Suostuisitko siihen että sinulle asennettaisiin gps-paikannin ja perustelut vastaukseesi kiitos.
Gps- paikannin
53
980
Vastaukset
riippuu tietenkin mihin tuota tarvitaan........................jos olisin itseni hukkaava dementikko, niin olisi ihan hyvä olla paikannin.
Pitääkö tuollaisen paikantimen laittamiseen olla ihmiseltä itseltään lupa. Ja voiko muistisairas oöla luvan antaja?
siilenämää kirjoitti:
Pitääkö tuollaisen paikantimen laittamiseen olla ihmiseltä itseltään lupa. Ja voiko muistisairas oöla luvan antaja?
Minusta muistisairaan kohdalla ei pidä olla lupaa.
entinenmiäs kirjoitti:
Minusta muistisairaan kohdalla ei pidä olla lupaa.
Vai pitäisikö lupa olla valmiina tehtynä jo hoitotahdossa ennen muistisairauteen sairastumista.
Riippuu siitä, kuka sitä paikanninta toisesta päästä seuraa. Saattaisinhan sen paikantimen avulla päästä paremmin ajoissa hoitoon, jos sattuisin lenkillä tuonne metsän keskelle jalkani murrettua jäämään.
siilenämää kirjoitti:
Paikantimen seursajat voi käsittääkseni itse määrittää.
Vaimoni pelkää karhuja. Jos hän pelkäisi, että metsälenkeilläni joutuisin karhun kaatamaksi, niin ihan vapaasti saisi asentaa paikantimen vaikka persuksiini.
Jos jotain rauhoittaisi saada tietää missäpäin pyörin, niin ei minulla mitään sellaista paikanninta vastaan olisi. Ei menemiseni enää tässä iässä niin salaisia ole.
Ei tarvitsisi lähettää minulle jatkuvasti tekstareita: joko oot tulossa, missä asti oot, kerkesitkö bussiin, pääsitkö kotiin ...?- g.ps
Se on puhelimessani en pidä siitä autossani on tavallinen.
Puhelu kyllä autossa on että ei tarvitse koska puhelimeen nappi on ratissa. - Heikunkeikku
Ai niinku Mihin se asennettaisiin?
Muhun itteenikö kiinni tai peräti tukittais ihon sisälle(kö)?
En suostuisi. En missään nimes. Tahdon kuleksia taivaan linnun lailla, paitsi maalinnun lailla niin, että jos tahtoisin hävitä jonnekin (pahoille teille heh heh), niin sitä ei tietäisi kukaan muu, kuin joku jolle omilla äänijänteille sen ilmoitan.
Jos väkisin semmonen muhun tökättäis, niin en hievahtaisi paikaltani mihinkään. Ikipäivinä en hievahtaisi. Muuttuisin tatiksi :) Nauravaksi Tatiksi, joka naurun lomas sanois, että siitäs saitte senkin tökkijät.Vaikka avaimenperäksi tai vaatteeseen kiinni. Sun turvallisuutes vuoksi et eksyessäs sut löydettäis.
- Heikunkeikku
siilenämää kirjoitti:
Vaikka avaimenperäksi tai vaatteeseen kiinni. Sun turvallisuutes vuoksi et eksyessäs sut löydettäis.
Oukkidoukki, jos tommosta tarkoitit, niin muutan mun edellisen vastaukseni ihan Ihan erilaiseksi.
Joo eli kyllä olis kiva jos vaikka rintaneulana olis mun rinnassa. Sen voisi laittaa päälle tai jättää kotiin.
Saattaisin uskaltaa mennä yksin puolukoitakin keräämään, ettei koko ajan tarvitsisi vahdata, että missä se tie nyt onkaan. Olen ehdottomasti (luulen) maailman eksyvintä laatua oleva ihminen, jos metsään menen.
Paljon käyttöä sille ei olisi, mutta ottaisin jos ilmatteeks sais :)
Käyttäisin sitä kuitenkin aniharvoin. siilenämää kirjoitti:
Vaikka avaimenperäksi tai vaatteeseen kiinni. Sun turvallisuutes vuoksi et eksyessäs sut löydettäis.
Ne on käteviä kiinnittää omiinsakin avaimiin, lompakkoon, kissaansa, koiraansa ... ja sellaiseen, jos sattuu häviämään, niin tietää mistäpäin ne löytää.
Heikunkeikku kirjoitti:
Oukkidoukki, jos tommosta tarkoitit, niin muutan mun edellisen vastaukseni ihan Ihan erilaiseksi.
Joo eli kyllä olis kiva jos vaikka rintaneulana olis mun rinnassa. Sen voisi laittaa päälle tai jättää kotiin.
Saattaisin uskaltaa mennä yksin puolukoitakin keräämään, ettei koko ajan tarvitsisi vahdata, että missä se tie nyt onkaan. Olen ehdottomasti (luulen) maailman eksyvintä laatua oleva ihminen, jos metsään menen.
Paljon käyttöä sille ei olisi, mutta ottaisin jos ilmatteeks sais :)
Käyttäisin sitä kuitenkin aniharvoin.Niitä näkyy olevan netilläkin myynnissä 5kpl/182kr. Minkälaisia, minkä tasoisia, sitten ovat, kun niin halpoja.
Tiedän siitä, kun yksi oli kävellyt unissaan ja tilannut sellaisen tietämättään itse siitä mitään, ennenkuin aamulla ihmetteli, että minne tililtä on mennyt 182kr.- Heikunkeikku
Tellukka kirjoitti:
Niitä näkyy olevan netilläkin myynnissä 5kpl/182kr. Minkälaisia, minkä tasoisia, sitten ovat, kun niin halpoja.
Tiedän siitä, kun yksi oli kävellyt unissaan ja tilannut sellaisen tietämättään itse siitä mitään, ennenkuin aamulla ihmetteli, että minne tililtä on mennyt 182kr.En maksaisi noin paljon, kun ei ole tarvetta.
Onhan mulla aina kännykkä mukana ja voin soittaa ja sanoa, että oon eksynyt.
Tälleen:
-Haloo oon eksynyt tulkaa hakemaan
-Missä päin olette?
-En tiedä kun oon eksynyt
-Eikö mitään tietoa olinpaikasta?
-Ei heevetti yhtään mitään, tuola on muutama puu ja tuola toisaalla iso kivi
:)
Voi olla, että siinä kävis tuolla tavalla.
Oon kyllä tavattoman varovainen ja vältän vieraita tienoita, etten VAAN eksyisi. Heikunkeikku kirjoitti:
En maksaisi noin paljon, kun ei ole tarvetta.
Tälleen:
-Missä päin olette?
Oon kyllä tavattoman varovainen ja vältän vieraita tienoita, etten VAAN eksyisi.Mutta jos vaikka kissasi ei alkaisi tulla viikkoon kotia, niin eikö olisi kätevää, jos sen kaulapannassa olisi tuollainen paikannin?
- Heikunkeikku
Tellukka kirjoitti:
Mutta jos vaikka kissasi ei alkaisi tulla viikkoon kotia, niin eikö olisi kätevää, jos sen kaulapannassa olisi tuollainen paikannin?
Mun kissalla ei ole kaulapantaa.
En saa kirveelläkään kissaa ulos näin talvella. Joskus nostan sen pihalle vähän haistelemaan.
Käppäilee muutaman metrin ulko-ovesta ja tulee lujaa sisälle, kun avaan oven. 5 minuuttia ja meen avaamaan oven.
Kesällä on sentäs viitisentoista minuuttia takapihalla, mutta ei mene kauas.
Se on jo vanha (16 vuotias), eikä piittaa pihailla.
En väitä, etteikö se kapistus joissakin tilanteissa olisi hyödyllinen.
Joillekin varmasti, mutta minä en piittaa. Tellukka kirjoitti:
Niitä näkyy olevan netilläkin myynnissä 5kpl/182kr. Minkälaisia, minkä tasoisia, sitten ovat, kun niin halpoja.
Tiedän siitä, kun yksi oli kävellyt unissaan ja tilannut sellaisen tietämättään itse siitä mitään, ennenkuin aamulla ihmetteli, että minne tililtä on mennyt 182kr.Minä tarkoitin lähinnä jotain täntyylistä.
https://www.dementiaonlineshop.com/epages/dementia.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20111021-11092-64659-1/Products/VAE-0003Heikunkeikku kirjoitti:
En maksaisi noin paljon, kun ei ole tarvetta.
Tälleen:
-Missä päin olette?
Oon kyllä tavattoman varovainen ja vältän vieraita tienoita, etten VAAN eksyisi.Entäs kun Heikku dementoituu ja lapset ostaa ja kiinnittää häneen paikantimen :)?
siilenämää kirjoitti:
Minä tarkoitin lähinnä jotain täntyylistä.
https://www.dementiaonlineshop.com/epages/dementia.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20111021-11092-64659-1/Products/VAE-0003En yhtään tiedä minkä näköisiä oli tilannut, onko niitä tullut vai peruuttiko tilauksensa.
Itse ainakin ihmetteli, että mitä heeskuttia hän sellaisilla tekisi.Heikunkeikku kirjoitti:
Mun kissalla ei ole kaulapantaa.
En saa kirveelläkään kissaa ulos näin talvella. Joskus nostan sen pihalle vähän haistelemaan.
Käppäilee muutaman metrin ulko-ovesta ja tulee lujaa sisälle, kun avaan oven. 5 minuuttia ja meen avaamaan oven.
Kesällä on sentäs viitisentoista minuuttia takapihalla, mutta ei mene kauas.
Se on jo vanha (16 vuotias), eikä piittaa pihailla.
En väitä, etteikö se kapistus joissakin tilanteissa olisi hyödyllinen.
Joillekin varmasti, mutta minä en piittaa.Kissat usein vanhetessaan, kun aavistavat kuoleman kolkuttelevan, menevät jonnekin piiloon kuolemaan. Löytäisit ainakin raadon ...
- Heikunkeikku
siilenämää kirjoitti:
Entäs kun Heikku dementoituu ja lapset ostaa ja kiinnittää häneen paikantimen :)?
Sitten asia on eri. En varmaan ymmärtäisi, jos mulla semmonen vehje jossakin olisi.
Elän toivossa, että en dementoidu, kun äiteekin eli 97 vuotiaaksi, eikä muistissa ollut mitään vikaa. Eikä muissakaan suvun jäsenissä ole esiintynyt dementiaa. Tosin voinhan olla se eka muistisairas.
Mutta kun asiaa mietin, niin dementikoille voisi olla Erittäin hyvä asia laittaa tuollainen laite vaikka johonkin vaatteeseen. Kannatan kyllä. - Heikunkeikku
Tellukka kirjoitti:
Kissat usein vanhetessaan, kun aavistavat kuoleman kolkuttelevan, menevät jonnekin piiloon kuolemaan. Löytäisit ainakin raadon ...
Tuo on kyllä totta.
Mulla on ollut monta kissaa vuosien saatossa ja jokainen (ellei ole jäänyt auton alle aikaisemmin) on kuollut 16-vuotiaana.
Oma nykyinen kissa täyttää 16 vuotta huhtikuun alussa ja on tullut pienoinen hytinä, että josko sekin pian lähtisi. Aivan lyhyessä ajassa on "askel lyhentynyt".
Ikävä tilanne mulle, koska olen kovasti kissaan kiintynyt. Heikunkeikku kirjoitti:
Tuo on kyllä totta.
Mulla on ollut monta kissaa vuosien saatossa ja jokainen (ellei ole jäänyt auton alle aikaisemmin) on kuollut 16-vuotiaana.
Oma nykyinen kissa täyttää 16 vuotta huhtikuun alussa ja on tullut pienoinen hytinä, että josko sekin pian lähtisi. Aivan lyhyessä ajassa on "askel lyhentynyt".
Ikävä tilanne mulle, koska olen kovasti kissaan kiintynyt.Sehän niissä on kotieläimissä ikävä piirre, kun ei ne suostu kuolemisessaan noudattamaan ikäjärjestystä omistajansa kanssa.
- suvenkorento123
siilenämää kirjoitti:
Minä tarkoitin lähinnä jotain täntyylistä.
https://www.dementiaonlineshop.com/epages/dementia.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20111021-11092-64659-1/Products/VAE-0003Onpa hyviä laitteita, en tiennyt edes olevan olemassa. Kiitos vinkistä. Vielä en tarvitse, mutta voi sekin päivä vielä koittaa.
suvenkorento123 kirjoitti:
Onpa hyviä laitteita, en tiennyt edes olevan olemassa. Kiitos vinkistä. Vielä en tarvitse, mutta voi sekin päivä vielä koittaa.
En minäkään tiennyt ennen kuin omassa lähipiirissä tuli ajankohtaiseksi ottaa selvää. Näitä laitteita näyttävät myyvän useat tahot. Kannattaa vertailla hinnat, akun kesto ym toiminnot.
- Gapps
Tellukka kirjoitti:
Tiedän siitä, kun yksi oli kävellyt unissaan ja tilannut sellaisen tietämättään itse siitä mitään, ennenkuin aamulla ihmetteli, että minne tililtä on mennyt 182kr.Halpojen vehkeiden kantama on todella surkea, tutkin kerran kun mietin juuri lemmikkiä varten. Lähinnä ne näyttää että missä kohtaa tonttia signaalia on saatu viimeisen kerran.
- Saga.Kabinetti
En ihan hevin antautuisi kokoaikaiseen seurantaan. Minusta tuntuisi kuin olisin kohde. Vihreä tai punainen pieni ympyrä joka liikkuu jonkun ruudulla. Ei helkkari, nytkin joskus vainoharhaisesti katson olkani yli vaikkei tietääkseni mitään sirua olekkaan.
- Saga.Kabinetti
Ai, tulikin lisätietoa sillä aikaa, kun bottipeliä pelasin. Voisin ottaa sellaisen avaimenperän.
Antaisi se minulle ainakin sellaista turvallisuudentunnetta, kun monesti aamuyöstä tuolla liikehtii, jos joku pystyisi seuraamaan liikkumistani.
Jos olisit muistisairas, haluaisitkos itsellesi tuollaisen seurantalaitteen ja onko muistisairaalla mitään oikeutta yksityisyyteen?
siilenämää kirjoitti:
Jos olisit muistisairas, haluaisitkos itsellesi tuollaisen seurantalaitteen ja onko muistisairaalla mitään oikeutta yksityisyyteen?
Eiköhän se tavallaan vain lisää muistisairaan yksityisyyttä, ainakin tunnetta sellaisesta, kun saa hipsiä kylällä ilman saattajaa.
Yhdellä (nyt jo edesmenneellä) muistisairaalla tutullani oli sellainen. Luulen, että hän tunsi itsensä vähän vapaammaksi, kun ei miehensä kävellyt jatkuvasti kintereillä.
Pitikö sitä omasta halustaan vai ei, sitä en tiedä.Tellukka kirjoitti:
Eiköhän se tavallaan vain lisää muistisairaan yksityisyyttä, ainakin tunnetta sellaisesta, kun saa hipsiä kylällä ilman saattajaa.
Yhdellä (nyt jo edesmenneellä) muistisairaalla tutullani oli sellainen. Luulen, että hän tunsi itsensä vähän vapaammaksi, kun ei miehensä kävellyt jatkuvasti kintereillä.
Pitikö sitä omasta halustaan vai ei, sitä en tiedä.Luulen että tuollaisten seurantalaitteiden määrä jatkossa tulee lisääntymään kun muistisairaiden ja yllensäkin vanhusten määrä tulee lisääntymään ja hoitajille ei riitä kaikille.
Minä ottaisin tuollaisen laitteen jotta saisin liikkua yksi mahdollisimman pitkään ilman saattajia.siilenämää kirjoitti:
Ehdottomasti haluaisin, jos olisin muistisairas. Olisihan se paljon mukavampaa olla omassa lämpimässä kodissa kuin jossain kuusen alla.
- Mikäepäselvää
Luonnollisesti tottakai. Sitten kun en enää itse löydä kotiin.
- ei.ihan.vielä.dem
Kuka siellä toisessa päässä sitten kyttäisi missä liikun, sairaalan henkilökunta, omaiset, vai kuka? Saisivatko rosvot jostain järjestelmästä tietää kotoapoissaoloni ja sillä aikaa ryöstäisivät kotini.
Kerran olin VTT:n autotutkimuksessa, jossa autooni asennettiin paikannin. Se tyhjensi akun kaksi kertaa, joten jouduin keskeyttää tutkimuksen. En muista mitä tutkivat.
Mieheni avaimissa on jokin tunnistin, että jos ne menevät hukkaan, niin ne palautuvat, maksaa muutaman kympin vuodessa. Sama on hänen siinä avaimessa, joka on minulla.siilenämää kirjoitti:
"Kyttääjän" pystyy itse määrittämään ja sen kenelle paikantimella voi soittaa.
Lisäksi karttapohja on salasanan takana joten ei sitä kuka vaan pääse kyttäämään.
Saattaa ne joskus asentaa. Jos pahoja sydänongelmia tulee, niin laite mittaa sykettä, ja hälyttää apua, jos ongelmia tulee.
Kun kännykkä on melkein jokaisella koko ajan mukana, niin pystyy siitä jo seuraamaan, missä liikkuu.
Tuskin gps-paikannin tilannetta paljon miksikään muuttaisi.
Sehän pitäisi yli kuuskymppisille määrätä jo pakolliseksi, ainakin yli seitenkymppisille.- Pylykerö
Mistäs niitä paikantimien vahtijoita ja auttajia löytyisi syrjäperukoilla ? Vahtijoita ehkä, mutta maksajia ei. Erikoislääkärille pääsyäkin on odotettava kuukausia, samoin kai leikkauksiin.
- Gappsi
Kaikissa kännyköissä on sellainen, ei se haittaa ainakaan mua. Joskus löytänyt puhelimeni sen perusteella.
Latasin 112 Suomi-sovelluksen puhelimeeni, kiva että mut löydetään jos jotain sattuu sattumaan, kivempää kuin lojua jossain karhun syöttinä.Siinä on vaan se probleemi ainaki muistisairaalla että kännykkä tuppaa jäämään kotiin jos sitä ylipäätään osataan enää käyttää,
- Gappsi
siilenämää kirjoitti:
Siinä on vaan se probleemi ainaki muistisairaalla että kännykkä tuppaa jäämään kotiin jos sitä ylipäätään osataan enää käyttää,
Pointtini oli lähinnä että paikanninta käytetään koko ajan, asiaa sen kummemmin miettimättä. Olkoon sitten missä muodossa tahansa.
Jos kyse on jonkun turvallisuus, siitä ei tarvitse mun mielestä edes keskustella. Oletan että muistisairaskin kai haluaa kuolla kodissaan tai sairaalassa, eikä nääntyä nälkään ja kylmään yksin metsässä.
Eli, voisi ehkä mieluummin kysyä että haluatko olla turvassa, haluatko että sinua löydetään kun eksyt tai tarvitset apua. Eikä, haluatko paikantimen. Gappsi kirjoitti:
Pointtini oli lähinnä että paikanninta käytetään koko ajan, asiaa sen kummemmin miettimättä. Olkoon sitten missä muodossa tahansa.
Jos kyse on jonkun turvallisuus, siitä ei tarvitse mun mielestä edes keskustella. Oletan että muistisairaskin kai haluaa kuolla kodissaan tai sairaalassa, eikä nääntyä nälkään ja kylmään yksin metsässä.
Eli, voisi ehkä mieluummin kysyä että haluatko olla turvassa, haluatko että sinua löydetään kun eksyt tai tarvitset apua. Eikä, haluatko paikantimen.Joop. Tuossa muistisairaan asiassa kuitenkin pikkasen riitelee yksilövapauden oikeus ja turvallisuus. Missä vaiheessa saadaan mennä muistisairaan oman mielipiteen yli. Muistisairaitakin on monen tasoisia.
Nämä turvallisuusasiat pitäisi olla kullakin mietittynä jo siinä vaiheessa kun ei ole vielä muistin kanssa ongelmia esimerkiksi hoitotahdon muodossa. Silloin asiassa olisi ihmisen oma näkemys asiasta.siilenämää kirjoitti:
Joop. Tuossa muistisairaan asiassa kuitenkin pikkasen riitelee yksilövapauden oikeus ja turvallisuus. Missä vaiheessa saadaan mennä muistisairaan oman mielipiteen yli. Muistisairaitakin on monen tasoisia.
Nämä turvallisuusasiat pitäisi olla kullakin mietittynä jo siinä vaiheessa kun ei ole vielä muistin kanssa ongelmia esimerkiksi hoitotahdon muodossa. Silloin asiassa olisi ihmisen oma näkemys asiasta.Ja lisään vielä että sitten kun muistisairaalle aletaan hankkia paikanninta, sitä ei kannata hänelle kovin seikkaperäisesti selvittää van kuten sanoitkin painotetaan sitä turvallisuusnäköpuolta hyvin yksinkertaisin sanankääntein. Näin ainakin meillä on mietitty.
- Gapps
siilenämää kirjoitti:
Joop. Tuossa muistisairaan asiassa kuitenkin pikkasen riitelee yksilövapauden oikeus ja turvallisuus. Missä vaiheessa saadaan mennä muistisairaan oman mielipiteen yli. Muistisairaitakin on monen tasoisia.
Nämä turvallisuusasiat pitäisi olla kullakin mietittynä jo siinä vaiheessa kun ei ole vielä muistin kanssa ongelmia esimerkiksi hoitotahdon muodossa. Silloin asiassa olisi ihmisen oma näkemys asiasta.Joo, nämä ovat kinkkisiä juttuja. Jotenkin Suomi on EU:n myötä onnistunut sössimään yksilön vapautta niin, että se joissakin tapauksissa estää hoidon saamista ja turvallisuuden takaamista. Monet sairaudet ovat sellaiset, että kun päästään tiettyyn pisteeseen, sairaus on jo valloittanut sen terveen ja järkevän mielen.
On mennyt enemmän siihen, että jokaisella on oikeus olla ihan niin sairas kun haluaa, oikeus tuhota omaa elämänsä. - Gapps
Gapps kirjoitti:
Joo, nämä ovat kinkkisiä juttuja. Jotenkin Suomi on EU:n myötä onnistunut sössimään yksilön vapautta niin, että se joissakin tapauksissa estää hoidon saamista ja turvallisuuden takaamista. Monet sairaudet ovat sellaiset, että kun päästään tiettyyn pisteeseen, sairaus on jo valloittanut sen terveen ja järkevän mielen.
On mennyt enemmän siihen, että jokaisella on oikeus olla ihan niin sairas kun haluaa, oikeus tuhota omaa elämänsä.Tähän voisi jatkaa vielä, että järki käteen ja pykälät hiiteen. Monet pelkää enemmän oman nahansa puolesta, kuin sitä että jonkun läheinen kuolee koska hänellä on vapaus itse tehdä huonoja päätöksiä. Minusta se vetoaminen yksilön vapauteen on byrokraattinen keppi pyörässä, syy olla toimimatta.
- pirremiinapas
Minä en pääse eksymään.
Näköjään...- Bengalitikku
Jos vaikka askelmittariin paikannin ja kompassi, mihin automatic lukemat, jonka voisi lähettää johonkin numeroon, kun eksyn. Siitä näkyisi, että olen kävellyt 7869 askelta ja eksynyt. Askelmitta olisi a-mitta esim 40 cm, jolloin säteeksi tulisi jotakin ~. Pohjalla olisi karttaohjelma.
Eksymispaikkani olisi jotain itäistä tai läntistä leveyttä jossain säteellä x. Painaisin E-näppylää=eksyin. Tämä olisi sienestäjille ja marjastajille ja vaeltajille apuväline, mitään suuria partoita ei tarvittaisi. Voisihan siinä olla jokin ennuste, mihin tähtään esim. Sipoon korpi, Nuuksio.
Patterien pitäisi olla tuoreet vai toimisiko ladingilla.
Niin, ja valoa myös antava. Kosteutta sietävä.
Siru voisi olla hyvä ihon alla dementoituneelle.
Olisihan se mukavaa jos eksyessään voisi seuraajalta vaikka puhelimella kysellä "missä mä olen", saisi kätevästi ohjeet kotiin.
- Bengalitikku
Ihan hyvä ajatus: kotiosoite paluun kohteeksi ja jo valmiiksi laitettuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268