Armeijassa pelaavat tätä.Osaamme perussäännöt mutta jokin mättää. Kaksi pelaajaa, molempien eteen jaetaan kortteja neljään pinoon, ekassa pinossa yksi, toisessa kaksi, kolmannessa kolme ja neljännessä neljä. Ylin kortti oikein päin.
Loppu pakka jaetaan kahtia. Molemmat avaa yhtäaikaa kortin pakasta keskelle. Sitten aletaan lätkiä vauhdikkaasti kortteja keskelle, avattujen päälle, omista pakoista ottaen, siten että laitettavan kortin on oltava yksi isompi tai pienempi kuin pöydässä on (esim 5 päälle 6 tai 4).Kortin saa laittaa se kumpi ensin ehtii. Omia pinoja saa avata niin että on aina 4 korttia auki, eli tyhjentyvä pino voi korvata viereisen pinon kortilla. Kun jommankumman pinot loppuu, laittaa kieroksen voittaja kaikki kortit jompaan kumpaan pakkaan, ja sitten hän valitsee minkä pakan ottaa.
Aloitetaan alusta, ellei tullut liian vähän kortteja tai jos kortit loppui pelatessa. Mutta tämä on nyt se outous, loppu on vähän outo eikä peli etene. Hauskaa on.
Miten säännöt menee korttipelissä, nimi ehk Splits
Korttipeliä
1
598
Vastaukset
- pellehermanni2
Moi Korttipeliä.
Löysin Split- korttipelin säännöt ainoastaan Ruotsin nettisivuilta. Split-kort spelregler.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1214550Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv692632Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?801665Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91146- 66872
- 21853
- 41845
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu120833Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N67807Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50789