Hankintahinnat yhtiö jakaantuessa

capitaalit-myyty

Sievi Capital jakaantui vuonna 2012, Scafiliksi ja uudeksi Sievi Capitaliksi.
Millähän jakosuhteella vanha hankintahinta jakaantuu näille uusille yhtiöille? Yritin etsiä tietoa verottajan sivuilta, mutta en löytänyt oikeaa hakusanaa.

5

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kewadg
      • capitaalit-myyty

Kiitti, sieltähän ne lukemat löytyi, toivottavasti verottajakin käyttää samaa suhdetta.
        Hankalaa näihen vanhojen omistusten myynti, kun vanhimmista osake-eristä ei ole Nordnetin järjestelmässä hankintahintoja. Käyttävät sitten laskelmassa 0,00 hankintahintaa, joten on laskettava uusiksi itse.

• feafs
        capitaalit-myyty kirjoitti:

Kiitti, sieltähän ne lukemat löytyi, toivottavasti verottajakin käyttää samaa suhdetta.
        Hankalaa näihen vanhojen omistusten myynti, kun vanhimmista osake-eristä ei ole Nordnetin järjestelmässä hankintahintoja. Käyttävät sitten laskelmassa 0,00 hankintahintaa, joten on laskettava uusiksi itse.

Itse sinä olet vastuussa niistä Nordnetinkin laskelmista, joten jollain lailla näistä pitää aina olla kärryllä. Ei voi vaan luottaa siihen, että kyllä järjestelmä osaa laskea.

• capitaalit-myyty
        feafs kirjoitti:

Itse sinä olet vastuussa niistä Nordnetinkin laskelmista, joten jollain lailla näistä pitää aina olla kärryllä. Ei voi vaan luottaa siihen, että kyllä järjestelmä osaa laskea.

Tietenkin tarkistan itse kaikki laskelmat, vaikka näyttäisivätkin moitteettomilta. Luulen kyllä että moni ei noita edes osaa tarkistaa. On muuten aikamoinen homma laskea luovutusvoitto osakkeesta, jossa on muutamia jakaantumisia, anteja, pääomanpalautuksia, splittejä sikin sokin ja limittäin.

• Ruosumies
        capitaalit-myyty kirjoitti:

Tietenkin tarkistan itse kaikki laskelmat, vaikka näyttäisivätkin moitteettomilta. Luulen kyllä että moni ei noita edes osaa tarkistaa. On muuten aikamoinen homma laskea luovutusvoitto osakkeesta, jossa on muutamia jakaantumisia, anteja, pääomanpalautuksia, splittejä sikin sokin ja limittäin.

Ruotsissa tämäkin on nykyään paremmin!
        Kun on ISK-tili eli mitään voittoveroja eikä tappiovähennyksiä ole!
        Vero maksetaan pääoman suuruuden mukaan... systeemi on yksinkertainen että tuskin Suomen herrat sitä koskaan sinne ottaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4482
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2443
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      172
      1615
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      243
      1486
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1380
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      121
      1285
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1209
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      8
      1186
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      66
      1115
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35