Siunaako veljet vielä serkkuavioliittoja

pullahiiri.vaalanne

Ainakin äiteen kotiseudulla toiset serkukset menivät lahkon siunauksella naimisiin.

10

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsivä-xxx

      Serkusten avioliitot eivät sen elempää lainkäytön kuin Raamatunkaan mukaan kiellettyjä.

      Esimerkkinä on Abraham joka lähetti hakemaan pojalleen Iisakille vaimon veljensä talosta. Rukoilipa palvelija vielä Jumalaa osoittamaan kuka on se oikea morsian.

      • ei.liki.sukurutsaa

        Serkusavioliitossa on kohtuullinen riski tuottaa jälkeläisiä, joilla on ainakin piilevänä joku sairaus. Kuulin juuri Sallan taudista, joka on harvinainen lapsen taannuttava sairaus. Lähtöpaikka ilmenee hyvin nimestä.


      • MielenkiintoistaOpetusta

        Kuunnelkaapa Pekka Reinikaisen luentoa geenivirheisä. Miksi Aabrahamin aikana sen ei ollut riski, mutta nyt on geenivirhekerrannaisten määrästä johtuen (syntiinlankeemuksen seurauksena).

        Kohdasta 32 min alkaa jos ei ehdi kuunnella koko luentoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=yloHROi17f8


    • salla_

      Ensirakkaus on usein serkku, mutta elämä vie uomiinsa, vaikka sydänystävänä pysyykin. Yleensä liian nuorena ei ymmärrä tunteitaan.

    • pano-pena

      Mitä serkumpi, sitä herkumpi!

    • sukuonparas

      Eikö aloittaja tiedä: mitä serkumpi, sitä herkumpi. Serkut jaksaa aina kiihottaa!

    • VT;n aikaan sukulaisavioliitot olivat lähi idässä enemmän sääntö, kun poikkeus.
      Siitä kertoo Raamattu.

      • vanhoilliska

        Niin....eipä Adamin lapsillakaan tainnut olla paljon vaihtoehtoja.


      • vanhoilliska kirjoitti:

        Niin....eipä Adamin lapsillakaan tainnut olla paljon vaihtoehtoja.

        Ei niin, ja puolison valintaan vaikuttivat 90% sesti vahemmat.


    • Vanhaan aikaan oli huonot liikenneyhteydet. Nykyään helpompi hakea puoliso vähän kauempaakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      142
      2372
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      399
      2022
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      33
      1898
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1260
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      109
      1180
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1139
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1073
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1044
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1037
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      908
    Aihe