Amnesty tarkkailee Suomen jälkeenjäänyttä tilannetta.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/amnestyn-paasihteeri-salil-shetty-suomen-translaki-on-hapeapilkku/6831162#gs.SrJ3jXo
350 tuhatta ihmistä osoitti mieltään
21
269
Vastaukset
- Hhjjkk
Viesti poistetaan, jos toteaa, että nykyinen translaki on silloisten transihmisten aikaansaama..?
- iughkjhgyui
Hallitus ehti jo ilmoittaa ettei mitään muutoksia tule ja piste.
- Muutamakymmenennn
Ja sääntöjen vastaisena poistuu myös viesti, jossa huomautetaan, ettei mielenosoitukseen nyt sentään ihan 350000 tuhatta ihmistä osallistunut - olis varmaan ollut etusivun juttu, jos mihin tahansa mielenosoitukseen olis missä tahansa maassa osallistunut niin paljon ihmisiä.
- vhyum7nhyum7nhyum7n
Suomen heikko ihmisoikeustilanne puhuttaa jo ympäri maailman:
Lähes 350 000 ihmistä ympäri maailman on Amnestyn mukaan vedonnut pääministeri Juha Sipilään (kesk.) Suomen translain muuttamiseksi.
Suomessa vetoomuksen on allekirjoittanut yli 22 000 ihmistä. Amnestyn mukaan Suomen translaki asettaa sukupuolen juridiselle vahvistamiselle ihmisoikeuksia loukkaavia ehtoja.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/mielenosoittajat-vaativat-uutta-translakia-helsingissa-350-000-ihmista-vedonnut-lain-muuttamiseksi/6830520#gs.o_l56t4 - Eitehoa
vhyum7nhyum7nhyum7n kirjoitti:
Suomen heikko ihmisoikeustilanne puhuttaa jo ympäri maailman:
Lähes 350 000 ihmistä ympäri maailman on Amnestyn mukaan vedonnut pääministeri Juha Sipilään (kesk.) Suomen translain muuttamiseksi.
Suomessa vetoomuksen on allekirjoittanut yli 22 000 ihmistä. Amnestyn mukaan Suomen translaki asettaa sukupuolen juridiselle vahvistamiselle ihmisoikeuksia loukkaavia ehtoja.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/mielenosoittajat-vaativat-uutta-translakia-helsingissa-350-000-ihmista-vedonnut-lain-muuttamiseksi/6830520#gs.o_l56t4Ei hetkauta Sipilää vähääkään. Hänen mielestään on paljon tärkeämpiä asioita kuin tämä.
- Anonyymi
Eitehoa kirjoitti:
Ei hetkauta Sipilää vähääkään. Hänen mielestään on paljon tärkeämpiä asioita kuin tämä.
Jaksatte turhasta vinkua.
Vai että oikein heikko ihmisoikeustilanne.
Tehän olette lellityimpiä ihmisryhmiä Suomessa.
Ajatelkaa vaikka vanhusten tilannetta, he eivät pääse usein edes suihkuun kuin kerran viikossa, ruoka huonoa ja apua liian vähän.
Silti kehtaatte vaatia itsellenne lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaksatte turhasta vinkua.
Vai että oikein heikko ihmisoikeustilanne.
Tehän olette lellityimpiä ihmisryhmiä Suomessa.
Ajatelkaa vaikka vanhusten tilannetta, he eivät pääse usein edes suihkuun kuin kerran viikossa, ruoka huonoa ja apua liian vähän.
Silti kehtaatte vaatia itsellenne lisää.No, etpä kyllä väärässäkään ole. Ihmettelen itsekin mistä tässä valitetaan. T. Prosessinsa läpikäynyt
- Gjfkleoo
Mikä heikko ihmisoikeustilanne? Että transihmisellä on oikeus korjata sukupuolensa ja naisilla on oikeus mennä pukuhuoneisiin ja makuuvaunuihin tietäen, ettei joku pervo, joka on ottanut naisen henkkarit huvikseen pääse sinne?
- Nukutaan
Toivottavasti et ikinä joudu sairaalaan. Siellä miehet ja naiset laitetaan samaan huoneeseen. Aatteles mitä yöllä tapahtuu, sänkykin jo valmiina.
- Jfjffkoffo
Nukutaan kirjoitti:
Toivottavasti et ikinä joudu sairaalaan. Siellä miehet ja naiset laitetaan samaan huoneeseen. Aatteles mitä yöllä tapahtuu, sänkykin jo valmiina.
Miksi se minua miehenä haittaisi, jos nainen haluaisi tehdä lähempää tuttavuutta? Ja jos häiritsisi, hoitaja varmaan kuulisi hälytyskellon tai avunhuutoni. Ilmeisesti käytännöt ovat muuttuneet, koska aina ennen vain teho-osastolla on ollut sekahuoneet.
- iugiugukhuj
Jfjffkoffo kirjoitti:
Miksi se minua miehenä haittaisi, jos nainen haluaisi tehdä lähempää tuttavuutta? Ja jos häiritsisi, hoitaja varmaan kuulisi hälytyskellon tai avunhuutoni. Ilmeisesti käytännöt ovat muuttuneet, koska aina ennen vain teho-osastolla on ollut sekahuoneet.
Nykyisin on sekahuoneita kaikilla osastoilla. Synnytyslaitoksellakin, joskin siellä on oma mies huoneessa.
- Kysynvaaan
Niin juuri. Miten niin heikko ihmisoikeustilanne. Miksi ei kukaan ole osoittamassa mieltä Venäjän transihmisten oikeuksien puolesta? Suomessa on asiat ihan hyvin.
- ukgykuygkujh
Kysynvaaan kirjoitti:
Niin juuri. Miten niin heikko ihmisoikeustilanne. Miksi ei kukaan ole osoittamassa mieltä Venäjän transihmisten oikeuksien puolesta? Suomessa on asiat ihan hyvin.
Ei paljon auta jos osoittaa mieltään Tehtaankadulla. Jos taas lähtee Venäjälle osoittamaan mietään, voi päästä hengestään, paremmassa tapauksessa selviää turpiinsaamisella.
Taitaa tuo kirjoittaja olla transfoobikko tavis joka haluaa TS:t piiloon pois silmistä kun heillä on asiat niin hyvin. Ei saa vaatia enempää. - Gkigirit
ukgykuygkujh kirjoitti:
Ei paljon auta jos osoittaa mieltään Tehtaankadulla. Jos taas lähtee Venäjälle osoittamaan mietään, voi päästä hengestään, paremmassa tapauksessa selviää turpiinsaamisella.
Taitaa tuo kirjoittaja olla transfoobikko tavis joka haluaa TS:t piiloon pois silmistä kun heillä on asiat niin hyvin. Ei saa vaatia enempää.Muunsukupuoliset lienevät asia erikseen, mutta pois silmistä transsukupuoliset itsekin haluavat.
- Muunsukupuolinen
Gkigirit kirjoitti:
Muunsukupuoliset lienevät asia erikseen, mutta pois silmistä transsukupuoliset itsekin haluavat.
Mikäs tuo heitto oli muunsukupuolisista? Tunnetko moniakin teini-iän ylittäneitä? (ei sillä ettei teinikin voisi olla muunsukupuolinen, mutta aika moni ei-muunsukupuolinen itseään vielä etsiessä identifioituu erheellisesti muunsukupuoliseksi vaikka vaatemaun perusteella...)
- Muunsukupuolinen
Muunsukupuolinen kirjoitti:
Mikäs tuo heitto oli muunsukupuolisista? Tunnetko moniakin teini-iän ylittäneitä? (ei sillä ettei teinikin voisi olla muunsukupuolinen, mutta aika moni ei-muunsukupuolinen itseään vielä etsiessä identifioituu erheellisesti muunsukupuoliseksi vaikka vaatemaun perusteella...)
Ps. Muunsukupuolinenkin on määritelmällisesti transsukupuolinen.
- Gkigirit
Tunnen useita yli 30-vuotiaita muunsukupuolisia.
- yhnjmölknbhvg
Ps. Muunsukupuolinenkin on määritelmällisesti transsukupuolinen.
Tiukasti ajatellen muunsukupuolinen ei ole transsukupuolinen, mutta hänet voidaan luokitella transihmiseksi. Transihmiset ovat sateenvarjonimitys joka kattaa transvestiitit, transsukupuoliset ja muunsukupuoliset (aiempi nimitys transgender).
- Anonyymi
Jfjffkoffo kirjoitti:
No minua naisena häiritsisi ihan kamalasti jos vieras ukko rupeaisi ahdistelemaan.
Ei ne hoitajat aina niin nopeasti ehdi tulemaan yövuorossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minua naisena häiritsisi ihan kamalasti jos vieras ukko rupeaisi ahdistelemaan.
Ei ne hoitajat aina niin nopeasti ehdi tulemaan yövuorossa.No ymmärrän, siksi en olekaan innolla kannattamassa tätä uutta lakia vaan tykkään nykyisestä, jossa tutkitaan onko oikealla asialla ennen naisten tiloihin päästämistä.
- Anonyymi
Gkigirit kirjoitti:
Muunsukupuoliset lienevät asia erikseen, mutta pois silmistä transsukupuoliset itsekin haluavat.
Muunsukupuolisia ei ole oikeasti edes olemassa, on vain uroksia ja naaraita.
Tajuttomankin ihmisen sukupuolen voi todeta hänen kehostaan, ei siihen rupattelua tarvita.
Mikä siinä on niin vaikeaa että feminiininen mies on silti mies ja maskuliininen nainen on silti nainen.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391