Volkswageneissa on kaikkein kallemmat huollot

HirveätKulut

Volkswagenin pitkä 30.000 km huoltoväli rikkoo moottorin mutta pudottaa huoltokuluja, mutta.....

"Kolmen vuoden huoltojen kokonaishinta nousee muiden yläpuolelle DSG-vaihteiston 395 euron öljynvaihdon vuoksi"

Näin kirjoittaa Tuulilasi-lehti 1/2018 sivulla 30. Jos huollot tehtäisiin 15.000 km välein kuten ne kaikissa autoissa pitäisi tehdä, huoltokulujen suuruus olisi hirveä.

57

958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HolistiTyytyyVanhaan

      Jos huoltoväli olisi 15tkm, niin silloin huoltojen hinta oli alempi. Mm. Toyotassa huoltokulut on kalliimmat kuin VW:sdä ja se on todettu jokaisessa vertailussa.
      Noita öljyn kulutus ongelmia on ollut vain osassa moottoreita vuosina 2009-2011 ja suurin syy on ollut kun omistaja on alkanut säästää ja siirtynyt käyttämään sopimattomia halvempia öljyjä.
      Nyt eletään jo vuotta 2018!!
      Etkö keksinyt taaskaan mitään ajankohtaista??

      • PilaaMoottorin

        Monilla autoilla on 30.000 km huoltoväli. Mikään öljy ei viskositeetiltaan ja muilta voiteluominaisuuksiltaan pysy kunnossa tuota kilometrimäärää. Suomessa asiaan vaikuttaa syys- ja talviaikaakin, jolloin öljyyn kondensoituu vettä. Autonvalmistajat eivät vain ajattele pohjoisisa olosuhteita.

        Jos vaihdattaa öljynsä 30.000 km välein, kone on pilalla ennen aikojaan. Se ei ole moottorista kiinni, vaan öljyn väsyminenhän sen vaihtovälin sanelee. Jotkut jopa käyttävät öljyä, jonka valmistaja suosittelee vahtoväliksi 15.000 km ja vaihtavat kuitenkin 30.000 km:n välein. Kehittyneemmässä moottorissa myös voitelun vaatimukset ole korkeammat. Mutta saadaanhan sillä tietysti maailman autolehtien mm. Tekniikan Maailman testissä ylläpitokuluja alaspäin, kun ei tarvitse monesti vuodessa käyttää huollossa. Näyttää muka hyvältä.

        Auton käsikirjassa monesti kyllä mainitaan, että vaikka huoltoväli on 30.000 km, öljynvaihtoväli on 15.000 km ja vaikeissa olosuhteissa 10.000 km. Pitäisi vaan lukea tarkemmin.

        Monet eivät tajua, että öljynvaihto on halvin koneremontti. Säästät muka öljyissä, mutta korjaat kalliisti.

        Toyota ei leiki öljyillä ja pitkillä huoltoväleillä. Siksi sen autot kestävät.


      • Ei.turhia.öljynvaihtoja
        PilaaMoottorin kirjoitti:

        Monilla autoilla on 30.000 km huoltoväli. Mikään öljy ei viskositeetiltaan ja muilta voiteluominaisuuksiltaan pysy kunnossa tuota kilometrimäärää. Suomessa asiaan vaikuttaa syys- ja talviaikaakin, jolloin öljyyn kondensoituu vettä. Autonvalmistajat eivät vain ajattele pohjoisisa olosuhteita.

        Jos vaihdattaa öljynsä 30.000 km välein, kone on pilalla ennen aikojaan. Se ei ole moottorista kiinni, vaan öljyn väsyminenhän sen vaihtovälin sanelee. Jotkut jopa käyttävät öljyä, jonka valmistaja suosittelee vahtoväliksi 15.000 km ja vaihtavat kuitenkin 30.000 km:n välein. Kehittyneemmässä moottorissa myös voitelun vaatimukset ole korkeammat. Mutta saadaanhan sillä tietysti maailman autolehtien mm. Tekniikan Maailman testissä ylläpitokuluja alaspäin, kun ei tarvitse monesti vuodessa käyttää huollossa. Näyttää muka hyvältä.

        Auton käsikirjassa monesti kyllä mainitaan, että vaikka huoltoväli on 30.000 km, öljynvaihtoväli on 15.000 km ja vaikeissa olosuhteissa 10.000 km. Pitäisi vaan lukea tarkemmin.

        Monet eivät tajua, että öljynvaihto on halvin koneremontti. Säästät muka öljyissä, mutta korjaat kalliisti.

        Toyota ei leiki öljyillä ja pitkillä huoltoväleillä. Siksi sen autot kestävät.

        Oisko taas näiden menneisyyden kalustosta ymmärryksen ammentavien tulla tälle tälle vuosisadalle. Ohi on ne ajat jolloin omistaja tavasi auton huoltovälin huoltokirjasta. Ainakin eurooppalaisten autojen kohdalta, japseista en tiedä.
        Kokemukseni mukaan Volsut osaavat ottaa erittäin hyvin huomioon sen millaista ajoa autolla ajetaan ja sovittaa huoltovälin sen mukaan.
        Jos ajaa vähän ja pätkäajoa niin öljynvaihto tulee paljon ennen 30.000km täyttymistä. Jos taas ajaa paljon ja pitkää pätkää niin silloin ei auto turhaan juoksuta öljynvaihdossa neljän kuukauden välein.
        Huollot pitää suhteuttaa auton käyttöytapaan eikä pitää jäykästi jotain kilometrimäärää rajana.

        Tässä vielä faktatietoa TM:n kestotestistä Auriksen ja Golfin huoltokuluista.

        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€

        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€


      • väli.ja.väli
        Ei.turhia.öljynvaihtoja kirjoitti:

        Oisko taas näiden menneisyyden kalustosta ymmärryksen ammentavien tulla tälle tälle vuosisadalle. Ohi on ne ajat jolloin omistaja tavasi auton huoltovälin huoltokirjasta. Ainakin eurooppalaisten autojen kohdalta, japseista en tiedä.
        Kokemukseni mukaan Volsut osaavat ottaa erittäin hyvin huomioon sen millaista ajoa autolla ajetaan ja sovittaa huoltovälin sen mukaan.
        Jos ajaa vähän ja pätkäajoa niin öljynvaihto tulee paljon ennen 30.000km täyttymistä. Jos taas ajaa paljon ja pitkää pätkää niin silloin ei auto turhaan juoksuta öljynvaihdossa neljän kuukauden välein.
        Huollot pitää suhteuttaa auton käyttöytapaan eikä pitää jäykästi jotain kilometrimäärää rajana.

        Tässä vielä faktatietoa TM:n kestotestistä Auriksen ja Golfin huoltokuluista.

        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€

        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        On kuitenkin huomioitava, että keskimäärin suomalainen auto liikkuu vuodessa alle 18 tkm joten pitkällä huoltovälillä ei juuri merkitystä. Minulla on pitkän huoltovälin auto, mutta se "haluaa" huoltoon joka tapauksessa kerran vuodessa ellei km-määrä täyty.
        Eli paljon ajavalle pitkästä huoltovälistä saattaa olla taloudellista hyötyä, muille ei.


      • dsfdsfdsa
        Ei.turhia.öljynvaihtoja kirjoitti:

        Oisko taas näiden menneisyyden kalustosta ymmärryksen ammentavien tulla tälle tälle vuosisadalle. Ohi on ne ajat jolloin omistaja tavasi auton huoltovälin huoltokirjasta. Ainakin eurooppalaisten autojen kohdalta, japseista en tiedä.
        Kokemukseni mukaan Volsut osaavat ottaa erittäin hyvin huomioon sen millaista ajoa autolla ajetaan ja sovittaa huoltovälin sen mukaan.
        Jos ajaa vähän ja pätkäajoa niin öljynvaihto tulee paljon ennen 30.000km täyttymistä. Jos taas ajaa paljon ja pitkää pätkää niin silloin ei auto turhaan juoksuta öljynvaihdossa neljän kuukauden välein.
        Huollot pitää suhteuttaa auton käyttöytapaan eikä pitää jäykästi jotain kilometrimäärää rajana.

        Tässä vielä faktatietoa TM:n kestotestistä Auriksen ja Golfin huoltokuluista.

        Golf:
        30 - 254€
        60 - 507€
        Yht: 761€

        Auris:
        15 - 231€
        30 - 335€
        45 - 173€
        60 - 329€
        Yht: 1.068€

        Noissa Golfin huoltokulussa ei ole sitä DSG-vaihteiston kallista äljynvaihtioa. Se pitää lisätä niihin.


      • huolto-ohjelman.mukaan

        Noissa kuluissa on kaikki ne jotka piti 60.000km kestotestin aikana tehdä, mitään ei ole jätetty tekemättä. Hyvin yksinkertaista.


      • Mediasta.tuttu
        huolto-ohjelman.mukaan kirjoitti:

        Noissa kuluissa on kaikki ne jotka piti 60.000km kestotestin aikana tehdä, mitään ei ole jätetty tekemättä. Hyvin yksinkertaista.

        Päättyykö Volkkarin huoltaminen jo kuudenkymmenen tuhannen jälkeen. Silloinhan ne kaikki isot ja kalliit ongelmat vasta alkavat ja taistelu vastaantuloista kun ei takuuta enää ole.


      • irtyjytdgfersbgf
        dsfdsfdsa kirjoitti:

        Noissa Golfin huoltokulussa ei ole sitä DSG-vaihteiston kallista äljynvaihtioa. Se pitää lisätä niihin.

        Kaikissa volkkareissa ei ole DSG vaihteistoa ja joissa on, niin niissäkään kaikissa ei ole DSG6 vaihteistoa, johon öljyt vaihdetaan. DSG7 ei vaihdeta ollenkaan.

        Vielä ne, joihin öljyt vaihdetaan, eli DSG6. Maksaa siis 395.-? Tollanen summa on aina vaikka taskun pohjalla seteleinä, suolarahoja.


    • Looong-John

      Minulle on aivan sama mitä huoltokirjassa sanotaan. Vaihdan nykyiseen käyttöautoon joka tapauksessa halvan Motonetin öljyn 10 tkm välein ja museokilpiseen parin-kolmen vuoden välein koska sillä ajetaan korkeintaan 1000km/v ja säilytetään tasalämpöisessä tallissa. Jos minulla sattuisikin olemaan joku Long-Life auto jossa pitkä vaihtoväli, vaihtaisin sellaiseenkin autoon moottoriöljyn vähintään 15 tkm välein. Muutaman kympin kustannuksella ei ole mitään väliä. Se antaa sitä mielenrauhaa josta täällä usein puhutaan.

    • hössöttäjän.rituaalit

      "Se antaa sitä mielenrauhaa josta täällä usein puhutaan."
      Tiedän että jotkut saavat mielenrauhaa tällaisista asioista. Insinöörit pitävät tällaisia rituaaleja taikauskoon verrattavina. Auttaa paljon enemmän sitä rituaalin suorittajaa kuin autoa.
      Mun vaimollakin on paljon tällaisia hössötyksiä. En ole puuttunut asiaan kun tiedän että vaimon mieli tarvitsee niitä hössötyksiä jotka eivät oikeasti muuta mitään.
      Harmitonta itsesuggestointia, Ei se multa pois ole.

    • MoottoritPilalla

      TM: Pitkä huoltoväli pilaa mottorin.

      Niin , että tulkaapas pois sieltä harhoistanne ja tunnustakaa totuus.

      TM toteaa tämän osasyyllisenä Volkswagenin moottorin valmistusvirheiden lisäksi.

      Monilla autoilla on 30.000 km huoltoväli. Mikään öljy ei viskositeetiltaan ja muilta voiteluominaisuuksiltaan pysy kunnossa tuota kilometrimäärää. Suomessa asiaan vaikuttaa syys- ja talviaikaakin, jolloin öljyyn kondensoituu vettä. Autonvalmistajat eivät vain ajattele pohjoisisa olosuhteita.

      Jos vaihdattaa öljynsä 30.000 km välein, kone on pilalla ennen aikojaan. Se ei ole moottorista kiinni, vaan öljyn väsyminenhän sen vaihtovälin sanelee. Jotkut jopa käyttävät öljyä, jonka valmistaja suosittelee vahtoväliksi 15.000 km ja vaihtavat kuitenkin 30.000 km:n välein. Kehittyneemmässä moottorissa myös voitelun vaatimukset ole korkeammat. Mutta saadaanhan sillä tietysti maailman autolehtien mm. Tekniikan Maailman testissä ylläpitokuluja alaspäin, kun ei tarvitse monesti vuodessa käyttää huollossa. Näyttää muka hyvältä.

      Auton käsikirjassa monesti kyllä mainitaan, että vaikka huoltoväli on 30.000 km, öljynvaihtoväli on 15.000 km ja vaikeissa olosuhteissa 10.000 km. Pitäisi vaan lukea tarkemmin.

      Monet eivät tajua, että öljynvaihto on halvin koneremontti. Säästät muka öljyissä, mutta korjaat kalliisti.

      Toyota ei leiki öljyillä ja pitkillä huoltoväleillä. Siksi sen autot kestävät.

      • Pappamobiili

        "Auton käsikirjassa monesti kyllä mainitaan, että vaikka huoltoväli on 30.000 km, öljynvaihtoväli on 15.000 km ja vaikeissa olosuhteissa 10.000 km. Pitäisi vaan lukea tarkemmin."

        Sulle just kerrottiin että lopeta menneisyydessä eläminen. Eurooppalaisissa autoissa on ollut jo pitkään systeemi joka osaa pyytää huoltoa tihämmin jos auto sitä tarvitsee. Ei tarvitse tihrustaa enää mitään käsikirjoja. Oma kokemus kertoo että nämä lastuaivot osaavat pyytää huoltoa myös 10.000 km välein jos tarve niin vaatii.
        Eurooppalaiset autot osaavat sopeuttaa huoltonsa eri olosuhteisiin. Tojon huolto-ohjelma on tehty pikkuajoon joka oikein onkin. Koko tojo on tehty pikkuajoon eikä paljonajavalle. Siksi paljonajavat eivät tojoja osta. Huoltokulut ovat yksi juttu ja huono ergonomia ja ajettavuus tietysti toinen iso juttu.


      • toyotaonykkönen

        Jos keskimäärin Suomessa ajosuorite on 18000 km vuodessa niin eikö se silloin tarkoita että suurin osa on "pikkuajoa" ja siihen tietenkin valikoituu tarpeeseen sopivin laadukkain ja luotettavin, kun ei siellä autossa asuta. Riitää että meno on vaivatonta ja helppoa. Hinta/laatusuhde/luotettavuus ovat ne tärkeimmät. Eivät hajoavat tingeltangelit ja jatkuvat ongelmat, niinkuin Volkkareista kirjoitellaan.


    • todisteet.vs.lapsenusko

      "Toyota ei leiki öljyillä ja pitkillä huoltoväleillä. Siksi sen autot kestävät."

      Ja paskanmarjat mitään kestävät. Suomen katsastustilasto kertoo aivan suoraan että Toyotat poistuvat liikenteestä vähemmän ajettuina kuin autot keskimäärin.

      Sinä tykkäät väittää kaikenlaista ilman mitään pohjaa sanoillesi. Tässä on pohjaa omille sanoilleni.

      http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg

      Onko sulla mitään muuta kuin lapsen usko tojon kestävyyteen?

      • Tero.tarkistaa

        A-katsastuksessa käy vain murto-osa suomalaisista autoista, vaikka siitäkin näkee, että Toyota ei poistu liikenteestä keskimääräistä nopeammin kun ottaa huomioon autojen lähtöhinnan ja kokoluokan. Kattavin on Trafin tilasto, josta näkee mikä auto kestää aikaa ja kilometrejä.


      • data.vs.höpinä
        Tero.tarkistaa kirjoitti:

        A-katsastuksessa käy vain murto-osa suomalaisista autoista, vaikka siitäkin näkee, että Toyota ei poistu liikenteestä keskimääräistä nopeammin kun ottaa huomioon autojen lähtöhinnan ja kokoluokan. Kattavin on Trafin tilasto, josta näkee mikä auto kestää aikaa ja kilometrejä.

        Tuo tilasto perustuu yli 700.000 suomalaisen auton tietoihin joten otanta on vähintäänkin riittävä. Raakadata on siinä, tojotistin osa on näköjään selitellä. Kun joutuu selittelemään niin silloin on jo myöntänyt että löysät on housuissa.

        Jos tarjolla on parempaa dataa tästä asiasta niin areena on vapaa. Puhetta ja höpinää on ollut paljon.


      • nytharmittaa

        Koville ottaa Toyotan ylivoima ja Volkkarin vika ja huijausmaailma! Haluaisitko linkkejä?


      • Tojo.ei.kestä
        nytharmittaa kirjoitti:

        Koville ottaa Toyotan ylivoima ja Volkkarin vika ja huijausmaailma! Haluaisitko linkkejä?

        Todella vaikeaa rakentaa kestävyyden ylivoimaa autolla joka paalataan aikaisemmin kuin muut. Laita ihmeessä linkkejä joissa on dataa siitä että tojolla ajetaan pidemmälle kuin muilla autoilla.
        Mahdoton tehtävä, sen tietää tyhmempikin.


    • Kiusallisia.murheita

      Meillä öljynvaihtopäivä suodattimineen kahteen autoon,VW ja Toyota on aina Toukokuun ensimmäinen riippumatta ajokilometreistä. Volkkariin lisäillään vaihtojen välisä jonkin verran enemmän kuin vaihdossa, ehkä kymmenisen litraa. On kuulemma normaalia kun ei ole osattu tai haluttu rakentaa kunnollista. Toyotaan ei öljyä lisäillä, eikä tikkua tarvitse vahtia. Öljynä kummassakin Mobil ykkönen. n.15 tuhatta kilsaa tulee kummankin mittariin vuodessa ja Volkkarin kanssa käydään katsastusasemalla yleensä kaksi kertaa kun Toyota selviää aina kerralla. Kummassakaaan ei mitään isoja vikoja mutta pienempiä vikoja Volkkarissa aika paljon. Joka vuosi jotain ettei läpäise katsastusta.

      • Mutsilläeiajeta

        Mutku ei sillä Toyotalla ajeta, Volkkareilla ajetaan ja paljon, mut siis hä, mitä sä kirjoititkaan? 15tkm ajetulla Toyotalla on ajettu vähemmän, kun 15tkm ajetulla volsulla. Tämän kuulee usein, mutta ei ole mennyt vielä mun jakeluun.


      • KatsoTuolta
        Mutsilläeiajeta kirjoitti:

        Mutku ei sillä Toyotalla ajeta, Volkkareilla ajetaan ja paljon, mut siis hä, mitä sä kirjoititkaan? 15tkm ajetulla Toyotalla on ajettu vähemmän, kun 15tkm ajetulla volsulla. Tämän kuulee usein, mutta ei ole mennyt vielä mun jakeluun.

        Älä enää jankuta tuota samaa vanhaa paskaa. Trafin julkaisema katsastustilasto Suomessa viime vuonna katsastetuista autoista aina vuodesta 2002 alkaen kertoo, että Toyotilla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin autoilla.

        https://www.trafi.fi/trafi/ajankohtaista/5967/vuoden_2017_katsastuksen_vikatilastot_julkaistu_-_tilastoissa_mukana_myos_ajetut_kilometrit


      • huhhuhtaas

        Sinä et saksalaista premiumia ole nähnyt kuin märissä unissasi.
        10 ltr öljyä 15 tkm ajolla. Painu nyt köyhä suolle peukaloa imemään.


    • the.paskin.vw.auto

      ongelmat volkkareiden kanssa hoituu siten, etyä ei osta ja jos jo omistaa, niin vie sen paalaamoon ja tekee palveluksen maailmalle

    • mikä.kismittää

      Kyllä teillä Tohjon omistajilla on kova huoli Volkkareista, vaikka se on Euroopan ostetuin auto ja Tohjo vasta sijoilla ynnä muut.

      • olen.masentunut

        No kyllä täytyy myöntää, että kyllä pientä huolta on tuon Volkkarin kanssa kun AutoBild pelästyttää kerran vuodessa ja katsuri toisen kerran. Sitkeästi vaan uutta osaa vanhojen tilalle niin taas saattaapi mennä monta kuukautta ilman isompaa paniikkia kun vaan muistaa öljyä lisätä että jakopää kestäisi kauemmin kuin tuo muovinen kaasupoljin jonka edessä pidän öisin sisätilalämppäriä ettei pääse liikaa jäätymään kun se on niin kylmän arka ja lämpimiin maihin vaan tarkoitettu.


      • ainapajalla

        Onko väliä, missä on ostettu ja kuinka paljon, ellei ole itse joutunut huijauksen kohteeksi? Laatu ja luotettavuustutkimuksissa ei VW yltänyt eikä sijoittunut ollenkaan kun se oli viimeistä edellinen eli toiseksi viimeinen ennen surullisen kuuluisaa viattia, että näin ikävästi oli päässyt käymään kun Toyota keikkui aivan kärjessä. Voisin toki etsiä linkinkin,haluaisitko, vai uskotko muuten? Niin,noh, ne lehdet vaan kirjoittelee ja valitut palat!


      • VolkswagenJaFiat
        ainapajalla kirjoitti:

        Onko väliä, missä on ostettu ja kuinka paljon, ellei ole itse joutunut huijauksen kohteeksi? Laatu ja luotettavuustutkimuksissa ei VW yltänyt eikä sijoittunut ollenkaan kun se oli viimeistä edellinen eli toiseksi viimeinen ennen surullisen kuuluisaa viattia, että näin ikävästi oli päässyt käymään kun Toyota keikkui aivan kärjessä. Voisin toki etsiä linkinkin,haluaisitko, vai uskotko muuten? Niin,noh, ne lehdet vaan kirjoittelee ja valitut palat!

        Minä löysin nämä edellisen kirjoittajan mainitsemat Tässä nämä ovat todistetusti:

        Aivan uusin tutkimus luotettavimmista autoista:

        Volkswagen viimeisenä

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/CKrcHmCZ

        Autobild-lehden uusin tutkimus:

        Volkswagen sijoittui lehden uusimman laatututkimuksen toiseksi viimeiselle jaetulle sijalle eli sijalle numero 18/20, jonka VW siis jakoi yhdeksänneksitoista sijoittuneen merkin kanssa.

        Käytännössä tulos tarkoittaa sitä, että Volkswagenin taakse laadussa jäi selvästi ainoastaan kahdenneksikymmenenneksi sijoittunut Fiat.

        https://www.is.fi/autot/art-2000001105149.html

        Uusin Autobild-lehden laaturapostti:

        Auto Bild lehti nro 1/2016 julkaisi suuren automerkkien välisen laatututkimuksen tuloksen. Volkswagen oli laadultaan toiseksi huonoin automerkki. Siis listan toiseksi viimeinen!

        Laadultaan huonoin automerkki oli Fiat. Suomalaisessa autolehdessä ei tällaista tulosta kyllä uskallettaisi julkaista.

        http://www.autobild.de/

        Merkkien merkki

        Tuulilasin merkkien merkki-testissä Volkswagen sijalla 18 ja Audi sijalla 19. Taakse jäivät vain Opel, Fiat ja Lada.
        .


    • Eipä.kestä.tojo

      "Trafin julkaisema katsastustilasto Suomessa viime vuonna katsastetuista autoista aina vuodesta 2002 alkaen kertoo, että Toyotilla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin autoilla."

      Hauskaa jos näin on. Kuitenkin kiistaton fakta on se että tojot jättävät saapumatta katsastuksiin vähemmän ajettuna kuin muut autot.
      Katsoo asiaa miten päin vain niin näin se menee.

      • VVVVVVVVVVU

        "tojot jättävät saapumatta katsastuksiin vähemmän ajettuna kuin muut autot."

        Tuo ei kyllä minulle auennut. ........jättävät saapumatta........????????????????????


      • katastrofaalista

        "Hauskaa jos näin on. Kuitenkin kiistaton fakta on se että tojot jättävät saapumatta katsastuksiin vähemmän ajettuna kuin muut autot.
        Katsoo asiaa miten päin vain niin näin se menee."

        Lopeta se valehtelu!Mitäs hauskaa sinulla siinä on kun paniikissa trollaat ja se viimeinenkin heiveröinen oljenkortesi on jo poikki. Toyotahan on kiistaton ktsastustilastojen vähävikaisin merkki koko katsastushistoria huomioiden. Se on kova paikka saksanseisojien myyjille tunnustaa huomattavasti halvempi luotettavammaksi. On siinä sulattelemista ja harmia ja selitelemistä kun jakopäät ja dsg vaihteistot rusahtavat jo hetimiten kahden vuoden takuuajan jälkeen. Onko silloin laadukas?


    • Toyota_Hybrid1

      näinhän se menee. vw vuosihuolto 1200€, vertailun vuoksi Toyotan vuosihuolto 179€, Hyundai ja Kian vuosihuolto 229€. että onhan huoltojen hinnoissa eroa, esimerkiksi Toyotan huoltaa 5 kertaa samalla rahalla kun volkkarin vain kerran. idiootit on ällyytetty noilla 30 000km öljynvaihto huolloilla ja sitten on turbon laakerit väljät ja öljyt vuotaa pakosarjaan, sylinterit ja männänrenkaat kuluvat väljiksi, huolto sanoo että olet tehnyt käyttövirheen, takuu ei korvaa vaurioita, voi hitto mikä juoni. kyllä näitä vw uskovaisia viedään kuin pässiä narussa.

    • omaautoomalupa

      Huomio huomio!!
      Asiakas itse valitsee auton huoltovälin autoa ostaessaan. Kukaan muu ei siitä päätä. Jos valitset long-lifen, niin se on 30000km.
      Tai voit ottaa normaalin huoltovälin. Itsestä se on kiinni, Piheimmät ottaa sen long-lifen aina.
      Itse olen vaihtanut suositellun öljylaadun itse 10000km välein ja suodattimen , ja muu huolto ling-lifen rytmin mukaan.
      Helppo homma. Ei ongelmia.

    • Tojo.ruostuu.poikki

      "Aivan uusin tutkimus luotettavimmista autoista:

      Volkswagen viimeisenä

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/CKrcHmCZ "

      Aika vitsi. Tuolla listalla kärkipäässä on tojoja joita omistajien pakko pitää pitkään koska kukaan ei suostu ostamaan niiden tunnettujen ruosteongelmien tskia. Esim Tacoma.

      • Ruosteskandaali

      • EtköTiedäSitä

        Etkö tiedä, että tubettajille maksetaan tuotteiden haukkumisesta tai kehumisesta. Ovat tänä päivänä oma ammattiryhmänsä.

        Moititaan suolakaivoksella käytössä ollutta autoa.


      • toyotanjuhlat

        No nythän se myrkyn lykkäsi , alkupää pelkkää toyotaa ja vw taas sijalla, ynnämuut, vai oliko ihan sitäkään? Epäilen kyllä jotain vilppiä volkkarilta kun ei sijottunut peränpitäjäksi niinkuin saksalaislehden julkaisemassa tutkimuksessa.


      • Tojon.lasku.3.4mrd

        Tojon ruostumisongelma on todettu oikedessa, se ei ole yksittäisen kuluttajan keksimää. Ongelmatojoja on 1.5 miljoonaa kappaletta ja oikeus määräsi ne korjattavaksi tojon piikkiin.
        Normaaliin tapaansa tojo yritti kusettaa kuluttajia ja maksattaa kulut asiakkaalla.
        Suomessa tojoja hitsaillaan häpeissään omaan piikkiin mutta jenkeissä asiakkaat osaavat pitää puoliaan.


      • en.ole.Pentti

        Minua ihmetyttää vain sinun tyhmyytesi, kun et tajua, että haukut päivästä toiseen ihan väärää ihmistä.
        PS. Mansikat ovat täällä vieläkin tuoreita ja halpoja kuten moni muukin tuote.


    • paniikissako

      Toyota korjaa 3,4 miljardilla ja vw huijaa useilla kymmenillä miljardeilla. Kumpaan luottaisit?

      • ruoste.paha.ongelma

        Ilman muuta otan sellaisen auton joka saastuttaa liikaa kuin sellaisen joka ruostuu kelvottomaan kuntoon viidessä vuodessa.
        Päästöt korjattiin ohjelmapäivityksellä ja auto toimii hienosti. Ruosteista paskaa ei huoli kukaan.


      • Vw-Ei_voi_korjata

        Varsinkaan kun Volkswagenin päästöhuijausta ei voi edes korjata ilman vakavia sivuvaikutuksia. Ei ole mukavaa jos päästöt pysyvät laittomina, teho laskee ja kulutus nousee. Koneen kestävyyskin heikkenee monessa tapauksessa eikä koko päästöjen puhdistusjärjestelmäkään kestä kauaa kunnossa.


      • Täysin.pihalla

        Siinäpä taas varsin asiantunteva kommentti. Jokainen tekniikkaa edes vähän ymmärtävä näkee kilometrin päähän että tällä kaverilla ei ole hajuakaaan siitä mistä kirjoittaa.


    • analisaattori

      Kyllä olisin paniikissa kun ensin huijataan ja tehdään joku halpa lumekorjaus ja taas huijataan. Öljyä kuluu reippaanlaisesti. Näin apinaa koijataan. Villi arvaukseni on, että ei ainakaan myyntiarvo nouse.

    • Ocu1.8TSI.132kWWebasto

      kylläpä on paljon vikoja ja ruostuvat nopeasti.

    • CostaDeSilencio

      Minun skodani on reistannut pirusti ja ruostuminen on jo alkanut :-(

    • kokemustaonvw

      äLÄ vie huoltoon aja ainakin 1,5 v tai 2 v ja huoltokulut puolittuu ei mitään vaikutusta toimivuuteen jos säästää haluut 3 v oikea huoltoväli...

    • vikaykkönenmaailmassaVW

      Itselläni ei Toyotaa ole ollut. Osasyynä siihen lienee 20 vuotta kestänyt 95- mallinen sedan Swift. En noina aikoina tietänyt puslista, laakereista, suojakumeista, sähkövioista ja jopa jousien katkeiluista ym. Tuo auto kun niiden uusimistarpeesta kertonut, ei ollut tarvetta. Aina läpi katsastuksesta, kirjoitin autosta päiväkirjaa ja huoltoon vein sen vain kerran jakohihnan vaihtoon. Itse vaihdoin kaiken tarpeellisen, öljyt ja pakoputken vaihdot (ei ollut rosteria). Akun vaihdoin 13 vuoden jälkeen muuten vain varmuudeksi!?!
      Vaihdoin ”jopa” tulpatkin, muuten vaan. Seurasin osittain Toyotan omistajia ja saman tapaista siellä. Suzukini kyllä oli ruostuvaisempi ja siihen sen elämä hiipui.

      Kyllä kansa tietää.

      Lainattu TM lehdestä

      • skodatoimintaaVW

        Innolla odotamme heikkoa VW sähköauto kestävyyttä
        nopeaa ei tule kestävää


      • matalaotsaisten.juttuja

        Mielipide on kuin persereikä. Jokaisella meillä on sellainen. Nämä mielipiteet ilman mitään perusteluja ovat täysin nollan arvoisia. Ihmettelen ihmisiä jotka heittelvät nollan arvoisia ajatuksiaan yeiseen levitykseen. Eivät selkeästikään arvosta itseään kovin korkealle kun asettavat riman itselleen noin matalalle.


    • qw12as

      Älä puhu paskaa

    • HolistiHistorianÄärellä

      Nuokin öljyn syönti ja männänrengas ongelmat loppui jo 2011, mutta Holisti se jaksaa provoilla vanhojen asioitten voimalla.
      Vieläkö Toyota käräyttelee H7:ja kuukauden välein?

    • s60kolinaa

      Volvossa vieläkin kallinpaa.

    • mielenrauhaaa

      "Nuokin öljyn syönti ja männänrengas ongelmat loppui jo 2011, mutta Holisti se jaksaa provoilla vanhojen asioitten voimalla.
      Vieläkö Toyota käräyttelee H7:ja kuukauden välein?"

      Paljastit itsesi automyyjäksi kun ei 2011. malliset ja vanhemmat kiinnosta. Vain uuden myynti joissa huijaus vakiona? Eikö liikenteessä ole vanhempia kuin 2011 mallisia volkkareita? Kaikkiko paalissa vai öljyä syömässä? Minulla ainakin oli tuo jälkimmäinen. Yhtään polttimoa en ole Toyotaan vaihtanut seitsemän vuoden aikana. Siinähän on xenonit. Toista kertaa en ajatellut ryhtyä öljypolttimen käyttäjäksi ja huijausominaisuuden maksajaksi.

    • Kaikkeinkalleimmat
      • tero-on-kujalla

        Autojerry ilmoittaa dsg öljynvaihtojen keskihinnaksi 224€ https://autojerry.fi/hinnat/dsg-oljynvaihto-hinta/
        Noitakin tarvitaan vain märkäkytkimellisissä vaihteistoissa. Kaikssa alle 2-litraisissa on kuivakytkimelliset vaihteistot joissa öljyjä ei tarvitse vaihtaa.


    • Anonyymi

      vw mainos harhaa?

    • Anonyymi

      miksi eivät myy optiona volkkariin lukkokeulaa nii pääsis edes johonkin?

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe