Ympikujassa

valmaliisi

Teen raskasta työtä joka on nyt pikkuhiljaa vienyt myös terveyden ja työkyky on alentunut. Ikäni vuoksi en enää saa uutta työtä eikä työnantajallakaan ole tarjolla kevyempää vaihtoehtoa. Nyt olen siinä tilanteessa että en millään enää jaksaisi tässä työssä on niin raskasta nykyään ja jokapaikkaa särkee työpäivän jälkeen, on monen laista kulumaa johon ei lääkkeet auta. Olen hakenut apua työterveydestä ja saanut lääkkeitä muuta apua en. Sairauslomalla olen välillä joutunut olemaan kipujen vuoksi. Eläkeikään on aikaa vielä liki 8-vuotta. Onko kohtalotovereita ja ihmisiä joilta saisi viisaita neuvoja tähän tilanteeseen mitä kannattaa tehdä. Olen välillä niin uupunut että haluaisin sanoutua irti työstäni mikä todellakaan ei ole järkevää, jotain pitäisi keksiä.

10

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakselemisiin

      Älä missään nimessä sanoudu irti.
      Olet sairaslomalla, kun et jaksa, koska olet uupunut lähes sairaaksi.
      Jokaisella on myös oikeus mennä muulle lääkärille kuin työtereyshuoltoon.
      Ehkä voisit saada muualta kunnon sairasloman ja apua terveyteen, että voisit toipua parempaan kuntoon ja päästä taas vähän matkaa eteenpäin.

    • valmaliisaa

      Kiitos neuvoista joskus vaan tulee mieleen että jos sanoisi itsensä irti niin ei tarvitse enää käydä anelemassa sairauslomaa kun ei enää pysty työhön. Kivut ja säryt valvottaa öisin, kipulääkkeistä ei enää ole apua. En tiennyt että tämä kroppa tässä iässä on näin kulunut ja uusia varaosia ei ehkä enää saa kuin polviin ja lonkkiin. Nivelrikkoa kuitenkin on jo monissa nivelissä eikä sen kulkua kai voi pysäyttää.

      • Lähdepoisrohkeasti

        Itse sanoutuisin irti ja saisi nuoremmat terveet jatkaa. En tiedä kuinka huonossa kunnossa pitää olla että pääsee eläkkeelle. Kun on ihmisellä vain tämä yksi lyhyt elämä niin on aivan järjetöntä raataa kivuissa ja säryissä.

        Itselläni kun ei ole kalliita harrastuksia enkä tarvitse matkustelemista niin pärjään vähemmälläkin niin että mitä hittoa sairaana raataisin raskaassa työssä enään.

        Olen päässyt uudelleen koulutukseen mutta en tiedä työllistynkö enään sairauksien ja korkean ikäni takia mutta on helpompaa eikä tarvitse vielä ihan kotiinkaan kokonaan jäädä. Työkkärissä sanottiin ettei mitään mahdollisuutta eläkkeelle päästä, täytyisi kai olla puoli kuollut raato ennen kuin pääsisi. Tätä ihmettelen kuinka nuoret pääsee vain masennuksesta ja eihän meillä vanhoilla voi olla masennusta kun ei olla tietokone, peli, kännykkä aikaan synnytty. Nuoret ovat masentuneita sen takia kun ei ne tee yhtään mitään. Nuorelle pitäisi olla työ yhteisö tukemassa ja fyysistä työtä mikä itselleni oli nuorena elintärkeää. Se on ihan järkyttävää että nuorten pitää maata kotona ja sairaiden vanhojen raataa raskaassa työssä.

        Nuorena tarvitsi sitä rahaakin enemmän mutta kun olen elänyt yli puolet elämästäni niin rahan takia en enään raada, jos kerran nuoretkin pärjää sillä työttömyyskorvauksella niin pärjään minäkin. Rahanahneus ei ole sen väärtti tai on se joillekkin. Nuorempana ihmettelin niitä jotka olivat jatkuvasti sairaslomilla ja kävi väkisin vääntämässä hampaat irvessä niin eivät he olleet mitään miellyttäviä työkavereita ja sitten vielä olivat vittumaisia muille. Omaisuutta oli ihan tarpeeksi kerätty mutta kun se ahneus...Ajattelin että etteikö yhtään hävetä nostella vaan palkka ja teetättää työnsä toisilla, ja kaikki työkaverit toivoi että se jäisi pois vapaaehtoisesti.

        Minulla on sellainen työmoraali että ennemmin jään pois kuin hakisin koko ajan sairaslomaa ja kävisin sairaana vain välillä vittuilemassa siellä ja pahaaoloani purkamassa, mitä näin näitä tapauksia monilla työpaikoilla kun tein nuorena joskus pätkätöitä ja sijaisuuksia.

        Mieleesi tulee juuri kuinka tehdä oikein mutta mikä estää sitä tekemästä? Raivaa ne esteet ja tee oikein, eikä täällä kukaan ole nälkään kuollut jos ei kivuissa ja säryissä raada raskaassa työssä! On yksi lyhyt elämä vain ihmisellä ja mieti onko rahan takia ihan pakko sairaana raataa? On muitakin vaihtoehtoja, pitää vain keksiä ne.


      • flegmaatti
        Lähdepoisrohkeasti kirjoitti:

        Itse sanoutuisin irti ja saisi nuoremmat terveet jatkaa. En tiedä kuinka huonossa kunnossa pitää olla että pääsee eläkkeelle. Kun on ihmisellä vain tämä yksi lyhyt elämä niin on aivan järjetöntä raataa kivuissa ja säryissä.

        Itselläni kun ei ole kalliita harrastuksia enkä tarvitse matkustelemista niin pärjään vähemmälläkin niin että mitä hittoa sairaana raataisin raskaassa työssä enään.

        Olen päässyt uudelleen koulutukseen mutta en tiedä työllistynkö enään sairauksien ja korkean ikäni takia mutta on helpompaa eikä tarvitse vielä ihan kotiinkaan kokonaan jäädä. Työkkärissä sanottiin ettei mitään mahdollisuutta eläkkeelle päästä, täytyisi kai olla puoli kuollut raato ennen kuin pääsisi. Tätä ihmettelen kuinka nuoret pääsee vain masennuksesta ja eihän meillä vanhoilla voi olla masennusta kun ei olla tietokone, peli, kännykkä aikaan synnytty. Nuoret ovat masentuneita sen takia kun ei ne tee yhtään mitään. Nuorelle pitäisi olla työ yhteisö tukemassa ja fyysistä työtä mikä itselleni oli nuorena elintärkeää. Se on ihan järkyttävää että nuorten pitää maata kotona ja sairaiden vanhojen raataa raskaassa työssä.

        Nuorena tarvitsi sitä rahaakin enemmän mutta kun olen elänyt yli puolet elämästäni niin rahan takia en enään raada, jos kerran nuoretkin pärjää sillä työttömyyskorvauksella niin pärjään minäkin. Rahanahneus ei ole sen väärtti tai on se joillekkin. Nuorempana ihmettelin niitä jotka olivat jatkuvasti sairaslomilla ja kävi väkisin vääntämässä hampaat irvessä niin eivät he olleet mitään miellyttäviä työkavereita ja sitten vielä olivat vittumaisia muille. Omaisuutta oli ihan tarpeeksi kerätty mutta kun se ahneus...Ajattelin että etteikö yhtään hävetä nostella vaan palkka ja teetättää työnsä toisilla, ja kaikki työkaverit toivoi että se jäisi pois vapaaehtoisesti.

        Minulla on sellainen työmoraali että ennemmin jään pois kuin hakisin koko ajan sairaslomaa ja kävisin sairaana vain välillä vittuilemassa siellä ja pahaaoloani purkamassa, mitä näin näitä tapauksia monilla työpaikoilla kun tein nuorena joskus pätkätöitä ja sijaisuuksia.

        Mieleesi tulee juuri kuinka tehdä oikein mutta mikä estää sitä tekemästä? Raivaa ne esteet ja tee oikein, eikä täällä kukaan ole nälkään kuollut jos ei kivuissa ja säryissä raada raskaassa työssä! On yksi lyhyt elämä vain ihmisellä ja mieti onko rahan takia ihan pakko sairaana raataa? On muitakin vaihtoehtoja, pitää vain keksiä ne.

        Tuossa on vinha viisaus perusteluineen ja henkilökohtaisine kannan ottoineen.
        Täytyy vain toivoa mahdollisimman monen lukevan tekstisi!


      • tytyt
        Lähdepoisrohkeasti kirjoitti:

        Itse sanoutuisin irti ja saisi nuoremmat terveet jatkaa. En tiedä kuinka huonossa kunnossa pitää olla että pääsee eläkkeelle. Kun on ihmisellä vain tämä yksi lyhyt elämä niin on aivan järjetöntä raataa kivuissa ja säryissä.

        Itselläni kun ei ole kalliita harrastuksia enkä tarvitse matkustelemista niin pärjään vähemmälläkin niin että mitä hittoa sairaana raataisin raskaassa työssä enään.

        Olen päässyt uudelleen koulutukseen mutta en tiedä työllistynkö enään sairauksien ja korkean ikäni takia mutta on helpompaa eikä tarvitse vielä ihan kotiinkaan kokonaan jäädä. Työkkärissä sanottiin ettei mitään mahdollisuutta eläkkeelle päästä, täytyisi kai olla puoli kuollut raato ennen kuin pääsisi. Tätä ihmettelen kuinka nuoret pääsee vain masennuksesta ja eihän meillä vanhoilla voi olla masennusta kun ei olla tietokone, peli, kännykkä aikaan synnytty. Nuoret ovat masentuneita sen takia kun ei ne tee yhtään mitään. Nuorelle pitäisi olla työ yhteisö tukemassa ja fyysistä työtä mikä itselleni oli nuorena elintärkeää. Se on ihan järkyttävää että nuorten pitää maata kotona ja sairaiden vanhojen raataa raskaassa työssä.

        Nuorena tarvitsi sitä rahaakin enemmän mutta kun olen elänyt yli puolet elämästäni niin rahan takia en enään raada, jos kerran nuoretkin pärjää sillä työttömyyskorvauksella niin pärjään minäkin. Rahanahneus ei ole sen väärtti tai on se joillekkin. Nuorempana ihmettelin niitä jotka olivat jatkuvasti sairaslomilla ja kävi väkisin vääntämässä hampaat irvessä niin eivät he olleet mitään miellyttäviä työkavereita ja sitten vielä olivat vittumaisia muille. Omaisuutta oli ihan tarpeeksi kerätty mutta kun se ahneus...Ajattelin että etteikö yhtään hävetä nostella vaan palkka ja teetättää työnsä toisilla, ja kaikki työkaverit toivoi että se jäisi pois vapaaehtoisesti.

        Minulla on sellainen työmoraali että ennemmin jään pois kuin hakisin koko ajan sairaslomaa ja kävisin sairaana vain välillä vittuilemassa siellä ja pahaaoloani purkamassa, mitä näin näitä tapauksia monilla työpaikoilla kun tein nuorena joskus pätkätöitä ja sijaisuuksia.

        Mieleesi tulee juuri kuinka tehdä oikein mutta mikä estää sitä tekemästä? Raivaa ne esteet ja tee oikein, eikä täällä kukaan ole nälkään kuollut jos ei kivuissa ja säryissä raada raskaassa työssä! On yksi lyhyt elämä vain ihmisellä ja mieti onko rahan takia ihan pakko sairaana raataa? On muitakin vaihtoehtoja, pitää vain keksiä ne.

        Tyhmät neuvot eivät ole rohkeutta.


    • ikäväTotuus

      Pidä työsuhde. ja sairasta jos tarpeen. odottele eläkettä.

      Jos alat työttömäksi, niin sinulla ei ole enää mitään turvaa, olet se "pahnan pojimmainen".
      Töistä saat työterveydenhuollon, ja mahdollisuuden eläkkelle pääsyyn.
      Työttömänä et saa yhtään mitään.

    • jäitä_hattuun

      Ihmisellä on aika korkea työmoraali, kun yrittää pärjätä töissä vaikka voimat ei riitä.
      Ei tässä ole kysymys työmoraalista, kuten joku kehuu omaa korkea työmoraaliaan.

      Moraalitonta on neuvoa sairasta ihmistä jättäytymään tyhjän päälle.
      Sitten on sairauden lisäksi vielä rahapulassakin kohta.
      Sekö tilannetta parantaa ?

      Tuskin töitä paljon tarjotaan keski-ikäisille, kun ei niitä ole muillekaan tarjolla joka suunnalta.
      Ja ensin pitäisi kuntoutua.

      Kuntoutua saa ja voi työssä ollessaan, että jaksaa jatkaa samaa työtänsä jos ei työnantajalla ole tarjota vähemmän kuormittavaa työtä, vaikka vähän pienemmällä palkalla,
      mutta palkka on palkka kuitenkin.

    • realiteettiä

      Älä missään tapauksessa sano itseäsi irti ! Vietä itsesi vaikka paareilla työpaikalle ja anna työnantajan selvittää ja järjestää eteenpäin .

      • flegmaatti

        Kun vamoni terveys alkoi reistailemaan 50:n pinnassa ajautui tilanne siihen, että viikon, kahden välein oli parin päivän sairasloma nivelkipujen ja 38 kuumeen vuoksi.
        Muutaman kuukauden jälkeen sovimme vaimon työnantajan, kauppiaan kanssa, että hän antaa vaimolleni lopputilin emmekä me missään vaiheessa tai tilanteessa riitauta ratkaisua.
        Olisimme olleet valmiita vahvistamaan kirjallisesti sopimuksen.

        Yhden kerran, ilman meidän aktiivisuuttamme, työsuojelupiiri otti yhteyttä ja tiedusteli irtisanomisen perusteita. En muista miten vaimoni selitti tilanteen mutta tilanne jatkui ilman mitään muutoksia.

        Irtisanomisajan kestäessä, asioidessaan KELAn toimistossa, kehoitti KELAn virkailija täyttämään eläkehakemuksen joka hyväksyttiin parissa kuukaudessa.
        Tuo tapahtui yli 17 vuotta sitten eikä ole tarvinnut katua hetkeäkään.

        Meistä olisi ollut sikamaista jatkaa työpätkä - sairasloma temppuilua pienessä kaupassa.
        Ratkaisua tehdessämme tiesimme tasan tarkkaa miten pieni vaimoni sairaseläke tulee olemaan.
        KELA täydentää sitä tälläkin hetkellä 177,41 nettoeurolla mutta niukkuuden vastapainona on vapaa elämä!


    • Mene työterveyshuoltoon ja pyydä kolmikantaneuvottelu esimiehesi, työterveyshuollon ja sinun kesken. Aiheena työkykysi. Siitä se alkaa rullata eteenpäin. Missään nimessä älä irtisanoudu työstäsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe