotteiden hinnat ei nouse.
- myyntitulo.on.menoa
Metsäsijoittamisessa puunmyynti on epäoleellinen erä jättimäisistä korjuu- ja uudistamiskuluista johtuen.
Mitä vähemmän tapahtumia palstalla, sitä parempi tilatuotto kulurakenteesta johtuen. Jokainen ulkopuolinen tekijä ja varsinkin kone palstalla maksaa järjettömästi.
Paras tuotto on tullut tilojen arvonnoususta ja tulee edelleenkin, kunnes korkotaso nousee. Mun stondekin nousee satavuotiaana paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315753
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus135175- 1972449
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661820Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan801813Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike361509En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761457Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141395viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241234- 941205