Vanhemmat ei suostu mopoon

Mopotyttö03

Oon 14 vuotias tyttö. Täytän 3 kuukauden päästä 15 vuotta. Mun vanhemmat ei suostu mopoon eikä korttiin ja toi mua vituttaa. Muutenki toi etten saa mopoo on tosi vaikeeta koska mul 4 krt/vko treenit ja vanhemmat käy töissä noin tunnin ajomatkan päässä eli mua ei aina ehitä kuskaamaan treeneihin. Mun veljelle vanhemmat olis sillon noin 3 vuotta sitten hommannu mopon, mutta se ei halunnu ollenkaan mopoa. Ainakin mun vanhemmat ihan kysy veljeltä, et haluuks se mopon eli ne olis ostanu sille sen.
Auttakaa mua :(

(Ps. Jos onnistun suostettelussa nii olisko Yamaha Dt hyvä? Oon 168 cm pitkä et pystyisinkö ajaa sillä)

66

5719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mopotyttö03

      Unohdin kertoa aloitusviestissä et mul on treeneihin 7 km matkaa :))

      • Jutustelija1

        Kerro vanhemmillesi kuinka tärkeää se olisi sinulle ja pyydä vaikka Fantic Caballero.


      • nääin

        Mikä pakkomielle sulla on tohon fanticciin :D Joo siinä on am6a vahvistetulla alakerralla ja laadukkaampi alusta, mutta mitä joku mopojonne tai jonniina niillä tekee kun aika harvat niillä nyt lähtee kisaamaan jotain mopoendurancea tai enduroa. Lisäksi noissa uusissa on verot niin perkeleesti jos sellasella jää virittämisestä kiinni.


      • Mopotyttö03
        nääin kirjoitti:

        Mikä pakkomielle sulla on tohon fanticciin :D Joo siinä on am6a vahvistetulla alakerralla ja laadukkaampi alusta, mutta mitä joku mopojonne tai jonniina niillä tekee kun aika harvat niillä nyt lähtee kisaamaan jotain mopoendurancea tai enduroa. Lisäksi noissa uusissa on verot niin perkeleesti jos sellasella jää virittämisestä kiinni.

        Sit toi fantic on aika vitun korkee ku siin on istuinkorkeus 920 mm. En varmaa ees pysyis ajaa nui korkeella mopolla.


      • nääin

        Pystyt helposti. Oon nähny sua lyhyempiä ajamassa kotareitakin. Mopot on vielä niin kevyitä et toisen jalan varpaat riittää hyvin pystyssä pitämiseen. Tai sitten liukuu vähäsen penkiltä pois että saa jalan kokonaan maahan.


      • Jutustelija1
        nääin kirjoitti:

        Mikä pakkomielle sulla on tohon fanticciin :D Joo siinä on am6a vahvistetulla alakerralla ja laadukkaampi alusta, mutta mitä joku mopojonne tai jonniina niillä tekee kun aika harvat niillä nyt lähtee kisaamaan jotain mopoendurancea tai enduroa. Lisäksi noissa uusissa on verot niin perkeleesti jos sellasella jää virittämisestä kiinni.

        Joo eli pystyy ajamaan, itsekin ajoin crosseilla ynnä muilla skidinä ja no problemo.

        Sitten miksi Fantic saa suosituksia minulta usein, niin siinä on juurikin se että siinä on ikään kuin yritetty tehdä sellainen mopo jonka kunnialliset nuoret ansaitsevat eikä mitään sinne päin vasurilla sohellettua laitetta.


      • 3456709876
        Mopotyttö03 kirjoitti:

        Sit toi fantic on aika vitun korkee ku siin on istuinkorkeus 920 mm. En varmaa ees pysyis ajaa nui korkeella mopolla.

        Ota huomioon että se mopo madaltuu vähän kun siihen istuu päälle


    • Jammuonparas

      Sano vanhemmilles ettet mee kouluun tai treeneihin josset saa mopoo. Ja yamaha dt on hyvä mopo, mä oon 170cm ja hyvin pystyn ajaa mut jos epäilyttää niin osta manki tai pv

      • Mopotyttö03

        Kiitti sulle! Oon kyl kuullu et Detsillä pystyis ihan hyvin ajaa alle 170 cm pitkä mut varmuuden vuoks kysyin.


    • Osta Derbi tai Rieju tai Apikka. Kaikki nämä ovat laadukkaita ja toimivat hyvin oikein pidettyinä.

      • Mopotyttö03

        Onks Gileraki hyvä merkki ku oon semmostaki miettiny?


      • nääin

        Gilera on derbi eri katteilla, niinkuin uudet apriliatkin. Eli on hyviä.


      • Mopotyttö03 kirjoitti:

        Onks Gileraki hyvä merkki ku oon semmostaki miettiny?

        Tervehdys. Joo Gilera on melkein kun derbi mutta gilerassa ovat erillaiset katteet, tätä minäkin olen kuullut. Joo ehdottomasti ota vain Gilera jos kaikki mopossa on jo valmiiksi kunnossa!


    • Mopotyttö03

      Auttakaa mua

    • MopojonneMänyst

      Puhut asiasta ja kysyt jos itse maksat mopon ja he mopokortin

      • Mopotyttö03

        No mopoon mul ei millää riitä rahat, mut mopokortin varmaan maksan itte :/


    • LerppaTsingTsung

      Joko namusta karvaa puskee? Kylä se siitä. Kolmipyöräsestä suoraan Harrikkaan, namu tottuu kovaan ajoon. Oon Jakisen vammakko rullatuolissa mut luen Harrikkalehtii.

    • eisekokovaikuta

      Pystyt ajaa sil detsil jos oot 120-250 cm välistä :D ( hommaa derpi)

      • Mopotyttö03

        Joo Derbii/Gileraa oon kans harkinnu


    • Joku_ukko

      Itelläki oli sama homma sun iässäs mutta sain mopon vaan site että ostin ite. Rimmas:D

    • Joku_ukko

      Kysy sun porukoilta että miks ei osta/saa

    • säästärahaa

      Jos jotain haluu, on parempi alkaa säästämään rahaa siihen. Ei elämässä muuten saa mitään.

    • Mopotyttö03

      Nonni, mä sain vanhemmat suostumaan siihe mopoo! Ajattelin varmaa ostaa Yamaha DT:n tai Gilera SMT:n. Kumpi noista olis parempi?

      • Jutustelija1

        Onnittelut!

        Tuossa se elämä pilataan alkuunsa jos kielletään laitteiden hankinta nuorelta.


      • nääin

        Suosittelen Gileraa. Ei ole mitään turhia vapaan valoja ja sammutinnappia jalassa. Remppaaminenkin on sujuvampaa kun detsissä on niin ahas konetila että tulpankin vaihto saattaa vaatia tankin irrotusta.


      • Liikkuvuus
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Onnittelut!

        Tuossa se elämä pilataan alkuunsa jos kielletään laitteiden hankinta nuorelta.

        Tytöllä on kyllä hyvät perustelut sille mopon saannilla ja jos se on nyt luvattu, niin mitä parhaimmat onnittelut siitä. Ajele varovasti sillä on parempi olla ehjänä perillä kuin ei ollenkaan.


    • Detsinomistaja

      Jos porukat suostuu nii detsi on kyl paras valinta ite tykkään siitä

    • mankijaterpikuski

      itse ajelen aidolla mankilla ja korotetulla gilera h@k:lla ja 165-170cm pitkä. ei juurikaan mitään ongelmaa terpillä ajamisessa, toisella jalalla yltää varpaisillaan maahan.
      ja kyllä joku terpi tai manki/pv on parempi valinta ensimopoksi kuin detsi, detsissä kun tuo konetila on melko ahdas.

    • Mopotyttö03

      Nonii ymmärsin väärin mun vanhemmat ei millään suostu mopokorttiin ja haluun sen ihan välttämättä. Pitäskö mun sanoo mun vanhemmille etten haluu ehkä ajokorttii sit melkee 3 vuoden päästä. Toimiskohan toi? Mut kummiski auttakaa mua.
      Aloittaja

      • 123511esadad

        sanot että tarvitset. miksi ylipäätänsä et saisi? se kuuluu teini-ikään. esimerkiksi kerro vanhemmillesi että onko turvallisempaa mukama sitten kun muilla kavereillasi on kortti mennä heidän kyytiinsä? ei. Kyydissä olija on todella isossa vaarassa. kerro heille ettet virittäisi mopoasi yhtään, ja se kuuluu aikuistumiseen. :) oNNEA!


      • Mopotyttö03

        Mun vanhemmat sanoo liian vaarallinen ja ihan turha.


      • Jutustelija1
        Mopotyttö03 kirjoitti:

        Mun vanhemmat sanoo liian vaarallinen ja ihan turha.

        Kannattaa tosiaan muistuttaa kyydissä olon vaaroista, sen pitäisi auttaa. Voit myös sanoa että annat arvosanojen laskea jollei mopoa tule käyttöösi... Siinä on kyllä se vaara että jos vanhempasi eivät välitä hyvinvoinnistasi niin ammut vain itseäsi jalkaan. - Eli puntaroi tarkoin.


      • Mopotyttö03
        Mopotyttö03 kirjoitti:

        Mun vanhemmat sanoo liian vaarallinen ja ihan turha.

        Ja muka liian kallista vaikka tuskin ees tietävät mistään mitään


      • Vanhemmatruotuun

        Tytön mopoilu mitään kallista ole. Vakuutukset ei todellakaan ole kalliita ja bensan kanssa ei konkurssia tule. Poikien mopoilu voi olla kallistakin lystiä, kun mopoja viritetään ja kaikki pitää saada rikottua, kun kavereille esitetään.


      • Jutustelija1
        Vanhemmatruotuun kirjoitti:

        Tytön mopoilu mitään kallista ole. Vakuutukset ei todellakaan ole kalliita ja bensan kanssa ei konkurssia tule. Poikien mopoilu voi olla kallistakin lystiä, kun mopoja viritetään ja kaikki pitää saada rikottua, kun kavereille esitetään.

        Joo kalliimpaa se on hoitaa asiat muulla tavoin kuin ajamalla. Ja ihan matkat muuten kuin omalla mopolla niin kalliiksi tulee.


      • sdkjjskdkldsjfsl
        Mopotyttö03 kirjoitti:

        Ja muka liian kallista vaikka tuskin ees tietävät mistään mitään

        Heh, ai että täällä kauemmin elänyt ei tiedä mistään mitään mutta joku teinari tietää kaikesta kaiken :D
        Raha ei kasva puussa joten jos siitä on sen verran pulaa että joutuu valitsemaan vain yhden vaihtoehdon monista, eli esim. mopokortin tai auton ajokortin välillä niin kyllä se vaan auton ajokortti on paljon viisaampi valinta. Ei se 3 vuotta ole pitkä aika kuin teinareiden mielestä. Kunhan kasvat niin tuollainen 3 vuotta hujahtaa ohi ihan huomaamatta.
        Hieman kärsivällisyyttä nyt niin se palkitaan. Autosta on huomattavasti enemmän hyötyä kuin moposta.
        Itse olen sitä ikäluokkaa että saatiin ajaa mopoa ilman korttia kunhan oltiin 15 vuotta täyttäneitä. Enpä tuolla jaksanut ajaa kuitenkaan kuin noin vuoden. Sitten alkoi opiskelut, tuli muuttoja jne. ja mopo jäi seisomaan.


    • mopopaappa

      osta sitten joku halpa ritsa ja aja ilman korttia. kokeile, mitä ne siihen sanoo.

    • SairasMotskari

      7 km on oikein hyvä alkulämmittely treeniä varten ja takaisin käy loppuverkasta. Mopolla ajaessa et tule pärjäämään porukalle katso vaikka noita moottorpyörällä ajavia. Ovat melko tukevaa sakkia ja eliniän odote on aika lyhyt ja sekin sairaanloinen.

      • Mopotyttö03

        Öö en ehdi kävelemään treeneihin enkä takasin koska treenit alkaa yleensä aikasin tai loppuu myöhään. Treeneissä on kyllä alkulämmittely joten ei tarvitse kävellä 7 km.
        Ootko sen takia täällä ulisemassa ku et saanu mopa? :(


    • LäskiPyörä

      Polkupyörä.2000€ saa jo hyvän sähköpyörän.
      500-600€ läskipyörän.

    • Mopotyttö03

      Valittavasti edelleen sama ongelma. Auttakaa!!!

      • Detsi

        Oisit voinu hakee kesätöihi ja tienata rahat sillä


    • MadamePutterklyy

      Kiristä vanhempias. Kerro niille olevas katkasuhoidossa ja raskaana mannetankokuninkaalle. Kuinka edetään?
      Saat moposi melko nopeasti ja ajan terkkariin.

    • Mopotyttö03

      Upitus

      • Jutustelija1

        Upittelija1 :-)


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Upittelija1 :-)

        Upittelija 2 :-)


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Upittelija 2 :-)

        Upittelija 3 :-)


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Upittelija 3 :-)

        Upittelija 4 :-)


    • Mopotyttö03

      Oon jopa sanonut etten haluu sitten 18 vuotiaana ajokorttia mut sekään ei kelpaa. Oon oikeesti jo päättänyt etten haluu ajokorttia 3 vuoden päästä ja oon jo aika varma.
      Mun vanhemmat ei usko sitä että mopokortti maksaa vaan reilu 200e ja ne väittää että vakuutukset maksaa mopoon muka yli 1000e vaikka oikeesti ne maksaa yleensä noin 200-700e. Oon halunnut mopoa valehtelematta 7 vuotta. Kerran mulle oikeesti melkein luvattiin kortti mopo.

      • tyhmatvanhemmat

        hahaa! vakuutukset ovat vuodessa korkeintaan 200euroa. minun derbissäni 230euroa ja on aika uusi malli. mitä uudenpi malli, sitä isompi vakuutus. ovatpas vanhempasi tyhmiä


    • Justsemopotyttö

      Eikö kukaan osaa auttaa??

      • Jutustelija1

        No jos ei muu auta niin hyödynnä tietoja vanhempiesi tai heidän läheisten salaisuuksista ja uhkaa ilmiantaa heidät asiaan kuuluville viranomaisille tai isovanhemmille ellei esim Beta Caballero ilmesty pihallesi määräaikaan mennessä.

        Tuo on rankka konsti mutta auttaa hämmästyttävän usein.


    • Mopotyttö03

      Nyt olen tehnyt päätöksen. Homma ensi kesä, ku täytän 16v kevarin ja kevarikortin. Kevariks hommaa sitten varmaan Yamaha wr:n tai Fanticin

      • Jutustelija1

        Aprilialla on muuten kova supermoto siinä luokassa...

        Mutta muista että kun vanhempasi ei antanut ostaa mopoa niin sitten ei ainakaan anna ostaa kevaria. Eli varo joutumasta masentavaa loukkuun jossa elättelet toiveita ja sitten aina jää saamatta kulkine.


      • SeAloittaja
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Aprilialla on muuten kova supermoto siinä luokassa...

        Mutta muista että kun vanhempasi ei antanut ostaa mopoa niin sitten ei ainakaan anna ostaa kevaria. Eli varo joutumasta masentavaa loukkuun jossa elättelet toiveita ja sitten aina jää saamatta kulkine.

        Mul on ihan kunnon syy saada kevari. Oon menossa 18 km päähän ens syksynä lukioon, joten bussilla menis noin 1h ja bussit ei taida kulkee kovin usein. Oon tällähetkellä säästämässä rahaa siihen.


      • Jutustelija1
        SeAloittaja kirjoitti:

        Mul on ihan kunnon syy saada kevari. Oon menossa 18 km päähän ens syksynä lukioon, joten bussilla menis noin 1h ja bussit ei taida kulkee kovin usein. Oon tällähetkellä säästämässä rahaa siihen.

        No toivotaan että vanhempasi ovat järkeviä ja saat sen kevarin.


    • Anonyymi

      Minäkin haluaisin mopon mut oon 11

      • Anonyymi

        Osta halpa käytetty paska mäki ostin 200e kiinanmönkijän käytetyn ja sillä on kiva ajaa ku ei oo vaihteit eikä oikei voi kaatuukaa ja sitte se o ollu meil ny 5 vuat ja on tehty vuanna 2007 eikä oo mikää ikin menny rikki


      • Anonyymi

        Mutta nyt jo 16?


    • Anonyymi

      Yamaha dt on hyvä mopo, ja yrität jankata että, "kaikki olis helpompaa niin minulle kuin teillekkin, jos mulla olis mopo"

    • Anonyymi

      Mun vanhemmat ei anna ostaa mopoa koska ne sanoo että on liian vaarallista. Hitto mitä natseja kun ite ajaa 80 autolla tyytyväisenä

    • Anonyymi

      Noh. Mäki haluisin mopon ja oon salaa alkanu vihjailemaa niille että haluisin ja oon kertonu et haluun kesätöihin ens kesänä. Oon siinä uskossa et saan sen mopon mut pelottaa kuiteski et mitä jos en saa. Se ois niiin masentavaa

      • Anonyymi

        Itel sama joku 2kk sit sanoi et joo katotaan sitä sit lähempänä kesää ja sit nyt ku kysy nii sano vaan että keskitytään nyt vaan niihin urheilujuttuihin


    • Anonyymi

      Mullaki sama homma. Äiti antais mopon ostaa mutta iskä ei koska kuulemma liian vaarallista. Koht on jo kummiski kesä ja kaveritki saa mopot. Ni vähän kyllä vituttaa jos en saa. Ni en tiiä mitä pitäis tehä

      • Anonyymi

        Kantsii ehkä vetää kunnon itkupotku kilarit...?


    • Anonyymi

      Naipuolisilla on yleensä vähän pitemmät jalat kuin pojilla,
      joten 168 käyt noin 170 -172 cm kundista pyörän päällä.

      Lainaa kaverin mopoa ja sano kotona et yks äijä antaa ajaa
      sillä ilmaseks, jo käyt välillä sen kämpilla siivoamassa tms.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe