Eli tilanne on tämä. Olen 16- vuotias tyttö, loppuvuodesta 17. Asun maaseudulla isän,äidin ja sirarusteni kanssa. Kotona tilanne on huono, henkistä väkivaltaa on joka päivä ollut viimeiset 5 vuotta. Fyysistä väkivaltaa ei ainakaan vielä... Pikku sisarukseni eivät tiedä asiasta, eivätkä ole saaneet osakseen vielä kokea samaa kuin minä. Haluaisin muuttaa pois kotoa, miten se onnistuisi mahdollisimman kivuttomasti ja helposti kaikille osapuolille? Vuokraan ja itseni elämättämiseen olen tienannut rahat itse kesätöistä ainakin muutamaksi vuodeksi. Kuinka edetä tästä eteenpäin?
Sosaali- ja lastensuojelutyöstä tietoiset apua!
2
313
Vastaukset
- eipidälannistua
Et kerro, opiskeletko jossain oppilaitoksessa. Sellaisessa on joku terveydenhoitaja t. sostt (t. opintojenohjaaja). Sellaiselta henkilöltä voit kysellä asioita.
Jos et opiskele missään, voit ottaa yhteyttä etsivään nuorisotyöhön t. sossuun ja kysellä heiltä neuvoja. Ja vaikka opiskeletkin, voit kysellä tällaisilta ammattihenkilöiltä.
Jos fyysistä väkivaltaa kohtaat, menet lääkäriin näyttämään mustelmiasi tms. Ei tietty ole kiellettyä mennä kertomaan tuosta henkisestä väkivallasta tk-lekurille. Hyvässä tapauksessa voit saada sieltäkin neuvoja. Mutta noi paikat eivät välttämättä ole hyviä vaan niissä on työhönsä kyllästyneitä lekureita ym. leipiintyneitä hoitsuja. Mitenköhän on vaitiolovelvollisuuden kanssa.
Hyvää jatkoa Sinulle ! Kyllä Sinä pärjäät. Hyvä, että olet onnistunut säästämään alkuturvarahastoa. - Nimetön546
Voit ottaa yhteyttä lastensuojeluun itsekin ja kysellä neuvoja. He osaavat neuvoa eteenpäin jos kokevat sinun saavan sopivampaa tukea muualta, tai sitten ottavat sinut itselleen asiakkaaksi. Ajattelisin, että tuon henkisen väkivallan lopettaminen vaikka sosiaalityöntekijöiden avulla voisi olla viisainta. Muuten jos vain lähdet, voi olla että väkivallan kohteeksi vain ajautuu joku nuoremmista sisaruksistasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1752086
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,851499Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821424Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta121202Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita401076Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2101013- 42928
- 97875
- 85825
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49795