Meitä on täällä varmasti useampia näkyjä/näyn nähneitä. Mitä teidän näkynee ovat koskeneet?
Kysymys näyistä
34
399
Vastaukset
- näyt_usko_profetiat
luultavasti ihmisen oma usko mihin uskoo, vaikuttaa näkyihin mitä ihminen näkee. On esimerkiksi sellaisia sivuja, joissa julkaistaan uskovien näkyjä ja profetioita. Sodan jälkeinen vanhemmat ihmiset, näkevät usein venäjästä ja hyökkäyksistä, myös maailman tapahtumat voivat vaikuttaa näkyihin. Pääsääntöisesti monet näkevät pelkonsa aiheita, koska se vaikuttaa suuremmalti osin ihmisen psyykeeseen ja olotilaan.
Uskovilla on enemmän toteutumattomia näkyjä kuin toteutuneita, en tiedä yhtäkään uskovan toteutunutta näkyä, joskus tietenkin joku voi jostakin todistaa esim. alitajuntansa kokemasta näystä ja sen toteutuneisuudesta, mutta siitäkin jää vain ihmisen oma tarina jäljelle, ei muuta, liekö yhtään toteutunutta näkyä tai profetiaa on sillä tavoin kirjattu, että se olisi dokumentoitu ja todennettu, nostredamushan on kuuluisin profetioiden esittäjä, johon vielä tänäkin päivänä halutaan nähdä, vastauksia ja jotkut jopa löytävätkin teorioita, näitä on ollut vuosisatojen ajan ja tulee olemaan.- Samaatietä
Ovatko näyt aina profetioita tai voiko näky olla muukin, kuin ennustus tulevasta, mitä ajattelet? Voiko se olla esim lohduttava., vahvistava tms
- näyt_usko_profetiat
Jollain tavalla se on kummallista, millaiseen maailmaan se uskonto vetää ihmisen, että vuosia kuullaan joidenkin profetioita ja näkyjä ja niitä vaan ihmetellään joukolla ja kauhistellaan ja aamennellaan, ja mitään ei tapahdu ja se sama jatkuu, ilmeisesti ihminen on hyvä siinä, että laittaa syrjään asioita, unohtaa, haluaa uskoa johonkin niin intensiivisesti, että ei edes kykene ajattelemaan kaiken mielettömyyttä. Ja jos uskon saralla ilmenee julmuutta, välinpitämättömyyttä, ihmisten oman navan ympärillä pörräämistä(raamatun opettajat), toteutumattomia näkyjä ja jopa suoranaisia riistoja ja rahallista hyötymistä, silti se vetää ihmisiä puoleensa ja kuin siinä olisi kaksi leiriä, hyödyn tavoittelijat(kuningasjakuningatarmehiläiset), ihmiset jolla on pokkaa jopa valehdella, uskon että on ihmisiä, jotka tietävät valehtelevansa... ja sitten on ne työläiset ja "kuhnurit", jotka ovat oikeasti vedätettyjä ja jotka uskovat kaikki valheet.
Ja en minä sitä sillä, että haluaisin syyllistää, koska olen itsekin joskus uskonut valheita, mitä kristinusko ja uskovaiset ovat toisilleen jakaneet ja ehkä siihen uskoneena, itsekin olen niitä eteenpäin jakanut, mutta ihmettelen kaikkea tätä. Ihmettelen miten intensiivisesti jokin voi ottaa ihmiset niin valtaansa, että ihmiset haluavat pitää kiinni niistä päänsisäisistä valheista joita he syöttävät toinen toisileen, vuosisatojen ajan ja kuinka turhaa on niistä kertominen, koska se on kuin olisi jokin hirveä syötti ja loukko(pimeä sellainen), johon ihmisparat sanovat uskovansa ja onnessa olevansa ja kaikesta siitä näyttäisi olevan onni kaukana. - näyt_usko_profetiat
Samaatietä kirjoitti:
Ovatko näyt aina profetioita tai voiko näky olla muukin, kuin ennustus tulevasta, mitä ajattelet? Voiko se olla esim lohduttava., vahvistava tms
En tiedä osaanko tuohon vastata. Ehkä ihmiset voivat kokea lohdutusta jostain mitä näkevät päänsisältään tulevan, he ikäänkuin luovat mielelleen helpotusta itsensä kautta, kun jotain ikävää sattuu, se on ehkä hyvä suojautumiskeino.
- Samaatietä
näyt_usko_profetiat kirjoitti:
Jollain tavalla se on kummallista, millaiseen maailmaan se uskonto vetää ihmisen, että vuosia kuullaan joidenkin profetioita ja näkyjä ja niitä vaan ihmetellään joukolla ja kauhistellaan ja aamennellaan, ja mitään ei tapahdu ja se sama jatkuu, ilmeisesti ihminen on hyvä siinä, että laittaa syrjään asioita, unohtaa, haluaa uskoa johonkin niin intensiivisesti, että ei edes kykene ajattelemaan kaiken mielettömyyttä. Ja jos uskon saralla ilmenee julmuutta, välinpitämättömyyttä, ihmisten oman navan ympärillä pörräämistä(raamatun opettajat), toteutumattomia näkyjä ja jopa suoranaisia riistoja ja rahallista hyötymistä, silti se vetää ihmisiä puoleensa ja kuin siinä olisi kaksi leiriä, hyödyn tavoittelijat(kuningasjakuningatarmehiläiset), ihmiset jolla on pokkaa jopa valehdella, uskon että on ihmisiä, jotka tietävät valehtelevansa... ja sitten on ne työläiset ja "kuhnurit", jotka ovat oikeasti vedätettyjä ja jotka uskovat kaikki valheet.
Ja en minä sitä sillä, että haluaisin syyllistää, koska olen itsekin joskus uskonut valheita, mitä kristinusko ja uskovaiset ovat toisilleen jakaneet ja ehkä siihen uskoneena, itsekin olen niitä eteenpäin jakanut, mutta ihmettelen kaikkea tätä. Ihmettelen miten intensiivisesti jokin voi ottaa ihmiset niin valtaansa, että ihmiset haluavat pitää kiinni niistä päänsisäisistä valheista joita he syöttävät toinen toisileen, vuosisatojen ajan ja kuinka turhaa on niistä kertominen, koska se on kuin olisi jokin hirveä syötti ja loukko(pimeä sellainen), johon ihmisparat sanovat uskovansa ja onnessa olevansa ja kaikesta siitä näyttäisi olevan onni kaukana.Ei Raamattu tosiaan kehota kulkemaan prifetioiden perässä, vaan tutkimaan ne. Kyllä Raamattu ihan itsessäänkin ilmoittaa asiat ilman nykyajan profetioita.
Joku kerran sanoi, että ennen profetioita annettiin niille, joilla ei ollut lukutaitoa, mene ja tiedä. - näyt_usko_profetiat
Tiesitkö että raamattu on varsin nuori keksintö sellaisena kuin se on. Juutalaiset, Jeesus tai opetuslapset, jos heitä nyt edes oli, joka on todennäköisempäää, että on kaikkineen täyttä valhetta... eivät tienneet mitään raamatusta. Se vaan keksittiin tehdä sellainen kokoelma kirja, koska se varmaankin ajoi jonkin hallinnon etuja, saada kansan rivit järjestykseen.
Myönnän, että minulla on ollut varsin ideaalinen käsitys; toivosta, rauhasta, välittämisestä ja ehkä todellisesti olin vain yksinäinen.
en usko raamattuun ja sen satuihin, joskus vielä yritin ja halusin kovasti uskoa, muiden mukana. Minua on silti häirinnyt raamatun Jumalan mielipuolisuus ja lahtaushenkisyys ja samalla sen väitettiin edustavan täydellistä rakkautta. Raamattu on satua ja ihmiset jotka siihen uskovat, eivät ole sen kehittyneempiä vaan enemmänkin alkeellisia uskonsa kautta, itsensä upottavat satuihin, se kait antaa elämään jotain sisältöä, mitä ei ihminen muuten koe saaneensa.
On vaikea uskoa kirjaan, jossa Jumala antaa säädöksen, älä tapa. Ja samalla itse kirjassa kumoaa antamaansa ohjetta alituiseen tapaansa. - Samaatietä
Tiesitkö että raamattu on varsin nuori keksintö sellaisena kuin se on. Juutalaiset, Jeesus tai opetuslapset, jos heitä nyt edes oli, joka on todennäköisempäää, että on kaikkineen täyttä valhetta... eivät tienneet mitään raamatusta. Se vaan keksittiin tehdä sellainen kokoelma kirja, koska se varmaankin ajoi jonkin hallinnon etuja, saada kansan rivit järjestykseen.
Myönnän, että minulla on ollut varsin ideaalinen käsitys; toivosta, rauhasta, välittämisestä ja ehkä todellisesti olin vain yksinäinen.
en usko raamattuun ja sen satuihin, joskus vielä yritin ja halusin kovasti uskoa, muiden mukana. Minua on silti häirinnyt raamatun Jumalan mielipuolisuus ja lahtaushenkisyys ja samalla sen väitettiin edustavan täydellistä rakkautta. Raamattu on satua ja ihmiset jotka siihen uskovat, eivät ole sen kehittyneempiä vaan enemmänkin alkeellisia uskonsa kautta, itsensä upottavat satuihin, se kait antaa elämään jotain sisältöä, mitä ei ihminen muuten koe saaneensa.
On vaikea uskoa kirjaan, jossa Jumala antaa säädöksen, älä tapa. Ja samalla itse kirjassa kumoaa antamaansa ohjetta alituiseen tapaansa.Ymmärrän tuon, mitä kirjoitat ja ymmärrän, mitä tarkoitan . on inhimillistä ajatella noin, kuten kirjoitat. Olen todella huono selittämään Raamatun kohtia yms.
Vasta viime vuosina on minulle auennut tuo, ettei Jumalan rakkaus ole sitä, ettei Hän rankaisisi väärintekijöitä, sillä Jumala on täysin oikeudenmukainen.
Oikeudenmukaisuus on rakkautta.
Raamatussa on kirjoitettu, että viimeisellä tuomiolla kaikki tulevat ymmärtämään Hänen oikeudenmukaisuutensa, myös ne, jotka eivät uskoneet.
Jumala näkee myös kokonaisuuden. Menneet ja tulevat. - näyt_usko_profetiat
Raamatun Jumala ei ole oikeudenmukainen, kristinusko ei ole oikeudenmukainen. Päinvastoin.
Sinun mukaasi, olisin menemässä helvettiin, koska en usko raamattuun, en kristinuskoon, en ristinsovitukseen.
en toisaalta enää jaksa välittää, uskovien ja raamatun mielipiteestä asian suhteen. - näyt_usko_profetiat
ps. on inhimillistä uskoa raamatun olevan pyhä opus ja erehtymätön. :)
- Samaatietä
Raamatun Jumala ei ole oikeudenmukainen, kristinusko ei ole oikeudenmukainen. Päinvastoin.
Sinun mukaasi, olisin menemässä helvettiin, koska en usko raamattuun, en kristinuskoon, en ristinsovitukseen.
en toisaalta enää jaksa välittää, uskovien ja raamatun mielipiteestä asian suhteen.Minä en luo sellaisia mielikuvia, että joku tietty ihminen on menossa helvettiin, koska en näe hänen tulevaisuuttaan niinkuin Jumala.
En voi tietää, mitä kenenkin ihmisen elämässä tulee tapahtumaan, kääntyykö hän vielä Joskus Jumalan puoleen.
Uskon helvetin ja taivaan olemassa oloon.
Kirjoitin tuonne yhteen aloitukseen minun näkyni, näin siinä kadotuksen..sinä pidät minua ihan hurahtaneena.
Mutta sinä vaikutat kivalta:) - laukkuryssä
Samaatietä kirjoitti:
Näyt ja ilmestykset sisältyvät profetoimisen armolahjaan.
- Samaatietä
laukkuryssä kirjoitti:
Näyt ja ilmestykset sisältyvät profetoimisen armolahjaan.
Voitko laittaa Raamatun kohdan tästä? Tai muutoin selittää tarkemmin.
- näyt_usko_profetiat
Samaatietä kirjoitti:
Minä en luo sellaisia mielikuvia, että joku tietty ihminen on menossa helvettiin, koska en näe hänen tulevaisuuttaan niinkuin Jumala.
En voi tietää, mitä kenenkin ihmisen elämässä tulee tapahtumaan, kääntyykö hän vielä Joskus Jumalan puoleen.
Uskon helvetin ja taivaan olemassa oloon.
Kirjoitin tuonne yhteen aloitukseen minun näkyni, näin siinä kadotuksen..sinä pidät minua ihan hurahtaneena.
Mutta sinä vaikutat kivalta:)Niin, vaikuttaahan ne näyt aika... oudoilta. Vältän sanomasta ketään hurahtaneeksi, en tiedä miltä se uskovaisuus mikä oli itsellä silloin joskus, se olisi näyttäytynyt muille aikoinaan, joten....
- Samaatietä
Niin, vaikuttaahan ne näyt aika... oudoilta. Vältän sanomasta ketään hurahtaneeksi, en tiedä miltä se uskovaisuus mikä oli itsellä silloin joskus, se olisi näyttäytynyt muille aikoinaan, joten....
Joo, eihän sitä voi tietää, mitä toinen ajattelee. Toiset voivat pitää uskovia hurahtaneena ja jollain toisella on toinen mielipide. Oletko nykyään täysin ateisti?
- laukkuryssä
Samaatietä kirjoitti:
Voitko laittaa Raamatun kohdan tästä? Tai muutoin selittää tarkemmin.
Johanneksen ilmestys. Ensimmäisessä luvussa kerrotaan, mitä Johannes näki ja koki Patmos saarella.
Minkähän vuoksi Raamatun kääntäjät ovat tehneet tästä Jeesuksen Kristuksen ilmestyksestä ikäänkuin Johanneksen ilmestyksen, vaikka alunperin se oli Jeesuksen ilmestys. - Samaatietä
laukkuryssä kirjoitti:
Johanneksen ilmestys. Ensimmäisessä luvussa kerrotaan, mitä Johannes näki ja koki Patmos saarella.
Minkähän vuoksi Raamatun kääntäjät ovat tehneet tästä Jeesuksen Kristuksen ilmestyksestä ikäänkuin Johanneksen ilmestyksen, vaikka alunperin se oli Jeesuksen ilmestys.Tai tarkoitin oikeastaan, onko Raamatussa kohtaa, jossa kerrotaan, että näyt ovat aina ennustuksia tulevasta?
En tiedä, tiedän hyvin vähän Raamatusta, enkä tiedä tuosta Johanneksen ilmestyksen alkuperää, että onko ollut Jeesuksen ilmestys alkujaan. - Dijou
en toisaalta enää jaksa välittää, uskovien ja raamatun mielipiteestä asian suhteen.Oletko sinä itse oikeudenmukainen? Mietipä sitä.
- näyt_usko_profetiat
Samaatietä kirjoitti:
Joo, eihän sitä voi tietää, mitä toinen ajattelee. Toiset voivat pitää uskovia hurahtaneena ja jollain toisella on toinen mielipide. Oletko nykyään täysin ateisti?
En tiedä miten kategorioida, en tiedä... tuntuu hassulta kategorioida itseään, kun yhdestä kategoriosta on irtaantunut. :)
En vaan jotenkin enää koe niiden asioiden mitä on ollut, siinä uskovaisuudessa mitä oli silloin,, että niissä olisi ollut toisaalta mitään järkeä, enkä tiedä onko Jumala edes millään tavalla oikeasti näyttänyt olemassa oloaan, vai olenko vain itse halunnut uskoa siihen ja sen kautta, se on ollut jokin turvautuminen johonkin oljenkorsiin, kun on ollut vaikeaa, mutta ei ne auttaneet ja jollain tavalla uskosta irtaantuminen on tasapainottanut, koen muutoksen jotenkin niin, että se on tasapainottanut minua ihmisenä ja joskus nykyään jopa koen nauttivani elämästä, joka oli pitkään kadoksissa, siis ihan vain elämästä itsestään, pienistä asioista.
Silti yhä pidän keskustella syvemmistä asioista, ei se niitä luonteenpiirteitä ole muuttanut, olen aina ollut ihmisenä sellainen, olen halunnut ymmärtää elämästä ja mitä kaikkeen liittyy. - näyt_usko_profetiat
Dijou kirjoitti:
Oletko sinä itse oikeudenmukainen? Mietipä sitä.
Mitä tarkoitat? Eikö kuitenkin Jumalalle kuuluisi olla oikeudenmukainen tai sitä odoteta Jumalalta tai raamatun Jumalaa pidetä täydellisyytenä, eikö sen vuoksi voi odottaa Jumalalta sitä. Miksi vertaat siihen mitä olen tai olen olematta? Kummallista. Onko se yritys kääntää pois siitä aiheesta, että raamattu on tosi väkivaltainen teos, jos katsotaan vt:täkin ja Jumalanhan piti olla muuttumaton, niin ei ole oikeudenmukainen, jos suosii yhtä kansaa ja antaa kummallisia käskyjä muiden kansojen tuhoamiseksi ja mitä se ristinsovituskin on.
- Samaatietä
En tiedä miten kategorioida, en tiedä... tuntuu hassulta kategorioida itseään, kun yhdestä kategoriosta on irtaantunut. :)
En vaan jotenkin enää koe niiden asioiden mitä on ollut, siinä uskovaisuudessa mitä oli silloin,, että niissä olisi ollut toisaalta mitään järkeä, enkä tiedä onko Jumala edes millään tavalla oikeasti näyttänyt olemassa oloaan, vai olenko vain itse halunnut uskoa siihen ja sen kautta, se on ollut jokin turvautuminen johonkin oljenkorsiin, kun on ollut vaikeaa, mutta ei ne auttaneet ja jollain tavalla uskosta irtaantuminen on tasapainottanut, koen muutoksen jotenkin niin, että se on tasapainottanut minua ihmisenä ja joskus nykyään jopa koen nauttivani elämästä, joka oli pitkään kadoksissa, siis ihan vain elämästä itsestään, pienistä asioista.
Silti yhä pidän keskustella syvemmistä asioista, ei se niitä luonteenpiirteitä ole muuttanut, olen aina ollut ihmisenä sellainen, olen halunnut ymmärtää elämästä ja mitä kaikkeen liittyy.Minua koskettaa tuo, kun kirjoitit, ettet tiedä, onko Jumala oikein näyttäytynyt sinulle. Olen nimittäin kiukutellut tuosta Jumalalle, että miksi Hän on näyttäytynyt minulle, eikä esim. joillekkin muulle. ETTÄ MIKÄ MINÄ OLE, KUN OLEN NIIN HEIKKO JA HUONO Puhumaan, oho meni Caosii päälle välillä, no jatketaan, että miksei näyttäytyisi ateistille.Voisimpa siirtää vaikka ateistiin tämän tunteen, mitä olen saanut.
Mutta tietenkin ymmärrän, että Jumala tietää paremmin, mutten ymmärrä itsekkään, miksi juuri minulle, kun olen todella heikko uskovainen. Olen toisaalta todella kiitollinen, koska koen olevani hoidossa ja johdatuksessa. Mutta joskus huomaan kapinoivani, ettei tämä ole oikein, että minulle, mutta ymmärrän sen, että mikä minä olen Jumalan teitä arvostelemaan, kun minulta puuttuu kaikki se viisaus..
Mikähän on aiheuttanut sinulle epätasapainoisen olon silloin. Kun olit uskovassa. Tuntuiko sinusta, että uskovaiselta vaaditaan likaa? Ettei ihminen pysty täyttämään vaadittua, että usko olisi armoton ja kohtuuton? - näyt_usko_profetiat
olen aina ollut ajattelija ja pohtija, joka ei hyväksy toisten ihmisten alistamista ja johdattelua ja uskovaisuudessa, aina joku yrittää väkisin opettaa ja tehdä toisesta kaltaistaan.
Hyväksyn toisen ihmisen uskon, se on jokaisen oma asia, kunhan ei yritä siihen mielenvankilaan saada muita ja käytä toisten ihmisten hyväuskoisuutta hyväkseen uskottelemalla, että olisi jotain muuta kuin se, mikä jo on olemassa olevaa. - Samaatietä
olen aina ollut ajattelija ja pohtija, joka ei hyväksy toisten ihmisten alistamista ja johdattelua ja uskovaisuudessa, aina joku yrittää väkisin opettaa ja tehdä toisesta kaltaistaan.
Hyväksyn toisen ihmisen uskon, se on jokaisen oma asia, kunhan ei yritä siihen mielenvankilaan saada muita ja käytä toisten ihmisten hyväuskoisuutta hyväkseen uskottelemalla, että olisi jotain muuta kuin se, mikä jo on olemassa olevaa.Ymmärrät varmasti entisenä uskovana, mistä uskovaisten huoli kumpuaa. Minäkin olen huolissani niistä, jotka eivät pääse taivaaseen. Haluaisin jokaisen pääsevän sinne. Mutta se johtuu siittä, kun olen nähnyt taivaan. Minulla on ollut 4 näkyä, joiden jälkeen ikävöin taivaaseen ja haluaisin siirtää jokaiseen sen taivas kokemuksen ja voi kun saisin sen kohtaamiseni Jeesuksen kanssa, sen tunteen jakaa jokaiselle.
Haluan vain jakaa sitä hyvää, mitä itse olen saanut kokea, en manipuloida, enkä alistaa. Näen jokaisen ihmisen kuin olisimme yhtä ja samanarvoisia.
Mitä on jo olemassa, niin jokaisella on oma todellisuutensa ja se mitä näemme, ei ole koko Todellisuus.
Joo, alistaminen, väheksyntä on kyllä väärin. Myös manipulointi. - näyt_usko_profetiat
En ymmärrä huoltasi, koska näen normaaleja ihmisiä ja jokainen reagoi eletyn elämänsä kautta, ihan inhimillisesti, samoin tekevät uskovat, sillä erotuksella, että kuvittelevat olevansa jotenkin erityisasemassa muihin ihmisiin nähden. Kukaan ei voi laittaa mitään painoarvoa toisen ihmisen näkyihin ja kokemuksiin, mutta ei myöskään väitöksiin, raamattu on koskematonta ja pyhää sanaa, jota ei saisi arvostella millään muotoa. On ihmisiä, joilla on ollut rankkoja kokemuksia takana ja eivät ole päässeet käsittelemään niitä, on monenlaisia ihmisiä monenlaisin kohtaloin, mutta uskovaisuus ei ole heitä parantanut kuin saduissa, joku ehkä on voinut muuttaa itsestä käsin elämäänsä, uskovanakin ja sen suuntaa, jokainen on vastuussa itse valinnoistaan, niin uskovat ja eiuskovat ja raamattuun uskominen, ei tee kenestäkään taivaskansalaista.
Jokaisen ihmisen perusoikeutta elää omaa elämäänsä pitää kunnioittaa, ja sen suon uskoville ja uskovien tulisi suoda se muille ihmisille, ja lopettaa ainaiset helvetti juttunsa, vaikka naamioivat kaiken huoleksi, niin ei sitä huolta tuntemattomista sillä tavoin voi kantaa, toki voi välittää ja kunnoittaa toisen ihmisen elämän arvoa, mutta etäisiä muiden asiat ovat, jos ei tunne toisia ihmisiä ja eikä toisen elämästä tiedä yhtään mitään, että olisi kelvollinen arvioimaan ulkopuolelta ketään toista ihmistä, jokainen tietää vain omasta elämästään sen minkä tarvitsee tietää. - Samaatietä
En ymmärrä huoltasi, koska näen normaaleja ihmisiä ja jokainen reagoi eletyn elämänsä kautta, ihan inhimillisesti, samoin tekevät uskovat, sillä erotuksella, että kuvittelevat olevansa jotenkin erityisasemassa muihin ihmisiin nähden. Kukaan ei voi laittaa mitään painoarvoa toisen ihmisen näkyihin ja kokemuksiin, mutta ei myöskään väitöksiin, raamattu on koskematonta ja pyhää sanaa, jota ei saisi arvostella millään muotoa. On ihmisiä, joilla on ollut rankkoja kokemuksia takana ja eivät ole päässeet käsittelemään niitä, on monenlaisia ihmisiä monenlaisin kohtaloin, mutta uskovaisuus ei ole heitä parantanut kuin saduissa, joku ehkä on voinut muuttaa itsestä käsin elämäänsä, uskovanakin ja sen suuntaa, jokainen on vastuussa itse valinnoistaan, niin uskovat ja eiuskovat ja raamattuun uskominen, ei tee kenestäkään taivaskansalaista.
Jokaisen ihmisen perusoikeutta elää omaa elämäänsä pitää kunnioittaa, ja sen suon uskoville ja uskovien tulisi suoda se muille ihmisille, ja lopettaa ainaiset helvetti juttunsa, vaikka naamioivat kaiken huoleksi, niin ei sitä huolta tuntemattomista sillä tavoin voi kantaa, toki voi välittää ja kunnoittaa toisen ihmisen elämän arvoa, mutta etäisiä muiden asiat ovat, jos ei tunne toisia ihmisiä ja eikä toisen elämästä tiedä yhtään mitään, että olisi kelvollinen arvioimaan ulkopuolelta ketään toista ihmistä, jokainen tietää vain omasta elämästään sen minkä tarvitsee tietää.Kirjoitinkin, että haluaisin, mutta Mitenkäs sen muka teen, en mitenkään. Kyllä se on Jumalan työ. Minulla on monia epäuskovaisia hyviä ystäviä, joiden kanssa emme puhu uskon asioista ollenkaan, mutta viihdymme yhdessä.
Siskoni, joka uskoo tieteeseen ja on ateisti, olemme todella hyvät ystävykset. Hän on todella ihana ihminen.
Haluaisin siskonikin pääsevän taivaaseen ja haluaisin hänenkin olevan uskovainen, kuten ihanat ystäväni, mutta he ovat tehneet kantansa hyvin selväksi, joten emme puhu hengellisistä asioista, vaikka vietämme aikaa yhdessä ja juttua riittää.
Mikään ei estä kuitenkaan minua rukoilemasta heidän puolestaan.tuohon, että uskovainen kokee olevansa erityisasemassa muihin ihmisiin, että armosta jokainen on uskomassa, ei siinä ole mitään itse hankittua erityisasemaa, eikä näin ollen ollenkaan varaa lähestyä ketään ylhäältä päin, vaan armo tekee kyllä nöyräksi.
Totta, ei voi tietää muiden asioista, eikä arvostella ainakaan kenenkään valintoja. Uskovaisena toivon tietenkin, että mahdollisimman moni tulisi uskoon, koska näen niin, kuin Raamatussa lukee.
Riittää, että tietää oman elämänsä ja huolehtii omista valinnoistaan, koska kukaan ei voi valita toisen puolesta. Mutta Uskovaisena koen, että tuon kantani tietoisuuteen ja pyrin elämäntyylilläni ja valinnoillani kertomaan uskosrani.
En ole siis mitenkään kova ns. Evankelioimaan ihmisiä sanoin. Kerron kyllä rohkeasti olevani uskovainen ja siksi teen näin tai etten tee tuota.
En muuten ole helluntailainen. Mielestäni seurakunta ei tee uskovaista.
Minulla on helluntaista kyllä muutama hyvä tuttu, tosi mukavia ihmisiä. - näyt_usko_profetiat
Ajattelet silti, että siskosi ei pääse taivaaseen, koska ei ole uskovainen ja koet hänet ihanaksi kuten monet muutkin ihmiset elämässäsi. Tulisiko meidän arvioida edes onko joku taivasarvoinen vai ei? jos taivas olisi olemassa ja vaikka siihen ei uskosikaan. Silloinhan se on itsensä erityisasemassa pitämistä, jos kerran arvioi uskonsa kautta muut ulkopuolelle ja itsensä jonkin arvoiseksi, jos armo on siis Jumalan valintaa, silloinhan jokainen tyytyy osaansa ja jos uskovat ovat valinnassa olleet muiden yläpuolella Jumalansa osalta, niin... se on hiukan ristiriitainen, ei omaa valintaa ja joku valinnut armosta ja silti tämä missio, vaikka sinä et evankelioikaan aktiivisesti, niin miksi uskovat sitten niin kovin pitävät polemiikkia, olisivat tyytyväisiä saadessaan niin suuren armon muihin tavallisiin ihmisiin nähden, eihän siitä muiden uskosta voi pitää huolta, jos kerran kaikki on jo armosta päätettyä.
Ehkä Jumalasi päätti, etten tarvitse uskoa ja armostansa päätti näin :) sekinhän oli armoa, sen mukaan mihin uskot, armo... armoa on olla laupias, armoa on armahtaa, armoa on pitää huolta, armoa on hymyillä, armoa on pitää kädestä, armoa on olla läsnä. Niihin ei tarvita näkyjä ja profetioita, tarvitaan vain välittämistä ja hyväksymistä. Kunpa saisimme aikaiseksi enemmän tekoja kuin puhetta, ihmiskunta. - Samaatietä
Ajattelet silti, että siskosi ei pääse taivaaseen, koska ei ole uskovainen ja koet hänet ihanaksi kuten monet muutkin ihmiset elämässäsi. Tulisiko meidän arvioida edes onko joku taivasarvoinen vai ei? jos taivas olisi olemassa ja vaikka siihen ei uskosikaan. Silloinhan se on itsensä erityisasemassa pitämistä, jos kerran arvioi uskonsa kautta muut ulkopuolelle ja itsensä jonkin arvoiseksi, jos armo on siis Jumalan valintaa, silloinhan jokainen tyytyy osaansa ja jos uskovat ovat valinnassa olleet muiden yläpuolella Jumalansa osalta, niin... se on hiukan ristiriitainen, ei omaa valintaa ja joku valinnut armosta ja silti tämä missio, vaikka sinä et evankelioikaan aktiivisesti, niin miksi uskovat sitten niin kovin pitävät polemiikkia, olisivat tyytyväisiä saadessaan niin suuren armon muihin tavallisiin ihmisiin nähden, eihän siitä muiden uskosta voi pitää huolta, jos kerran kaikki on jo armosta päätettyä.
Ehkä Jumalasi päätti, etten tarvitse uskoa ja armostansa päätti näin :) sekinhän oli armoa, sen mukaan mihin uskot, armo... armoa on olla laupias, armoa on armahtaa, armoa on pitää huolta, armoa on hymyillä, armoa on pitää kädestä, armoa on olla läsnä. Niihin ei tarvita näkyjä ja profetioita, tarvitaan vain välittämistä ja hyväksymistä. Kunpa saisimme aikaiseksi enemmän tekoja kuin puhetta, ihmiskunta.Totta Siskoni ei pääse taivaaseen, jos ei ota Jeesusta vastaan, mutta voihan hän vielä tulla uskovaiseksi. Raamatussa lukee selvästi, että jos ei usko Jeesusta Vapahtajakseen, ei pääse taivaaseen. Jumala on ilmoittanut Raamatussa tahtonsa selvästi ja miten taivaaseen pääsee, ei se olekkaan ihmisten arvioitavissa,, vaan voimme lukea Raamatusta.
Tottakait pitää olla myös tekoja. Usko ilman tekoja on kuollut sanotaan Raamatussa. Mutta hyvän tekemisen halu ei synny siittä, että haluaa päteä Jumalan ja ihmisten silmissä, vaan Jumalan rakkaus synnyttää rakkauden muita kohtaa ja auttamisen halun. Tuo on yksi, mistä uskovaisen pitäisi tunnistaa.
Minä uskon, että näyt ja profetiat ovat minusta Raamatullista. Jumala antaa kelle tahtoo ja kelle parhaakseen näkee.
Ethän vain ajattele, ettei uskovaiset hyväksy epäuskovaisia? Eiköhän me olla kaikki vain ihmisiä, jokainen. - Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
Totta Siskoni ei pääse taivaaseen, jos ei ota Jeesusta vastaan, mutta voihan hän vielä tulla uskovaiseksi. Raamatussa lukee selvästi, että jos ei usko Jeesusta Vapahtajakseen, ei pääse taivaaseen. Jumala on ilmoittanut Raamatussa tahtonsa selvästi ja miten taivaaseen pääsee, ei se olekkaan ihmisten arvioitavissa,, vaan voimme lukea Raamatusta.
Tottakait pitää olla myös tekoja. Usko ilman tekoja on kuollut sanotaan Raamatussa. Mutta hyvän tekemisen halu ei synny siittä, että haluaa päteä Jumalan ja ihmisten silmissä, vaan Jumalan rakkaus synnyttää rakkauden muita kohtaa ja auttamisen halun. Tuo on yksi, mistä uskovaisen pitäisi tunnistaa.
Minä uskon, että näyt ja profetiat ovat minusta Raamatullista. Jumala antaa kelle tahtoo ja kelle parhaakseen näkee.
Ethän vain ajattele, ettei uskovaiset hyväksy epäuskovaisia? Eiköhän me olla kaikki vain ihmisiä, jokainen.Hyvää yötä ja kiitos seurasta.
- Henkienhuorat
Ajattelitko ostaa papalta, vai nuorukaiselta? Kummalle maksaisit paremmin?
- Samaatietä
Olet ymmärtänyt väärin.
- kughgyjg
omat näkyni ovat koskeneet tämän kansan nuorison tulevaisuutta, eikä ne olleet mukavia, näin jälkikäteen ajateltuna. ja niistä on aikaa 10 kohta joten olivat oikeita, ikävä kyllä.
- Samaatietä
No joo, saa kyllä olla huolissaan nuorisosta, hyvinkin. Minun näkyni koski valkeuden pukeutumista pimeyden vaatteisiin ja luopumusta.. Kyllä Kait se hirvitti sekkii.Ja nyt ku muistele, nii olihan siinä näyn lopussa nii, että jotka halus pysyä uskossa, niitä vainottiin ja ei ollu Jeesusta, jonka puolueet huutaa ja kaikki ovet suljettiin heiltä yms. En ostaa sitä ihte oikeen ees selittää mitä kaikki tarkoitti. Ihimise pakotettiin palvelemaan saatan aamulla huh huh.
- 888ty444
Näin näyn 1995. Porissa Itsenäysyydenkadulla. Valtionsillasta puistoon n. 500m.n matkalla. Toisella puolella katua oli säännöllisin väleoin muslimitemppeleitä ja toisella puolella hindutemppeleitä. Molenpia oli 3, eli yhteensä kuusi.
- 888ty444
Näin toisen näyn. JEESUKSEN TOINEN TULEMUS (TEMPAUS)
Olin eräässä kirkossa Satakunnassa. Oli rukouskokous v.2004. Mukana oli n.15h. Kokouksen lopussa salin etuosa avautui kokonaan, eli etuseinä poistui ilmestyksessä/näyssä.
Kiinnitin huomiota taivaalla kaukana lähestuvää kirkasta tähteä. Se lähestyi hyvin nopeasti ja samalla suureni kooltaan. kun suuri valo tuli lähelle, eli n. 100n. päähän ja n. 70m.n korkealle, niin se pysähtyi. Kesti hetken kun aloin nähdä tarkemmin . Edessä oli Jeesus ja hänen ympärillään valtavasti enkeleitä. He kaikki olivat kokonaan kirkasta valoa. Pilvessä oli enkeleitä n. 30m. leveydeltä, enkä pituutta voinut nähdä.
Senjälkeen Jeesus katsoi kiinteästi siihen kirkkoon, myös tyhjiin penkkeihinkin, eli joka puolelle.
Sitten Hän ojensi käsiään alaviistoon ja veti käsiään itseään päin.
Hänen lähellään olevilla emkeleillään oli pasuunat, joita he valmistaurtuivat puhaltamaan ja kauempana olevilla enkeleillä oli trunpetteja.
Jeesuksen kasvot ja katse olivat kokajan erittäin lempeät ja samalla vakavat.
Senjälkeen etuseinä palautui ja kaikki oli poissa.
Kerroin seurakuntalaisille näkyni. Kukaan ei sanonut mitään ja he lähtivät pois.
Koin vielä vartinverran Jumalan läsnäoloa, kunnes se hiljaa väistyi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315750Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283769HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2892491- 1291784
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311493Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3831445Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101233- 131193
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76952- 115925