Tehtävänä on "Homogeenisen magneettikentän suunta on pohjoisesta etelään. Minkä suuntainen magneettikentän voima kohdistuu positiivisesti varattuun hiukkaseen, joka liikkuu lännestä itään?"
Vastaus on alaspäin, mutta itse en saa peukaloani alaspäin. Osaisiko joku selittää, miten oikean käden sääntö siis toteutuu tässä?
FY 6 Oikean käden sääntö
2
244
Vastaukset
- fysikkaatulee
vastausthan on siis alaspäin kohti maapalloa, mutta sun oma sormi ei siis välttämättä osota kohti lattiaa
ensin laitat etusormen vastaamaan sen pos. hiukkasen suuntaa eli vaikka suoraan eteepäin itestäs, siinä on nyt itä-länsi–akseli
sen jälkee magneettikenttä, joka menee pohjosesta etelään, eli jos oot osottanu etusormen eteepäin ni etusormi menee sen oikeelle puolelle ja sit peukalo päätyyki itestään osottamaan alas
oletan et oot tehny niin et oot aika laittanu etusormen sivuttain itä-länsi–akseliks jolloin magneettikenttä (keskisormi) on osoittanut alas ja voima vasemmalle. tääki versio on ihan oikein, mut pitää osata ajatella et voima osottaa sillon pientä maapalloo eikä kirjaimellisesti lattiaa- fysikkaatulee
korjaus: jos oot osottanu etusormen eteepäin ni keskisormi* menee sen oikeelle puolelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769