kaikille virtuaali ystävilleni!
Ja sitten ystävänpäivägalluppi :)):
Mitä arvostatte ystävässä ja millaisia ystäviä teillä on ollut; onko teillä jo lapsuudessa solmittuja ystävyyssuhteita jotka ovat jatkuneet tähän päivään saakka?
Kuinka hoidatte ystävyyttänne?
Miksi ystävyytenne on katkennut ja oliko se kova paikka teille?
Minulla on jostain syystä ollut aina vähän ystäviä, lapsena oli kirjat - olin kai vähän kummallinen lapsi.
Aikuisena olen aina kokenut työkaverit ystäviksi, kylläkin kussakin työyhteisössä on aina joku noussut sellaiseksi sielunsisareksi, mutta semmoista pitkäaikaista ja pysyvää sydänystävää minulla ei ole koskaan ollut - en kai ole kaivannutkaa, koska en ole semmoiseen sitoutunut.
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ
17
928
Vastaukset
- vaille 54
ollut eikä taida tulla. Vaikka olen huumarimielellä elävä en kuitenkaan ole elon poluilla pitkäaikaista ystävää löytänyt Vain musiikki on lohduttajani ja auttajani pahanvaralle. Myös ilonpäiviin musiikinanti on minun ystävä.
- Pirre*
minulle musiikki on, no - toiseksi paras ystävä, semmoista parasta kun ei ole:)
Musiikki lohduttaa, se sulattaa, se parantaa, se pitää hengissä. - minä
Pirre* kirjoitti:
minulle musiikki on, no - toiseksi paras ystävä, semmoista parasta kun ei ole:)
Musiikki lohduttaa, se sulattaa, se parantaa, se pitää hengissä.myös voi olla paras ystävä!Hyvää ystävänpäivää kaikille!
- 50jarisat
Juuri nyt olen ohittanut tienhaaran joka erotti minut hänestä. Hän oli minulle enemmän kuin ystävä.
Arvostin siinä rakkaudessa kaikkea: kykyä puhua, taitoa elää yhdessä. Kaikki rakentui luottamuksen pohjalle.
Sitä pohjaa ei enää ole.
Jäi vain valheilla paikatut valheet.
Tällaisessa tilanteessa ystävien merkitys korostuu, luotettavien ja rehellisten ystävien, niiden jotka ovat koko ajan olleet taustalla hiljaa.
Hyvää ystävänpäivää!!!!! - n52
tovotuksestasi.
Luotettavuus on se pohja jolle ystävyys perustuu.
Minulla on onnekseni useita ystäviä,mutta kai kaikilla on se yksi jonka edessä voi "alastomana" olla.
Minulla oli ilo tavata kouluaikainen ystävä tässä muutama vuosi sitten.Olimme asuneet lähes koko elämämme samalla paikkakunnalla,mutta toisiimme emme olleet törmänneet.Enkä asu missään suurkaupungissa!!
Nyt olemme parhaat ystävät.Todella tärkeät toisillemme.
Ystävyyden yksi sääntöhän on,että puhu kun toinen kuuntelee ja kuuntele kun toinen puhuu.
Erittäin Hyvää Ystävänpäivää myös teille kaikille!- harmi
että minulla on hyvä ystävä. . yli 10v. Hän on puhunut toisille minun henkilökohtaisia asioita tämän talven aikana. Todellinen ystävä ei kerro eteenpäin ystävänsä asioita. Nyt olen kaikkien kanssa pinnallinen. Oma minuus on kovalla koetuksella. Työkaverit ei ole minulle sydänystäviä. Pärjää sitä näinkin.. toivottavasti! Virtuaalimaailma on tullut entistä tärkeämmäksi.. kiitos teille!
- n52
harmi kirjoitti:
että minulla on hyvä ystävä. . yli 10v. Hän on puhunut toisille minun henkilökohtaisia asioita tämän talven aikana. Todellinen ystävä ei kerro eteenpäin ystävänsä asioita. Nyt olen kaikkien kanssa pinnallinen. Oma minuus on kovalla koetuksella. Työkaverit ei ole minulle sydänystäviä. Pärjää sitä näinkin.. toivottavasti! Virtuaalimaailma on tullut entistä tärkeämmäksi.. kiitos teille!
viesti ei ollut minulle tarkoitettu,mutta olen pahoillani puolestasi.Kirjoitat kuitenkin,että sinulla on hyvä jne.Ehkä olisi aika laskea hänet korkeintaan tuttavien joukkoon.
Toivon sinulle uutta ystävää ja jaksamista!
- Riwka
Arvostan ystävässäni yksityisyyden kunnioittamista.
Naisystävät ovat valitettavasti usein olleet liian ripustautuvia.
Kai minulla on taipumus vetää sen tyyppisiä ihmisiä puoleeni.Alkaa ahdistaa ja alan vältellä, kun tavallinen puhe ei auta.
Lapsuuden ystävät jäivät toiselle puolelle Suomea.
Eräs otti 60-vuotispäivänäni yhteyttä ensi kerran 45-vuoteen.
Olen nykyisin tarkka siitä kenet päästän lähelleni.
Ystävyyden vaaliminen vaatii aikaa ja vaivannäköä.
Olen ihan hyvä tuttu, en niinkään ystävä. - nainen56
enkä ennätä vastaamaan kysymyksiin.
Toivotan kuitenkin kaikille oikein hyvää ystävänpäivää! - sirkku:)
toivotan minäkin kiireitteni keskellä teille kaikille!
Pitäkää huolta toisistanne. Pitäkää kiinni ystävistänne. Tosi ystävä on se, joka tuntee kaikki virheesi ja puutteesi, ja silti pitää sinusta. Hyvät ystävät ovat kultaakin kalliimpia aarteitamme. Ja muistakaa:
YSTÄVYYS ON KUIN PANKKITILI;
ET VOI TEHDÄ PELKÄSTÄÄN OTTOJA
TEKEMÄTTÄ TALLETUKSIA VÄLILLÄ!- Mummi
Ystävä on kuin lempiritsikat..tukee saa sinut näyttämään hyvältä mutta niitä on todella vaikea löytää !!!
Minulla on muutamia hyviksi ystäviksi kokemiani ihmisiä vuosikymmentenkin takaa, joiden kanssa pidetään enemmän ja vähemmän yhteyttä aina tilanteesta riippuen. Joskus voi mennä useampiakin vuosia vain harvakseltaan viestitellen, erityisesti maantieteellisten syiden vuoksi. Jos jossain elämänvaiheessa on oltu todella hyviä ystäviä, uskon ystävyyden ainakin jossain muodossa kestävän läpi elämän.
Läheisimmiksi ystäviksi tulevat mielestäni kulloinkin ne, jotka eniten toisiaan "tarvitsevat". Olen esim. viimeiset pari vuotta kokenut lähisimmäksi ystäväkseni leskeksi jääneen ystäväni, joka menetti samassa henkilössä sekä aviomiehen että parhaan ystävänsä.
Aviomiehen paikkaa ei kukaan voi korvata, mutta olen yrittänyt pieneltä osin täyttää avoimeksi jäänyttä parhaan ystävän paikkaa.
Joitain ystäviä on jäänyt matkan varrelle. Se on surullista, mutta näköjään väistämätöntä. - Ehkä ystävyys heidän kanssaan ei ole niin syvää ollutkaan.
Juuri tässä iässä tuntuu, että jotkut ystävät mökkiytyvät niin, etteivät jaksa tai halua pitää yhteyttä (entisiin) ystäviinsä.
"Exäni" ovat myös edelleenkin jonkinmoisia ystäviä, joiden kanssa saatetaan välillä tavatakin. Ystävyys ei ole kokonaan katkennut, vaikka suhde onkin eletty loppuun.
Mielestäni kaverit ja työtoverit vaihtuvat, mutta tosiystävät säilyvät. Ilman ystäviä elämä tuntuisi minusta varmaan paljon raskaammalta.
Tilanne on tietysti toinen, jos puoliso on myös paras ystävä. Silloin ei ehkä olekaan niin paljon aikaa muille ystäville.Hyvää ystävänpäivää myös minun puolestani.
Minun paras ystävä on tuolla makuuhuoneessa ("Emmentaalinsa") parissa.(koukussa).Vaimoni kanssa tuossa pari tuntia sitten vietettiin keskinäinen ystävänpäivän kahvihetki jälkinaposteluna jäätelö annokset SYDÄMMEN muotoisin suklaa kuvioin.No,tässä menee väh.santtomaksi,joten ei siitä enempää.
Itselläni on yksi miespuolinen ystävä aivan alle koulu ikäisestä asti.Välimme ovat aivan ainutlaatuiset,elikkä ikinä missään vaiheessa ei ole ollut mitään Skismoja välillämme ja luottamus missä tahansa asiassa on aivan täydellistä.Vieläpä jokin telepatia vallitsee kommunikoinnissamme.
Tav. miespuoleisia läh.työn kautta tulleita ystäviä on kyllä useita,mutta aivan samaan kategoriaan heitä ei voi asettaa.Kaikki kyllä erittäin luotettavia ja valmiita myös auttamaan,jos tarvetta on.Kuten tietysti toisin päin.
Vaimolla on myös laaja ystäväpiiri lukuisten harrastuksiensa seurauksena,mutta aivan lapsuuden ystäviä ei ole,koska fyysinen etäisyys synnyin seutuun on melkoinen.
Sen verran vielä -orvokille pitää meidän avioliitosta kertoa,että meillä riittää aikaa ja aina kumpikin saanut elää myös aivan privaatti elämää omien mieltymysten mukaan.
Ja sen uskon olevan pitkähkön avioliittomme eräs kantava voima.
Meillä kumpikaan ei omista toisiaan vaan ydessäolo on aina ollut vapaaehtoista ja siteet välillämme on kummankin osapuolen kohdalla pelkästään sisäisiin tunteisiin perustuvia.
Nyt kun lapset alkavat olla aikuisia,niin aikaa ja rakkautta toisillemme tuntuu löytyvän enemmän ja huoli toistemme "hyvinvoinnista"lisääntyy.
Näin,kun asioita pysähtyy tarkastelemaan niin huomaa kaikista koettelemuksista huolimatta,kuinka myötäkarvaan elämä on mukanaan vienyt.
jk.Juuri tällaisen ystävänpäivän paras anti ehkä onkin se,että tulee katseltua ympäristöään hiukan pintaa syvemmältä.- Sarasvuo
emw34 kirjoitti:
Hyvää ystävänpäivää myös minun puolestani.
Minun paras ystävä on tuolla makuuhuoneessa ("Emmentaalinsa") parissa.(koukussa).Vaimoni kanssa tuossa pari tuntia sitten vietettiin keskinäinen ystävänpäivän kahvihetki jälkinaposteluna jäätelö annokset SYDÄMMEN muotoisin suklaa kuvioin.No,tässä menee väh.santtomaksi,joten ei siitä enempää.
Itselläni on yksi miespuolinen ystävä aivan alle koulu ikäisestä asti.Välimme ovat aivan ainutlaatuiset,elikkä ikinä missään vaiheessa ei ole ollut mitään Skismoja välillämme ja luottamus missä tahansa asiassa on aivan täydellistä.Vieläpä jokin telepatia vallitsee kommunikoinnissamme.
Tav. miespuoleisia läh.työn kautta tulleita ystäviä on kyllä useita,mutta aivan samaan kategoriaan heitä ei voi asettaa.Kaikki kyllä erittäin luotettavia ja valmiita myös auttamaan,jos tarvetta on.Kuten tietysti toisin päin.
Vaimolla on myös laaja ystäväpiiri lukuisten harrastuksiensa seurauksena,mutta aivan lapsuuden ystäviä ei ole,koska fyysinen etäisyys synnyin seutuun on melkoinen.
Sen verran vielä -orvokille pitää meidän avioliitosta kertoa,että meillä riittää aikaa ja aina kumpikin saanut elää myös aivan privaatti elämää omien mieltymysten mukaan.
Meillä kumpikaan ei omista toisiaan vaan ydessäolo on aina ollut vapaaehtoista ja siteet välillämme on kummankin osapuolen kohdalla pelkästään sisäisiin tunteisiin perustuvia.
Nyt kun lapset alkavat olla aikuisia,niin aikaa ja rakkautta toisillemme tuntuu löytyvän enemmän ja huoli toistemme "hyvinvoinnista"lisääntyy.
Näin,kun asioita pysähtyy tarkastelemaan niin huomaa kaikista koettelemuksista huolimatta,kuinka myötäkarvaan elämä on mukanaan vienyt.
jk.Juuri tällaisen ystävänpäivän paras anti ehkä onkin se,että tulee katseltua ympäristöään hiukan pintaa syvemmältä.Aiemmin olenkin jo toivottanut sinulle hyvää ystävänpäivää. Ja edelleen toistan sitä, koska vaikutat ihmiseltä, jolla on asiat kohdallaan. Eli realiteet ja tunteet:)))
emw34 kirjoitti:
Hyvää ystävänpäivää myös minun puolestani.
jk.Juuri tällaisen ystävänpäivän paras anti ehkä onkin se,että tulee katseltua ympäristöään hiukan pintaa syvemmältä.Ihanaa kuulla tyytyväisiä ihmisiä.
Kuulostaa tosi hyvältä, eli sellaiselta elämäntilanteelta, josta monet voivat vain uneksia ja monet eivät osaa edes uneksia.
Terveisiä vaimollesi. ;))
- Pirre*
kaikille ystävänpäivän toivotuksista, kiitos!
- huokaus
Kiitos.
Ei ole kadonnut yhtään ystävää vielä. Onneksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3457751Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss795346Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243327- 2083295
- 802133
- 1561972
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2221901Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1671656- 951585
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201578