Otan erään otsikon uusiksi, koska minulla on siitä toisenlainen näkemys.
Aloite, on puheenvuoro, jossa annetaan kuin sävy tulevalle keskustelulle. Aloite on tekijän subjektiivinen (henkilökohtainen) mielipide, joka tavallaan ohjaa ja johdattaa. Aina ei onnistu aloitekaan innostamaan osallistumiseen, mutta objektivisuuteen ainakin pitäisi voida pyrkiä.
Jos impulssit, joita palstalle tuomme, on henkilökohtaisia purkautumisia, helpottaa ne aloittajaa, mutta jättävät kovin vähän keskusteltavaa.
Kiitän kirjoittajia monista asiallisistakin aloituksista vuosien varrella, niistä voimme ottaa esimerkkiä, ajankohtainen tai asia-aihe, ja siitä yleinen mielipiteiden vaihto.
Palstaa hallitsee kyllä aloitukset
14
229
Vastaukset
- tavan_tallaaja
Totta , aloitusta seurataan kuin kurkiauraa kun ei uusia virikkeitä ilmaannu. Siitä nuo pitkät mitäänsanomattomat ketjut muodostuu, kun jotakin halutaan sanoa. Kaipa tämä foorumi on otettava sellaisena kun se on, mutta uutta harkintaa se kaipaa.
- odotetaann
Tee nyt aloitus, joka on paljon puhuva eikä mitäänsanomaton !
- Meuha
Ihan sama mihin tekee aloituksen tuo kahjo on siinä heti lyttäämässä.##
- yxmonista
Nyt ei ole paras aika pysyä asiallisuudessa,,... voisi tulla h.....tin moinen ryöpytys palstan typerälle pillumaakarille!
- oontyhmä
Meuha kirjoitti:
Ihan sama mihin tekee aloituksen tuo kahjo on siinä heti lyttäämässä.##
Höh, kuka lyttää aloituxet ? Oon niin tyhmä etten bonjaa. Ja kuka on pil...maakari.
- yxmonista
En minä ole kokenut mitään lyttääjää ? Ja p.....u-maakari tietää toistaiseksi vain itse. joten et sinä mikään tyhmä ole. H....tin hehkuttaja ja sadisti se on!
- aivot.töihin
odotetaann kirjoitti:
Tee nyt aloitus, joka on paljon puhuva eikä mitäänsanomaton !
On niin tehokas aloitus, että odotan-nikiltä kuluivat aivonystyrät loppuun.
- Meuha
Loistavaa itsehillintää, hyvä tästä tulee.
- työtäonkirjoituskin
Pyydä hajua seuraksesi tulee sanoja ja sanontoja.
- eikiinnostaei
Henkilökohtaiset jorinat eivät jaksa kaikkia kiinnostaa.
Hyvät aiheet tuppaavat tukehtumaan muutaman kirjoittajan keskinäisiin porinoihin.- Asiaaaaann
Kaikki nikit kiellettävä ! Vain puskista saa kirjoittaa ! Ei saa puhua mitään irsestään, ainoastaan Asioista !
- yxmonista
Ihan sama ketä kiinnostaa, annoin tulla täydeltä laidalta kerrankin! Kasvokkain olisi tietenkin parasta, mutta se mahdollisuus on minulta riistetty alun alkaen.
Kevyemmältä tuntuu! - puheitakin.on.kirjoissa
Palstan päälikkö tietää ja opastaa.
Olikohan tuokin aivoitus aloituksen arvoinen.
Puhuja alustaa keskustelun, kuin pullan leipoja taikinansa.
Olen pitänyt muutamia alustuspuheenvuoroja, saanut aikaan keskustelun jossa paikalla olevilla on ollut mahdollisuus vaikuttaa julkilausumaan joka laaditaan keskustelun päätteeksi tilaisuuksissa joiden tulokset julkistetaan päätöksinä tilaisuudesta.
Täällä ei ole toiveitakaan päästä yhteiseen päätökseen mistään asiasta, mutta kyllä näitä ohjaajia ja aloitteiden laatijoita riittää. Hallitkoon avaaja tai aloite, sama lopputulos. Ei yhtään hedelmällistä ja mehevää asiantynkää tässäkään aloitteessa.
Kiitos tuloksettomasta aloitteesta. - kiittäen
Ei aloittaja tulosvastuullinen ole, hän antaa osviitat, palstalaiset määräävät tahdit. Minua ei enää hämmästytä lopputulokset, vuosien varrella kun on nähty monenmoista. Yritys oli hyvä, jotakin jäi siitäkin mieleen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492348- 262263
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161574Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271555- 1241447
- 191103
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva334897