Olen asunut Hollannissa jo 17 v. Ikavoin kovasti perhettani (jo vanhuksia). Puhun, kirjoitan, luen hollannikielta sujuvasti. Olen jo 50 . Valitettavasti suhde hollantilaiseen partneriini muuttui vakivaltaiseksi, kun asetuin "lopullisesti" Hollantiin. Olen jo yli 10 v. yksin. Olen tyokyvyton. Henkisesti ja ruumiillisesti. Mut suomalainen sisu antaa voimia uskoa tulevaan. Tietyt toimeentulotuet ( jotain extraa kuntoni vuoksi) ovat kunnossa Hollannissa. Ainoat huolet takaisiinmuuton edella ovat: toimeentulo(-turva), asunnon saaminen( tuki). Haluan kaiken negatiivisten kokemuksien koettuani ja erityisesti perheen vuoksi takaisin Suomeen!!! Haluan alkaa prosessin.
Millainen tulevaisuus? Takaisinmuutto Hollannista.
Julia1962
2
494
Vastaukset
- muutinsuomeenjatakaisin
ala muuta ensin,,vaan mene suomeen pidemmaksi aikaa,,ja tutustu kaikin puolin kaikkeen,,mika liittyy takaisin muuttamiseesi..pida tie auki takaisin..yllatyksia voi tulla paljonkin negatiivisia..
kokemukseni mukaan puhun,, muutin kanadasta suomeen ja takaisin,,kestin2vuotta suomea en yhtaan enempaa - Shakespear
Hanki Romeo!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2434243Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1202704Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412462Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?821497Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161466- 481189
- 781107
- 59983
- 45976
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En172959