Unikirjan mukaan linnut ovat ilmassa liikkuvia olentoja. Siksi lintu-unet on tulkittava henkis-sielullisiksi merkeiksi, ja rinnastettava niihin ajatuksiin, jotka lähteneet liikkeelle valve-elämän tapahtumista. Jos esim. linnut räpsyttelevät avuttomina sinne tänne, se tarkoittaa sieluntilaa, josta etsit ulospääsyä. Jos linnut lentävät vapaina ja esteittä unimaisemassasi, se merkitsee, että ajatuksesi liikkuvat vapaasti ja sielusi on keveä.
Unen lintujen lajia voi vain harvoin määritellä, useimmiten nähdään (täällä ainaskin) ... Albatrosseja, ankkoja, emuja, haaskoja, hanhia, harakoita, hippiäisiä, kanoja, kehrääjiä, korppia, kotkia, kottaraisia, käkiä, lunneja, laulurastaita, naurulokkeja, pajulintuja, papukaijoja, peippoja, punarintoja, pyy-lintuja, pääskyjä, pöllöjä, satakieliä, sieppoja, sirkkuja, sihteereitä, sorsia, taltinttejä, teeriä, uunilintuja, varpusia, västäräkkejä, yölintuja, jne ...
Tarinoikaa siis, jos kiinnostaa, haastelkaa, ihmetelkää ja viserrelkää, että riittääpi sihteerille töitä !:)
LINTUMETSÄ
83
2661
Vastaukset
- sihteeri
Sihteerin on ilmeisesti ilmoittauduttava heti!
Palvelukseen...
"Välisiiveksi"...
Lohduttamaan... Myös pomoaan.
Laulelemaan. Omiaan.
Visertelemään. Omiaan.
Viihdyttämään?
Onkohan nyt kysymyksessä iiteealan vai viihdealan virma?
PAKKO kertoa pomolle heti!
Pomo tulee taas jalat neljänsinä siipinä, kun kuulee tästä metsiköstä!- emu
Olen mukana. Minä ja käki. Joka tuhisee untaan tuossa.
Minä räpsyttelen paikallani tässä mielentilassa. Haluaisin lentää mutta siipeni eivät kanna. Kadehdin teitä muita. Vaikka olen nopeampi juoksija kuin yksikään teistä niin se ei lohduta nyt yhtään.
Minulla on ikävä pomoasi. Menen hänen luokseen nyt. emu kirjoitti:
Minä räpsyttelen paikallani tässä mielentilassa. Haluaisin lentää mutta siipeni eivät kanna. Kadehdin teitä muita. Vaikka olen nopeampi juoksija kuin yksikään teistä niin se ei lohduta nyt yhtään.
Minulla on ikävä pomoasi. Menen hänen luokseen nyt.pimeässä varovaisia,ettei satu haavereita.
Täältä metsän laidalta vaan tiedoksi.
Hyvää yötä vain sinne pimeään.- sihteeri
emu kirjoitti:
Minulla on ikävä pomoasi. Menen hänen luokseen nyt.räpsyttelee myös.
En ole aivan varma, ovatko kysymyksessä siivet vai silmät, mutta hoomoilasena katselee... Iloisena hoomoilasena, sen huomaan hänestä.
Ei kai ole varma, tuleeko odottamaan sinua tänne vaiko lämpöisempiin maisemiin...
Tarvitseehan hän kirjuriaankin välillä. Osaa kirjoittaa itsekin, mutta liikuttuneena ei saa siipiään osumaan oikeille kirjaimille. Haluaisi kuulemma sanoa juuri ne oikeat sanat.
Odottelee sinua luokseen. Niin lauleskelee.
"Sydämeni osuman sai", tai jotain sellaista sieltä kuuluu... Sieltä tehosuulakkeesta. - emu
Olen juossut ympäri huoneita.
En ole löytänyt pomoasi. Olen potkinut ovia ja huutanut. Olen juossut kuin päätön.
Juoksu helpottaa vähän.
Maisemat vaihtuvat ja ajatukset kiertävät nopeammin. Näen valoja ja varjoja ja pimeää.
Olen kävellyt kiskoilla. Levännyt porttikäytävissä ja tuulikaapeissa. Olen juossut moottoritiellä. Kierin lumessa ja menen takaperin vasten tuulta.
En ole löytänyt pomoasi.
Juoksen taas. - sihteeri
emu kirjoitti:
En ole löytänyt pomoasi. Olen potkinut ovia ja huutanut. Olen juossut kuin päätön.
Juoksu helpottaa vähän.
Maisemat vaihtuvat ja ajatukset kiertävät nopeammin. Näen valoja ja varjoja ja pimeää.
Olen kävellyt kiskoilla. Levännyt porttikäytävissä ja tuulikaapeissa. Olen juossut moottoritiellä. Kierin lumessa ja menen takaperin vasten tuulta.
En ole löytänyt pomoasi.
Juoksen taas.minun on ilmoitettava, että koska pomoni on hiukan hämmentynyt (jälleen kerran...) joudun minä kirjoittamaan hänen puolestaan pari sanaa.
Oli pomoni kierrellyt äsken myös eri huoneita häkeltyneenä, nyt tuli takaisin, eikä tiedä mistä sinut löytäisi... Lupasithan mennä hänen luokseen...
Aikoi mennä hermostuksissaan kiertelemään ympäri huushollia kohta taas ja ilmoitti olevansa 10 minsan päästä paikalla... Kummallakohan...? - emu
Tein kierroksen.
Makaan nyt tässä hengästyneenä. Tuska sydämestä valuu kurkkuun. Maku on veren ja juostun hien. Katson ylös.
Olen hengittämättä vähän aikaa.
Miksi minun on juostava koko ajan. Miksi olen levoton.
Miksi en osaa ajatella mitään järkevää. Miksi en osaa muodostaa kaunista ketjua näistä ajatustenpaloista. Miksi kaikki hajoaa.
Nousen ylös nyt. - sihteeri
emu kirjoitti:
Tein kierroksen.
Makaan nyt tässä hengästyneenä. Tuska sydämestä valuu kurkkuun. Maku on veren ja juostun hien. Katson ylös.
Miksi en osaa ajatella mitään järkevää. Miksi en osaa muodostaa kaunista ketjua näistä ajatustenpaloista. Miksi kaikki hajoaa.
Nousen ylös nyt.pomoni nokasta...
Lähti odottelemaan sinua...;) - sirkku:)
emu kirjoitti:
Tein kierroksen.
Nousen ylös nyt.sydäntäsi on noin paljon satuttanut???
Kun vain voisin auttaa...
Nojaa olkapäähäni.
Kerro.
Minä olen hiljaa ja kuuntelen.
Kuuntelen.
En tiedä, osaanko auttaa, sillä
minunkin sydämessäni on kaipuu...
Kaipuu... Tiedät kaipuuni suunnan.
Osaisimmeko auttaa toinen toistamme? - sirkku:)
sirkku:) kirjoitti:
sydäntäsi on noin paljon satuttanut???
Kun vain voisin auttaa...
Nojaa olkapäähäni.
Kerro.
Minä olen hiljaa ja kuuntelen.
Kuuntelen.
En tiedä, osaanko auttaa, sillä
minunkin sydämessäni on kaipuu...
Kaipuu... Tiedät kaipuuni suunnan.
Osaisimmeko auttaa toinen toistamme?Odotin palkissa...
Kirjoitin edellisen...
Nyt odotan taas...
Piipahda edes... - sihteeri
emu kirjoitti:
Minulla on ikävä pomoasi. Menen hänen luokseen nyt.Nyt jo tähän väliin on pakko sanoa, että pahastipa olitte ristiin kulkeneet. Toinen palkissa samalla kun kirjoittelee täällä ikävissään, ja kohta taas päinvastoin...!
Mikäs teihin on mennyt...? No haa... Kevät, kevät... Plus jotain muutakin...
Se, mistä pomo nyt huutaa minulle, on se, ettei muista enää kuinka se yksi postisysteemi toimi... On kuulemma siitä joskus lukenut tai kuullut, mutta ei löydä tietoa enää mistään... Nyt huutaa minulle. On harvinaista, että hänellä on pinna noin kireällä... Yleensä on todella rauhallinen lintu, mutta nyt on hermostunut. Haeskellut koko illan sinua, ja yhden ainoan kerran oli ennättänyt pyrstösi nähdä... No huu... Nyt siis huutelee jostakin postista... Ja sinua huutelee koko ajan!!! - kottarainen
emu kirjoitti:
Tein kierroksen.
Nousen ylös nyt.ylös makuuksiltaan elämä näyttää paljon litteämmältä ja asiat keljuimmilta pitkällään. Sinä rakastat juoksemista ja kun Luoja on luonut sulle vain tyngät selkään ,niin juostava on mieli pysyä naaraiden perässä ja veren maku suuhun tulee ,kun liikaa ahnehtii.Levottomuus tulee liiasta käläkätyksestä ympärilläsi.Ajatuksen palo sen myötä katkeilee. Mutta nauti ihailusta vaikka hengästyneenä ,varo ettei sydän sano yhteistyösopimusta irti ,muuten täysillä vain siivet supussa.
- emu
kottarainen kirjoitti:
ylös makuuksiltaan elämä näyttää paljon litteämmältä ja asiat keljuimmilta pitkällään. Sinä rakastat juoksemista ja kun Luoja on luonut sulle vain tyngät selkään ,niin juostava on mieli pysyä naaraiden perässä ja veren maku suuhun tulee ,kun liikaa ahnehtii.Levottomuus tulee liiasta käläkätyksestä ympärilläsi.Ajatuksen palo sen myötä katkeilee. Mutta nauti ihailusta vaikka hengästyneenä ,varo ettei sydän sano yhteistyösopimusta irti ,muuten täysillä vain siivet supussa.
Ystäväni kottis.
Siivet on supussa ja meno päällä. Minä kiitän sinua noista ohjeista seuraavaa etappia varten. Jalat on maassa kuten emuilla aina on.
Ystävät ovat juuri sellaisia jotka nostavat ylös ja sanovat missä mennään. Mihin mennään ja miten lujaa mennään. Ja miksi mennään.
Joskus toinen lintu näkee minun asiani oikeampina kuin minä itse.
Kiitos.
Hyvää ystävänpäivää sinullekin, kottis. Käeltä myös.
Maalaa juuri kattoa omassa huoneessaan. Teki paperista maalarinhatun. Vähän koipia näkyy sen alta. Hahhaaaa.
Pitää mennä. Putosi tikkailta taas. - kottarainen
emu kirjoitti:
Ystäväni kottis.
Siivet on supussa ja meno päällä. Minä kiitän sinua noista ohjeista seuraavaa etappia varten. Jalat on maassa kuten emuilla aina on.
Ystävät ovat juuri sellaisia jotka nostavat ylös ja sanovat missä mennään. Mihin mennään ja miten lujaa mennään. Ja miksi mennään.
Joskus toinen lintu näkee minun asiani oikeampina kuin minä itse.
Kiitos.
Hyvää ystävänpäivää sinullekin, kottis. Käeltä myös.
Maalaa juuri kattoa omassa huoneessaan. Teki paperista maalarinhatun. Vähän koipia näkyy sen alta. Hahhaaaa.
Pitää mennä. Putosi tikkailta taas.siipien halaus sullekin ystävänpäivänä. Minulle on tullut piipityksestä johtuen joku tuonne pesän alle . Joten riennän ääntä kohti. Hilirimpsis!
- sihteeri
emu kirjoitti:
Juoksu helpottaa vähän.
En ole löytänyt pomoasi.
Juoksen taas.postin lähettämisen kanssa...
Jos jaksat, käy katsomassa, onko tullut perille... Vai onko tullut peräti 10 kappaleena...? Kirjoitti äsken.
Kone ei kuulemma ilmoita mitään...! - sirkku:)
emu kirjoitti:
Juoksu helpottaa vähän.
En ole löytänyt pomoasi.
Juoksen taas.Paikkamme on kiinni. Suljettu.
Ovet eivät potkimallakaan aukene.
Potkin kohta tietsikkaanikin.
Siellä, mistä aivan ensi alkuun oli puhetta,
oli pari ovea raollaan... 10-15 minsaa...?
Kerro jotain... Oletko missä? Missään...? - emu
Paikkamme on kiinni. Suljettu.
Ovet eivät potkimallakaan aukene.
Potkin kohta tietsikkaanikin.
Siellä, mistä aivan ensi alkuun oli puhetta,
oli pari ovea raollaan... 10-15 minsaa...?
Kerro jotain... Oletko missä? Missään...?Koivet kipeänä potkimisesta.
Olen juossut taas ympäriinsä. Olen hakannut päätä betoniseinään.
On ikävä sinua.
En jaksa riehua enää. Nostan siivet pystyyn ja annan periksi tältä illalta. Kaadun sänkyyn.
Tule peittelemään.
Odotan. - sirkku:)
emu kirjoitti:
Koivet kipeänä potkimisesta.
Olen juossut taas ympäriinsä. Olen hakannut päätä betoniseinään.
On ikävä sinua.
En jaksa riehua enää. Nostan siivet pystyyn ja annan periksi tältä illalta. Kaadun sänkyyn.
Tule peittelemään.
Odotan.Etsin sinua. Etsin. Etsin.
Odotin sinua. Odotin. Odotin.
Turhaan. Turhaan.
Et tullut. sihteeri kirjoitti:
Nyt jo tähän väliin on pakko sanoa, että pahastipa olitte ristiin kulkeneet. Toinen palkissa samalla kun kirjoittelee täällä ikävissään, ja kohta taas päinvastoin...!
Mikäs teihin on mennyt...? No haa... Kevät, kevät... Plus jotain muutakin...
Se, mistä pomo nyt huutaa minulle, on se, ettei muista enää kuinka se yksi postisysteemi toimi... On kuulemma siitä joskus lukenut tai kuullut, mutta ei löydä tietoa enää mistään... Nyt huutaa minulle. On harvinaista, että hänellä on pinna noin kireällä... Yleensä on todella rauhallinen lintu, mutta nyt on hermostunut. Haeskellut koko illan sinua, ja yhden ainoan kerran oli ennättänyt pyrstösi nähdä... No huu... Nyt siis huutelee jostakin postista... Ja sinua huutelee koko ajan!!!Sun ihmettely loppuu ku hokaat,että ton palkki sanan tilalle kuuluu känni.Se on varmaan ylivuotisia pihlajan marjoja jossain jemiksessä
- voi voi
RamiKS kirjoitti:
Sun ihmettely loppuu ku hokaat,että ton palkki sanan tilalle kuuluu känni.Se on varmaan ylivuotisia pihlajan marjoja jossain jemiksessä
joku on noussu sängystä perse eellä!
- sihteeri
RamiKS kirjoitti:
Sun ihmettely loppuu ku hokaat,että ton palkki sanan tilalle kuuluu känni.Se on varmaan ylivuotisia pihlajan marjoja jossain jemiksessä
että otsikkosi alta paljastuisi kirjoitus, jossa kysyisit, olinko tehnyt kirjoitusvirheen palkki-sanan ensimmäisen kirjaimen kohdalla...
No hyvä, ettet huomannutkaan... ;))) - sirkku:)
sihteeri kirjoitti:
että otsikkosi alta paljastuisi kirjoitus, jossa kysyisit, olinko tehnyt kirjoitusvirheen palkki-sanan ensimmäisen kirjaimen kohdalla...
No hyvä, ettet huomannutkaan... ;)))Mitenköhän tuosta sihteerin kirjoituksesta tulikin mieleeni pyytää täältä metsiköstä siivousapua pesääni...
Apua tarvitsisin! Pesäni suuaukko on kohta kokonaan hämähäkkien seittien peitossa, enkä pesässäni muutenkaan aina pelkästään omin siivin jaksaisi touhuta...
Minä voisin kyllä ensin tarjota vaikkapa kermavaahtoa ja imuroida sitten itse; minullahan on myös tehosuulake imurissani. Jonkun tarvitsisin kuitenkin kostuttamaan ja pyyhkimään pesääni - kaikkia koloja ja nurkkia myöten...
Lisäksi pesääni sopisi mukavasti sellainen isohkokin kaappi, jonka nurkkaan työntämisessä auttaisin kovin mielelläni. Kaappia minulla siis täällä ei ole. Vielä ainakaan. Odotan siis. Siivet levällään odotan...;) sirkku:) kirjoitti:
Mitenköhän tuosta sihteerin kirjoituksesta tulikin mieleeni pyytää täältä metsiköstä siivousapua pesääni...
Apua tarvitsisin! Pesäni suuaukko on kohta kokonaan hämähäkkien seittien peitossa, enkä pesässäni muutenkaan aina pelkästään omin siivin jaksaisi touhuta...
Minä voisin kyllä ensin tarjota vaikkapa kermavaahtoa ja imuroida sitten itse; minullahan on myös tehosuulake imurissani. Jonkun tarvitsisin kuitenkin kostuttamaan ja pyyhkimään pesääni - kaikkia koloja ja nurkkia myöten...
Lisäksi pesääni sopisi mukavasti sellainen isohkokin kaappi, jonka nurkkaan työntämisessä auttaisin kovin mielelläni. Kaappia minulla siis täällä ei ole. Vielä ainakaan. Odotan siis. Siivet levällään odotan...;)Kermavaahtoa,Hmmm mikäs se osoite onkaan????
- emu
Mitenköhän tuosta sihteerin kirjoituksesta tulikin mieleeni pyytää täältä metsiköstä siivousapua pesääni...
Lisäksi pesääni sopisi mukavasti sellainen isohkokin kaappi, jonka nurkkaan työntämisessä auttaisin kovin mielelläni. Kaappia minulla siis täällä ei ole. Vielä ainakaan. Odotan siis. Siivet levällään odotan...;)Nyt on aika mennä.
Betonipesä ja betonikoivu on piikattu pieniksi muruiksi. Käki menee tuolla kaukana reppu selässä kohti uusia seikkailuja. Joimme lähtökaakaot kotimme raunioilla äsken.
Istun vielä tässä ja mietin. Jos siipeni kantataisivat lentäisin johonkin. Nyt kaikki on pitkän kävelymatkan päässä.
Niiskutan.
Meillä oli hauskaa. Virman kanssa oli suuria vaikeuksia mutta taustalla oli yhdessä yrittämisen ilo. Se oli tärkeintä.
Olen kiitollinen hetkistä jotka sinä ja sihteerisi tarjositte.
Tulen kaipaamaan kaikkia siivekkäitä ystäviäni tässä metsässä.
Olen pakannut tavarani kahteen muovikassiin. Lunta sataa hiljalleen. Kevättä on ilmassa.
Menen. - sirkku
emu kirjoitti:
Nyt on aika mennä.
Betonipesä ja betonikoivu on piikattu pieniksi muruiksi. Käki menee tuolla kaukana reppu selässä kohti uusia seikkailuja. Joimme lähtökaakaot kotimme raunioilla äsken.
Istun vielä tässä ja mietin. Jos siipeni kantataisivat lentäisin johonkin. Nyt kaikki on pitkän kävelymatkan päässä.
Niiskutan.
Meillä oli hauskaa. Virman kanssa oli suuria vaikeuksia mutta taustalla oli yhdessä yrittämisen ilo. Se oli tärkeintä.
Olen pakannut tavarani kahteen muovikassiin. Lunta sataa hiljalleen. Kevättä on ilmassa.
Menen.ilmassa yhä istun.
Tällä hetkellä siipeni eivät kanna minua lainkaan. Tällä hetkellä olen paikallani tyhjän päällä.
Katson kaukaisuuteen. Tuijotan kauas taivaanrannan taakse. Mitään näkemättömin, kyyneleisin silmin tuijotan.
Yritän koota ajatuksiani. Kaikki mietteeni tuntuvat kuitenkin kadonneen jonnekin utuisen metsämaiseman taakse. En saa niitä koottua, sillä osa niistä pysyttelee tajuntani ulottumattomissa. Osa niistä ei suostu tajuntaani tulemaan, vaikka niitä huutelisinkin.
Kävi juuri niin kuin pelkäsin. Tein juuri sen yhden ja ainoan virheen, minkä olisin voinutkaan tehdä. Vain yhden virheen. Vain yhden, mutta juuri sen vaarallisimman virheen tein. Päästin sinut liian lähelle. Liian lähelle sydäntäni.
Nyt olen sanaton. Seuraavaa sanaani, visertelyäni tai pyrähtelyäni en pysty edes hahmottelemaan. En nyt. Nyt en jaksa miettiä edes seuraavaa askeltani. En tiedä edes, otanko sitä askelta enää. - Rudi
sirkku kirjoitti:
ilmassa yhä istun.
Tällä hetkellä siipeni eivät kanna minua lainkaan. Tällä hetkellä olen paikallani tyhjän päällä.
Katson kaukaisuuteen. Tuijotan kauas taivaanrannan taakse. Mitään näkemättömin, kyyneleisin silmin tuijotan.
Yritän koota ajatuksiani. Kaikki mietteeni tuntuvat kuitenkin kadonneen jonnekin utuisen metsämaiseman taakse. En saa niitä koottua, sillä osa niistä pysyttelee tajuntani ulottumattomissa. Osa niistä ei suostu tajuntaani tulemaan, vaikka niitä huutelisinkin.
Kävi juuri niin kuin pelkäsin. Tein juuri sen yhden ja ainoan virheen, minkä olisin voinutkaan tehdä. Vain yhden virheen. Vain yhden, mutta juuri sen vaarallisimman virheen tein. Päästin sinut liian lähelle. Liian lähelle sydäntäni.
Nyt olen sanaton. Seuraavaa sanaani, visertelyäni tai pyrähtelyäni en pysty edes hahmottelemaan. En nyt. Nyt en jaksa miettiä edes seuraavaa askeltani. En tiedä edes, otanko sitä askelta enää.Kyllä se siitä helpottaa. Paxi poskeen ja oksalle. =)
- emu
sirkku kirjoitti:
ilmassa yhä istun.
Nyt olen sanaton. Seuraavaa sanaani, visertelyäni tai pyrähtelyäni en pysty edes hahmottelemaan. En nyt. Nyt en jaksa miettiä edes seuraavaa askeltani. En tiedä edes, otanko sitä askelta enää.Tulin käymään raunioilla ja näin viestisi.
Olen istunut tässä lumisateessa kauan ja lukenut mitä kerroit.
Et ole tehnyt yhtään virhettä koskaan.
Olet minulle metsän tärkein lintu ja tulet aina olemaan.
Teen itselleni siivet. Kun pääsen lentoon otan sinut mukaani. Tulet selkääni ja lennämme kauas ja korkealle. Lähemmäs aurinkoa kuin Ikaros. Etsimme oman metsämme. Teemme uuden pesän ja sisustamme sen kauniiksi. Laitamme kaapin sille kuuluvaan paikkaan. Saat näyttää kaapin paikan.
Tiedän mistä sinut löydän. Haen sinut. - tsirppi stadista
sirkku kirjoitti:
ilmassa yhä istun.
Nyt olen sanaton. Seuraavaa sanaani, visertelyäni tai pyrähtelyäni en pysty edes hahmottelemaan. En nyt. Nyt en jaksa miettiä edes seuraavaa askeltani. En tiedä edes, otanko sitä askelta enää.kasaa höyhenesi ja anna mennä eteenpäin :)
- edelleen tsirppi s...
sirkku kirjoitti:
ilmassa yhä istun.
Nyt olen sanaton. Seuraavaa sanaani, visertelyäni tai pyrähtelyäni en pysty edes hahmottelemaan. En nyt. Nyt en jaksa miettiä edes seuraavaa askeltani. En tiedä edes, otanko sitä askelta enää.pöyhi höyhenesi, levitä siipesi ja lennä eteenpäin....
- sirkku.nen
edelleen tsirppi s... kirjoitti:
pöyhi höyhenesi, levitä siipesi ja lennä eteenpäin....
Toivon sydämestäni, että olet juuri se rakas ystäväni, jota viime viikonloppuna houkuttelin lintumetsään pyrähtelemään! Oletko?
Tulit juuri nyt, kun minulla ovat sanat kadonneet jonnekin kaukaisuuteen... Olen jo pari päivää ollut hiljainen, mutta eilisen jälkeen en ole sanonut sanaakaan. Kenellekään. En ole jaksanut. Leijuin eilen ensin kauan aikaa ilmassa paikallani, ja sen jälkeen putosin pyrstölleni pensaikkoon. Minuun sattui niin kovin, että viserrystäkään ei nokastani ole sen jälkeen lähtenyt... Vaikka pyrstölleni putosin, eniten sattui sydämeeni.
Olen yrittänyt kulkea eteenpäin, vaikkakin hyvin hiljaista vauhtia. Ja hiljaisena. Olisin voinut vaikka vannoa, että jo silloin 80-luvulla sydämeni ympärille olisi tahtomattanikin muovautunut kypärä, mutta niin ei ollut käynytkään. Ajattelinkin mennä huomenna kiertelemään kauppoja ja ostaa sydämelleni kypärän. Kirppareille en mene, koska tässä tapauksessa kypärä ei saa olla käytetty. Urheiluliikkeestä voisin sen ostaa, sillä silloin voisin samalla ostaa myös pesäpallomailan. Osaisinkohan sitten puolustautua...?
Toivon sydämeni pohjasta, että sirkuttelijan huutelija olet juuri sinä myös siitä syystä, että tulin vastaamaan rekatulla nikilläni... Yleensä en sitä käytä. En pidä siitä. Mutta - jos siis olet se rakas ystäväni, jota nyt ajattelen - sinä pidät runoista! Tuolla sivullani on yksi kaunis, joka sopii etenkin tänne lintumetsään, ja etenkin juuri nyt tähän yhteyteen... Muistatkos muuten yhteisen lempirunomme? "Olen polkuni päässä, tuhansistani erään - ja niitä on täynnä maa..."? Luulenpa, että ei mene kauaa, kun laitan sen sinne - ja sitten kirjan kannet kiinni...
Lienetkö lukenut näitä ketjun viestejä miten paljon? Anna joka tapauksessa kuulua itsestäsi! Ja kiitos, että olet olemassa! - stadista...,
sirkku.nen kirjoitti:
Toivon sydämestäni, että olet juuri se rakas ystäväni, jota viime viikonloppuna houkuttelin lintumetsään pyrähtelemään! Oletko?
Tulit juuri nyt, kun minulla ovat sanat kadonneet jonnekin kaukaisuuteen... Olen jo pari päivää ollut hiljainen, mutta eilisen jälkeen en ole sanonut sanaakaan. Kenellekään. En ole jaksanut. Leijuin eilen ensin kauan aikaa ilmassa paikallani, ja sen jälkeen putosin pyrstölleni pensaikkoon. Minuun sattui niin kovin, että viserrystäkään ei nokastani ole sen jälkeen lähtenyt... Vaikka pyrstölleni putosin, eniten sattui sydämeeni.
Olen yrittänyt kulkea eteenpäin, vaikkakin hyvin hiljaista vauhtia. Ja hiljaisena. Olisin voinut vaikka vannoa, että jo silloin 80-luvulla sydämeni ympärille olisi tahtomattanikin muovautunut kypärä, mutta niin ei ollut käynytkään. Ajattelinkin mennä huomenna kiertelemään kauppoja ja ostaa sydämelleni kypärän. Kirppareille en mene, koska tässä tapauksessa kypärä ei saa olla käytetty. Urheiluliikkeestä voisin sen ostaa, sillä silloin voisin samalla ostaa myös pesäpallomailan. Osaisinkohan sitten puolustautua...?
Toivon sydämeni pohjasta, että sirkuttelijan huutelija olet juuri sinä myös siitä syystä, että tulin vastaamaan rekatulla nikilläni... Yleensä en sitä käytä. En pidä siitä. Mutta - jos siis olet se rakas ystäväni, jota nyt ajattelen - sinä pidät runoista! Tuolla sivullani on yksi kaunis, joka sopii etenkin tänne lintumetsään, ja etenkin juuri nyt tähän yhteyteen... Muistatkos muuten yhteisen lempirunomme? "Olen polkuni päässä, tuhansistani erään - ja niitä on täynnä maa..."? Luulenpa, että ei mene kauaa, kun laitan sen sinne - ja sitten kirjan kannet kiinni...
Lienetkö lukenut näitä ketjun viestejä miten paljon? Anna joka tapauksessa kuulua itsestäsi! Ja kiitos, että olet olemassa!vanha tuttu olen... polkuni päässä erään ja niitä on täynnä maa.. En ole juurikaan käyny lueskelemassa mitään, eli en tiedä mistään mitään. Mutta ei kai se haittaa.
- stadista tsirppi
sirkku.nen kirjoitti:
Lienetkö lukenut näitä ketjun viestejä miten paljon? Anna joka tapauksessa kuulua itsestäsi! Ja kiitos, että olet olemassa!sinun sydämesi on lujempi kuin vuorimalmit maan-pane kappale silta arkkuun, niin saat sillan kantamaan. Pane kappale niiden sydämistä joita rakastat, he antavat kyllä sen anteeksi, jos sillan rakennat....
A. Tynni - sirkku:)
stadista..., kirjoitti:
vanha tuttu olen... polkuni päässä erään ja niitä on täynnä maa.. En ole juurikaan käyny lueskelemassa mitään, eli en tiedä mistään mitään. Mutta ei kai se haittaa.
siitä, että se todellakin olit sinä, lämmittää minua! Ja se, että tiedän sinun olevan vain viserrysmatkan päässä nyt, tuntuu todella hyvältä!
Ystävä hyvä! Ei lintumetsässä tarvitse tietääkään, missä mennään! Kuten huomasit, en tiedä aina minäkään... Yleensä täällä siis aina on ollut niin vietävän hauskaa; monen lintuaiheisen otsikon alla keskustelut ovat täyttyneet, mutta pian on aina uusi keskustelu vireillä... Vasta pari sivua sitten täyttyi edellinen juttelumme - juuri viime viikonloppuna. Lintujengin pöytäkirja muistaakseni.
Täällä on lintuporukkaa ollut koolla jo kauan ennen kuin minä vuodenvaihteen jälkeen tulin mukaan kuvioihin, enkä minäkään mukaaan tullessani tiennyt mistään mitään! Juuri eilen illalla lueskelin yhtä ennen minun mukanaoloani käytyä jutustelua... Minäkään en siis todellakaan ole aina kärryillä. Se ei harmita yhtään; vain se harmittaa, että minut on niin monet kerrat tuolta yläilmoista tai tältä oksaltani pudotettu tylysti alas... Sydämeeni on siis sattunut aiemminkin.
Niin... "Ei mikään voi kuolla, ei kukat, ei tuuli, ei rakkaus kuolla voi." Kylläpä tulikin tietty ajanjakso elämässämme mieleeni... - kirjosieppo
emu kirjoitti:
Nyt on aika mennä.
Niiskutan.
Menen.minne emu menee, ja käki II:nen reppu selässä ? Voi Teittii !:)
- kirjosieppo
sirkku kirjoitti:
ilmassa yhä istun.
Nyt olen sanaton. Seuraavaa sanaani, visertelyäni tai pyrähtelyäni en pysty edes hahmottelemaan. En nyt. Nyt en jaksa miettiä edes seuraavaa askeltani. En tiedä edes, otanko sitä askelta enää.yrittäisit ottaa monta pientä askelta, alkajaisiksi, niin kyllä se siitä !:)
- sirkku:)
kirjosieppo kirjoitti:
yrittäisit ottaa monta pientä askelta, alkajaisiksi, niin kyllä se siitä !:)
kirjosieppo, lohduttavista sanoistasi.
Pari pientä askelta jo olenkin ottanut.
Siipeni eivät vielä kanna, eivätkä ajatukseni suostu pienissä aivoissani koossa pysymään,
mutta jonain päivänä toivoisin vielä lentävänikin... aatostenikin siivin... - sirkku:)
Rudi kirjoitti:
Kyllä se siitä helpottaa. Paxi poskeen ja oksalle. =)
Sinä olet ennenkin saanut mieleni piristymään...!;)
Jälleen olit auttamassa.
Olenkin saanut ryömittyä pesäpuuni juurelle ja siitä jollakin konstilla kiivettyä oksalleni istumaan.
Pakseista en välitä. Mynttoneita imeskelen.
Suklaanhimo on kaikesta huolimatta vielä tallella.
Se patukanhimo.
Siipeni eivät vielä kanna minua, enkä kaikkia ajatuksiani ole saanut vieläkään koottua...
Otapas, kuule, pulkka mukaasi ja tule tänne pesäpuuni juurelle! Aseta pulkka tuohon alapuolelleni, jotta voin suoraan siihen pudottautua... Vedä sitten minut jäitä pitkin Viikinsaareen nauttimaan patukkaa...!;) Jookosta?
Nyt olen hankkinut sydämelleni kypärän ja pesäpallomailan, joten kenenkään ei enää pitäisi pystyä minua satuttamaan... Sinä et kylläkään koskaan minua olekaan satuttanut...
Piristä minua siis nytkin vetämällä minut sinne
romanttiseen Viikinsaareen - ja tarjoamalla
sitä ihanaa patukkaa!;)
Olen kierrellyt ympäri huushollia!
Ei missään mitään...
Onneksi on tämä uusi metsikkö.
Sihteeri kertoi aika paljonkin. Puhuu joskus ehkä liikaakin... Salaisuuksia...
Onneksi kuulin tästä metsiköstä!
Voin olla äänessä välillä itsekin... - kirjosieppo
eli iloista ystävänpäivää kaikille linnuille !!!
- kottarainen
minulta myös kaikillae lintuystäville ,mutta erikoisesti sinulle kirjosieppo. Ystävä se on myös lintu ,joka laulaa kauniilla sanoilla kuten sinä.
Hyvää ystävänpäivää koko lintumaailma! - kirjosieppo
kottarainen kirjoitti:
minulta myös kaikillae lintuystäville ,mutta erikoisesti sinulle kirjosieppo. Ystävä se on myös lintu ,joka laulaa kauniilla sanoilla kuten sinä.
Hyvää ystävänpäivää koko lintumaailma!ja kiitos tervehdyksestä! Vaan en minä aina osaa laulaa, esim. tänään en muista yhtikäs mitään. Mutta ei kait se haittaa, kun oikeastaanhan täällä lintumetsässä on ystävänpäivä koko ajan, tai ainaskin melkein koko ajan, eikö niin !?:)
- kottarainen
kirjosieppo kirjoitti:
ja kiitos tervehdyksestä! Vaan en minä aina osaa laulaa, esim. tänään en muista yhtikäs mitään. Mutta ei kait se haittaa, kun oikeastaanhan täällä lintumetsässä on ystävänpäivä koko ajan, tai ainaskin melkein koko ajan, eikö niin !?:)
kun osaa oikeissa kohdin silmät ummistaa. Oletko ollut lentelemässsä vai etkö ole vain kirjoitellut
tänne?Olen kaivannut sinua . Mutta kevättä kupuun ja iloa rintaan ,vai mitä? - kirjosieppo
kottarainen kirjoitti:
kun osaa oikeissa kohdin silmät ummistaa. Oletko ollut lentelemässsä vai etkö ole vain kirjoitellut
tänne?Olen kaivannut sinua . Mutta kevättä kupuun ja iloa rintaan ,vai mitä?olen nyt lennellyt, koska on ollut muuta puuhaa. Mutta en minä lintumetsää unohda, kyllä minä tänne pyrähtelen ... Miten se vakiovieraasi muuten jakselee, onko näkynyt, vai jäikö pysyvästi ulkoruokintaan ?:)
Mukavaa perjantai-iltaa! - kottarainen
kirjosieppo kirjoitti:
olen nyt lennellyt, koska on ollut muuta puuhaa. Mutta en minä lintumetsää unohda, kyllä minä tänne pyrähtelen ... Miten se vakiovieraasi muuten jakselee, onko näkynyt, vai jäikö pysyvästi ulkoruokintaan ?:)
Mukavaa perjantai-iltaa!kierroksella vähän siipiäni verryttelemässä. Hyvältä nyt alkaa tuntua ,kun ei hierrä luut sivustoilla. Vakivieras pysyy viereisessä pesässä yläpuolellani. Katsos kirjosieppo aina on opettamisen vara ,ettei liikaa ala määräillä minun elämääni.Haluan vapautta niin lennellä minne nokka näyttää sekä tehdä niinkuin huvittaa. Minulla on nimittäin armoitettu laiskuuden armolahja ,joten ymmärtänet etten vakivieraita joka päivä ota vastaa. Mutta tavalla tai toisella olen kuitenkin rarkkailussa kuin supon meriittilistalla. Tervehtien kottis
- kirjosieppo
kottarainen kirjoitti:
kierroksella vähän siipiäni verryttelemässä. Hyvältä nyt alkaa tuntua ,kun ei hierrä luut sivustoilla. Vakivieras pysyy viereisessä pesässä yläpuolellani. Katsos kirjosieppo aina on opettamisen vara ,ettei liikaa ala määräillä minun elämääni.Haluan vapautta niin lennellä minne nokka näyttää sekä tehdä niinkuin huvittaa. Minulla on nimittäin armoitettu laiskuuden armolahja ,joten ymmärtänet etten vakivieraita joka päivä ota vastaa. Mutta tavalla tai toisella olen kuitenkin rarkkailussa kuin supon meriittilistalla. Tervehtien kottis
useimmiten on, että vapaasti ja puuhakkaasti laiskottelu vahvistaa siipiä. Rakkauttakin se voip joskus olla, tai itsensä arvostamista, että osaa välillä lennellä minne nokka näyttää, niin luulen !:)
Iloista sunnuntaita, t.kirjosieppo - sirkku:)
kirjosieppo kirjoitti:
useimmiten on, että vapaasti ja puuhakkaasti laiskottelu vahvistaa siipiä. Rakkauttakin se voip joskus olla, tai itsensä arvostamista, että osaa välillä lennellä minne nokka näyttää, niin luulen !:)
Iloista sunnuntaita, t.kirjosieppoviisas kun tunnut olevan, mistä minun kohdallani on kysymys...! Itse en tiedä...
Eilisen päivän lentelin juuri vapaasti ja puuhakkaasti laiskotellen, ja huomasinkin siipieni taas kantavan - edes jollain lailla...
Onko se sitä, että itsetuntoni olisi hieman kohentunut...? Se kun on viime aikoina ollut nollilla... En vieläkään arvosta itseäni, mutta siipeni kannattavat minua sentään vähän matkaa kerrallaan - monen päivän tauon jälkeen...
Kerropa minulle, mistä on kysymys! Alanko vain yksinkertaisesti unohtaa sydämeeni tulleet särkyneet kohdat? Alkavatko arpeni siis parantua? Haluaisin niin olla se sama iloinen tsirppu, kuten joskus aikoinaan... Vain aikako haavat parantaa? Jos ei kaikkia, niin edes osan ainakin? - kirjosieppo
viisas kun tunnut olevan, mistä minun kohdallani on kysymys...! Itse en tiedä...
Eilisen päivän lentelin juuri vapaasti ja puuhakkaasti laiskotellen, ja huomasinkin siipieni taas kantavan - edes jollain lailla...
Onko se sitä, että itsetuntoni olisi hieman kohentunut...? Se kun on viime aikoina ollut nollilla... En vieläkään arvosta itseäni, mutta siipeni kannattavat minua sentään vähän matkaa kerrallaan - monen päivän tauon jälkeen...
Kerropa minulle, mistä on kysymys! Alanko vain yksinkertaisesti unohtaa sydämeeni tulleet särkyneet kohdat? Alkavatko arpeni siis parantua? Haluaisin niin olla se sama iloinen tsirppu, kuten joskus aikoinaan... Vain aikako haavat parantaa? Jos ei kaikkia, niin edes osan ainakin?mikä sinua vaivaa (tai sitten tiedän), luultavasti olet kuitenkin jo kekannut sen kaapin paikan, ja olet paranemaan päin, siltä näyttää !:)
- sirkku.nen
kirjosieppo kirjoitti:
mikä sinua vaivaa (tai sitten tiedän), luultavasti olet kuitenkin jo kekannut sen kaapin paikan, ja olet paranemaan päin, siltä näyttää !:)
Kyllähän MINÄ sen kaapin paikan tiedän!
Paikka on jo kauan ollut valmiina, mutta kukaan
ei sitä kaappia tänne pesääni ole välittänyt tulla työntämään... Siivet levällään olen odottanut, mutta sisustajaa tai kalustajaa ei ole näkynyt... - kirjosieppo
sirkku.nen kirjoitti:
ei sitä kaappia tänne pesääni ole välittänyt tulla työntämään... Siivet levällään olen odottanut, mutta sisustajaa tai kalustajaa ei ole näkynyt...en osaa arvailla. Kurja juttu, että olin väärässä, ja kummallista, koska täältä kaukaa katsottuna vaikutat jo niin pirteältä !:)
sirkku.nen kirjoitti:
ei sitä kaappia tänne pesääni ole välittänyt tulla työntämään... Siivet levällään olen odottanut, mutta sisustajaa tai kalustajaa ei ole näkynyt...Käväsin sun galleria sivullasi,jäin tossa miettimään,että laitanko hiirenloukun off asentoon
- uunilintu
Aamulla aikaisin pistin nokkani ulkoilmaan, mutta voi mikä lumipyry - melkein myräkkä. Oli tarkoitukseni käydä lajitovereitani ilahduttamassa, mutta tyydyin palaamaan takaisin kotipesääni. Onnellisena makaan pankolla lämpimässä ja odottelen sään selkiytymistä.
P.S. Lähimetsän kirjekyyhkynen vei onneksi ystävänpäivätervehdykseni perille.Joo sen saman fogelin nokkaan laitoin sellaisen risun ja käskin pudottaa sen tähän osoitteeseen.Jee tiput kohta pistetään biisit soimaan,jään oikeeen mielenkiinnolla kuunteleen onkohan talitintit tehnyt uuden sovituksen.
- kottarainen
RamiKS kirjoitti:
Joo sen saman fogelin nokkaan laitoin sellaisen risun ja käskin pudottaa sen tähän osoitteeseen.Jee tiput kohta pistetään biisit soimaan,jään oikeeen mielenkiinnolla kuunteleen onkohan talitintit tehnyt uuden sovituksen.
jos biisit soi vain entisellä tempolla ,kun mihin tottuu niin uusi rytmi ei ihan aina asetu korvien väliin ja ala jalka vippasta.Varsinkaan nyt kun jäi lämpimät maat väliin ja kylmä siipiä ajoittain puistelee ,vaikka puuta isken pesän takkaan ja se punasena hohkaa. Talitintit ovat mukautuvia myös sävelten suhteen ,niillä on kaupungilais -ja maalaisbiisit erikseen.Myös rauhan kyyhkynen on tarpeen ,kun siipiä pölisyttää niin että.
- uunilintu
RamiKS kirjoitti:
Joo sen saman fogelin nokkaan laitoin sellaisen risun ja käskin pudottaa sen tähän osoitteeseen.Jee tiput kohta pistetään biisit soimaan,jään oikeeen mielenkiinnolla kuunteleen onkohan talitintit tehnyt uuden sovituksen.
Jaa että sieltäkin suunnasta risu ropsahti. Niitä on tullutkin pitkin päivää. Naapurini Varasteleva Harakka joutui risutalkoisiin, jäi nääs mulle mennä kesänä eliniäkseen palveluksia velkaa. Pokasahalla sahas risut mun liiteriin. Nyt passaa pankkoilla viikon verran.
uunilintu kirjoitti:
Jaa että sieltäkin suunnasta risu ropsahti. Niitä on tullutkin pitkin päivää. Naapurini Varasteleva Harakka joutui risutalkoisiin, jäi nääs mulle mennä kesänä eliniäkseen palveluksia velkaa. Pokasahalla sahas risut mun liiteriin. Nyt passaa pankkoilla viikon verran.
sahas tietenkin oksan altaan,no ei vais harakka on kyllä melkoinen neropatti,tiemmä nuukana ei hanno motorisahaa käyttää,ettei mee puruja hukkaan
kottarainen kirjoitti:
jos biisit soi vain entisellä tempolla ,kun mihin tottuu niin uusi rytmi ei ihan aina asetu korvien väliin ja ala jalka vippasta.Varsinkaan nyt kun jäi lämpimät maat väliin ja kylmä siipiä ajoittain puistelee ,vaikka puuta isken pesän takkaan ja se punasena hohkaa. Talitintit ovat mukautuvia myös sävelten suhteen ,niillä on kaupungilais -ja maalaisbiisit erikseen.Myös rauhan kyyhkynen on tarpeen ,kun siipiä pölisyttää niin että.
No joo,ne on kuulemma päteviä vaan siihe yhteen hommaan.Menikö sun muuttorytmi sekasin ku tänne jäit?Noo vähemmällä siipien leyhytelyllä pääsee,mut kyllä tää pankon lämpösenä pitäminenkin oman touhun vaatii.Perhana ku alkaa oleen urbaaneja tinttejä täällä pikkukaupungissakin,no niin on nuo vanhat kotkatkin,jotka jaksaa valitella koiruuksien paskoista tossa paikallislehden ylepalstalla,veikkaan että joka toinen niistä on vahintään astunu pienenä lehmän tai kanan paskaan ja sanu ikuisen trauman,perhanan lehmän läjät ku puuttuu se rassaa kottiksienkin elon mahkuja.Olli orkku on pistäny yhenkin kottiksen pöntön täyteen heiniä,no se on sen talvijemis.
- kottarainen
RamiKS kirjoitti:
No joo,ne on kuulemma päteviä vaan siihe yhteen hommaan.Menikö sun muuttorytmi sekasin ku tänne jäit?Noo vähemmällä siipien leyhytelyllä pääsee,mut kyllä tää pankon lämpösenä pitäminenkin oman touhun vaatii.Perhana ku alkaa oleen urbaaneja tinttejä täällä pikkukaupungissakin,no niin on nuo vanhat kotkatkin,jotka jaksaa valitella koiruuksien paskoista tossa paikallislehden ylepalstalla,veikkaan että joka toinen niistä on vahintään astunu pienenä lehmän tai kanan paskaan ja sanu ikuisen trauman,perhanan lehmän läjät ku puuttuu se rassaa kottiksienkin elon mahkuja.Olli orkku on pistäny yhenkin kottiksen pöntön täyteen heiniä,no se on sen talvijemis.
kun on tottumut ilman pakkasia vinkeitä tuulia olemaan. Siivetkään eivät toimi kuin ennen ,ovat rasvausta vailla tai kunhan ilmat lämpiävät niin voivat palata ennalleen. Minusta lehmien läjät ovat niin kotoisia ja meidän kottiksien elämän ehto kaikinpuolin. Pulut paskovat kaiken minkä päältä lentävät ,mutta koirat tekevät peensä sinne minkäläinen parijalka sattuu olemaan kuljetushihnan päässä. Koirat ovat mukavia ,vaikka joskus ne antavat mullekin kyytiä. Kappas vain tuli sinipiika kylään..
- uunilintu
RamiKS kirjoitti:
sahas tietenkin oksan altaan,no ei vais harakka on kyllä melkoinen neropatti,tiemmä nuukana ei hanno motorisahaa käyttää,ettei mee puruja hukkaan
Joo, on se nuuka lintu, mutta kyllä ne purut menivät pussiin. Katos, sen Varastelevan Harakan risupesä on mun kotipesän yläpuolella samassa puussa, 1,5 metriä ylempänä ja mun savupiipusta tulevan lämmön käyttää hyväkseen kun en suostu sitä omaan pesääni majoittamaan. Sahaiskin joskus oksan altaan kun joskus hermostun sen hommiin.
RamiKS kirjoitti:
Enpä usko, että harakan kohdalla kysymys on nuukuudesta, vaan juuri siitä, että se on melkoinen neropatti linnuksi - sekin.
Harakkakin on hoksannut - kuten me muutkin lintuset - että ne ovat ne purut, jotka puita pystyssä pitävät!
Jokainen meistä on nähnyt, että kun ihminen käy sahaamassa puita metsässämme, pelkkää purua puitten sisältä pöllähtelee... ja jos purut lennätetään pois, puumme kaatuvat...! sirkku:) kirjoitti:
Enpä usko, että harakan kohdalla kysymys on nuukuudesta, vaan juuri siitä, että se on melkoinen neropatti linnuksi - sekin.
Harakkakin on hoksannut - kuten me muutkin lintuset - että ne ovat ne purut, jotka puita pystyssä pitävät!
Jokainen meistä on nähnyt, että kun ihminen käy sahaamassa puita metsässämme, pelkkää purua puitten sisältä pöllähtelee... ja jos purut lennätetään pois, puumme kaatuvat...!Isokin puu joo
- unilintu
olla sukua toisillemme?
Nimet niin kovin samanlaiset.
Minä kyllä olen unelias näin päivisinkin..
Yöllä teille aina laulelen.. - uunilintu
unilintu kirjoitti:
olla sukua toisillemme?
Nimet niin kovin samanlaiset.
Minä kyllä olen unelias näin päivisinkin..
Yöllä teille aina laulelen..Kuulehan, siis varmasti ollaan serkuksia jos ei lähempääkin sukua. Päättelen siitä kun minäkin olen päivälläkin kovin uninen ;-)
- emu
Huomenta.
Lunta satelee hiljalleen kohti kevättä. Metsä odottaa linnunlaulua ja risunokkaisia siivekkäitä.
(sydänhymiö)!!
Iloista Ystävänpäivää
t. minä ja käen puolesta minä- vaille 54
mukaan tahtova. Voinko tulla nokkimaan murusia .
- sihteeri
vaille 54 kirjoitti:
mukaan tahtova. Voinko tulla nokkimaan murusia .
sanoa, että olet tervetullut!
Kaikki ystävälliset ja leikkimieliset linnut
ovat varmasti metsikköön tervetulleita!
Sinulle on kuitenkin sanottava, että varpunen on jo rekattu lintunen, kuten muutamat muutkin...
Rekattuja ovat myös ainakin laulurastas, västäräkki, talitintti, sinitiainen...
Testaile itse...!:) - sirkku:)
jo kaikille yhteisesti
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ,
SINULLE haluan toivottaa
sitä vielä erikseen...
ja aivan erityisellä tavalla...
Lieneekö korttini tullut perille?
Kerro käellekin terveiseni! - emu
jo kaikille yhteisesti
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ,
SINULLE haluan toivottaa
sitä vielä erikseen...
ja aivan erityisellä tavalla...
Lieneekö korttini tullut perille?
Kerro käellekin terveiseni!Luin korttisi. Kauniit ja lämpimät sanasi.
Olen vielä vähän siipirikko mutta ei se haittaa kun en pääse lentoon kuitenkaan.
Tämän päivän kuljen vielä. Sade on kaunis. Pyry ja tuuli auttavat eteenpäin. Aurinko tulee kaiken tämän jälkeen.
Olet Ystäväni ja sinusta pidän kiinni. - kuukkeli
sihteeri kirjoitti:
sanoa, että olet tervetullut!
Kaikki ystävälliset ja leikkimieliset linnut
ovat varmasti metsikköön tervetulleita!
Sinulle on kuitenkin sanottava, että varpunen on jo rekattu lintunen, kuten muutamat muutkin...
Rekattuja ovat myös ainakin laulurastas, västäräkki, talitintti, sinitiainen...
Testaile itse...!:)kuukkelista saat sä kelpo ystävän, joskus ymmärrät sä mua enemmän. Laulun kuukkelin kun kuulet jotain kertovan sen luulet kun se lähistöllä sua tervehtää.
- sihteeri
kuukkeli kirjoitti:
kuukkelista saat sä kelpo ystävän, joskus ymmärrät sä mua enemmän. Laulun kuukkelin kun kuulet jotain kertovan sen luulet kun se lähistöllä sua tervehtää.
kirjattu siis lintujengin pöytäkirjoihin!
Muuten, taidat ollakin samainen kuukkeli, jonka kanssa jokin aika sitten Taisto Tammen levyjä haikeina muisteltiin...??? ;)
tänään pyrähdin minäkin lintumetsään
kukkasten ja hymyjen
sekä sydänhymiöiden kera
toivottamaan kaikille
lintuystävilleni
OIKEIN HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!
Monta on kaunista, monta on hyvää,
vain yksi on parasta, tunnetta syvää.
Suuri on ihme myötäelämisen taito,
sen omaa vain ystävä, jonka sydän on aito. - plunger
Tai sitten minä olen poikkeus (tässäkin).
Minun unissa esiintyy MUSTARASTAS ja tietysti
punarinta ja KIRJOSIEPPO ja VARIS.- lintu
monta muutakin lintunimeä , minä höhlä, mutta mitä nimistä, kaikkia lintuja tarkoitin muistaa!
Rakkaudesta lintuihin, tsirp!:)
- uunilintu
Eilen iltasella kokeilin, joko siipeni kantavat kun on ollut lento-onnettomuuden jälkeen hankalaa ja tuolla rannalla törmäsin mulle uuten lajiin, onneksi turvanani oli Varasteleva Harakka, tosin oli vaaraton, muuten vaan epämiellyttävä tuttavuus:
KUSITIAINEN(Lorotus Runsas)
Lorottaa kolme kaljaa, vaikka on yhden juonut. Oikeutetusti vesilintu,
ei kuitenkaan se jota heitetään. Erittäin yleinen.- Pirre*
ja pesii missä:)))? Kylläpä "hymyilytti" isosti!
- uunilintu
Pirre* kirjoitti:
ja pesii missä:)))? Kylläpä "hymyilytti" isosti!
Kokopäiväisen laajan haastattelututkimuksen tuloksena tulokseksi tuli: Kusilintu on pesimisensä pesinyt. Poikaset asuvat yleensä lintujen lastenkodissa aikuisikään saakka mikäli molemmat vanhemmat ovat ko. lajia.
Aikuiset Kusilinnut viettävät yönsä talvella porttikäytävissä, yömajoissa ja maalla jopa saunojen jälkilämmössä. Kesällä rannoilla, puistoissa, niityillä.
Lisäksi ystäväni Varasteleva Harakka tutki heidän sukupuutaan. Ko. vastemieliseen lintulajiin kuuluu kaikkien tunnettujen lintulajien edustajia, käytöksensä vuoksi heillä on yleisnimitys Kusilintu. Sukututkimuksessa sieltä löytyi minunkin serkkuni, mikä häpeä.
Pysyttelen lähipäivät kotipesässäni, sillä järkytykset riittävät vähäksi aikaa. - Pirre*
uunilintu kirjoitti:
Kokopäiväisen laajan haastattelututkimuksen tuloksena tulokseksi tuli: Kusilintu on pesimisensä pesinyt. Poikaset asuvat yleensä lintujen lastenkodissa aikuisikään saakka mikäli molemmat vanhemmat ovat ko. lajia.
Aikuiset Kusilinnut viettävät yönsä talvella porttikäytävissä, yömajoissa ja maalla jopa saunojen jälkilämmössä. Kesällä rannoilla, puistoissa, niityillä.
Lisäksi ystäväni Varasteleva Harakka tutki heidän sukupuutaan. Ko. vastemieliseen lintulajiin kuuluu kaikkien tunnettujen lintulajien edustajia, käytöksensä vuoksi heillä on yleisnimitys Kusilintu. Sukututkimuksessa sieltä löytyi minunkin serkkuni, mikä häpeä.
Pysyttelen lähipäivät kotipesässäni, sillä järkytykset riittävät vähäksi aikaa.luulin, että kaljabaarissa :)).
- uunilintu
Pirre* kirjoitti:
luulin, että kaljabaarissa :)).
Voi tätä hajamuistisuutta tai taisi olla eilen hermostuneisuutta kun vain yöpaikoista jorisin. Oot satasella oikeassa, että päivisin pesivät kaljakuppiloissa kunnes heitetään ulos, eihän muuten yhestä kaljasta kolmea losottas. Monesti koppalakkiset vievät sitten hetkeksi pahnoille tointumaan ja sittenhän vasta onkin nuo yöpymiset.
- kirjosieppo
RamiKS kirjoitti:
Hmm oliskohan jotain samaa heimoa,taitaa laulella ainakin samoja biisejä,esim pettäjän tie
koska muistaakseni se ei muni eikä kotkota, nautiskelee vaan joutilaisuudesta ... outo lintu sekin mokoma !:)
- uunilintu
kirjosieppo kirjoitti:
koska muistaakseni se ei muni eikä kotkota, nautiskelee vaan joutilaisuudesta ... outo lintu sekin mokoma !:)
Te puhutte jostain aivan muusta kuin kotipuuni lähellä olevasta kanasta nimeltä Ellu. Se kotkottaa ja munii maukkaita maalaismunia. Kesällä tepastelee pihapiirissä, talvisin maakanalassa. Varasteleva Harakka tosin kerran toi mulle hyvitykseksi Ellun munan, mutta sai vain siipensä sotkuisiksi kun suutuksissani tähtäsin sitä ja - osuin!
- kirjosieppo
uunilintu kirjoitti:
Te puhutte jostain aivan muusta kuin kotipuuni lähellä olevasta kanasta nimeltä Ellu. Se kotkottaa ja munii maukkaita maalaismunia. Kesällä tepastelee pihapiirissä, talvisin maakanalassa. Varasteleva Harakka tosin kerran toi mulle hyvitykseksi Ellun munan, mutta sai vain siipensä sotkuisiksi kun suutuksissani tähtäsin sitä ja - osuin!
sinun Ellu -kanasi on selvästikin ihan kunnon kana-lintu. Ellunkana on ihan erilainen, sellainen huoleton outolintu !:)
- kirjosieppo
tai oikeammin yksi metsän linnuista, että taitavat kaikki jo olla yöpuulla... öitä lintukotoon !:)
tuli juuri laittamaan konettaan kiinni, kun näki viestisi. Oikein hyvää yötä sinullekin, kirjosieppo!
Hymyilläänkö, kun tavataan?;)
Toivotaan, että huominen olisi iloisempi päivä...!
- Jokaiselle...!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191642
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36884Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50766Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37673