Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Palstaa hallitsee kyllä aloitukset

Otan erään otsikon uusiksi, koska minulla on siitä toisenlainen näkemys.

Aloite, on puheenvuoro, jossa annetaan kuin sävy tulevalle keskustelulle. Aloite on tekijän subjektiivinen (henkilökohtainen) mielipide, joka tavallaan ohjaa ja johdattaa. Aina ei onnistu aloitekaan innostamaan osallistumiseen, mutta objektivisuuteen ainakin pitäisi voida pyrkiä.

Jos impulssit, joita palstalle tuomme, on henkilökohtaisia purkautumisia, helpottaa ne aloittajaa, mutta jättävät kovin vähän keskusteltavaa.

Kiitän kirjoittajia monista asiallisistakin aloituksista vuosien varrella, niistä voimme ottaa esimerkkiä, ajankohtainen tai asia-aihe, ja siitä yleinen mielipiteiden vaihto.

14

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavan_tallaaja

      Totta , aloitusta seurataan kuin kurkiauraa kun ei uusia virikkeitä ilmaannu. Siitä nuo pitkät mitäänsanomattomat ketjut muodostuu, kun jotakin halutaan sanoa. Kaipa tämä foorumi on otettava sellaisena kun se on, mutta uutta harkintaa se kaipaa.

      • odotetaann

        Tee nyt aloitus, joka on paljon puhuva eikä mitäänsanomaton !


      • Meuha

        Ihan sama mihin tekee aloituksen tuo kahjo on siinä heti lyttäämässä.##


      • yxmonista

        Nyt ei ole paras aika pysyä asiallisuudessa,,... voisi tulla h.....tin moinen ryöpytys palstan typerälle pillumaakarille!


      • oontyhmä
        Meuha kirjoitti:

        Ihan sama mihin tekee aloituksen tuo kahjo on siinä heti lyttäämässä.##

        Höh, kuka lyttää aloituxet ? Oon niin tyhmä etten bonjaa. Ja kuka on pil...maakari.


      • yxmonista

        En minä ole kokenut mitään lyttääjää ? Ja p.....u-maakari tietää toistaiseksi vain itse. joten et sinä mikään tyhmä ole. H....tin hehkuttaja ja sadisti se on!


      • aivot.töihin
        odotetaann kirjoitti:

        Tee nyt aloitus, joka on paljon puhuva eikä mitäänsanomaton !

        On niin tehokas aloitus, että odotan-nikiltä kuluivat aivonystyrät loppuun.


      • Meuha

        Loistavaa itsehillintää, hyvä tästä tulee.


      • työtäonkirjoituskin

        Pyydä hajua seuraksesi tulee sanoja ja sanontoja.


    • eikiinnostaei

      Henkilökohtaiset jorinat eivät jaksa kaikkia kiinnostaa.
      Hyvät aiheet tuppaavat tukehtumaan muutaman kirjoittajan keskinäisiin porinoihin.

      • Asiaaaaann

        Kaikki nikit kiellettävä ! Vain puskista saa kirjoittaa ! Ei saa puhua mitään irsestään, ainoastaan Asioista !


    • yxmonista

      Ihan sama ketä kiinnostaa, annoin tulla täydeltä laidalta kerrankin! Kasvokkain olisi tietenkin parasta, mutta se mahdollisuus on minulta riistetty alun alkaen.
      Kevyemmältä tuntuu!

    • puheitakin.on.kirjoissa

      Palstan päälikkö tietää ja opastaa.

      Olikohan tuokin aivoitus aloituksen arvoinen.
      Puhuja alustaa keskustelun, kuin pullan leipoja taikinansa.
      Olen pitänyt muutamia alustuspuheenvuoroja, saanut aikaan keskustelun jossa paikalla olevilla on ollut mahdollisuus vaikuttaa julkilausumaan joka laaditaan keskustelun päätteeksi tilaisuuksissa joiden tulokset julkistetaan päätöksinä tilaisuudesta.

      Täällä ei ole toiveitakaan päästä yhteiseen päätökseen mistään asiasta, mutta kyllä näitä ohjaajia ja aloitteiden laatijoita riittää. Hallitkoon avaaja tai aloite, sama lopputulos. Ei yhtään hedelmällistä ja mehevää asiantynkää tässäkään aloitteessa.

      Kiitos tuloksettomasta aloitteesta.

    • kiittäen

      Ei aloittaja tulosvastuullinen ole, hän antaa osviitat, palstalaiset määräävät tahdit. Minua ei enää hämmästytä lopputulokset, vuosien varrella kun on nähty monenmoista. Yritys oli hyvä, jotakin jäi siitäkin mieleen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe