Vieläkö tykkäätte

pirremiinapas

shoppailla, esim. kauppakeskuksissa?

Täytyy myöntää ettei vanha enää jaksa , huomasin kun kävin tässä tuolla yhdessä ostoparatiisissa tuttuni kanssa ja olin hänen seuranaan laukkaamassa putiikista toiseen, vanhuusko lie iskenyt...

20

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sellainen shoppailu ei koskaan ole kuulunut kiinnostuksiini. Pakon sanelemana menen joskus, mutta silloin ehdottomasti yksin, että saan kulkea ja katsella ihan omaa tahtiani.

• Tykkään kierrellä ja katsella. Pistäytyä kahvilassa ja seurata ohikulkevia ihmisä.

• omassa tahdissa kuljen kyllä kauppakeskuksissa, vaikka en ostaisikaan mitään, mutta toisen/toisten kanssa en ole koskaan kaupoilla viihtynyt,

• maissiiii

Joskus käyn kuntokävelyllä, nojailen eläkeläiskärryihin,
      kattelen sitä sun tätä, jotain jonnin joutavaa.
      Joskus saatan juosta tosi edullisen tarjouksen houkuttamana.
      Osaan marketissani
      (ikiomahan se on, niin prismaa mainostavat)
      jo lyhimmät reitit tiskeille, mitä ruokakoriin tarvitsen.

Lyhyesti voin vastata, en tykkää.

• Saga.Kabinetti

Mun "oma" Prisma on rempassa eli tavaroita siirrelty sinne sun tänne ja piiloteltu sermien taakse. Siinä saa jo sellaiset kuumat aallot aikaiseksi ettei kaipaa shoppailemaan muihin outoihin kauppoihin. Meitin kauppakeskukseen on tullut kyllä ihan pätevä kahvila. Siellä saatan istua capuccinolla ja coociella ja ihmetellä nykymenoa. En oikeasti tykkää shoppailusta. Käyn hakemassa sen mitä tarvitsen. Yleensä ruokaa ja taloustarvikkeita.

• Tilanteentasalla

Sen verran kurkin, millaisia vaatteita ja kenkiä milläkin sesongilla kauppoihin tulee. Ihan yleistiedon vuoksi, vaikka en itse tarvitsekaan sillä hetkellä mitään. Kun sitten tarvitsen, esim. ensi elokuussa häihin mekon, on vähän hajua millaista etsii, ja mitä on tarjolla. Nyt keväällä tarvitsin sisävoimisteluasun entisen virttyneen tilalle, Prismaan oli tullut just sopivia pusero ja InterSportiin housut.
      Kumisaappaita olen etsinyt pitkään, aivan kummallisia malleja, entiset täydelliset Nokian monttusaappaat, mutta pohjat parinkymmenen vuoden jälkeen vaarallisen sileät.

• pirremiinapas

On eri asia kun on ns. täsmä tarva, ei vain ns. huvikseen vaate rekkirivien plärääminen, minä kun kyllästyn seurassani olevan himoshoppaajan mukana kuljeksimaan, jään istumaan kauppakeskuksen penkille ja katselen ihmisiä huvikseni siinä odotellessa.

• Ei ole koskaan kiinnostanut.
      Joulun alla, kun lähden joskus ostoksille, niin kun 2 tuntia tulee täyteen, olo alkaa olla sellainen, että nyt pois täältä. Huh huh, ei jaksa enää.

• ukkelihko

En ole vielä alkanut tykkäämään. koko "shoppailun ihanuus" on bissnessmaailman keksimä arvo, jota syötetään kuluttajien mieleen.

• pirremiinapas

Meille luodaan tarpeita, joita emme edes tarvitse, tiuhaan vaihtuva muoti on yksi viekkauden muoto, - kuka sitä nyt tahtoo erottua joukosta, sopii tosin nuorempaan kansaan kuin esim. minä.

• staka

Meidän keskeisin CitySokos kumppanikauppoineen, kauppahalleineen ja apteekkeineen on niin täynnä vierasta kansallisuutta olevia nuoria miehiä - toki muitakin vetelehtijöitä - että kiireesti kuljen läpi näin talvisaikaan. Pikaisesti poikkeaan tiettyihin kauppoihin jos on tarvis.

Kesällä kun on kauniit ilmat en edes mene sisälle. Torilla saa paljon paremmat kahvitkin.

Noudatan vihreää ajattelua tyylillä "älä osta uutta ellei ole pakko". Jos tarvitsen jotain niin ensin kiertelen kirppareita. Se on helpoin tapa yrittää pelastaa maailma ylimääräiseltä krääsältä.

• pirremiinapas

Meidänkin isommassa kaupungissa kauppakeskus on miehitetty vierasmaalaisilla, kuvittelevat kai kävelevänsä kotinurkkien basaareissa :).

Nuoria tyttöjä on jo varoiteltu näistä suklaasilmistä, ilm. jotain negatiivista on jo tapahtunutkin, ei ne meitä enää :))

• Täällä tapana mennä kuleksimaan markkina-alueelle, jos hyvä sää. Joskus sieltä tekee todellisia löytöjä, ja lapsille tuliaisiakin löytyy. Nahkavyöt hienoja ja edullisia. Feikkilaukkuja on joka lähtöön. Italialaiset pellavatunikat ovat hienoja, nyt vaan kelit eivät salli niiden käyttöä, jospa Suomeen tulisi kunnon kesä.. Kukkia ja vihanneksia tarttuu usein mukaan. Lopuksi churro-kahvilaan istumaan ja katselemaan meita matosia maailman.

• turhaa

Itsetunnottomat höhlät pönkittää egoaan shoppailemalla tavaraa jota eivät tarvitse.
      Jos "viihtyy" shoppailemassa ei voi olla terve päästään.
      Rahan hassaus ei onnea nimittäin tuo.

• ö-Öö

Tavallaan

Aika helppoa keksiä "asiaa" kirjakauppaan, tai tietsikkamyymälään. En oikeastaan ole koskaan erityisemmin shoppaillut, lähinnä tutkaillut. Kun eihän sitä koskaan tiedä, mitä voi tarvita.....

Mutta juu, käyn kyllä ostoshelveteissä joskus. Enenpi liikunnan ja virkistyksen takia. KAs, net kesäisin ilmastoituja, talvisin lämmitettyjä. Aika tasaiset käveleskely olosuhteet aina, ei ainakaan sada, ei hikoa, ei palele. Ihmisten bongailu voi olla mielenkiintoista, jos löytää ok istuskelupaikan.

Ruokaostokset, siinä kai se normiostoskäyttäytyminen on. Jos tarvii jotain muuta, pitääpi tutkaila livenä, ennen kuin tilaa netistä. Ei eikoisliikkeet ole ehkä mielissään, oma ongelmansa. Mutta juu, aina joskus käyn kierteleen noissa ostoshelveteissä, ihan ajankulunkin kannalta. Kandee muistaa, muutaman tunnin kun käveleskelee sellaisessa, se on sitten muutama tunti liikuntaa.

Ai niin, Alko ja mäkkäri, niissä tulee käytyä. Euron juustoa näyttää poistuneen valikoimista :( Mä siis en mene tuhlailemaan rahaa, jotain ostosta, lisäks noit muut jutut. Mutta jotain ostamista pitää olla, ei viitti mennä ihan muuten vaan heilumaan niinkuin minnekkään.

=DW=

• Ne on naisten juttuja nämä shoppailut. Miehet tekee viisaasti harkittuja ostoksia.
      Naisille pitäisi määrätä ostoskatto, muutenhan ne tuhlaa kaikki rahansa näihin ostosparatiiseihin. Jos niillä on lallus-mien mukana, niin ne tuhlaa senkin rahat.
      No, leikki leikkinä. Miten käynee kauppakeskusten, jos nettikauppa yleistyy, tavarat tilataan netistä.
      Vähän olen käyttänyt kumpaakaan., eikä lähellä isoja kauppakekuksia ole, Lähin Kärkkäinen on yli sadan kilometrin päässä.

• Viisas nainen ei koskan lähde ostoksille puolisonsa kanssa. Säilyy perhesopu. Ruokakaupassa voi käydä yhdessä.

• taisiolladementiaa
        suvenkorento12 kirjoitti:

Viisas nainen ei koskan lähde ostoksille puolisonsa kanssa. Säilyy perhesopu. Ruokakaupassa voi käydä yhdessä.

Olen nähnyt rukakaupassa pariskunnan , vaimon piti perustella ukolle miksi tämä paprika on hyvä, no ei kelvannut ukolle piti vaihtaa jne.
        Kun ukosta ei enää muuhun niin yrittää viimeisillään olla päälillö, vaikka nyt paprikan ostossa.
        Kaikki se kärsii kaikki se kestää, vaimo.

• bessie---

Vielä tykkään!

Kauppakeskuksessa kierrellessä menee yleensä vähintään 4 tuntia, helposti enemmänkin. Ihan ilman asiaa ei useinkaan tule lähdettyä, mutta jos asia on esim. ruokaostokset niin ensin kiertelen koko kauppakeskuksen ja sitten vasta ruokaostoksille.
      Mitään täysin tarpeetonta en osta, mutta saatan joskus ostaa jotain mitä en juuri sillä hetkellä tarvitse jos hinta on kohdillaan ja tiedän että varmasti tulee myöhemmin käytettyä. Usein kiereteln tuntitolkulla, mutta en lopulta osta yhtään mitään paitsi ne ruokatavarat.
      Enemmänkin liikunnan ja varsinkin ihmisten ilmoilla olemisen takia tulee kauppapaikoilla pyörittyä, ei niinkään shoppailun. Ja itsensä viihdyttämisen tietysti, pidän vaatteista ja esim. erilaisten kokonaisuuksien suunnitteluilla leikittelemisestä, mutta ei minun ole pakko niitä ostaa.
      Varmaan joku voisi vaatekaappini nähtyään sanoa etten tarvitse enää yhtään vaatekappaletta tai kenkäparia, mutta vain minä itse voin tietää mitä tarvitsen. En osta vaatteita vain tositarpeeseen vaan omaksi ilokseni. Äärimmäisen harvoin kuitenkaan teen ihan pelkkiä heräteostoksia, ajattelen aina yhteensopivuutta ja/ tai tulevaa tarvetta jne..

Nytkin täällä on katukäytävät ja kävelytiet niin liukkaat ja epätasaiset, että kävelylle lähteminen ei houkuttele vähääkään. Lähden vähän myöhemmin aika kaukana olevaan isomman puoleiseen kauppakeskukseen, saa samalla autokin hyötyliikuntaa.

• Rätitriittävät

Isot kauppakeskukset ovat miltei vastenmielisiä paikkoja, sellaiseen menen vain kun on puolipakko jotain hankkia ja sitä ei pienemmistä kaupoista saa, vaatteita esim. tms! Vaatteita minulla on se määrä jolla juuri pärjäilen, yhtään enempää en missään vaiheessa niitä hanki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      124
      6399
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4082
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3355
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      487
      2883
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      280
      1889
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1576
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1436
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1379
    9. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1366
    10. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      14
      1363
    Aihe