Norra 2018 haku 29.1.-1.4.

lentoemoko

Näyttäisi siltä että aiheesta on paljon keskusteltu mutta uusimmasta hausta en löytänyt keskustelua joten laitetaanpas sekin pystyyn. :)

En ole aikaisemmin hakenut Norralle, Finnairille hain 2016 ja kaikkien vaiheiden jälkeen tarjottiin määräaikaista sopparia, jonka jouduin silloin hylkäämään koska olisin tarvinnut vakipaikan. Nyt sitten huomasin että Norralla on haku päällä vakinaisia paikkoja varten, ja ehdin juuri laittaa hakemukseni sisään kun haku näköjään päättyy kahden viikon päästä 1.4.

Tiedoissa luki että kurssi alkaisi kesäkuussa, onko täällä muita jotka ovat hakeneet paikkaa ja käyneet jo mahdollisesti haastatteluissa kun haku on ehtinyt olla auki jo kaksi kuukautta? Ylipäätään kuinka nopeasti hakemuksen laittamisen jälkeen olette saaneet tiedon haastattelusta tai hylystä?

66

6270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flyme

      Heippa!
      Minä hain helmikuun alussa. Toistamiseen nyt, viimeksi jäin rannalle loppusuoralla myös Finnairilla. Harmittavaa...Ei ole mitään kuulunut...ja hiljaista näyttää olevan muutenkin...En tiedä, huomioivatko edes uusintahakijoita. Neuvoivat kuitenkin laittamaan uuden hakemuksen. Saas nähdä, miten etenee homma. Syksyllä asiat rullasivat varsin sutjakasti.

    • Jännitetään

      Itsekin laitoin hakemuksen, mitään ei ole vielä kuulunut.

    • lentoemoko

      Onpa outoa! Mitä aikaisempien keskustelujen perusteella lueskelin niin aikaisemmissa hauissa on jo haun aikana pidetty haastatteluja ja nyt kuulostaa siltä että kukaan ei ole kuullut mitään hakemuksen laitettuaan. :D Voisikohan olla että ottavat yhteyttä vasta haun päätyttyä tällä kertaa jos ei ole tullut vielä tarpeeksi hakemuksia? Itsekään en ole kuullut vielä mitään, joten pidetään peukkuja pystyssä että nyt tärppäisi. :)

    • Odottava

      Täällä hakemus laitettu, eikä mitään ole kuulunut...

    • Emoemo

      Ei ole kuulunut mitään.. montakohan keskuun kurssille valitaan ?

      • 151515

        Varmaankin n. 15 hlöä, niinkuin edellisessä.


    • lentoemoko

      Laitoin kyselyä sähköpostitse aikatauluista, lähinnä siitä että milloin ryhmähaastatteluja pidetään ja mihin mennessä ilmoitetaan valinnasta, siitä on nyt n. 2 viikkoa eikä mitään ole vastattu. Inhottavaa, Finnairin rekryssä aina kysymyksen laittaessa sain vastauksen melkein seuraavana päivänä ja joskus jopa soittivat vastatakseen sen sijaan että olisivat laittaneet sähköpostia. Miksi edes osoittaa erillinen osoite kysymyksiä varten jos ei niihin edes ole aikomusta vastata? Noh, eipä tässä oikein muuta voin tehdä kuin odottaa, hakuaika loppuu sentäs viikonloppuna joten ehkä ensi viikolla kuuluu jotain. :)

      • Juupajuuh

        Minulla täysin samoja kokemuksia. Ei vastata kysymyksiin, vaikka niitä varten on ihan oma sähköpostinsakin. Ylipäätään edellisestä rekrystä, jossa olin mukana, tuli olo, että hakijoita pidettiin erittäin typerinä haastatteluissa ja katsottiin nenänvartta pitkin. Jäi ylimielinen maku koko firmasta, ja se on suurin syy miksen aio heille hakea enää uudestaan. Harmi juttu, kun ala kiinnostaa. Mutta onneksi on muitakin yhtiöitä. :)
        Ps. Muistakaa, että Norralla ei sitten saa olla esim. punaiseksi värjättyjä hiuksia, minkään sortin tekokynsiä, tai ripsienpidennyksiä. Ei tule sitten yllätyksenä.


      • lentoemoko

        Arvelinkin että "poikkeavaa" ulkonäköä ei sallittaisi, itselläni on ruskeat _mutta_ turkoosiksi latvoista liukuvärjätyt hiukset joista tiesinkin todennäköisesti joutuvani luopumaan :D Osaatko sanoa riittikö heille jos haastattelussa kertoi että on valmis värjäämään hiuksensa mikäli tulee valituksi vai pitikö jo haastattelussa olla massan näköinen? Kun ei kuitenkaan turhaan viitsisi värjäillä pois jos ei tulekaan valituksi. :) Norralla työskentelevä ystäväni tosin kertoi että heillä on esim. löysempi tatuointi-politiikka kuin mitä Finnairilla olisi, ihme että hiuksista ollaan niin tarkkoja.


      • Hhkl

        Mistä moinen tieto tai fakta? Kynsi ja ripsiasia siis? :o


      • Juupajuuh

        No siinä ryhmiksessä, jossa itse olin, niin eräs punatukkainen kyseli asiasta ja vastaus oli, että riittää jos värjää pois sitten mahdollisesti kurssille päästessään. :) Ja jos pääset yksilöhaastatteluihin, niin siellä nimenomaan kannattaa varmasti rekrytoijille korostaa, että on valmis luopumaan väristä, jos tulee valituksi koulutukseen. Musta on vähän hassua, että tatuoinneista ei olla niin tarkkoja, mutta punaiseksi värjätyt hiukset on syntiä. :D

        Nämä kynsi- ja ripsiasiat kerrottiin ryhmähaastatteluissa, eli ihan oikeaa tietoa Norran rekrytoijalta. Liittyvät varmaankin hygieniaan, kun elintarvikkeiden kanssa ollaan tekemisissä.


      • lentoemoko

        Joo en siis usko että Norrallakaan saa olla kokonaan tatuointejen peitossa, lähinnä siis pienet tatuoinnit on kuulemma Norralla ok tai ainakin kertoo työkavereilla näitä olevan, voihan toki olla että ovat kertoneet peittävänsä ne mutta eivät peitä :D Mutta ei kuulemma ole ollut ongelmia :)


      • slndbda
        Juupajuuh kirjoitti:

        Minulla täysin samoja kokemuksia. Ei vastata kysymyksiin, vaikka niitä varten on ihan oma sähköpostinsakin. Ylipäätään edellisestä rekrystä, jossa olin mukana, tuli olo, että hakijoita pidettiin erittäin typerinä haastatteluissa ja katsottiin nenänvartta pitkin. Jäi ylimielinen maku koko firmasta, ja se on suurin syy miksen aio heille hakea enää uudestaan. Harmi juttu, kun ala kiinnostaa. Mutta onneksi on muitakin yhtiöitä. :)
        Ps. Muistakaa, että Norralla ei sitten saa olla esim. punaiseksi värjättyjä hiuksia, minkään sortin tekokynsiä, tai ripsienpidennyksiä. Ei tule sitten yllätyksenä.

        Väitteesi rakennekynsistä ja ripsienpidennyksistä ei pidä paikkaansa, myös punaiset hiukset on sallittu mikäli näyttävät luonnollisilta, eli ei mitään shokkivärejä. Myös kynsissä ja ripsissä on pidettävä suht luonnollinen linja.


      • Juupajuuh

        No sitten ilmeisesti Norran rekrytoija valehteli :D


    • Mellupellu

      Millainen ryhmä haastattelu oli? Sain kutsun ryhmikseen!

    • Luovuttanutemo

      Milloin sait kutsun ryhmähaastatteluun? Itse laitoin myös hakemuksen, eikä ole kuulunut mitään..

      • Gitte1

        Onko täällä ketään, joka olisi hakemassa toista tai kolmatta kertaa? Oletteko päässeet haussa enää eteenpäin uudelleen? 🤔


      • Odottava

        Viime viikolla tuli kutsu :) ja oon yrittänyt kerran aikasemmin ja nyt menossa uudestaan!


    • Jännittynyt

      Toistamiseen haettu ja nyt tulevana perjantaina olisi haastattelu! :)

    • Haastis

      Oliko kukaan tänään ?

      • Ppqowi

        Mä olin! Miten meni omasta mielestä sulla? Kovasti jännitti mutta toivon silti jatkoon pääsyä.


      • Perjantainahaastis
        Ppqowi kirjoitti:

        Mä olin! Miten meni omasta mielestä sulla? Kovasti jännitti mutta toivon silti jatkoon pääsyä.

        minkälaisia hakijoita oli tänään?


      • Ppqowi

        Etkö itse sitten ollut? Monenlaista. Viisi selvästi "vanhempaa" naista, varmaan siinä neljän ja viiden kympin kieppeillä. Neljä miestä. Taustoilta melko vaihtelevaa. Oli laivatyötä taustalla ja kaikenlaista muuta asiakaspalvelua. Myös yksi opettaja. Kukaan ei varsinaisesti erottunut todella huonosti edukseen. Veikkaan että tasaista väkeä.


    • Emppuwii

      Hei kaikki! Minulla huomenna tähän ryhmähaastatteluun meno. Pelottaa tuo ruotsi, jos on kielitestit. Hakemuksessa kyllä laitoin että ymmärrän,mutta en puhu. Pelottaa myös eksyminen kun näytti junalta 1,9km kävelyä 😂

      • Ppqowi

        Älä turhaan jännitä. Eilisen perusteella voin ainakin sanoa että ruotsia ei tarvittu. Ainoastaan ryhmäkeskustelu englanniksi ja yksilötehtävä suomeksi. Hyvin se menee. Norran väki oli tosi ihanaa. Kun menet paikalle, kuten ohjeissa olikin, turvatarkastuksen kautta. Näyttää joltain raja asemalta ja vieressä iso parkkialue. Taustalla rakennus jossa lukee Norra eli löydät kyllä. Tulevat portille vastaan. Onnea :)


      • 1975456

        Perille oli tosi helppo löytää :) Tsemppiä päivään, ei kannata liikaa jännittää.


      • Huomennamenossa

        Kestikö 2.5h tämä:)?


      • Ppqowi

        Me pääsimme jo 11.10 pois eli reilu kaksi tuntia. Riippuen porukan koosta. Meitä taisi olla 20 nyt tuolla.


    • hihiii

      Olen itse menossa 9.4. ryhmähaastatteluun. Minkä tyylinen yksilötehtävä oli? :)

      • Ppqowi

        Yksilötehtävä oli haastavan kuuloinen mutta jokainen selvisi siitä todella hyvin. Alkuun vain tuntui vaikealta. En viitsi paljastaa tehtävää täysin. Mutta esiintymistä sisälsi.


    • Töihinorralle

      Miten meni aamu 9 haastattelut? 😁☺️

    • Odottava

      Ketä menossa yksilöhaastatteluun? Itse ensiviikolla!

      • Myösodottava

        Koska sait tietää? :) Itselle ei ole vielä kuulunut mitään, ei kutsua eikä hylkyä, mietin että kuinkakohan kauan pitää odotella ennen kuin tulee edes jonkinlaista infoa. :)


      • Odottava
        Myösodottava kirjoitti:

        Koska sait tietää? :) Itselle ei ole vielä kuulunut mitään, ei kutsua eikä hylkyä, mietin että kuinkakohan kauan pitää odotella ennen kuin tulee edes jonkinlaista infoa. :)

        Viime viikon torstaina :) aika aamupäivästä!


    • Venaillessa

      Onko muut saanu yksilöhaastiskutsuja/hylkäysviestejä? Itse en ole kuullut vielä mitään, mietin just et ilmottaakohan he kaikki tyyliin samana päivänä vai ripotellen...

    • Norralle

      Ei mullekkaa oo kuulunu mitää... Pitäiskö sinne koittaa soittaa.

      • Venaillessa

        Norralle: Mietin samaa... Voihan toi olla merkki siitä, ettei vaan ole tullut valituksi, mutta itse haluaisin saada varmuuden, niin pääsis sit jatkamaan taas eteenpäin. Pettymys on kyllä suuri.


      • odottavamyös

        Samaa mieltä! Jos viime torstaina on lähetetty haastattelukutsut niin olisi reilua laittaa samana päivänä muille edes joku automatisoitu viesti "et tullut valituksi", sekin on tyhjää parempi niin tietäisi ainakin mikä on tilanne ja meille ryhmähaastattelussa vielä erikseen painotettiin että _kaikille_ vastataan tuli sitten kutsutuksi tai ei. Voi toki olla että hylkyviesti tulee vasta rekryn päätyttyä mutta sehän on vasta joskus toukokuun alussa, turhaa sitä on pitää ihmisiä näin monta viikkoa löysässä hirressä vaikka aika selvältähän se tässä vaiheessa näyttää, jää vaan huono kuva työnantajana.


    • Venaillessa

      Ajattelin soittaa!

      • Norralle

        Kerro sit mitä sieltä sanotaan!!


    • Venaillessa

      Ei vastattu, lieneekö sitten et soitin liian myöhäseen aikaan :/

    • Juuuuhh

      Edellisessä rekryssä mukana olleena sain hylyn vasta koko rekryn päätyttyä. Itse en koskaan saanut vastauksia kysymyksiini, vain hylkyviestin. ”:)” Että ei kannata ihmetellä, jos puheluihin tai sähköposteihin ei vastata.

    • Ppqowi

      Olin yhteydessä rekryyn ja sanottiin että tämän viikon aikana pitäisi tulla ilmoitus. Että kenellekään ei oltu silloin vielä ilmoitettu. Joten en tiedä mihin haastatteluun Odottava on menossa. Omasta ryhmähaastiksesta nyt kaksi viikkoa noin.

      • Venaillessa

        Eli onkohan vielä toivoa sitten :-D


      • Ppqowi

        Näin sanoisin 😄


      • Toivotaanparasta

        Itse olin jo yksilöhaastattelussa


      • Äää
        Toivotaanparasta kirjoitti:

        Itse olin jo yksilöhaastattelussa

        Minkälainen oli? Montako haastattelijaa yms? :)


    • Norralle

      Onko kukaan hakenut nyt tässä 5.4-1.10 olevassa haussa?

      • Pettynyt

        En ainakaan vielä. Just tuli hylkyviesti pari tuntia sitten, niin tuntuis jotenkin hassulta heti laittaa hakemus uudestaan, mutta kai sitä vois harkita, ei kai siinä mitään menetäkään. Mites muut?


      • 000

        No aika epätodennäköistähän se olisi, että valittaisiin, jos juuri tullut hylky viimeisimmästä. Eri asia toki, jos olisi enemmänkin aikaa rekryjen välissä, mutta nämä ovat peräkkäin.


      • Ppqowi

        Laitoin uuden hakemuksen Norralle ja Finskille. Näen asian niin että en ehkä tässä haussa ollut parhaimmistoa mutta seuraavassa saatan olla. En aio luovuttaa.


      • Yey

        Jep, sama homma! Ei siinä mitään menetäkään, ja harvemmin onni osuu ekalla kerralla muutenkaan. Tyhmempää ois vaan lannistua ja luovuttaa koko haaven suhteen, mieluummin tekee töitä ja osottaapahan oikeesti olevansa kiinnostunut alasta!


      • Ppqowi

        Ilmoittele jos kuulet uuden hakemuksen tiimoilta jotain! Käyn lukemassa tätä palstaa kuitenkin :)


      • Venaillessa

        Joo toki! Ilmottele säkin :-)


      • Ppqowi

        Sain kutsun finskin esivalintaan. Onko sinulle kuulunut?


      • Venaillasa

        Joop! Nettitehtävät done :-)


      • Ppqowi

        Samoin. Tein silloin vikana mahdollisena päivänä. Oltiin reissussa. Onko kuulunut?


      • Venaillessa

        Tein kans aika loppupuolella. Ei oo kuulunu vissiin kellekään vielä mitään, kun tota Finskin ketjua seurailee! Luulis tulevan viim. ens viikolla infoa? Tosi innoissani olen jo valmiiksi, kääk


      • Ppqowi

        Toivotaan että tulis pian! Vitsi kun pääsisi jatkoon. Kaihertaa vieläkin se Norra.


      • Venaillessa

        Mulle tuli tänään!!


      • Ppqowi

        Mullekin tulin ja tein taas vikana päivänä eli keskiviikkona. Taas odotellaan :)


    • Venaillessa

      Ootteko hakenut/hakemassa Finskille myös? Ite laitoin just eilen hakemuksen menemään.

    • hylkytuli

      Nyt oli kilahtanut sähköpostiin hylkyviesti, kiitos mutta ei kiitos. Eipähän tarvii sitäkään enää miettiä :)

      • Ppqowi

        Sama! En ole jatkossa 🤔


    • Ppqowi

      Nyt sain kutsun finskin esikarsintoihin 😊

      • Ank

        Onko täällä ihmisiä, jotka valittiin ja ottivat paikan vastaan Norralle? Koulutukseen, joka alkaa 4.6.? 😊


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1439
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe