Soteli kevät 2018

Hakijanro3

Heipä hei kaikki Sotelin pääsykokeisiin lukijat! Mitkä on lukusuunnitelmat? Oletko ennen hakenut? Mitä mieltä artikkeleista? Tsemppiä kaikille!

22

8455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dianna94

      Moi! Lukusuunnitelma on tehty, suunnitelmana yhteensä käydä tekstit neljästi läpi. Ekalla kerralla pelkkä luku, toisella kerralla alleviivaan tärkeimmät jutut, kolmannella kierroksella muistiinpanojen tekeminen ja sit vielä neljäs kerta kertaus :D Näin toimin viime syksynä ja soteli tulos oli hyvä, eli ainakain omalla kohdalla toi toimi :) Lisäks opiskelin lukion perusmatematiikkaa :D Mun mielestä artikkelit on sika paljon keveämmän oloisia kun syksyllä, eli oon tosi happy aiheista.

    • Jostänävuonna

      Mä aattelin tehdä omat muistiinpanot noista artikkeleista nii jää paremmin mieleen :) noi velka-aiheiset tekstit on kyllä aika vierasta mulle, mut toivottavasti ne aukee siitä ku lueskelee pariin kertaan :)

      • dianna94

        Kyllä ne aukee kun useemman kerran lukee! Syksyllä oli pääaiheena peliriippuvuus ja niitä artikkeleita eri näkökulmista oli vissiin 6-7. Siinä tuntu kyllä alussa että ei opi niitä asioita ikinä, mut loppua kohden jopa niistä ei kiinnostavista jutuista tulikin yllättäen ihan kiinnostavia :D


      • kätilöksi18

        Ensimmäinen päivä ku ennakkomateriaali julkastiin ni kävin tulostamassa ne. Nyt oon harjotellu niitä aiheita niin että 1 aihe kerrallaan luen ja samalla alleviivaan tärkeät asiat. Sen jälkeen kirjotan niistä alleviivatuista asioista vielä hyvät muistiinpanot. Sen jälkeen siirryn vasta seuraavaan aiheeseen. Sit ku kaikista aiheista on saanu kirjotettuu muistiinpanot ni sit vielä kertaan. Kovasti oon kanssa harjotellu lääkelaskuja koska koen et ne on tärkeitä! Kätilöks tosiaan haen metropoliaan :) motivaatio on huipussaan! ihana on ollu päästä lukee ja panostaa. innolla odottaen :)


    • Eve

      Mulle selvisi vasta tänään, että on ennakkomateriaalit ollut jo aika päiviä saatavilla! (Tyhmä!!!)

      No ei muuta kuin pänttäämään. Vielä ois melkein viikko aikaa. Ekaa kertaa haen amk:n ja vähän pihalla näistä hakusysteemeistä.

    • Jännittäjä_1

      Täällä esimateriaalin pänttääminen on sujunut ihan hyvin! Aika samalla kaavalla mennyt kuin dianna94. Muutamana iltana herätellyt vähän englannin luetunymmärtämistä, mutta matikkaa pitäisi nyt vielä nää pari päivää palautella mieleen. Pelkään että enkku, äikkä ja matikka tulee olemaan haastavampia nyt kun esimateriaalia on vähemmän ja aiheet aika simppeleitä.. toivottavasti olen väärässä!

      Jännittää taas kauheasti ja viimeksi olin kokeen aikana niin jännityksissäni että matikasta ei meinannut tulla mitään :'D

    • Huomennapelottaa

      Missä järjestyksessä aiotte tehdä osiot?

    • Mrs41years

      Heipparallaa! Se on huomenna menoa sitten. Olen lueskellut muutamaan kertaan ennakkomateriaalin läpi. Velka jutut tuntuu tosi tylsiltä, mutta opintojen ohjaajien materiaalit ja lasten lihavuus oli mielenkiintoista luettavaa ja ne jäikin päähän helpohkosti.

      Mä en oo päättänyt vielä järjestystä, miten teen osiot. Todennäköisesti teen ne siinä järjestyksessä, kun siinä ovatkin. Mitään aikataulua en ole myöskään laskeskellut, mitä menee mihinkin osioon. Kelloa täytyy sen verran seurata, että ehtii tekeen kaikki vaadittavat kohdat.

      Tsemppiä teille kaikille ja vähän toki mulle itsellenikin. :)

    • Mrs41years

      Olipas järkyttävän hankala koe. No ei tarvi haaveilla, että pääsisin varsinaisiin pääsykokeisiin. En ehtinyt edes vastata kaikkiin ennakkomateriaali tehtäviin. Englannin, matematiikan ja äidinkielen sain tehtyä kokonaan.

    • Eve

      Musta koe oli yllättävän helppo. Aika oli kyllä tosi tiukille vedetty, yhtään ylimäärästä jäänyt. Saas nyt sitten nähdä.

    • Maria

      Muutama aineistokysymys oli kyllä melkosta vittuilua, mutta muuten tuntu kyl yllättävän helpolta.

      • Nanna

        Itse kamppailin kans aikaa vastaan. Tuntui, että äidinkieli, englanti ja matikka oli tänä vuonna jotenkin helpomman tuntusia... Aineistosta taas kysyttiin vähä liiankin nippelitietoja :D Aika näyttää miten oikeasti meni...


    • pöllö

      Koska ne tulokset tulee? eli kuka pääsee ja kuka ei? Tietoa?

    • mitenkukaanjaksaa

      Helppohan tämä esivalintakoe oli.
      Etukäteen luin materiaalit kertaalleen läpi ja tein muistiinpanot. Lukemisen aloitin tämän viikon maanantaina ja pilkoin sen kolmelle päivälle. Tämän tason äidinkieli, matematiikka ja englanti ei pänttäämistä vaadi.
      Miten te, jotka olette päntänneet viikkoja ja lukeneet materiaalit useita kertoja ajattelitte suoriutua itse opiskelusta tentteineen. Ei kai kellään ole aikaa tai jaksamista päntätä jotain sadan sivun materiaalia tenttiin viikkotolkulla...
      Nopeasti vilkaistuna tällä huomattavasti kevyemmälläkin metodilla tuli heittäen yli 60 pistettä.

      • mrsiia

        Ei vaadi ei, mutta tarkistahan oma oikeinkirjoituksesi. Tosin, hienoa, että sulla meni hyvin vähällä panoksestulla.


      • jaaha

        Ainoa virhe tämän henkilön kommentissa on se, että kysymyslauseesta puuttuu kysymysmerkki. Sinulla virheitä löytyy useampia. Ehkä sosiaaliala ei ole sinulla ihan oikea paikka, jos näet olemattomia oikeinkirjoitusvirheitä..


      • jaaha
        jaaha kirjoitti:

        Ainoa virhe tämän henkilön kommentissa on se, että kysymyslauseesta puuttuu kysymysmerkki. Sinulla virheitä löytyy useampia. Ehkä sosiaaliala ei ole sinulla ihan oikea paikka, jos näet olemattomia oikeinkirjoitusvirheitä..

        Jaa. Lipsahti itselläkin näppäilyvirhe. Sinulle* oikea paikka. Ei kuitenkaan muuta sitä, mitä sanoin.


    • opiskelija

      Ota kuitenkin huomioon, etteivät kaikki ole kympin oppilaita. Kertoo enemmän motivaatiosta opiskeluun jos jaksaa nähdä vaivaa pääsykokeisiin.

    • Kukastiikeri

      Koe oli todella vaikea ainakin ennakkomateriaali osio kompia sanamuoto eri vastauksissa ihmettelen kyllä jos joku veti täydet siitä??? Se oli vaikein ja vei aikaa todella paljon lukemalla ei voi noita mitenkään tietää oikein.
      Aika loppuu kesken matikka ihan ok ja suomi osio. Englanti kompakysymyksiä jos ei todellakan sujuvasti osaa. Meitä hakijoita kun on monen ikäisiä ei vaan suoraan koulunpenkiltä päässeitä itse jouduin palauttaa mieleen perusmatikankin :( pettynyt kyllä kokeeseen kaikkea muuta kun olennaista ja tahallisesti tehty vaikea ymmärtää ja vastauksissa paljon kompajuttuja

    • Venku1

      Korjatut vastaukset löytyy nyt sieltä Sotelisivuilta. Aineistokysymyksissä oli useampaa oikeata ja matematiikan kysymya mitätöity jne.. Kantsii tarkistaa

    • Paavali666

      Sait kokeesta 57,2 pistettä.

      Maksimipistemäärä oli 78 pistettä.

    • Semmoinen-epeli

      No eipä ollut kummoinen valintakoe, esimateriaalit avasin ekaa kertaa esivalintakoepäivänä. 66 pistettä tuli sen tarkemmin aiheeseen perehtymättä. Tosin ei ollutkaan ensisijainen hakutoive, kolme ekaa hakutoivetta on kaikki yliopistoon ja niiden materiaalien opiskeluun sitten panostin.

      Toivottavasti pisterajat eivät ole kamalan korkeat, jottei me viimesijaiset hakijat tiputeta kaikkia oikeasti motivoituneita pääsykokeista, koska siellä te kyllä nappaatte kovemmat pisteet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1419
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe