Ottaisitko 70+ miehen?

Nuorempiparempi

Minulla on ihailija joka tänä keväänä täyttää 72 v. Mielestäni hän on kuitenkin liian vanha minulle. Tunnen itseni masentuneeksi hänen seurassaan, kuin elämä olisi loppu, kun minulle ei enää ole muuta suhdetta tarjolla kuin tuo.

79

1230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OhMyGodnes

No en siis toudellakakaan ottaisi. Pelkästää sen juttuseuran vuoksi ei itseään kovin paljon vanhempaa kannata otta, koska edessä tulee jossakin vaihessa olemaan toisesta huolehtiminen.

• älä-viitti-naurattaa

NYT naurattaa,,,,,,, hah hah haaaaaa,

miksi täältä kyselet ku itse JO tiedät vastauksen,,,,,,

• Ikävä.kyllä

Onhan täällä eräällä palstalaisellakin 83-vuotias poikaystävä, ei saa olla liian nirso tai jää kokonaan ilman. Pitää ottaa mitä saa!

• tingitään

Varmasti vaikuttaa jos on itseään rikkaampi ja vielä hollantilainen.;))

• Heikunkeikku

"ikävä.kyllä"

Mulla on 14 vuotta vanhempi veli eli tuon aloittajan tuntemaa tyyppiä vanhempi. Voi sen sanon ma, että ellei mun veli olisi tiiviisti naimisissa (ollut jo yli 50v), niin johan tottavie kelepais naisille.
        Veljeni on hyvin nuorekas, erittäin mainio keskustelija ja kaikin puoli hiton hyvä tyyppi.
        Puutarhatyöt sutjakkaasti sutjailee.

On muitakin tuttuja miehiä samaa ikäluokkaa ja en tottavie voi sanoa, että "oi-ee-pirun-vanha-jo"-ihminen kysymyksessä.

Niin nuorissa kuin vanhemmissakin on eriluonteisia ihmisiä.

Ai niin, mun veljen vaimon siskon mies (joo oikeesti noin) on nyt joko 83 tai 84 vuotias.
        Hän on ihan kauhea osallistujatyyppi. Käy viikottain jos jossakin. Ja kuuntelemassa luentoja yliopistossa. On vuosia ollut kuorossa ja kuoron kanssa esiintymässä.
        Kirjoittaa paljon, lukee paljon. Hän on tuon tyyppinen.

• Ikävä.kyllä
        Heikunkeikku kirjoitti:

"ikävä.kyllä"

Mulla on 14 vuotta vanhempi veli eli tuon aloittajan tuntemaa tyyppiä vanhempi. Voi sen sanon ma, että ellei mun veli olisi tiiviisti naimisissa (ollut jo yli 50v), niin johan tottavie kelepais naisille.
        Veljeni on hyvin nuorekas, erittäin mainio keskustelija ja kaikin puoli hiton hyvä tyyppi.
        Puutarhatyöt sutjakkaasti sutjailee.

On muitakin tuttuja miehiä samaa ikäluokkaa ja en tottavie voi sanoa, että "oi-ee-pirun-vanha-jo"-ihminen kysymyksessä.

Niin nuorissa kuin vanhemmissakin on eriluonteisia ihmisiä.

Ai niin, mun veljen vaimon siskon mies (joo oikeesti noin) on nyt joko 83 tai 84 vuotias.
        Hän on ihan kauhea osallistujatyyppi. Käy viikottain jos jossakin. Ja kuuntelemassa luentoja yliopistossa. On vuosia ollut kuorossa ja kuoron kanssa esiintymässä.
        Kirjoittaa paljon, lukee paljon. Hän on tuon tyyppinen.

Kyllä 84 vuotias on sikavanha, vaikka olisi kuinka mukava.

• Ikävä.kyllä
        tingitään kirjoitti:

Varmasti vaikuttaa jos on itseään rikkaampi ja vielä hollantilainen.;))

Tiedän nämä "perintöä odotellessa" tyypit.korppikotkia.

• Heikunkeikku
        Ikävä.kyllä kirjoitti:

Kyllä 84 vuotias on sikavanha, vaikka olisi kuinka mukava.

Muistan kun siskoni täytti 26 (minä olin silloin 16v), niin voi hitto kun mua kävi SÄÄLIKSI siskoa, kun oli jo NIIN vanha. Tuo on jäänyt mun mieleeni. Naurattaa tuo silloinen ajattelu:)

Muistan myös, kun tuntui, että 50 vuotias on jo niin älyttömän van-ha, että heillekin riitti multa säälejä:)

• Heikunkeikku

En tietenkään ottaisi, jos tuntisin hänen seurassaan olevani masentunut ja kuin elämä olisi lopussa.

Hän nyt sattuu näköjään olemaan tuon luontoinen, että se ei sinuun kolahda.
      Onhan niitä nyt varmasti muitakin paremman luonteen omaavia, joitten kanssa kirmailla ja iloitella, tuntematta masennusta.

Minä en kaveeraa negatiivisten ja masentavien ihmisten kanssa. Ja valittajien.
      Mun kaikki ystävät on prikulleen miun maun mukkaisia, eivätkä masenna minua tipan lirua.

• Olet siis lahjoittamassa/tarjoamassa meille 70 miestä, joka on liian vanha sinulle.
      Eikö miehellä itsellään ole siihen mitään sanomista?

Katselepa, jos teillä sielläpäin olisi sellainen faceryhmä, jossa tarjotaan ilmaiseksi itselleen tarpeetonta kamaa noutamista vastaan. Sellainen roskalavan tyylinen.
      Monesti jotain kiinnostaakin sellainen, mitä toinen ei enää tarvitse.

• Nuorempiparempi

Sinulle on tyypillistä käsittää avaukset väärin, niin nytkin. En ole lahjoittamassa mitään. Sinulla on kiusallinen vaiva, kun sinun pitää aina esittää kysymyksiä.

Yritä vain vastata joskus ja me kyllä ymmärremme miksi sinulle ei voi tulla eteen vastaavaa tilannetta! Tuollaiset kyselytuntien pitäjät eivät ole suosittuja.

• Nuorempiparempi kirjoitti:

Sinulle on tyypillistä käsittää avaukset väärin, niin nytkin. En ole lahjoittamassa mitään. Sinulla on kiusallinen vaiva, kun sinun pitää aina esittää kysymyksiä.

Yritä vain vastata joskus ja me kyllä ymmärremme miksi sinulle ei voi tulla eteen vastaavaa tilannetta! Tuollaiset kyselytuntien pitäjät eivät ole suosittuja.

Miten niin väärin?

"""Ottaisitko 70 miehen?"""
        "" Mielestäni hän on kuitenkin liian vanha minulle ..."""

Kuinka tuon sitten voi ymmärtää muutenkaan, mitä siinä halutaan sanoa. Monet tarjoavat samaan tyyliin esim. vanhoja kissoja, joita eivät itse enää halua pitää.

• Nuorempiparempi
        Tellukka kirjoitti:

Miten niin väärin?

"""Ottaisitko 70 miehen?"""
        "" Mielestäni hän on kuitenkin liian vanha minulle ..."""

Kuinka tuon sitten voi ymmärtää muutenkaan, mitä siinä halutaan sanoa. Monet tarjoavat samaan tyyliin esim. vanhoja kissoja, joita eivät itse enää halua pitää.

Kasto aikaisempia vastauksia, jotka ovat järjen kanssa kirjoitettuja. Sinä ruotsalaisvahvistus ja savitehtaan pääjohtajatar pilaatte parastaa aika koko palstan. Joten nyt nokka tukkoon!!!!!

Kasto aikaisempia vastauksia, jotka ovat järjen kanssa kirjoitettuja. Sinä ruotsalaisvahvistus ja savitehtaan pääjohtajatar pilaatte parastaa aika koko palstan. Joten nyt nokka tukkoon!!!!!

Haluat palsta vieläkin hiljaisemmaksi.
        Mutta älä sitten valita hiljaisuutta, kun täällä yksinään höpöttelet joutavia.

Nyt jätänkin sinut höpöstelemään joksikin aikaa eri nikeilläsi itsellesi, niin palsta pysyy mieleisenäsi. En millään raaskisi, mutta on mentävä ...

• näin.on
        Nuorempiparempi kirjoitti:

Jos on vähääkään älyä niin heti arvaa mikä on tarkoituksesi . Pääsi sisällä on pakkomielle.

• Tuise
        Tellukka kirjoitti:

Nyt jätänkin sinut höpöstelemään joksikin aikaa eri nikeilläsi itsellesi, niin palsta pysyy mieleisenäsi. En millään raaskisi, mutta on mentävä ...

Ook sää ressukka ees viittäkymmentä: epäilen?

• Ihantarpeeksi
        Tellukka kirjoitti:

Kumma juttu et miksi sun Tellukka aina pitää lähteä jonnekin, jos joku vastaa sinulle jotain negatiivista. Itse kuitenkin lähes poikkeuksetta vastaat törkeästi tai asiaankuulumatonta. Ehkä varmaan siksi vastailetkin yöllä klo 02-03 välillä, kun tiedät ettei kukaan vastaa sinulle. Outo ja kummallinen olet.

• Niinkö.nytkin
        Ihantarpeeksi kirjoitti:

Kumma juttu et miksi sun Tellukka aina pitää lähteä jonnekin, jos joku vastaa sinulle jotain negatiivista. Itse kuitenkin lähes poikkeuksetta vastaat törkeästi tai asiaankuulumatonta. Ehkä varmaan siksi vastailetkin yöllä klo 02-03 välillä, kun tiedät ettei kukaan vastaa sinulle. Outo ja kummallinen olet.

Hunkszi sanoo että aina kun joku kertoo lähtevänsä jonnekkin se meinaa puskiin menoa tai nikin vaihtoa.

• OhMyGodnes
        Niinkö.nytkin kirjoitti:

Hunkszi sanoo että aina kun joku kertoo lähtevänsä jonnekkin se meinaa puskiin menoa tai nikin vaihtoa.

Ruotsalaisvahvistus alkaa olla rasittava.

• Ihantarpeeksi kirjoitti:

Oikeastaanhan velvollisuuteni ei olisi tehdä sinulle selkoa menemisistäni, mutta likkani pääsi sairaalasta ja minua tarvittiin vastaanottamaan häntä rullatuolin ja muitten apuvälineitten kanssa.

Nythän olen täällä taas ja voit jatkaa laadukasta keskustelua kanssani.
        Niin, mitä olikaan sydämelläsi?

• Niinkö.nytkin kirjoitti:

Jos kerran hunksz niin sanoo, niin varmaan se sitten niin on oltava, vai mitä?
        Onko sinulla muuta jumalaa?

• korjaus
        Tellukka kirjoitti:

Oikeastaanhan velvollisuuteni ei olisi tehdä sinulle selkoa menemisistäni, mutta likkani pääsi sairaalasta ja minua tarvittiin vastaanottamaan häntä rullatuolin ja muitten apuvälineitten kanssa.

Nythän olen täällä taas ja voit jatkaa laadukasta keskustelua kanssani.
        Niin, mitä olikaan sydämelläsi?

Pyörätuoli, ei rullatuoli.

• Niinkö.nytkin
        Tellukka kirjoitti:

Jos kerran hunksz niin sanoo, niin varmaan se sitten niin on oltava, vai mitä?
        Onko sinulla muuta jumalaa?

Eiks hän ole sinun jumalasi.

• korjaus kirjoitti:

Rullstolista suoraan suomennettu ...

• korjaus kirjoitti:

Tuolikin tulee ruotsalaisesta sanasta "stol". Oikeampi suomalainen sana kuuluu olla istuin.

• Piipilo

Kerron kokemuksesta.Rakastuin tulisesti 10v vanhempaan eläväiseen mieheen.heti suhteen alusta alkaen hän yritti muuttaa mua mieleisekseen.
      En saanut olla se mikä olin,mutta kun rakkaus sumentaa järjen,yritin mukautua hänen toiveisiinsa.

Eihän siitä mitään tullut,nyt erosta on 4 v ja kuinka onnellinen olen yksin,ilman ehtoja,lakeja,kaikenlaisia sääntöjä ja rajoituksia.

Nuoremman huolisin jos olisi tarjolla,vanhat miehet ovat todella vanhanaikaisia kangistuneine kaavoineen.

Ei kiitos,mulle ei ikinä enää!

• ErilaisiaOvatKaikki

Ihmiset ovat yksilöitä. Erilaisia, eikä ikä vaikuta samoin.

• Parasta.ennen

Rehellisesti sanoen en ottaisi. Olen sen verran mukavuudenhaluinen enkä enää jaksaisi olla äiti aikuiselle tai pian lapsettuvalle miehelle, joten... Kammottaa myös se,että joutuisin omaishoitajaksi jossakin vaiheessa, ehkä heti. Joudun päivittäin seurailemaan iäkkäitä miehiä ja iäkkäitä pareja. Useimpien elämä on kaikkea muuta kuin leppoisaa eläkeläisidylliä. Rahasta ja ylipäätään lähes kaikesta tuntuu olevan riitaa ja rähinää. En tässä kyllä mikään haku ole päällä minkäänikäiselle.

Johtuneeko tästä kulttuurista eli että raha on ainoa mitta olemiselle ja elämiselle, ettei vanhanakaan osata olla tyytyväisiä siihen mitä on. Jotenkin on surullista,että vanhojenkin avioparien arvot eivät iän kohotessa muutu vaan ylläpidetään samoja kulutustottumuksia ja arvoja kuin paljon nuorempina. Myös keskinäisen kehumisen kerhon luulisi jo olevan ohitettua vaihetta, mutta eipäs vaan. Monen elämä tuntuuu kulkevan vain ja yksinomaan sen varassa. Mahtavatko arkussakin miettiä, onko mulla suurempi kuin sulla ja jäikö enemmän mahlaa perinnöksi kuin naapurilta, herahtaako huoli, kun autoa ja sijoituksia ei voi viedä rajan taa? Kaipa niin.

Pitääkö aina olla suhde johonkin mieheen? Onko mies joku yhteiskunnan arvostusmerkki, puudeli, todistus siitä,että on nainen ja muuten ei ole? Onko vanhanakin panikoiduttava siitä,että itselle sopivaa miessuhdetta ei ole eikä ehkä tule? Että naisen elämä kulkee aina miehen kautta ja ilman sitä ei ole elämää? Näin ajateltuna miesten suhde elämään ja seuralaisiin on järkevämpää: jos vapaana ei ole, ostetaan tai ollaan ilman, mutta ei ainakaan ruikuteta.

• Olipa hyvä ja järkevä kommentti, kiitos siitä.

• flegmaatti

Ihmisen luonne, kalenteri- ja biologinen ikä ovat hieman eri asioita.
      Kuvauksestasi päätellen kalenteri-ikä ei ole se ratkaiseva asia!
      Mitähän oikeastaan odotat?

• ei.ikä.eikä.näkö

Mulla on 70 mies. Olen itse 84.
      Ystävättärellä on kans 70 mies, itse on 59.
      Ei se iästä tai näöstä ole kiinni vaan siitä kenen kanssa viihtyy.

• Kaltto

Taitaapa olla, etten ottaisi. Johtuupi siitä, että en ole runsasvarusteinen vaalea nainen. Enpä ole nainen lainkaan. Toisaalta jos mies olisi hyvin, hyvin varakas, eikä kaipaisi muuta kuin juttuseuraa, voisin mainituttaa itseni testamentissa.

• veeäm43

Muuta kuin juttuseuraa? Mitähän tarkoitat? Luuletko iän olevan ratkaiseva tekijä?

• veeäm

JES. Olen samaa mieltä, vanhat ukot, jopa ikäiseni ( 65v) ja hiukan nuoremmat ovat kaavoihin kangistuneita, kaikkitietäviä, komentelijoita. Naisen pitäisi olla samalainen tai erilainen, kuin edelliset ovat olleet.
        Nuoren miehen kanssa on hyvä olla. Isäni oli 9vuotta äitiäni nuorempi ja siitä sain tämän mallin. Nuorempi mies pystyy tyydyttämään vanhemmankin naisen vanha mies ei edes itseään, kun ei seiso.

• Bengalitikku

No höhhöh, mikä aihe.
        Eikö valinnat tehdä ihmistä myöten.
        Siitä vaan testaamaan!

• goog.le
        Bengalitikku kirjoitti:

No höhhöh, mikä aihe.
        Eikö valinnat tehdä ihmistä myöten.
        Siitä vaan testaamaan!

Älä muuta sano !Jotkut aloitukset ja osa ketjuista on kuin suoraan Speden sketseistä "naisen logiikka". Vitsiksi ehkä vain tarkoitettukin ja sitten siltä pohjalta aletaan tosissaan "keskustelemaan". Lukija saa kuitenkin iloa päivään, hilpeitä hetkiä.

• Kaveri on 53v. Ei ikä ratkaise vaan se että viihdytään yhdessä.
      Ei olisi mitään 70-vuotiasta vastaan jos olis terve eikä pahasti ukkoutunut. Mies oli 11-vuotta vanhempi, omaishoitajaksi jouduin joten en halua sitä pestiä enää. Enkä myöskään halua että kumppani alkaisi hoitaa minua jos terveyteni romahtaisi.

• Nuorempiparempi

Olen sanonut hänelle että en halua seurustella hänen kanssaan, enkä suostu sänkyyn hänen kanssaan. Kuitenkin hän soittelee ja haluaa tulla käymään yleensä arkipäivinä kun hänellä on muuta asiaa näille kulmille. Hän asuu aika kaukana 1,5 tunnin ajomatkan päässä. Olen ajatellut että ei kai se haittaa jos on kaveri joka käy moikkaamassa. Ollaan käyty lounaalla lähikuppilassa, ulkona kävelyllä, kahvitelu ym. Ei kai siinä pahaa ole, mutta kumminkin se hänen olemuksensa masentaa minua,. Uskon että mies odottaa että vähitellen lämpenisin hänelle. Mutta tiedän että näin ei tule käymään.Joko ihastun tai sitten en.

• Mielikki sinun kuviot ovat kuin minulla aikoinaan kun hullaannuin nuoreen ukkomieheen. Ikäeroa meillä oli lähes 20-vuotta. Jännitystä piisasi kun mies keksi erilaisia syitä päästäkseen luokseni viettämään viikonloppuisin "laatuaikaa". Jännitys taisi olla ainut suhteemme kiinnipitävä voima ja sillähän ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Jotenkin tuo miesystäväsi nykyinen ikä stemmaa minun ex-ukkomiesystäväni ikään.
        Oletko tutkinut miehen taustat?

Sain tältä komistukselta ihania lupauksia, että hän vie minut maailman ääriin, ei muuten päästy mökkitonttiani pitemmälle.

En lähtisi alle kuuskymppisen miehen kelkkaan, onneksi ei ole tarvettakaan. Saan vanheta ihan omana itsenäni ilman ulkonäköpaineita.

Mikäli nainen tai mies haluaa suuria ikäeroja parisuhteessa kysymys on isä- tai äitihahmon etsimistä. Joskus tällaiset suhteet onnistuvat ja joskus ne kariutuvat iän muuttaessa vanhemapaa vanhemmaksi ja nuorempi tuntee halua etsiä uudestaan ikäistänsä seuraa.
        Nuorempi ei kuitenkaan takaa, että ei joutuisi omaishoitajaksi, sairauskohtaukset kun eivät katso ikää.

Halu paeta vanhemman naisen syliin antaa miehelle turvaa kuten äidin syli antoi pienenä. Vanhempi mies nuoremman naisen rinnalla tuo naisen elämään turvallisen isähahmon.

On miehiä ja naisia, jotka kiihkeästi haluaisivat löytää hyvän ihmisuhteen, mutta jäävät odottamaan rakkaudesta sekoamista, mutta sen tunteen viimeinen päivämäärä on jo mennyt umpeen, tarjolla on vain miinus 30% paketteja.

• bessie-
        Nuorempiparempi kirjoitti:

Olen sanonut hänelle että en halua seurustella hänen kanssaan, enkä suostu sänkyyn hänen kanssaan. Kuitenkin hän soittelee ja haluaa tulla käymään yleensä arkipäivinä kun hänellä on muuta asiaa näille kulmille. Hän asuu aika kaukana 1,5 tunnin ajomatkan päässä. Olen ajatellut että ei kai se haittaa jos on kaveri joka käy moikkaamassa. Ollaan käyty lounaalla lähikuppilassa, ulkona kävelyllä, kahvitelu ym. Ei kai siinä pahaa ole, mutta kumminkin se hänen olemuksensa masentaa minua,. Uskon että mies odottaa että vähitellen lämpenisin hänelle. Mutta tiedän että näin ei tule käymään.Joko ihastun tai sitten en.

Aika omituinen asetelma taas kerran. Jos on hinku saada aikaan ketju jossa haukutaan ja arvostellaan 70 miehiä ja vertaillaan heitä nuorempiin miehiin, niin eikö sen voisi tehdä 'suoraan', ilman naurettavaa ja epäuskottavaa sepittelyä.

Jos sepitelmäsi on totta, niin mies ilmeisesti säälii sinua ja silkkaa kiltteyttään soittelee sinulle.

• Korkein-Totuus
        korpikirjailija kirjoitti:

Mielikki sinun kuviot ovat kuin minulla aikoinaan kun hullaannuin nuoreen ukkomieheen. Ikäeroa meillä oli lähes 20-vuotta. Jännitystä piisasi kun mies keksi erilaisia syitä päästäkseen luokseni viettämään viikonloppuisin "laatuaikaa". Jännitys taisi olla ainut suhteemme kiinnipitävä voima ja sillähän ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Jotenkin tuo miesystäväsi nykyinen ikä stemmaa minun ex-ukkomiesystäväni ikään.

Sain tältä komistukselta ihania lupauksia, että hän vie minut maailman ääriin, ei muuten päästy mökkitonttiani pitemmälle.

En lähtisi alle kuuskymppisen miehen kelkkaan, onneksi ei ole tarvettakaan. Saan vanheta ihan omana itsenäni ilman ulkonäköpaineita.

Mikäli nainen tai mies haluaa suuria ikäeroja parisuhteessa kysymys on isä- tai äitihahmon etsimistä. Joskus tällaiset suhteet onnistuvat ja joskus ne kariutuvat iän muuttaessa vanhemapaa vanhemmaksi ja nuorempi tuntee halua etsiä uudestaan ikäistänsä seuraa.
        Nuorempi ei kuitenkaan takaa, että ei joutuisi omaishoitajaksi, sairauskohtaukset kun eivät katso ikää.

Halu paeta vanhemman naisen syliin antaa miehelle turvaa kuten äidin syli antoi pienenä. Vanhempi mies nuoremman naisen rinnalla tuo naisen elämään turvallisen isähahmon.

On miehiä ja naisia, jotka kiihkeästi haluaisivat löytää hyvän ihmisuhteen, mutta jäävät odottamaan rakkaudesta sekoamista, mutta sen tunteen viimeinen päivämäärä on jo mennyt umpeen, tarjolla on vain miinus 30% paketteja.

Ota huomioon korppis, että kukaan palstan naisista ei vaihtaisi paikkaa kanssasi.

• samaa.sarjaa
        bessie- kirjoitti:

Aika omituinen asetelma taas kerran. Jos on hinku saada aikaan ketju jossa haukutaan ja arvostellaan 70 miehiä ja vertaillaan heitä nuorempiin miehiin, niin eikö sen voisi tehdä 'suoraan', ilman naurettavaa ja epäuskottavaa sepittelyä.

Jos sepitelmäsi on totta, niin mies ilmeisesti säälii sinua ja silkkaa kiltteyttään soittelee sinulle.

Etkö sä bessie ole jo noin seitsemänkymmenen, olet kymmenkunta vuotta kuuskypäsis ollut? 70 mies on sulle presiis sopivan ikäinen.

• Korkein-Totuus kirjoitti:

Ota huomioon korppis, että kukaan palstan naisista ei vaihtaisi paikkaa kanssasi.

En minäkään vaihtaisi elämääni kenenkään palstan naisen kanssa, tuo nyt on kirjoittamattakin selvä.

• oujeeeee
        korpikirjailija kirjoitti:

En minäkään vaihtaisi elämääni kenenkään palstan naisen kanssa, tuo nyt on kirjoittamattakin selvä.

SANOMATTAKIN SELVÄÄ ON MYÖS SE, ETTÄ OLET SUSIRUMA

• oujeeeee kirjoitti:

SANOMATTAKIN SELVÄÄ ON MYÖS SE, ETTÄ OLET SUSIRUMA

No, ei se minua haittaa ; ) Äläkä huuda tekarisi tipahtaa.

• bessie-
        samaa.sarjaa kirjoitti:

Etkö sä bessie ole jo noin seitsemänkymmenen, olet kymmenkunta vuotta kuuskypäsis ollut? 70 mies on sulle presiis sopivan ikäinen.

"70 mies on sulle presiis sopivan ikäinen."

Ehkä on, ehkä ei.
        Se on varmaa, että sinä et mitenkään voi tietää minkä ikäinen mies on minulle "presiis sopivan ikäinen", enhän tiedä sitä itsekään. Sen taas tiedän, että ikä ei ole minulle se tärkein eikä edes viidenneksi tärkein valintakriteeri.

• samaa.sarjaa
        bessie- kirjoitti:

"70 mies on sulle presiis sopivan ikäinen."

Ehkä on, ehkä ei.
        Se on varmaa, että sinä et mitenkään voi tietää minkä ikäinen mies on minulle "presiis sopivan ikäinen", enhän tiedä sitä itsekään. Sen taas tiedän, että ikä ei ole minulle se tärkein eikä edes viidenneksi tärkein valintakriteeri.

Olet kuitenkin itse yli 70v.?

• korpikirjailija kirjoitti:

Mielikki sinun kuviot ovat kuin minulla aikoinaan kun hullaannuin nuoreen ukkomieheen. Ikäeroa meillä oli lähes 20-vuotta. Jännitystä piisasi kun mies keksi erilaisia syitä päästäkseen luokseni viettämään viikonloppuisin "laatuaikaa". Jännitys taisi olla ainut suhteemme kiinnipitävä voima ja sillähän ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Jotenkin tuo miesystäväsi nykyinen ikä stemmaa minun ex-ukkomiesystäväni ikään.

Olenkohan niin vanha ja turvallinen. Ei hän ole ukkomies.

• korpikirjailija kirjoitti:

Ollaan tuttuja jo vuosien takaa. En ota elättiä, miehellä pitää olla varaa maksaa omat kulunsa, omakotitalo on joten ei ole asuntoa vailla. En ole hullaantunut, eikä hänkään, vietetään rauhallista elämää, lämmitellään saunaa, käydään lähikaupungissa.
        Nyt ollaan tyytyväisiä, huomisesta ei tiedä kukaan, samanikäisetkin eroaa aina vain enemmän. Päivä kerrallaan.

• eimitäänhyvää

Niin vietiin minun uskoni Mielikin harmoniseen ja tyytyväiseen elämään.
        Luulottelemalla pilataan niin paljon.

• OnNuoriaReippaita100v

Yhteisöllisessä talossamme asuu kaksi reipasta ja aktiivisista jo 85vuotta täyttänyttä ihmistä. Muistan, että luulimme naisen valmistelevan 50-vuotisjuhliaan, kun hän varasi olohuoneen syntymäpäiväkutsujaan varten. - Kukaan meistä ei olisi arvannut, että ihastuttava, suhteellisen sileäposkinenkin rouva olisi jo 30 vuotta vanhempi kuin luulimme.

• NikittäKerronTaas

Mieluummin ottaisin aktiivisen 70-vuotiaan kuin jonkun niistä 22 - 36-vuotiaista, jotka kirjoittelevat viestejä nikilleni tai tulevat esittämään kutsuja, kun olen liikkumassa jossain. Täytin juuri 70 vuotta ja ihmiset luulevat minua usein 20 vuotta nuoremmaksi, jos aletaan keskustella iästä.

• SiComrendo

Sinähän kirjoitat kuten korpikirjoittaja, että on itseään 20 vuotta nuoremman näköinen. Ironista sinänsä koska seukkaa reilusti yli kasikymmppisen kanssa ;))

• SiComrendo kirjoitti:

Sinähän kirjoitat kuten korpikirjoittaja, että on itseään 20 vuotta nuoremman näköinen. Ironista sinänsä koska seukkaa reilusti yli kasikymmppisen kanssa ;))

En ole sanonut olevani 20-vuotta nuoremman näköinen se oli virolainen naislääkäri, joka viimeksi pari kuukautta sitten niin sanoi ; )

• nippanappa60

Itselläni ei 30 ikävuoden jälkeen ole ollut itseni vanhempaa miestä tai miesystävää. Omaishoitajaksi en koskaan tule ryhtymään, eikä kohdalle tule osumaan miestä, jonka ottaisin saman katon alle asumaan. Paras kumppanuus on kun välimatkaa on vähintään 100 km, ja tavataan vain viikonloppuisin sekä lomilla, näin seksielämäkin pysyy virkeänä.

• Tunnen parikin 70 herraa, eläköityneitä sotilaita, jotka ovat ylläpitäneet kuntoaan urheiluharrastuksella ja ovat kovassa kunnossa ja päihittävät monet kaksikymmentävuotiaat mennen tullen esim. fillarin selässä tai suksilla rinnettä alas. Ikä ei ole ratkaiseva tekijä, kunto on.
      Toinen näistä teräsvaareista on veljeni joka on juuri nyt laskettelemassa Idressä. Täyttää 72 huhtikuussa ja on kovassa kunnossa. Laski viikolla Kanadassa 100 km tunnissa.

• Lähtöonlähellä

Entä esim. historiantietämys näillä veteraaneilla, missä välissä sellaista olisi hankittu, missä välissä olisi ollut aikaa vaikka puolen miljoonan kirjan sinun lukemisen, kun on pitänyt pitää yllä "kovaa Kuntoa".
        Jos laski Kanadassa viikolla 100 km tunnissa, eikö pitäisi laskea hetken kuluttua hieman nopeammin, vaikka vain 130 km/h?
        Kysypä urheilijaveljeltäsi niinkin simppeliä asiaa, että mikä on suomen jalkapallomaajoukkueen paras sijoitus kautta aikojen mm- ja olympiakisatasoisissa kisoissa. Kysy se ennen kuin itse lunttaat sitä mistään!
        Urheillaan ja tehdään omia ennätyksiä ennen omaa kuolemaa!

• Lähtöonlähellä kirjoitti:

Entä esim. historiantietämys näillä veteraaneilla, missä välissä sellaista olisi hankittu, missä välissä olisi ollut aikaa vaikka puolen miljoonan kirjan sinun lukemisen, kun on pitänyt pitää yllä "kovaa Kuntoa".
        Jos laski Kanadassa viikolla 100 km tunnissa, eikö pitäisi laskea hetken kuluttua hieman nopeammin, vaikka vain 130 km/h?
        Kysypä urheilijaveljeltäsi niinkin simppeliä asiaa, että mikä on suomen jalkapallomaajoukkueen paras sijoitus kautta aikojen mm- ja olympiakisatasoisissa kisoissa. Kysy se ennen kuin itse lunttaat sitä mistään!
        Urheillaan ja tehdään omia ennätyksiä ennen omaa kuolemaa!

Ok, tarkistin ja hän laski 165 kph mikä on ihan hyvä melkein 72-vuotiaaksi mieheksi. Ei ihan Häkä Häkkisen tasoa, mutta harva on. Luulen että hän ei ole seurannut Suomen tapahtumia sitten 60-luvun ja epäilen että hänen Suomen historian tietämyksensä rajoittuu sotahistoriaan ja koulussa opittuun.
        Idren rata on jyrkkä ja nopea mutta ei tarpeeksi pitkä huipputuloksiin.
        Trumpista yritetään välttää puhumista seuraavan kahden viikon aikana.
        Minäkään mitään tiedä Suomen lähihistoriasta, mutta yritän päivittää tietojani lukemalla.

• maissiiii

Tottakan toki, johan kohta olen itsekin 70

Iän perusteella en kyllä määrittele ihmissuhteitani,
      muut seikat vaikuttavat.

Miksi pitäisi valita mies, joka masentaa. etkö uskalla sanoa, kertoa tuntemuksiasi.
      johan se kahvikin maistuu pahalta jos syö pakkopullaa kanssa miehen, joka masentaa.

• tamppikaula

Oletko varma että mies ottaa sinua edes vakavasti koska nuorempia tai muuten hyvännäköisiä on riittävästi tarjolla

• lacucaracha

Nämä kysymykset ovat aina yhtä hauskoja. Vastaaja on jo muka päättänyt, mitä tekee ja sitten utelee tuntemattomilta ihmisiltä, pitääkö hänen seurustella jonkun tyypin kanssa.

Et kerro itsestäsi, mitä ja minkälaista seuralaista haet. Voit siis olla myös nuorempi mies, onko näin? Me vanhenemme eri tahdissa, niin miehet kuin naiset. Eivät suhteet kuitenkaan ole iästä kiinni eli se ei ole yksinomainen valintaperuste ja jotenkin tuo..."minusta hän on minulle liian vanha", kun kysyjä on jo itsekin vanha, on aika naurettavaa. Et kerro, oletko tavannut tämän henkilön: hänhän voi olla vaikka miten hurmaava!

Kuitenkin kaikitenkin, nettipalsta on väärä taho kysellä, kenen kansa haluat tai et halua perustaa intiimin ihmissuhteesi. Etkö itse osaa päättää mitään eli kyseletkö aina muilta tekemisiäsi? Ratkaise tämä omin neuvoin. Yli kuusikymppisellä on jo rahkeet siihen. Kyseessähän oli pikku provo, eikö totta? Katselette jossakin, mitä vanhat kääkät muka neuvovat. Sellaista elämä on, sellaistakin.

• Mikä_milloinkin

No ei tuo aloitus sikäli ollut mitenkään väärä, että sai se juttua aikaiseksi. Enkä muutenkaan ole mikään sanomaan, mikä on oikein ja väärin, sellaiset käsitteet eivät kuulu sanavarastooni.

Itse en ottaisi 70 miestä eikä se johdu pelkästään siitä, että joutuisin häntä ehkä jossain vaiheessa hoitamaan. Sitä paitsi kymmenen vuotta suuntaan tai toiseen tässä iässä ei merkitse kovin paljoa, kun puhutaan fyysisestä kunnosta ja terveydestä, niihin voi itse vaikuttaa sikäli kun voi, sillä vaikka pitäisi itsensä missä kunnossa tahansa, niin jotkut sairaudet ovat perinnöllisiä tai kuolo voi korjata nuoremmankin, sairaus voi iskeä muutoinkin.

Mutta ne asenteet naiseen ovat yleensä kaikilla 45 ihan kivikaudelta. Eikä tämä koske pelkästään miehiä, myös naisten asenteet siihen, millainen naisen kuuluu olla, ovat mistä ovat. Nainen on keittiökone, sukujuhla-automaatti, huoltorobotti, tyhjänpuheentuottaja...mitähän vielä. Onneksi ei tarvi etsiä ketään, joten näitä asioita ei tarvitse henkilökohtaisella tasolla pohtia.

Maailma muuttuu ja onneksi nuoremmat sukupolvet ovat erilaisia, sallivat ihmisen olla yksilö, eivät pelkästään sukupuolensa edustaja.

• flegmaatti

Onneksi käytit ilmaisua "asenteet naisiin ovat YLEENSÄ" - - --.
        Nainen ei ole häirinnyt minua keittiössä yli 17 vuoteen, eikä tietenkään tehnyt ruokaostoksia kassin kantamisesta puhumattakaan. Ostelee vain omat leipänsä ja banaaninsa.
        Mitään fyysistä tai henkistä estettä ei ole mutta minä olen niissä puuhissa parempi.

Eipä se ole myöskään siivouskone mutta tiskarin ja rättikoneen panostaja ja purkaja on.
        Samoin huolehtii merkkipäivien muistamisesta.
        Käyttelee sujuvasti yhteistä tiliämme laskuttavaa luottokorttiaan.

Hoitaa myös itse kodin ulkopuoliset viihdykkeensä hopeahapsiklubin alajaostojen puitteissa.
        Nytkin torstaina lähtee em. klubin kanssa juhlimaan 70v päiväänsä eduskuntaan.

Kuitenkin minun on mahdotonta kuvitella tilannetta jossa yrittäisin totutella yhteiselämään minkään ikäisen toisen naisen kanssa.
        Lyhyt ote mainoksestani. Syksyllä oli S-Testotasoni 37,4 kun ikäluokkani viitealueeksi ilmoitettiin 5 - 25. Miesten yleinen alue on 10 - 40. Jonkun toisen lähteen mukaan 8 - 38.
        Jos täydentäisin mainostani niin joku saattaisi pitää sitä kehumisena vaikka tosiasoiden toteaminen ei ole kehumista. Se on sitä vain kateellisen korvien välissä.

• mitätarkoittaa
        flegmaatti kirjoitti:

Onneksi käytit ilmaisua "asenteet naisiin ovat YLEENSÄ" - - --.
        Nainen ei ole häirinnyt minua keittiössä yli 17 vuoteen, eikä tietenkään tehnyt ruokaostoksia kassin kantamisesta puhumattakaan. Ostelee vain omat leipänsä ja banaaninsa.
        Mitään fyysistä tai henkistä estettä ei ole mutta minä olen niissä puuhissa parempi.

Eipä se ole myöskään siivouskone mutta tiskarin ja rättikoneen panostaja ja purkaja on.
        Samoin huolehtii merkkipäivien muistamisesta.
        Käyttelee sujuvasti yhteistä tiliämme laskuttavaa luottokorttiaan.

Hoitaa myös itse kodin ulkopuoliset viihdykkeensä hopeahapsiklubin alajaostojen puitteissa.
        Nytkin torstaina lähtee em. klubin kanssa juhlimaan 70v päiväänsä eduskuntaan.

Kuitenkin minun on mahdotonta kuvitella tilannetta jossa yrittäisin totutella yhteiselämään minkään ikäisen toisen naisen kanssa.
        Lyhyt ote mainoksestani. Syksyllä oli S-Testotasoni 37,4 kun ikäluokkani viitealueeksi ilmoitettiin 5 - 25. Miesten yleinen alue on 10 - 40. Jonkun toisen lähteen mukaan 8 - 38.
        Jos täydentäisin mainostani niin joku saattaisi pitää sitä kehumisena vaikka tosiasoiden toteaminen ei ole kehumista. Se on sitä vain kateellisen korvien välissä.

Kirjoitit S- Testotasoni 37,4, mitä se tarkoittaa?

• henrjii
        mitätarkoittaa kirjoitti:

Kirjoitit S- Testotasoni 37,4, mitä se tarkoittaa?

veikkaan, ruumiinlämpö

• henrjii

En seksuaalisesti kun olen hetero, mutta jos sillä pysyisi työkalut
      hyppysissä, eikä olisi poropeukalo, niin mikä ettei

• lacucaracha

Mukavaa, kun oikeasti keskustelette. Kahdessa kommenttissa eli Mikä milloinkin ja flegmaatti, paljastuu eräs ikuinen asia naisen ja miehen parisuhdeajattelussa. Seksi on aika oleellinen asia heteromiehen (ja varmaan muidenkin) kumppaniajattelussa. Vanhemmat naiset puhuvat usein vain läheisyydestä eikä se todellakaan kaikille heteronaisille tarkoita seksiä vaan kirjaimellisesti lähellä pitämistä, halaamista, toisen sanallista huomioimista, pikku palveluksia, asumista yhdessä jne. Monet naiset tyytyisivät vanhemmiten tähän, en oikein usko, että on montaakaan miestä, jota pelkkä tällainen läheisyys tyydyttäisi.

Noh, toki täällä saa aloittaa keskustelun vaikka aidanseipäistä ja niiden tarpeellisuudesta. Jotenkin tällaiset: pannaanko sukka päähän vai jalkaan-tyyppiset kysymykset ärsyttävät. Se ei ole aloittajan syy vaan oma ongelmani. Kun en sentään toistaiseksi ole kaikkien alojen asiantuntija, voihan tällaisia ongelmia eli päättämättömyyttä olla olemassa vanhemmissakin ikäluokissa. Mitä kullakin.

• Mikä_milloinkin

Mikä se semmoinen parisuhde on, jossa ei ole seksiä? Minä en tietämäni mukaan kirjoittanut sellaisesta.

Ihminen on seksuaalinen olento kehdosta keinutuoliin. Joillekuille on vaikea hyväksyä, että myös vanhenevat naiset ovat seksuaaliolentoja ja heille/ meille nauretaan. Tai paheksutaan. Mutta mitä väliä? Itse en välitä lällyläheisyydestä, jossa ostetaan tulpaanikimppu lähikaupasta ja pidetään kädestä. Joka haluaa sellaista, niin ihan ok, mutta en kutsuisi sitä parisuhteeksi.

• Ei meillä ole tilaa eikä tarvetta toiselle miehelle, ikä ei ole ratkaiseva tekijä.

• onniiit

Korvien välissä on kaikki.

Suomi on onnellistisien ihmisten maa 2018 paras maailmassa, näin täytyy olla sen verran olen seurannut.

• Opetaminutkirjoittamaan

Onnellistisia puoliksi kirjoitustaidottomia koko maa täynnä...

• Riippuu kyllä aivan muusta kuin iästä. Olen nähnyt kyllä aika monia viisikymppisiä, täysiä pässejä, ihramahaisia, itsensä hoitamatta jättäneitä.
      itsestään huolta pitänyt, urheilullinen, sivistynyt mies kelpaa aina, vaikka minkä ikäisenä.

• sedues

Eikös me juuri otettu yksi semmoinen.

• hookoovee

Miksi huijaat häntä? Itse olen koko aikuisen ikäni tehnyt niin, että olen ilmoittanut, etten ole kiinnostunut. Olen kieltäytynyt lounaskutsuista ym., koska aika monet miehet ajattelevat, että kiinnostusta on. Heistä ei sitten pääse eroon. Elämäni tärkeät miehet ovat sytyttäneet heti ja mielenkiinto on säilynyt. Kaikki ovat olleet minua vanhempia. Lisäksi voin sanoa, että miehen puolella seksiasioissa onnistuminen alkaa vaatia erikoistoimenpiteitä noin 70-kymppisenä. Iäkkäämpänä se asia ei naisellekaan ole tärkein.

• Enottaisi

Ottaisitko 70 naisen?

• kelpaamulle

Minä otan sellaisen viikoittain pari kertaa.

• Kerttulina

Kummallisia ottamisia täällä? Ei ketään oteta. Jos hyvin sattuu, rakastutaan jne ja tunne on molemminpuolinen. Jatko riippuu monesta asiasta. Itselläni on ihania kokemuksia, myös suuria suruja.

• Lukematta ketjua ensimmäinen ajatukseni on että tunnen kyllä myötätuntoa tuota miesystävääsi kohtaan. Kirjoituksesi on minusta törkeä ja miesystäväsi pitäisi päästä sinusta mahdollisimman pian eroon. Kyllä hänellekin iloisempaa seuraa löytyy. Minkätakia ajattelet että sinä olsiti hänelle se elämän suurin ihmetapahtuma?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      109
      5804
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3803
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3275
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      463
      2670
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1700
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1363
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1336
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1245
    Aihe