Asuthan pää-kaupunki-seudulla

Melko-hyvä-juttu

Sitten vaan mattopyykille automaattiselle tasopesukoneelle.

https://www.hs.fi/mainos/art-2000005597430.html

Itse en kaipaa. On laitteet millä pestä. Saa samalla fyysistä liikkuvuutta.

Mutta noin se tekniikka etenee. Mattilaiturit ja rantapesut jäänevät historiaan.

12

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinikkalt

      eikös siellä pääkaupungissa mattoja pestä vielä nykypäivinäkin luonnonvesissä, minusta aivan käsittämätöntä?

      • Jotkut-hullut-kyllä

        Mutta ainakaan minä en pesisi mattoja sytipaskaisessa suomenlahdessa joka on ollut puhdas viimeksi noin sata vuotta sitten.

        Uimahalleihin ei voine mattoja viedä, toki niissä olisi suojaisaa ja altaiden reunalla tilaa harjata.
        Kyllä maille pitemmälle olisi lähdettävä löytämään luonnonvesiä.
        Joillakin kaupungeilla on matonpesupaikkoja kuivalla maalla.

        Oli miten oli ei nyt talvella onnistu luonnon olosuhteet ellei tamppaa hangessa.


      • hallapurre
        Jotkut-hullut-kyllä kirjoitti:

        Mutta ainakaan minä en pesisi mattoja sytipaskaisessa suomenlahdessa joka on ollut puhdas viimeksi noin sata vuotta sitten.

        Uimahalleihin ei voine mattoja viedä, toki niissä olisi suojaisaa ja altaiden reunalla tilaa harjata.
        Kyllä maille pitemmälle olisi lähdettävä löytämään luonnonvesiä.
        Joillakin kaupungeilla on matonpesupaikkoja kuivalla maalla.

        Oli miten oli ei nyt talvella onnistu luonnon olosuhteet ellei tamppaa hangessa.

        joo mutta vettäpäästetään hanasta noilla pesupaikoilla ja mattojen paskavesi päästetään mereen. Ei vissiin haittaa ja niinhän on aina tehty.


    • Mattojen peseminen laiturilla ei ole kovinkaan raikasta hommaa.
      Etenkään pää-kaupunki-seudulla.
      Maallakin se on lähinnä mummon-muistelua.
      Kalat inhoavat hikisten Kainaloitten tuoksua.
      Hikisillä Kainaloilla on riski saada Porilainen Nahkiainen.
      -
      Pyöräni renkaat ovat kiinni lattiassa.
      Istun pyöräni satulalla yrittäen pitää yllä tasa-painoa paikallani.
      Keittiön oveni karmien välissä.
      Olka-päitteni korkeudella ovat karmit puhtaat.
      Muilta-osin joudun pyyhkimään ne rätillä.
      Kaksi-kertaa kuussa.
      Paljonkohan kaloreita rättini kuluttaa?

      H.

    • eihän tuo nyt mitenkään erikoista ole, taloyhtiössä jossa poikani asuu on matonpesukone.

      • hyvintoimii

        Minullakin on matonpesukone!
        Oltu naimisissa jo 28 vuotta.


      • Onko-pysynyt-kunnossa
        hyvintoimii kirjoitti:

        Minullakin on matonpesukone!
        Oltu naimisissa jo 28 vuotta.

        Paljonko pesukone on tullut maksamaan? Osa-maksulla varmaankin. Kertakirpaisulla liian kallis.


    • Pienet.räsymatot

      Olen jo vuosia sitten hankkinut itselleni pienehköt, puuvillaiset räsymatot jotka voi pestä pesukoneessa. Kuivuvat keskuslämmityksen aikana kotona sisällä vuorokaudessa. Kesällähän mikään ei kunnolla kuivu. Pesen näitä jopa kolmesti vuodessa, ennen juhlapyhiä.

      • EiOnnistMeillä

        Taloyhtiön koneissa on mattojen pesu kielletty.


      • Psykoterapeutitar

        Pesee s a l a a!


      • Ei-aina-onnaa
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Pesee s a l a a!

        Sitä varten pitäisi olla vale -tai salapesukone.


      • KäsinPesu
        EiOnnistMeillä kirjoitti:

        Taloyhtiön koneissa on mattojen pesu kielletty.

        Itselläni on oma pesukone ja pesen paljon pyykkiä.

        Jos ei ole omaa pesukonetta, niin pienet matot voi pestä kylpyhuoneessa käsin harjalla joko ammeessa tai lattialla, valuttaa sitten esim. ammeen reunalla, tai kuivaustelineellä ja siirtää sitten huoneen puolelle kuivumaan. Pikku matot kerrallaan.
        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe