saa olla halveksiva, väkivaltainen, ironinen, omahyväinen, syntymälapsiaan suosiva jne ?
Miksi sijaisvanhemmaksi kelpaa kuka tahansa? Miksi kaltoin kohdellut ja väkivaltainen sijaisvanhempi palkataan uudelleen lastensuojelujärjestöön?
Miksi sijoitettujen lasten ja näiden perheiden pitää sietää väkivaltaa ja kaltoin kohtelu aja halveksuntaa?
Miksi sijaisvanhempi
17
480
Vastaukset
- Pelastanut.enkeli
Miksiköhän lapsia sijoitetaan? Koska heidän biologiset vanhempansa eivät vanhemmiksi kelpaa, vaan hakkaavat lapsiaan ja tekevät ties mitä. Jos biologiset vanhemmat olisivat kunnollisia, ei tarvitsisi sijoittaa. Mutta kun usein biologiset vanhemmat ovat aivan kelvottomia. Tarvitaan uusi äiti pelastamaan lasten tilanne.
- Saunaoluet
Otahan juoppo taas huikka!
- biologVSsijais
Minulla ei ole mitään kokemuksia sijaisvanhemmista - onneksi.
Mieti avaaja hiljaa tykönäsi sitä, että kumpi on ollut perempi vanhempi lapselle. - hullumuorikostaa
Onko sijaisvanhemman tehtävänä kostaa lapsille, kun heidän vanhempansa ole heitä kyenneet hoitamaan. Ai siihen se sijaisvanhemmuus perustuukin. Ymmärrän. Heidät siis palkataan hakkaamaan lapsia ja ajamaan metsään talvella nukkumaan yms. Heidän tehtävä on siis kostaa.
- seolijautaaaa
Eli tällainen on se koston kierre, joka elää monissa sotaa käyvissä maissakin. Vihan purkaminen viattomiin lapsiin. Ei ainakaan kammottava muori Keski-Suomessa, jolta otettiin sijoitetut lapset pois ollut ketään vanhempaa parempi. En tiedä ainuttakaan niin huonoa. keneltä hän oli saanut tehtäväkseen kostaa viattomille lapsille. Siltä rakkaalta kunnanjohtajaltako? hihihihihih Ai ku saunailloissa oli mukavaa.
- Ammattikasvattaja
Taas täällä vanha tuttu menneisyyteen jumittunut ihminen puhkuu vihaansa. Surullista.
- Minua.et.tunne
Oletko erityisopettaja, SDP ehdokas? Vastaapas kun kysytään.
Minua.et.tunne kirjoitti:
Oletko erityisopettaja, SDP ehdokas? Vastaapas kun kysytään.
En kumpaakaan. Olen luokanopettaja ja en ole suostunut ikinä ehdokkaaksi. Vain Kokoomus on pyytänyt. Muuta?
- Epäilyttää
Perinteisillä kokoomuslaisilla on kylläkin paremmat käytöstavat kuin mitä olet täällä osoittanut. Muutoinkin avoin halveksimisesi ja leimaamisesi jotakin yksittäistä kansanryhmää kohtaan, yleistämällä näkemyksesi vielä kaikkia koskevaksi on pöyristyttävää eikä sovi opettajalle vapaa-aikanaankaan. Kysyt muuta niin kysyn mikä on suhteesi kaikkiin päihteisiin?
- Ammattikasvattaja
Epäilyttää kirjoitti:
Perinteisillä kokoomuslaisilla on kylläkin paremmat käytöstavat kuin mitä olet täällä osoittanut. Muutoinkin avoin halveksimisesi ja leimaamisesi jotakin yksittäistä kansanryhmää kohtaan, yleistämällä näkemyksesi vielä kaikkia koskevaksi on pöyristyttävää eikä sovi opettajalle vapaa-aikanaankaan. Kysyt muuta niin kysyn mikä on suhteesi kaikkiin päihteisiin?
Sanoin, että Kokoomus on PYYTÄNYT. En miellä olevani minkään puolueen kritiikitön kannattaja.
Se, että täällä yksi ja sama ihminen on jo monen monta vuotta jankuttanut samaa mantraansa ja karkoittanut siinä sivussa palstalta kaikki asiallisempaan keskusteluun pyrkivät on selvää.
Suhteeni päihteisiin? Mitä IHMETTÄ se sinulle kuuluu? Mikä on oma suhteesi päihteisiin? Ammattisi? Koulutuksesi? Suhteeni päihteisiin on se, että en ole absolutisti. Kovin usein ei tule käytettyä alkoholia. En polta. Kerrot varmaankin nyt sitten itsestäsi ja siitä, mikä SINUT saa täällä julistamaan vuodesta toiseen? - ewtwetwe
Ammattikasvattaja kirjoitti:
Sanoin, että Kokoomus on PYYTÄNYT. En miellä olevani minkään puolueen kritiikitön kannattaja.
Se, että täällä yksi ja sama ihminen on jo monen monta vuotta jankuttanut samaa mantraansa ja karkoittanut siinä sivussa palstalta kaikki asiallisempaan keskusteluun pyrkivät on selvää.
Suhteeni päihteisiin? Mitä IHMETTÄ se sinulle kuuluu? Mikä on oma suhteesi päihteisiin? Ammattisi? Koulutuksesi? Suhteeni päihteisiin on se, että en ole absolutisti. Kovin usein ei tule käytettyä alkoholia. En polta. Kerrot varmaankin nyt sitten itsestäsi ja siitä, mikä SINUT saa täällä julistamaan vuodesta toiseen?Suhteesi päihteisiin kiinnostaa meitä muita, koska kirjoitustesi perusteella vaikuttaa, että olet aineissa. Veikkaisin spiidiä tai kokkelia. Tai ehkä olet maanis-depressiivinen
- Ammattikasvattaja
ewtwetwe kirjoitti:
Suhteesi päihteisiin kiinnostaa meitä muita, koska kirjoitustesi perusteella vaikuttaa, että olet aineissa. Veikkaisin spiidiä tai kokkelia. Tai ehkä olet maanis-depressiivinen
Minuakin kiinnostaa lähinnä ikäsi. 12? 14? Aikuinen ei nimittäin sönkötä noin joutavia edes tänne.
- Mukava.jutustella
Älä nyt hermostu. Oletko toiminut opettajana sijoitettujen lasten parissa vai miksi otat kantaa tätä asiaa sivuavassa keskusteluosiossa. Sekä miksi eritoten yh-äidit ovat mielestäsi epäonnistuvia kasvattajia.
- ewtwetwe
Minuakin kiinnostaa lähinnä ikäsi. 12? 14? Aikuinen ei nimittäin sönkötä noin joutavia edes tänne.
Olet varmasti aivan oikeassa. Muista, sininen pilleri on se mielialalääke ja punainen spiidiä.
- läskipohjakengät
Ammattikasvattajalla on kouluasteen tutkinto. Sai suhteilla liian isot kengät jalkaansa, eikä kyennyt niillä kunnialla kävelemään. Monia ihmisiä satutti esittäessään isojalkaisempaa, mitä olikaan. Paha juttu oli se, että sekä hän että kaksi vanhinta tytärtään sokeutuivat omalle pahuudelleen ja "ylivertaisuudelleen" ja osallistuivat sitten "isokengän" pahantekoon.
- Ammattikasvattaja
Kertositko nyt VIHDOINKIN, kuka minä mielestäsi oikein olen?
- Ammattikasvattaja
Kertositko nyt VIHDOINKIN, kuka minä mielestäsi oikein olen?
En, koska lääkkeet loppui kuten huomaat
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422816Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4342383Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens232322Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192143Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421752Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241285Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741079
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67997