Epäiletkö muiden olevan kateellisia sinulle?

bessie---

Minkä takia arvelet muiden olevan sinulle kateellisia? Pidätkö itseäsi muita sen verran parempana että se aiheuttaa kateutta? Missä olet mielestäsi muita parempi?

Voin olla väärässä, mutta minusta aikuiset ihmiset eivät yleensä ole kovinkaan kateellisia. Itse olen täysin kateudesta vapaa. Kohtalaisen kunnianhimottomana ja järkevänä ihmisenä olen kai aina pitänyt itsestäänselvyytenä sitä, että minua päämäärätietoisemmat, ahkerammat ja kunnianhimoisemmat ihmiset saavat enemmän aikaan kuin minä, en kerta kaikkiaan osaa olla kateellinen.
Yleensäkin olen sitä mieltä, ihmisiä aika paljon syyttä suotta syytellään kateudesta. Esimerkiksi naapurikateus, onko sitä oikeassa elämässä niin paljon kuin mitä joissakin ärsyttävissä mainoksissa tai kanssaihmiset aina negatiivisessa valossa näkevien nettikeskustelijoiden ivailuissa ja syyttelyissä uskotellaan sitä olevan. Enpä usko.

Tyhmyyden huippu on tässä ympäristössä julistaa tai vihjailla kanssakirjoittajien olevan kateellisia.
Niin kuitenkin aika paljon tehdään. Olisi tosiaan kiva saada ryhdikäs ja suora vastaus joltakin muita kateellisiksi väittävältä, eli miksi arvelet muiden olevan sinulle (tai jollekin määrätylle nimimerkille) kateellisia? Ulkonäkö? Hieno auto? Varakkuus? Joku erityislahjakkuus? Suuri suosio?:)

58

966

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä luultavammin ovat kateita.
      Pysyn heitä paremmin pystyssä keittiön-oveni karmien välissä sähkö-pyörälläni.
      Miehekäs on olemukseni uljas ryhtini.
      Pyörän-päällä siis.

H.

• mimmimum-..mi

Hunksz...selfietä odottelemme....siis pyörän päältä...

• bessie---

Mistä päättelet etteivät muut pysty tekemään sitä yhtä hyvin kuin sinä? Tai paremmin?
        Tosin en ihan ymmärrä tuota "keittiön-oveni karmien välissä sähkö-pyörälläni" viritelmää?

Voit olla 100 % varma siitä, että minä en ole sinulle kateellinen miehekkäästä olemuksestasi. Tai yhtään mistään, ei sen puoleen.

• kielipitkällä
        bessie--- kirjoitti:

Mistä päättelet etteivät muut pysty tekemään sitä yhtä hyvin kuin sinä? Tai paremmin?
        Tosin en ihan ymmärrä tuota "keittiön-oveni karmien välissä sähkö-pyörälläni" viritelmää?

Voit olla 100 % varma siitä, että minä en ole sinulle kateellinen miehekkäästä olemuksestasi. Tai yhtään mistään, ei sen puoleen.

Olenkin jo tässä kauan aikaa odotellut, milloin se sähköpyörä vaihtuu samanlaiseen tuoliin...

• Bengalitikku

No, Isohoo.
        Tapat nauruun.
        Tietenkin tottakai valppaanapa vastasit.

• bessie--- kirjoitti:

On minullakin sähköpyörä, hurjastelen sillä kunhan tiet sulaa. En ole huomannut kateutta ilmassa, eräs rouva ihmetteli kuinka uskallan ajaa sillä, hän oli lopettanut pyöräilyn jo alle kuusikymppisenä, joku sanoi myös pelkäävänsä kuinka minulle käy kun kuulemma vauhti on niin hurja.
        En ole kateellinen kenellekään, mitä se hyödyttäisi, itseään vain kiusaisi.
        On paljon ihmisiä jotka ovat fiksumpia, kauniimpia ja rikkaampia, mutta ei asiat ole aina niin kuin ulos päin näyttää olevan, en sillä lohduttaudu, päinvastoin, olen vain nähnyt monesti kulissien taakse.

• Bengalitikku

Uskallatko ajaa sillä talvellakin. Kieltämättä kiehtoisi huristaa tuollaisella.
        Huivi vain lepattaisi. Mutta kun aina keväällä ensimmäiset kerrat ovat sellaisia haparoivia. Lentäisinkö puskiin? Kuntopyöräily voisi vähän avittaa.

• Bengalitikku kirjoitti:

Uskallatko ajaa sillä talvellakin. Kieltämättä kiehtoisi huristaa tuollaisella.
        Huivi vain lepattaisi. Mutta kun aina keväällä ensimmäiset kerrat ovat sellaisia haparoivia. Lentäisinkö puskiin? Kuntopyöräily voisi vähän avittaa.

En aja ennenkuin tiet sulaa. Kerran olen kaatunut kun varjopaikassa oli keväällä jäinen tie. Ihan yhtä helppo sillä on ajaa kuin polkupyörälläkin, ehkä helpompikin. On niin kevyt polkea ylämäet ja vastatuulikaan ei haittaa.
        En luopuisi mistään hinnasta sähköpyörästä. Kannattaa ostaa sellainen pyörä jossa ei tarvitse nostaa jalkaansa korkealle pyörälle noustessa, vähän kuin mummopyörissä on. Niitä on monenlaisia ja monenhintaisia.

• Bengalitikku

Kiitos vastauksesta. Mulla on 27-vaihteinen maasturi. Runko on vähän jyrkkäkulmainen. Ihme kun tehdään niin vähän kaarevia muotoja.
        Olisi helpompi ja turvallisempikin sujauttaa jalka isosta aukosta toiselle puolelle starttivaiheessa. Olen hönkinyt fillarikaupan ikkunan takana ja
        mielikuvitellut ajamista sähköistettynä.

• kylmäkivi

täällä palstoilla kateus ilmenee muiden tölvimisenä ja vinoilemisessa jokaikisessa viestissä määrättyjä kirjoittajia kohtaan mielestäni todella ikävää koska ei täällä ole liikaa kirjoittajia että pitäisi vielä aukoa päätä kaikesta turhasta tai toimia vähän sillä tavalla kuin olisi jollain lailla palstan kapellimestari

• bessie---

Tämähän on keskustelupalsta, tölväisyt ja vinoilut suorastaan kuuluvat asiaan.
        Yhtä hyvin voisit tulkita niin, että se joka kokee määrättyjen kirjoittajien kommentit kateudesta johtuviksi "tölvimisiksi, vinoiluiksi, pään aukomiseksi kaikesta turhasta ja palstan kapellimestaroinniksi" onkin itse kateellinen jostain?

• Enhän minä ainakaan osaa olla kateellinen edes sellaiselle, joka tekee itsensä kaikkien silmissä naurettavaksi.

• kylmäkivi
        bessie--- kirjoitti:

Tämähän on keskustelupalsta, tölväisyt ja vinoilut suorastaan kuuluvat asiaan.
        Yhtä hyvin voisit tulkita niin, että se joka kokee määrättyjen kirjoittajien kommentit kateudesta johtuviksi "tölvimisiksi, vinoiluiksi, pään aukomiseksi kaikesta turhasta ja palstan kapellimestaroinniksi" onkin itse kateellinen jostain?

ei noille tölvijöille kukaan ole kateellinen tai kaipaa tahtipuikon heilutusta ainoastaan ne joilla kotiolot ovat sen verran kurjat että tuo oman pahanolon palstalle onneksi näitä on vaan muutama

• kylmäkivi kirjoitti:

ei noille tölvijöille kukaan ole kateellinen tai kaipaa tahtipuikon heilutusta ainoastaan ne joilla kotiolot ovat sen verran kurjat että tuo oman pahanolon palstalle onneksi näitä on vaan muutama

Mistäs sinulla tuollainen toisten tölviminen nyt sitten johtuu?
        Oman logiikkasi mukaan olet siis kateellinen muutamalle täällä.

• bessie---
        kylmäkivi kirjoitti:

Se, että pidetään muiden kirjoittajien kommentteja jankutuksena, tölvimisenä, tahtipuikon heiluttamisena tai milloin minkäkin "suoltamisena" ynnämuuna heidän tekstiään vähättelevänä ei ole kovinkaan fiksua, päinvastoin.

• miksi.miksi
        kylmäkivi kirjoitti:

Tiinukka is back!

• siksi.siksi
        miksi.miksi kirjoitti:

Tiinukka is back!

Siksi että tänne saa tulla ja täällä saa olla.

• ö-Öö

Kateus on voimavara

Siis tyyliin, kun naapurilla on noin hieno auto, meitsinkin pitää jotenkin hankkia sellainen. Siis parhaillaan rakentava ja etiäpäin kannustava asia.

Ja käytännössähän se takoittaa, että menee ja vetää renkaat puhki ja hakkaa lommoille leuhkan naapurin kulkupelin.

Ite törmäilen omalla kohdallani jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Ehkä muutenkin, mutta yleensä idiootit alkaa inttämään ja haastaan riitaa just asia ja tietopuolella. Olen juu terävä, lisäk hitosti kaikenlaista tietoa kaikenlaisesta. Ja sehän tolloja nyppii.

Mulla sellainen typerä tapa. Jos tollo ei tajua jotain, sille pitää selittää, että se tajuais. Ei se toimi, ite saaa vaan vittumaisen besservisserin maineeen ja riitelyksen kimppuunsa.

Tottakai meitsikin on kateellinen, nimenomaan tympii itteä terävämmät tyypit. Niitä tosin hyvin harvassa. Onneksi, olen nimittäin erittäin huono riitelemään, etenkin, jos tiedän olevani väärässä. Mutta jotkut itteä tollommat tekee just niin, riitelevät, vaikka jo hävisivätkin.

Mä siis en lähesty asiaa materiaaliselta kantilta. Tottakai aina jollakin on paree auto, kuin mulla, en pidä sitä mitenkään erikoisena asiana.Tossa joskus menin hämilleni. Naapurilla komee mootttoripyörä. Mä sitä aina ihailin ja valittelin että nyt ehkä ois varaa ostaakkin, mutta kun ei uskaltais ajaa, nuorena oli toisinpäin. Muutaman kerran mainitsin sen pyörästä, se alkoi vittuileen, että osta pyörä, jos olet noin kateellinen. Tota, en ymmärrä. Mä lähinnä kateellinen siitä, se pystyy viel ä ajeleen, Tottakai mä mopn ostaisin, jos tietäis että pysyis sillä pystyssä. Kundi vittuili mun mielestä jotenkin omituisesti. Mä siis vaan ihailin sen pyörää.

Öf, mieti, ihan mitä haluat :d

=DW=

• bessie---

Hyvänen aika, sinuako "tympii itteä terävämmät tyypit"?!
        Minä taas nautin itseäni viisaampien ja terävämpien seurasta, olen aina nauttinut. Kuten sanoin olen lähes täysin kyvytön tuntemaan kateutta yleensäkään ja se, että olisin kateellinen jonkun terävyydestä on ajatuksenakin mahdoton.

• ö-Öö
        bessie--- kirjoitti:

Hyvänen aika, sinuako "tympii itteä terävämmät tyypit"?!
        Minä taas nautin itseäni viisaampien ja terävämpien seurasta, olen aina nauttinut. Kuten sanoin olen lähes täysin kyvytön tuntemaan kateutta yleensäkään ja se, että olisin kateellinen jonkun terävyydestä on ajatuksenakin mahdoton.

Jep

Kyse oli kateudesta. Koitin kai korostaa, ei oikein tule mieli alkaa väitteleen itteään terävämmän, tai tietävämmän kanssa, ei kokemusta. Etenkään ei syytä. Vaan ite saan aina tolvukoita häiriöikseni. Jotenkin otan, typerykset ei oikeastaan ala inttään ja riiteleen kateudesta, ne alkaa riiteleen just samasta syystä, miks jotkut puhkoo naapurinauton kumeja. Kateus purkautuu tekoina, ei rakentavasti.

Aika harva kai kadehtii itteään kehnonpia :D

=DW=

• Bengalitikku

Aloittajalle: en jaksa ajatella, että joku olisi kade. En ole pröystäilijätyyppiä.
        Ö:lle. Höhlä naapuri, jos kokee ihailun kateudeksi, varsinkin kun on siinä läsnä.
        Mutta on ihmisryhmä, joka kuvittelee, että heille ollaan kateita.
        Sellainen vähän pyrskityttää. Varsinkaan, jos pröystäily ei herätä odotettua ihailua.
        Omaa kateuttaan on vaikea tunnustaa. Kun joku sai kuhan, se vähän kirpaisi.
        Tuore kala. Itse kalastettu. Tähän ikään mennessä, jos materialla olisi kilpaillut, olisin uponnut suohon. Sellainen kilpailu ei kiinnosta pätkääkään. Tietämisestäkään en osaa olla kade, koska ajattelen, että jokainen tietää ja osaa jotakin ja joku paremmin. Kaikkia ei kiinnosta samat asiat edes tai aina.
        Kuitenkin muilta oppii jotain.

• flegmaatti

En usko kenekään kadehtivan minua mistään syystä.
      Todennäköisempää on myötätunto ja ehkäpä säälikin.

Harrastukseni piirissä tunnen kokevani arvostusta suhteessa ikääni ja tekemiseeni mutta sekään ei ole syy kateuteen, pikemminkin päin vastoin.

Vaikeista sairauksista huolimatta positiivnen elämänasenteemme luulisi pikemminkin rohkaisevan vastaavassa tilanteessa olevia ihmisiä kadehtimisen asemesta.

• Sanoavoi

Tuettuna ihmisenä se joskus jää omiin uomiinsa, vaikka ylpeyskin painaa päälle.

• mimmimum-..mi

Luulisin olevani aika vapaa kateuden tunteista ....ketään tai mitään kohtaan....joskus leikilläni sanon ...."kyl käyp katteeks" ....se usein vaan huvittaa vastapuolta...

• En, minussa ei ole pienintäkään aihetta josta joku voisi olla minulle kateellinen.
      En pidä edes käsityöblogia.

• En usko että kukaan kadehtii minua. Sisko kyllä tunnusti kadehtivansa , mutta sisarkateutta ei kai lasketa ? Se on enempi sisäpiirijuttuja..))

Joskus olen kyllä aistinut, että herätän ärtymystä, mutta en lue sitä kateudeksi.
        Ehkä siinä on ollut enempi kyse siitä, että on koettu minun vieneen/ottaneen liikaa tilaa jossakin yhteisössä. Tai "esittäneen mielipiteitä ikäänkuin ne olisivat yleisiä totuuksia"...)) Sekin herättää ärtymystä, mutta ei nähdäkseni kateutta.

Itsessäni olen kyllä tunnistanut kateutta. En mistään ulkoisesta vaan jostakin ominaisuudesta mikä toisella näyttäisi olevan ja itseltäni puuttuvan. Tunne on ohimenevä, mutta on mielestäni hyvä, että sen tunnistan, tunnustankin. Tunnistettuna se ei vaikuta omaan eikä kohteen elämään millään tavoin.

• bessie---

Kyllä minäkin toivoisin että minulla olisi käsityötaitoja ja esimerkiksi laulutaito, ja voisin ehkä sanoa kadehtivani sellaista jolla nämä taidot on, mutta se on vain kohtelias sanonta minun puoleltani, en minä mitään kalvavaa kateutta tai alemmuudentunnetta tunne.

• Harvoin.kateutta

Maallista mammonaani kukaan ei kadehdi. Kun tiedän jostakin asiasta enemmän kuin sellainen, jonka kuuluisi tietää siitä minua ja muita enemmän, niin sen olen joitakin huomannut ärsyttävän. Menepä kertomaan uudesta asiasta, johon olet itse paneutunut, jos minua koskee ja tämä asiantuntija ei vielä ole, niin joko se on ärsytystä, alemmuuden tunnetta tai kateutta, mutta kyllä on naama nurinpäin. Oikein harmittaa, että tulinkin asiasta maininneeksi.

• juurnäisooasiat

kuulkaas muummat ja ppaappat se on semmoinen juttu että kateellisia ihmisiä löytyy aina. tämä aloitus vaan oli tehty jotenkin alkoituksen takia, että saadaan juttu aikaisesksi.

minulle itselleni ovat naiset olleet aina kateellisia töissä harrastuksissa jne. olen tehnyt työni hyvin enkä valittanut että onpa raskasta ja huono palkaa.

tässä teille pieni esim. ostin vanhan auton niin eikös naapurin akka mennyt toisen akan luo juoruamaan, se on ostanut nyt auton. heh heh niin kuin suurinkin asia olisi kysessä jos ostaa vanhan kolsan.

kauniille naiselle ollaan aina katelliisia oli nainen minkä ikäinen hyvänsä.

en viitsi enempää kirjoittaa mutta jos nyt joku neiti tai herra herne alkaa soittaa suutaan kirjoitusvirheistä tai pienistä kirjaimista jne niin heti tiedoksi EVVK. tiedoksi vaan etten ole 60 v kunhan vastasin

• kysynpähänvaan

Olet siis 71v ?

• Kauniit naiset helposti kuvittelevat, että heille ollaan ulkonäkönsä takia kateellisia, jos joku sanoo mitään vähänkin poikittaista heille. Sen olen huomannut.

Vähän samanlaista kuin jos maahanmuuttajalle sanoo poikittaisen sanan, niin on rasse.

• Uusiauto

Vastauksestasi huomasi, että olet nuori. Naapurin akat kateellisia vanhalle autollesi, tuskimpa olivat.

• Uusiauto kirjoitti:

Vastauksestasi huomasi, että olet nuori. Naapurin akat kateellisia vanhalle autollesi, tuskimpa olivat.

Yleensä se on niinpäin, että jos jostain asiasta on itse pikkuisen ylpeä, niin silloin kuvittelee, että ihan varmasti toisten pitää olla siitä hänelle ainakin vähän kateellisia.

• OhMyGodnes
        kysynpähänvaan kirjoitti:

Olet siis 71v ?

Korpikirjoittajalla taitaa taas olla se päivä kun se kommentoi puskista :))

• OhMyGodnes kirjoitti:

En näe sinunkaan nikkiäsi sinisenä.

• OhMyGodnes kirjoitti:

Löysitkö jälkeni, stalkkaatko minua, no, älä ole kateellinen minulle 😊ei kannata.

Niin, teemana kateus ja kukaan ei ole tuntenut kuin ihan vähän kateutta.

DW. kirjoitti, jos emme tuntisi kateutta ei toisten ihmisten menestyminen kannustaisi meitä yrittämään parastamme.

Jatkan....

Jos emme tuntisi kateutta, materiaali ei merkitsisi meille mitään. Huolettomana viheltelisimme, emmekä välittäisi mitä toiset ostelevat, missä vapaa-aikaansa viettävät tai missä matkustelevat.

Mitä TV.n ohjelmia seuraat ja miten niitä täällä kommentoit, on hyvä esimerkki tunnetko kateutta esim. julkkishenkilöitä kohtaan. Ei kannata, julkkiselämä on kaikkea muuta kuin kadehdittavaa.

Palstalla käytettynä kateus ilmenee ärtymyksenä, vähättelynä, toisen arjen mitätöimisenä "en ole kateellinen tavan elämällesi"

Miksi olisit?

Takaisin puskailuviestiisi.

Älä ole kateellinen vaikka istuin laiturilleni lumen keskelle tekemässäni picnik-kolossa ihanassa auringonpaisteessa. Aurinko paistoi lämpimästi vasten kasvojani eikä kännykän kuvaruudusta saanut muuta selvää kuin kelloajan.

Niin ja en ole vielä 71-vuotias. Kesällä sitten laivaristeillään Oulujärvellä synttärini kunniaksi. Ei siitäkään kannata huolestua.

Minun tavan elämää tää vain on.

• En oikein ymmärrä koko kateusasiaa.
      Se mitä minulla on, joko aineellista tai henkistä, ei ole keneltäkään muulta pois ja se mitä muilla on, ei ole minulta pois.

• En eppäile.

• Minullehan tämä ei oikeastaan kuulu, kun en ketään kateelliseksi väitä. Enkä oikein tahdo ymmärtää sitä, joka niin tekee. Minusta nuo tölvimiset ym. johtuu ihan jostain muusta.
      Meikäläisessä ei ole mitään kadehdittavaa mutta itse en kuitenkaan ole aivan kateudesta vapaa. Kenenkään varallisuutta, autoja ym. en kadehdi mutta kadehdin ainakin musikaalisia ja (pianon)soittotaitoisia ihmisiä.

• olkoonmuut

Kateus tulee ansaita ja vain parasta kadehditaan;)

• 1eero

Aineellista on sopivasti, olen tässä vähän kuntoillut, parempi kuntoislle voisin olla kade, tunnen muuten 86 vuotiaan teräsvaarin joka on paremmassa kunnossa kui miä.
      On juttuja joita en ole saavuttanut kuitenkaan ei niistä voi olla kellekkään kateellinen,
      Minullekko kateellinen niin mistä, en tosiaan tiedä ei ainakaan iästä.

• näinonnäppylät

En epäile kenenkään olevan minulle kateellinen. Enkä oikein osaa itsekään olla kateellinen kenellekään mistään. Omarakentamani elämä. Minunlaiseni.

• Heikunkeikku

En epäile muiden olevan mulle kateellinen. Vaikka toki syytä olis:)
      No ei vaiskaan, en mä tosissani tota sanonut.
      Mun tuttavapiirin tyypit on sen luontoisia, että eivät ole kateellista sorttia.

Minä saatan leikilläni sanoa, että oijee oon ihan Vihhhhreee kateudesta, kun oot tommosen ostanut. Tutut kuitenkin tietää, että oikeesti en vihreile, vaan yltympäriin ripottelen kehuja ja muuta semmosta. Vilpittömästi.

Musta tuntuu, että kateus kuulluu pikkulikkojen ja pikkupoikien maailmaan. Tai ainakin joidenkin?

En ymmärrä koko kateutta. En usko, että kateus on yleistä. Ehkä harvojen heiniä?

• flegmaatti

Toinen kappaleesi on tuttua minullekin. On "helpompaa" antaa kehu tuossa muodossa varsinkin kun tietää vastaanottajan ymmärtävän viestin luonteen.

Myös joku oman vaikutuspiirin ulkopuolella oleva asia on puettavissa vastaavaan muotoon.
        Esimerkiksi, "jukopliuta kun oon katteelline J:n eturauhasesta! Siihe ei pysty mikkää".
        Yms.

• Heikunkeikku
        flegmaatti kirjoitti:

Toinen kappaleesi on tuttua minullekin. On "helpompaa" antaa kehu tuossa muodossa varsinkin kun tietää vastaanottajan ymmärtävän viestin luonteen.

Myös joku oman vaikutuspiirin ulkopuolella oleva asia on puettavissa vastaavaan muotoon.
        Esimerkiksi, "jukopliuta kun oon katteelline J:n eturauhasesta! Siihe ei pysty mikkää".
        Yms.

Joo, just noin.

Kehun kyllä mielelläni jos on aihetta ja jotenkin kun siihen vielä lisää, että hitto ku oon kateellinen, niin se on vieläkin ilahduttavampaa vastaanottajalle. Tietää niinku, että toi Heikku on tosissaan:)
        Olishan niitä esimerkkejä montakin, mutta kuuntelen Voicea täs telkkarista samalla, että ei oikein juttu sormista ulostele.

• maissiiii

Olla jollekin jostain kade,
      sehän on yksi lyömäaseista, suomalainen käyttää toista suomalaista kohtaan,
      jos on jostain erimielinen, arvostelee kärkkäästi tai ei tykkää jostain toisen omasta tai muusta,
      se on helppo ja yksinkertainen leima, jonka voi toisen otsaan lyödä, vaikkei asiassa olisi lainkaa kyse kateudesta.

Onnekseni en ole kaunis, en rikas, ei oo hienoo autoo(paitsi tietysti omasta mielestäni omani on ihan hieno), erityislahjoja en tunnista edes itse ja suosiota en ole koskaan lähimaillakaan nähnyt, eli hyvä juttu, kenelläkään ei ole mitään syytä olla minulle kade.

Itse sen sijaan olen joskus vihreä kateudesta ja varsinkin silloin on paha tilanne kun kateuden käärme nostaa päätään, joskus se senkin tekee.
      olen kateellinen kaikille, joilla on kaunis pieni, pikkuruinen,siro, ihana jalka ja kaari jalassa.
      Tosin ihan hyvin olen tähän päivään asti pärjännyt omillani kaarillanikin.

• ei kenelläkään ole mitään syytä kadehtia minua tavallista kaduntallaajaa, en minäkään kadehdi ketään. kadehtimisen sijasta joskus ottaa aivoon epäoikeudenmukaisuus, mutta ei onneksi siitäkään vaivaksi asti ole.

• staka

Kuka minulle nyt olisi kateellinen, tuskin kukaan, en epäile ollenkaan moista. Sisareni muuten joskus väitti naama rullalla meille muille sisaruksille että olemme hänelle kateellisia. Meidän kaikkien suut loksahti auki. Mutta se nyt oli sitä aikaa ja niitä juttuja...

Just eilen taisin kirjoittaa amerikansukulaiseni fb-viestiin ja kuviin kommentin, että jukra olen sulle kateellinen. Viettää mokoma ainakin puoli vuotta Hawaijilla, opiskelee ja elää reipasta ulkoilmaelämää, juoksee (puoli)maratoneja ja silleen. Nojoo, 'kateuteni' tietysti tarkoitti että olisin minäkin siellä mielelläni. Ja toki toivotin hänelle upeaa aikaa siellä palmujen varjossa ja hiekkarannoilla.

• ainiikumitäsitte

Arvelu on niin arveluttava laji. Täälläpäin ei semmoista harrasteta, mutta ehkä jossainpäin Suomea.

• sellaistavaan

Vaikea sanoa,en ole ajatellut asiaa.

• nauruksi-pistää

Sokea itserakkaus ja sairas ylemmyydentunne teettää kaikenlaista.
      Että joku muka kadehtisi...

• Heikunkeikku

"nauruksi-pistää"
        Pikainen kommentti. On aika lähteä pikkusen lukemaan. Ehkä puoli sivua :)
        Mutta ja joo, kommenttiisi vastaan, että joo, taidan olla aivan samaa mieltä.
        Kaikenlaista ylemmyys teettää.
        Minulla on kokemusta, kun jonkin aikaa narsistin kanssa yritin elää.
        Hyvää yötä. Toistamiseen.

• Katsoin TV:stä Jussigaalan. Tuntemattoman sotilaan saama suursuosio oli liikaa joillekin joten ohjaaja/tuotta ja Aku Louhimies piti lyödä maahan. Kateuttako?

• normon

Tajuatko y h t ä ä n mistä on kysymys ? A i v a n eri asiasta.
        Ihmisarvo on ihmisoikeus. Aina.
        Ketään ei saa nöyrryyttää.

• Per-kel

Jos kateellisia sairaita ovat :)

• bessie---

Korppis kirjoitti:

"DW. kirjoitti, jos emme tuntisi kateutta ei toisten ihmisten menestyminen kannustaisi meitä yrittämään parastamme."

"Jos emme tuntisi kateutta, materiaali ei merkitsisi meille mitään. Huolettomana viheltelisimme, emmekä välittäisi mitä toiset ostelevat, missä vapaa-aikaansa viettävät tai missä matkustelevat."

Varmasti on olemassa myös rakentavaa ja hyvälaatuista kateutta, en sitä epäile tai kiistä. Itsessäni en oikein tunnista sellaistakaan olevan. Tietysti kysymys on myös sanavalinnasta.
      Pakko kuitenkin taitaa olla se ensimmäinen motivoija minun kohdallani. En millään saa mieleeni mitään missä kateus olisi motivoinut minua. Ehkä satunnaisesti joskus nuorempana, liittyen naisten väliseen kilpailuun, mutta vähän vieraalta tuntuu sekin.

• hohhoijakkaa

No mut tää palsta on täynnä just sitä jengii jotka kadehtii jo omaa sukupuoltaankin niin paljon, et lähtee täältä netistä seuraamaan ja vainoamaan itseään nuorempiakin naisia. Sama tätijengi kuuluttaa suureen ääneen olevansa puumia. Voi tätä jengiä toki narsisteiksikin kutsua, otetaan uusia uhreja, kun ei huvita itse mennä terapiaan. Ja toki päävoitto on kun tämän narsistijengin jäsenet kutsuvat itseään psykiatrian ammattilaisiksi, pelkät uusia uhreja vainoavat pedofiilit joidenka vuoksi suomessa ei enää synny nuorille naisille lapsia jotka maksais teidän tulevaisuuden eläkkeet tai ainakin lapsenne jää ilman eläkettä, kun narsistit järjestää tään jälkeläisilleenkin. Leikkikää vaan viehkeetä puumaa. Mitenkäs muuten olisi alemmat ikäryhmät hiljenneet, kun meidän kateellisten puumanaisten vainoamina. "ooh mä oon niin viaton pulmunen" en vaan itse mennyt terapiaan vaan aloin ottamaan "uusia uhreja ja syyttelemään muita ihmisiä mielenterveysongelmistani" sama saarna palstan narsistimiehille, on se niin hiton vaikeeta pedofiilin mennä itse terapiaan, niin se vaan ottaa uusia uhreja joiden elämän tuhota. Terapian tarpeessa oleva runkkari joka ei ole koskaan kyennyt narsistisuuttaan tasapainoista perhettä perustamaan, haluaa tuhota sen oikeen urakoimalla muilta ihmisiltä. Teidän narsistien takia suomi on tässä jamassa kun on "viehkeät itseään uusissa uhreissa vatkaavat narsistipulmuset"
      Kun naispedofiili joka vainoaa netistä samaa sukupuolen edustajia, niin mitenkä se kulkee vielä vapaana, eikä oo mielisairaalassa hoidettavana? Ja miksi kestää sen kustantaa jälkipolvi vainoamilleen itseään nuoremmille naisille,hohhoijjakkaa taas kun narsistipedarinaisella kestää tuo korvauspuoli ja hoitoon ohjaus tässä yhteiskunnassa. Hävettää puolestanne.

• Bengalitikku

Hohhoijakkaa: Olen varmaan niin vanha, että en ymmärrä tästä mitään.
        Aihe oli kateudesta.
        Ja ensimmäinen kommenttini oli, etten usko, että kukaan on mulle kade.
        Niin tuo yllä oleva vuodatus on kuin traumasta ja vihasta kärsivän toipilaan vuodatus, mutta väärään paikkaan.
        Jos tuo oli vain räksytys koko ryhmälle, niin meepä peilin eteen ja mieti, mitä tuli kirjoitettua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5605
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      2951
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2611
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2449
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      23
      2219
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      261
      1754
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      58
      1349
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1233
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1165
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90