Rintsikka ei enään niin kiinnostava?

Rmtalot

8

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rintsikka1951

      Aika vaikea vaan löytää enään kunnollista rintsikkaa, mitä ei olisi pilattu remonteilla. Helpompi rakentaa uusi rintsikka!

      • homerintsikat

        Tai sitten alkaa totuus paljastua. Pula-ajan materiaaleista vaihtelevin taidoin kyhätyistä tönöistä osa on osannut kompoistoitua ihan itsekseen. Esim. seinään on saatettu lätkiä vaikkapa kattohuopaa ja lopputulos riippuu pitkälti siitä, on huopa sisä- vai ulkopinnan lähellä. Surkeimmat tapaukset on tietty hävitetty jo aikapäiviä sitten eikä kailottajat halua niistä mitään tietää.

        Muutama ex duunikaveri näihin sekaantui. Piti olla hyvä talo, johon alkuun vaan keittiöremontti tms. pientä. Paikkoja avatessa löytyi mätää ja "pääsi" samanten uusimaan WC-tiloja, korjaamaan välipohjaa ja yhden ulkoseinän, jolloin kannatti ikkunat ja ulkoverhouskin uusia samantein jne. Iltapuhteina jopa 7 vuoden projekti = ei raha- eikä vapaa-ajan huolia (kaikki paukut kiinni talon remontissa). Rahaa operaatioon itse tehden n. 100 k€, teetettynä paljon enemmän. Jälkikäteen manasivat, että samaan rahaan ja vaivaan olisi rakentanut uuden.

        Onhan puruseinä rakennusfysikaalisesti perseelleen suunniteltu. Toimi lähinnä vahingossa, syystä että
        - ohkainen seinärakenne myös kuivuu nopeasti (jos kastuu / tulee kondenssia)
        - iso lämmönhukka pitää seinärakennetta lämpimänä aina ulkopintaa myöten
        - sisäpintaan on saatettu vahingossa saada aikaiseksi jonkilainen höyrysulku maalin tai tapetin avulla

        Sitten nää kailottajat tulee ja tekee remonttia. Laitetaan lisälämmöneristystä, laitetaan henkittävää sisäpintaa. Jos muutamaa vuotta myöhemmin paljastuu vaurioita seinästä, niin syyllinen on se kuuluista Joku Muu eli aiempien remonttien tekijä.

        Tuoreehkossa TM:ssä oli hieno esimerkki pilaamattomasta homerintsikasta. Talo myytiin remontoituna, piti olla seinissä villat jne. mutta orkkis purueristeethän siellä piili. Asiaankuuluvat lahovauriot ja kasvustot kaupan päälle.


    • rintsikka1949

      Mikähän oli aloituksen pointti??

    • makuasioita

      Pointti oli se, että isorintaiset naiset ei ole enää niin haviteltavia kuin ennen.

    • Uusionainauusi

      Loputtomia työmaita ja rahan kulua ei voi estää:) Niissä vain pitäisi asua kuten ne on alkujaan tehty. Tietysti löytyy aina jotain, onhan yli 60 vuotta vanhoja.....

    • Junamänjo

      Rintsikat taitaa pääosin olla jo pilattuja aiemmilla remonteilla.
      Toisaalta ne menee pilalle nykyremonteillakin ja siihen sijoitettuja rahoja ei saa ikinä takaisin, toisaalta liian kalliita vielä tonttina ostettavaksi (purku).

    • jhigtyugtuy

      Rintamamiestaloihin ei pitäisi tehdä radikaaleja muutoksia. Monessa rintsikassa ei ole edes suihkua sisällä ja jos sellaisen aikoo johonkin komeroon sijoittaa niin itse suosittelen suihkukaappia, jos lattia laudasta tai levystä niin ehdottomasti silloin matto mutta jos on betonilattia niin silloin käy laattakin. Unohtamatta vesi/kosteuseristystä. Myös suihkutilan kattokin tulee huomioida vaikka suihkukaapin asentaa, muodostuvan vesihöyryn takia. Yleensä myös vahoissa taloissa viemräröinti on yksi seikka johon kannattaa varautua, omassa talossa oli järkytys kun viemäröinti kaivettiin esiin, viemäröinti oli toteutettu kaikella sillä putkitavaralla mitä vaan oli nurkista ja naapureilta löytynyt ja loput oli sävelletty itse kun oikeita liitoksia ei ole saatu aikaiseksi putken pätkistä, wc:n viemäriputken liitos oli mm. tehty asettamalla kaksi samankokoista putkea päittäin ja yritetty sulloa toisen sisään, päällimmäinen putki oli haljennut ja viemäri oli vuotanut talon alle hiekkakerrokseen, ulkona oli salaojia kaivettaessa viemäriputki rikottu osittain ja oli paikattu todella törkeästi. WC:n lavuaarin putkista löytyi liitoksista auton pakoputken metallisia pantoja jotka olivat ruostuneet miltei poikki, pian olisi lattialaatta kastunut. Lisäksi kun ei ole huolehdittu viemärin ilmastuksesta niin wc:n pöntön vedon jälkeen alipainen veti kaikki hajulukot tyhjiksi ja ainainen viemärinhaju jos ei muistanut hajulukkoja täyttää.

    • Eihuolia

      Jos mahdollista, myytävä tonttina.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe