Pennun valinta

vilja__

Olen menossa viikon päästä katsomaan pentuetta ja pennut ovat silloin 4,5 viikkoa vanhoja. Välimatka on pitkä, joten luultavasti tämä jää ainoaksi kerraksi kuin pääsen pentuja katsomaan ennen luovutusta (olettaen että pentueesta löytyy minulle sopiva pentu). Onko tuon ikäisistä pennuista havaittavaissa eroja luonteissa? Värillä ei minulle ole väliä, mutta toiveissa on aktiivinen harrastuskoira. Edellisen pennun minulle valitsi kasvattaja, ja varmasti nytkin luotan pitkälti hänen ammattitaitoonsa, mutta millaisiin asioihin minun kannattaisi kiinnittää huomiota? Niin luonteen kuin rakenteenkin puolesta?

2

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ifbfkfh

Nyt pitäisi tietää pennun rotu, jotta mitään tarkkaa voisi sanoa luonteesta tai varsinkaan rakenteesta. Yleisneuvona voidaan sanoa, että pennun on oltava yksinkertaisesti pentu. Eli leikkiä tättähääränä (paitsi tietenkin väsyneenä), olla luottavainen, sosiaalinen ja avoin (ei arka ja pelokas). Jos haluat harrastuskoiran, niin valitset toki helposti innostuvan ja energisen pennun etkä sitä pentueen rauhallisinta mietiskelijää. Yritä sopia kasvattajan kanssa tapaamisaika siten, että pennut eivät ole juuri syöneet ja siten kovin väsyjä. Näin näet erot paremmin ja pääset helpommin vaikka kokeilemaan, mikä pennuista olisi helpoiten motivoitavissa namuilla.

• eiarkaapenikkaa

Katso tarkkaan vanhemmat.Niiden terveys ja näyttelytulokset.
      Pennun on oltava rohkea ja iloinen.Arkaa, säikkyä, tai luokse heti tulematonta pentua ei kannata ottaa.Arkuus näkyy pennuissa, ja emossa.Aran emon pentua ei kannata ottaa.Arkuus on luonnevika, joka periytyy.Arat koirat helposti myös pelkopurevat, joten eivät sovelli lapsienkaan kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      106
      6842
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4321
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      46
      3556
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3442
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      183
      3350
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      50
      3349
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2869
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      64
      2461
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      42
      2404
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13