Ylivoima merkkiuskollisuudessa vain kasvaa

KilpailijoidenTarinoita

Joku sitten ilkeää toitottaa, että Toyota ruostuu. Jos se ruostuisi niin merkkiuskolisuus ei kasvaisi.
Totuus on aivan päinvastainen. Toyotan omistajat, jotka ovat omistaneet pitkiäkin aikoja Toytia tietävät että ne eivät ruostu.

Kun vuonna 1965 on alettu tuoda Toyotia Suomeen, niin silloin kilpailijat kehittivät vaikka minkälaisia tarinoita Toyotasta ja sen laadusta. Nuo tarinat elävät kilpailevia automerkkejää myyvien puheissa vieläkin sitkeinä. Toyotan edullisuus ja huippukorkea laatu on ollut aina hirveä uhka kilpaileville merkeille. Yksi vanhimpia ja naurettavimpia tarinoita joka elää vieläkin on se, että kun Japanilla ei ole omaa metallien tuotantoa niin pellit eivät kestä, vaikka Toyotan autoja valmistetaan kaikkialla maailmassa kaivosten äärellä.

32

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KilpailijoidenTarinoita
    • Ponnista_korkeamalle

      Huono-osaisuus on periytyvää. Kun ei paremmasta tiedetä, ei edes yritetä päästä köyhyysloukusta. Autovalinnan kärjessä kaksi huippumerkkiä, Toyota ja Dacia.

      • ÄläValehtele

        "Autovalinnan kärjessä kaksi huippumerkkiä, Toyota ja Dacia."

        Autovalinnan kärjessä.??????????????????


    • köyhäKansaOnTyhmää

      Toyotan "panttimaksu" toimii hyvin. Toyota sedät eivät raaski menettää sitä itse maksettu panttia jonka häviäisivät jos vaihtavat merkkiä.
      Toyotaa myydään nyt sillä uskolla, että se kuluttaa vähemmän bensaa ja vaarit ja muut nolot menevät siihen lankaan kuin pässit. Jospa hieman laskisivat sen säästön minkä vuositasolla voivat ehkä saada, niin tuskin hankkisivat tuota vanhentunutta hybrid-tekniikkaa. Varsinkin kun noilla ajetaan sitä marketin, terveyskeskuksen ja osakehuoneiston kultaisessa kolmiossa ja vuodessa kertyy maksimissaan se 7000km.
      No toisaalta eipä nuo vaarit ja Toyotan ominaisuuksiin tottuneet edes tiedä kuinka mukavaa ja turvallista olisi ajaa nykyaikaisella länsiautolla jossa on panostettu ajo-ominaisuuksiin ja mukavuuteen.

    • ToyotistiOnSokeaTyhmä

      Jos puhutaan Toyotan ruostumisesta, niin eihän se ole ongelma juuri näillä jotka pitävät tuota "uskollisuus" mainetta yllä. He vaihtavat auton pois niin nopeasti että ruoste periytyy vasta seuraavalle omistajalle ja Toyotan on pakko hyvittää reilu ylihinta vaihdokista uuteen, että tuo illuusio säilyy. Tosin Toyota joutuu kieltämään ihan loppuun asti tuon ruostumisen johtuvan huonosta työstä ja suojaamattomudesta, sillä jos he sen myöntäisivät he joutuisivat korjaamaan jo Suomessa tuhansia ja tuhansia autoja vuodessa ja se veisi maineen. Monet muut merkit ovat ottaneet toisen linja ja korjaavat omat mokansa ja pitävät huolta asiakkaistaan näin, mm. Ford on korjannut tuhansia kittivikaisia autojaan ja näin säilyy maine, vaikka ruostuminen on se kaikkein kallein ja surkein vaihtoehto mitä auto voi kohdata.

    • EiKoskeToyotaa

      Sama dieseloctavihömö kirjoitti nuo yllä olevat viestit, joissa ei ole mitään perää. Täysin tuulesta temmattua tarinaa. Aivan kuin Volkswagenia koskevaa tekstiä siirrettynä Toytan syyksi:

      VOLKSWAGENIN KORI EI KESTÄ VAAN LAHOAA NOPEASTI:

      "Uudempi keskustelu sensijaan on ryöpsähtänyt toisesta ja vähintään yhtä kiusallisesta laatuongelmasta. Uudempien Volkswagenien eli vuoden 2005 jälkeen valmistettujen pellit nimittäin näyttävät joissain tapauksessa ruostuvan kohtuuttoman nopeasti"

      http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisen-laatuauton-uusi-ongelma-ruoste-kukkii-ja-asiakas-maksaa-3444482

      Ruostuvat polttoainesäiliöt räjähtevät:

      "Saksan Auto Bildin mukaan VW Touran EcoFuelin maakaasusäiliössä esiintyy ruostumisongelmia, jotka ovat Saksassa johtaneet ainakin kahdesti maakaasusäiliön räjähtämiseen."

      http://autobild.fi/uutiset/vw-touran-maakaasuautojen-sailioissa-vakava-ongelma

    • asiakasomistaja

      No, voi,voi kun ottaa koville Toyotan etumatka ja oman merkin takamatka. Ei ole automyyjämerkantin elämäkään aina pelkkää juhlaa ja ruusuilla tanssimista jos ei ole Toyotaa päässyt myymään. Eikä siinä vielä kaikki, eikä riitä ylivoimaisen Toyotan haukkuminen,kun ostajat ja omistajatkin pitää haukkua kun harmittaa. Umpikiero automyyjä ei pysty pitämään mölyjä mahassaan eikä osaa anonyyminä hävetäkkään.

    • Miten.on

      "Autovalinnan kärjessä kaksi huippumerkkiä, Toyota ja Dacia."

      Autovalinnan kärjessä.??????????????????"
      Kertooko tuo nyt ostajalle muusta kuin saksalaisen autovalmistuksen nykytilasta? Onko hinta-laatusuhde jo huijausohjelmallakin persiistä vaikka öljypullon saisikin kaupan päälle?

    • alivoimaiset.Tojot

      Puhuisin sairaasta merkkiuskovaisuudesta. Tunnetusti uskovaiset ovat vaja**eja.

    • kärsikää.Tojoissa

      Miksi pitäisi olla merkkiuskollinen jollekin Tojolle, kun samalla verotusarvolla voi ajaa laatuautollakin.

      • Toyota.rules

        Rengit ajaa verotusarvolla ja omistajat omalla omistamallaan autolla.


      • omasta_pussista

        Vaikka toisen joutuu puhtaasti omasta pussista maksamaan, niin sekään ei ole eikä tule Toyota olemaan.


    • tuohon lisäisin vielä että Toyota ei sentään ruostu, mutta katsokaapa ja lukekaapa itäauto skodan ruostumisesta, jopa alle vuodessa puhkiruostunut ja akselistot tippuvat tielle ruostuneiden kannakkeiden takia, hengenvaarallisia vehkeitä nuo itäauto skodat.

      • HolistiOnAhkeraTyhmyri

        Holisti kääntää suoraan Toyotan ongelmia muille, noloa kun se ei oikein vedä ja toimi.


      • TakamaanTaisto

        Täällä ei ole koskaan tehty muuta kuin sirretty Volkswagen konsernin kulkineiden moottorien viat ja korin ruostuminen Toyotan vioiksi.


      • Toyota.rules

        Kannattaa tutustua vuosttaisiin saksalaisen maailman laajalevikkisimmän autobildin julkaisemiin laatu ja luotettavuustutkimuksiin. Siellä vw ja toyotakin jo ovat paikkansa löytäneet. Toyota kärjestä ja vw aivan perästä. Ihan normaalilla maalaisjärjellä jo pystyy normikarpaasikin päättelemään kumpaan merkkiin kannattaa rahansa sijoittaa.


      • olisiEdesJotainHyvää

        Suuressa ja viimeisimmässä saksalaisessa katsastustilastossa Toyota oli uudempien luokissa keskiarvon vaiheilla ja vasta kun mennään aikaa ennen Toyotan suuria säästöjä, niin sitten se nousee kärkiryhmään.
        Ja nyt kun otit tuo Auto Bildin mukaan keskusteluun, juuri heidän kestotesteissään on kauhisteltu Toyotan ruostumisen nopeutta ja laajuutta.
        Tyhmä pitää olla jos rahansa sijoittaa kaikkein ruostuvampaan, huonoimpaa ajoltaa, epämukavaan ja tuhnuimpaan kulkineeseen.


      • uskottava.on
        olisiEdesJotainHyvää kirjoitti:

        Suuressa ja viimeisimmässä saksalaisessa katsastustilastossa Toyota oli uudempien luokissa keskiarvon vaiheilla ja vasta kun mennään aikaa ennen Toyotan suuria säästöjä, niin sitten se nousee kärkiryhmään.
        Ja nyt kun otit tuo Auto Bildin mukaan keskusteluun, juuri heidän kestotesteissään on kauhisteltu Toyotan ruostumisen nopeutta ja laajuutta.
        Tyhmä pitää olla jos rahansa sijoittaa kaikkein ruostuvampaan, huonoimpaa ajoltaa, epämukavaan ja tuhnuimpaan kulkineeseen.

        Niin kyllä tarkoitin ihan viimeistä raporttia viime vuodelta. Ikävää ja kiusallistakin luettavaa, eikö? Ei oikein voi uskoa todeksi, muttakun saksalaislehti julkaisee............


    • näinSeElämäMenee

      Jo se että jossain vaiheessa valitsee autokseen Toyotan , kertoo ihmisestä paljon. Hän on autoista tietämätön, ei arvosta itseään sen vertaa, että palkitsisi itsensä laadukkaalla ja mukavalla autolla. Perusteeton ha pakonomainen turvallisuuden haku on juuri tyypillistä elämässään useasti pettyneelle tai kehityksestä jälkeen jääneelle.
      Ajatteleva ja asioista kiinnostunut ihminen sen sijaan vaihtaa autonsa merkkiä ja kokeilee asiota ennakkoluulottomasti ja ottaa asioista selvää kun tekee valintojaan ja silloin Toyota ei tule kysymykseen missään vaiheessa.

      • Niintuntuumenevän

        Eikös juuri kertomuksestasi paljastu SINUN ennakkolulosi...tyhmiä kirjoittelet räkänokka


    • EiSoviYhteen

      Vai ruostuu se Toyota ja merkkiuskollisuuden ylivoima vain kasvaa vuosi vuodelta. Ei ole oikein mitenkään yhteensopiva yhtälö. Jompi kumpi noista on valetta. Eikä sitä ole vaikea päätellä että kumpi.

    • Kansa.tietää

      Trollilla kaikki on mahdollista, heh, mutta elävässä elämässä laatu ja luotettavuus korreloi suosion kanssa. Vai haluaisitko tulla huijatuksi?

      • mediummiinus

        "mutta elävässä elämässä laatu ja luotettavuus korreloi suosion kanssa. Vai haluaisitko tulla huijatuksi?"

        Onhan HK:n sininenkin laadukkaasti halpa ja suosittu. Härän sisäfile ei ole niin suosittu, mutta kuitenkin jokainen söisi mieluummin sisäfilettä kuin HK:n sinistä.
        Samoin on suositumpaa asua lähiöissä kuin arvostetuissa postinumeroissa.
        Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse syödä halpaa lenkkimakkaraa tai asua slummeissa.


    • sdfsdfdsafadf

      Ruoste vaan roiskuu trollin valheissa.

    • HömöHaukkuu

      Octavia-hömö haukkuu Toyotaa laskeakseen Toyotan myyntiä, kun Octavia alkaa vajota myyntitilastoissa kun ihmiset tajuat kuinka kallis se on sen jälkeen kun se on autoksi varusteltu. Perushinnalla saa vain laatikon ja neljä pyörää kun Toyotassa kaikki varusteet saa perushintaan.

      • kiima.päällä

        Haluan heti C-HR:n mukautuvilla LED-ajovaloilla ja peruutuskameralla, mistä voin ostaa?


    • valistan.tietämätöntä

      "Onhan HK:n sininenkin laadukkaasti halpa ja suosittu. Härän sisäfile ei ole niin suosittu, mutta kuitenkin jokainen söisi mieluummin sisäfilettä kuin HK:n sinistä. "

      Härän sisäfileen ostajaa narutetaan niinkuin huijausvolkkarinkin ostajaa. Kumpikan ei saa sitä mistä maksaa. Kaikkihan tietää että VW myy sellaisia auton kuvatuksia joissa päästöt ovat olleet jopa 40 kertaisia , eikä härän sisäfilee ole härkää nähnytkään kun härkä on kuohittu sonni joita Suomessakin käytettiin v ielä 1800--luvulla vetojuhtana. Eli todennäköisesti ostat sonnin lihaa, jos on ihan sitäkään. Voipi olla eri sukupuoltakin. HK-n sininen on sitä, mitä paketin päällä lukee. Saa ainakin sitä, mistä maksaa. Alkaa muuten olla jo aika kulahtanut ja loppuun kulunut tuo vertailusi, mutta hädissään huijattu ei parempaankaan pysty. Sori siitä!

    • Eustein

      Jos Toyota ruostuisi niitä ei ollis 20 - 40 vuotiaina liikenne täynnä kuten nyt on.

    • EiRuostu

      Toyotat eivät ruostu. Eivät uudet eikä vanhat.

    • AutoEino
    • UrriKörppi

      Se nyt vaan ei ruostu.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Archie ja Iida ero.

      Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2081
    2. Olen levoton takiasi

      Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      156
      1977
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      1926
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      14
      1173
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

      Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      987
    6. Mitä sanoisit mulle?

      Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      946
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

      Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      875
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

      Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      834
    9. Minä tunnen sinut

      Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      50
      811
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

      Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      32
      779
    Aihe