Asuthan pää-kaupunki-seudulla

Melko-hyvä-juttu

Sitten vaan mattopyykille automaattiselle tasopesukoneelle.

https://www.hs.fi/mainos/art-2000005597430.html

Itse en kaipaa. On laitteet millä pestä. Saa samalla fyysistä liikkuvuutta.

Mutta noin se tekniikka etenee. Mattilaiturit ja rantapesut jäänevät historiaan.

12

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinikkalt

      eikös siellä pääkaupungissa mattoja pestä vielä nykypäivinäkin luonnonvesissä, minusta aivan käsittämätöntä?

      • Jotkut-hullut-kyllä

        Mutta ainakaan minä en pesisi mattoja sytipaskaisessa suomenlahdessa joka on ollut puhdas viimeksi noin sata vuotta sitten.

        Uimahalleihin ei voine mattoja viedä, toki niissä olisi suojaisaa ja altaiden reunalla tilaa harjata.
        Kyllä maille pitemmälle olisi lähdettävä löytämään luonnonvesiä.
        Joillakin kaupungeilla on matonpesupaikkoja kuivalla maalla.

        Oli miten oli ei nyt talvella onnistu luonnon olosuhteet ellei tamppaa hangessa.


      • hallapurre
        Jotkut-hullut-kyllä kirjoitti:

        Mutta ainakaan minä en pesisi mattoja sytipaskaisessa suomenlahdessa joka on ollut puhdas viimeksi noin sata vuotta sitten.

        Uimahalleihin ei voine mattoja viedä, toki niissä olisi suojaisaa ja altaiden reunalla tilaa harjata.
        Kyllä maille pitemmälle olisi lähdettävä löytämään luonnonvesiä.
        Joillakin kaupungeilla on matonpesupaikkoja kuivalla maalla.

        Oli miten oli ei nyt talvella onnistu luonnon olosuhteet ellei tamppaa hangessa.

        joo mutta vettäpäästetään hanasta noilla pesupaikoilla ja mattojen paskavesi päästetään mereen. Ei vissiin haittaa ja niinhän on aina tehty.


    • Mattojen peseminen laiturilla ei ole kovinkaan raikasta hommaa.
      Etenkään pää-kaupunki-seudulla.
      Maallakin se on lähinnä mummon-muistelua.
      Kalat inhoavat hikisten Kainaloitten tuoksua.
      Hikisillä Kainaloilla on riski saada Porilainen Nahkiainen.
      -
      Pyöräni renkaat ovat kiinni lattiassa.
      Istun pyöräni satulalla yrittäen pitää yllä tasa-painoa paikallani.
      Keittiön oveni karmien välissä.
      Olka-päitteni korkeudella ovat karmit puhtaat.
      Muilta-osin joudun pyyhkimään ne rätillä.
      Kaksi-kertaa kuussa.
      Paljonkohan kaloreita rättini kuluttaa?

      H.

    • eihän tuo nyt mitenkään erikoista ole, taloyhtiössä jossa poikani asuu on matonpesukone.

      • hyvintoimii

        Minullakin on matonpesukone!
        Oltu naimisissa jo 28 vuotta.


      • Onko-pysynyt-kunnossa
        hyvintoimii kirjoitti:

        Minullakin on matonpesukone!
        Oltu naimisissa jo 28 vuotta.

        Paljonko pesukone on tullut maksamaan? Osa-maksulla varmaankin. Kertakirpaisulla liian kallis.


    • Pienet.räsymatot

      Olen jo vuosia sitten hankkinut itselleni pienehköt, puuvillaiset räsymatot jotka voi pestä pesukoneessa. Kuivuvat keskuslämmityksen aikana kotona sisällä vuorokaudessa. Kesällähän mikään ei kunnolla kuivu. Pesen näitä jopa kolmesti vuodessa, ennen juhlapyhiä.

      • EiOnnistMeillä

        Taloyhtiön koneissa on mattojen pesu kielletty.


      • Psykoterapeutitar

        Pesee s a l a a!


      • Ei-aina-onnaa
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Pesee s a l a a!

        Sitä varten pitäisi olla vale -tai salapesukone.


      • KäsinPesu
        EiOnnistMeillä kirjoitti:

        Taloyhtiön koneissa on mattojen pesu kielletty.

        Itselläni on oma pesukone ja pesen paljon pyykkiä.

        Jos ei ole omaa pesukonetta, niin pienet matot voi pestä kylpyhuoneessa käsin harjalla joko ammeessa tai lattialla, valuttaa sitten esim. ammeen reunalla, tai kuivaustelineellä ja siirtää sitten huoneen puolelle kuivumaan. Pikku matot kerrallaan.
        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe