AURINKOLASEILLE KÄYTTÖÄ.

Vihdoinkin saatiin aurinkoisia päiviä. Sunnuntaiksikin luvassa lämpenevää ja aurinkoista. Elämän ilo palautuu valon ja lämmön myötä Jo vanhakin nuortuu!

26

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu.
      Noin minä äsken riimittelinkin.

H.

• Iki.Omat

Voi voi voi veikö hän sinun kirjaimesi.

• mimmimum-..mi

Jokohan tänä keväänä tulisi hankittua aurinkolasit voimakkuuksilla...minulla monet aurinkolasit....mutta kun niillä ei näe ....ihanaa kun tuo fööni tulee ja aurinko armas...

• Bengalitikku

Hankin vahvuuksilla lasit, jotta voidi vaikkapa lukea hellehattu päässä.
        Muutaman kerran olen käyttänyt, mutta mulle tulee jotenkin merisairas olo.
        En tiedä onko linssit hiottu jotenkin killiin.
        Mystistä. Erittäin mystistä.

• mimmimum-..mi

Mutta jos olet rannalla tai merellä käyttänyt niin se on luonnollista...et voi tulla merisairas olo...

• Onko sulla sellaiset aurinkolasit joissa on lukuosa erikseen? Siis kaksitehoaurinkolasit?
        Nykyöönhän on sellaisia silmälasine päälle laitettavia aurinkolaseja. Mulla on semmoset koska aiemmilla a-laseilla joissa on vaan se kauko-osa, en näe lukea ja en siksi tykkää niistä.

• Bengalitikku

Eivät ne ole läppälasit, vaan ihan itsenäiset aurinkolasit. Stailit.
        Mutta mitä stailia siinä on, jos erittäin syvässä keski-iässä oleva nainen melkein laatoittaa polkuaa.

• Parina päivänä olen ottanut aurinkoa 20 lämmössä - Tosin Somerjoen laulun opetuksin ruudun takaa sisällä. Ulkonakin sunnuntaina 8.

• Olen ottanut kaiken irti jokaisesta aurinkoisesta päivästä. Istun joko mökin rannalla tai uuden kotini pihalla seinän vierustalla aurinkotuolissa silmilläni aurinkolasit. Tänään iltapäivällä laitoin taas aurinkolasit silmille ja lähdin lenkille. Olipa helppo lenkki. Hoin itselleni liukkaan tuntuisilla, mutta hiekoitetuilla suojateillä "kävele rennosti, nauti, älä jännitä" ja matka sujui laulellen. Esikoinen on ilonani, oli päivän Vuokatissa laskettelemassa. Aurinko... ah ihana aurinko on palannut talviuniltaan.

• Bengalitikku

Tarkista UV ja hillitse vähän auringonottoa, niin ihanaa kuin onkin.
        Täällä on laajoja jääkenttiä: sulaa päivällä ja jäätyy yöllä. Pitää puikkelehtia turvallista reittiä etsien.

• Bengalitikku kirjoitti:

Tarkista UV ja hillitse vähän auringonottoa, niin ihanaa kuin onkin.
        Täällä on laajoja jääkenttiä: sulaa päivällä ja jäätyy yöllä. Pitää puikkelehtia turvallista reittiä etsien.

Canarialta saatu alkurusketus ja aurinkovoiteet auttavat - taitaa saada pian laittaa vesikelin voiteet, kun alkoi sataa.

• Arvo kulta, vanha ei nuorru päivääkään, olo saattaa tuntua nuorekkaalta ja vallattomalta, aurinkolasit silmille ja sit mennään.

• Nuorrun varovasti. Salaperäistä koskenkorvan lääkettä nauttineet pikanuortuvat. Hamuilevat rintamaitoa ja konttailevat.

• Saga.Kabinetti

Ihanaa, kun oli lämmintäkin. Huomenissa plussan puolelle reilusti. On tämä ihanaa aikaa.

• Aikoinaan käytin aurinkolaseja piilolinssien kanssa. Jossain vaiheessa totesin, etten olisi tarvinnut monitehoja ollenkaan, jos olisin käyttänyt vain toisessa silmässä piilolinssiä. Nykyisin käytän mielelläni moniteholinsseillä varustettuja polaroid-aurinkolaseja.

Koska näössäni ei oletettavasti tule tapahtumaan suuria muutoksia, hankin kahdet aurinkolasit, joista toiset ovat yleensä aina autossa. Suosittelen. Ei tule kalliiksikaan, kun valitsee sopivia ja suhteellisen ajattomia kehyksiä, joiden kanssa tohtii vilkaista välillä peiliinkin.

• Tuota, kuka nyt tällä ikää ostaa tavan aurinkolasit. Itselläni on ollut jo vuosia monitehoaurinkolasit.

• O-orvokki

On monia ihmisiä, jotka ostavat aina uusia aurinkolajeja, jotta ne 5ukevat pukeutumislinjoja ja täydentävät tyylikkään yleiskuvan.

On paljon ihmisiä, jotka eivät tarvitse minkäänlaisia silmälaseja, koska näkönsä on hyvä. Kiikareita voivat käyttää tarvittaessa ja aurinkolaseja vain auringon valolta suojautuakseen.. ;)

• IhanHuippuLaatuaKai
        korpikirjailija kirjoitti:

Tuota, kuka nyt tällä ikää ostaa tavan aurinkolasit. Itselläni on ollut jo vuosia monitehoaurinkolasit.

Onko sinun laseissasi heijastamattomat linssi?
        Miten se vaikuttaa näkemiseen?
        Mitä maksaa?
        Kannattiko maksaa?

• On parit silmälasit ja muistaakseni yhdet aurinkolasit. Luulen, että heijastamattomuus vaikuttaa enemmän kanssaihmiin, joiden kanssa keskustelee ja valokuvissa näkyvät silmät paremmin eikä vain peilaavia linssejä.

Laatulinssit olivat mielestäni todella kalliita, varsinkin kun nykyään saa ihan käyttökelpoisia moniteholinsseillä varustettuja silmälaseja mainosten mukaan välillä jopa alle satasella. Ostin viimeksi muutamat laadukkaat silmälasit juuri ennen eläkkeelle jäämistä, kun tulovirta ei ollut vielä pienentynyt.

• Tiimarin laseista putosi linssi keittoon. Sitä etsin, kuin joulupuuron mantelia -linssikeitosta.

• arvo.e kirjoitti:

Tiimarin laseista putosi linssi keittoon. Sitä etsin, kuin joulupuuron mantelia -linssikeitosta.

:):)

H.

• Kyllä se sille näyttää, ettäkevättä ja kesää odotetaan, muita vuodenaikoja kärsitään.
      Nyt näyttää tulevan myöhäinen kevät, lunta liki metrin. Ennen kun nuo lumet sulaa, niin siihen menee kaksi kuukautta.
      Sen olen huomannut, että en ole ilmanhaltijan suojeluksessa. jos jotakin toivoo, päinvastaita tulee. Nytkin toiveissa oli aikainen kevät. Joskus oli toisin päin, silloin lumet suli maaliskuussa.
      Olisi varmaan viisainta toivoa sateista ja myrskyitä kesää, niin jos se sitten kesä olisi lämmin

• RealistiN

Aurinkolaseista en perusta, mutta aurinkolippa olisi ollut tarpeen. En huomannut suojautua kunnolla ja nyt on nokka täynnä roiskeita, peppi-look ;)

• Bengalitikku

Minusta aurinkolasit on tarpeen, kun viima saa silmät vuotamaan vettä.
        Lasit suojaavat edes vähän.
        Pyöräillessä on hyvä pitää lasit, ettei itikat lennä silmiin.
        Mulla on pilipaliaurinkolasit (Kiinasta), joita yleensä käytän.
        Niissä on kävellessä se omituisuus, että kun aurinko tulee tietystä kulmasta,
        ei oikein näe esim. kun menee alikulkutunneliin. Jäätä ei tahdo nähdä. Pitää joko varjostaa kädellä tai ottaa pois.

• näenjanäyn

Minulla on sellaiset silmälasien päälle laitettavat aurinkolasit. Nyt uusien lasien myötä en tullut sitä ajatelleeksi. Ei ole pyöreitä coverseja. Pakko olla aurinkolasit, koska silmäni ovat erittäin valonarat.
        Käytän nyt ulkona vanhoja laseja ja niitä coverseja.
        Sain kyllä 50% alennuslipun aurinkolaseja varten. Se on voimassa 3 kk. On vaan tuota rahanmenoa just nyt muutenkin.

• näenjanäyn kirjoitti:

Minulla on sellaiset silmälasien päälle laitettavat aurinkolasit. Nyt uusien lasien myötä en tullut sitä ajatelleeksi. Ei ole pyöreitä coverseja. Pakko olla aurinkolasit, koska silmäni ovat erittäin valonarat.
        Käytän nyt ulkona vanhoja laseja ja niitä coverseja.
        Sain kyllä 50% alennuslipun aurinkolaseja varten. Se on voimassa 3 kk. On vaan tuota rahanmenoa just nyt muutenkin.

Harmaakaihi leikkauksessa valitsin kaukonäön. Vain lukiessa tarvitsen laseja. Ulkoillessa riittää halvat valoa himmentävät aurinkolasit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      52
      3355
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2796
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2600
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2301
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2023
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      151
      1644
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1485
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1308
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1283
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1164
    Aihe