Avautuminen

Perjantaita

Tässä nyt vähä menkkahuuruissa kirjoitan ajatuksiani mutta tilanne on että olemme olleet pian viisi vuotta ilman ehkäisyä ja nyt mielessämme pyörii lapsettomuushoidot johon pitäisi laittaa säästöt lottoamaan.
Onko muilla näitä ajatuksia, että onko hoitoihin lähteminen sen arvoista? Jos universumi ei meille halua lasta niin pitääkö meidän sitä uhmata ja yrittää sitä rahalla saada.
Luultavasti perseelleen menee sekin ja tulee fiilis että Money well spend!! Sitten on hyvä fiilis kun hotmoneja ja kipuja, rahat lentäneet lääkärien tileille eikä ole muuta kuin vitutus ja uudelleen säästöjen kerruuttamista.

Ehkä sitten vois lopultakin lopettaa joka kuukauden itkut kun voi todeta että kaikkensa on yrittäny.

4

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exlapseton

      Kannattaa hakeutua hoitoihin ja samalla kokeilla elämäntapa remonttia;
      - vähennätte stressiä
      - arjen kemikaalien minimointi
      - ”puhdas” ruokavalio, esim. luomu,kasvikset,etc.
      - Liikunta, jooga ja meditaatio
      - akupunktio ja hammashygieniasta huolehtiminen

    • pop980

      Suurin yksittäinen syy lapsettomuuteen on naisen ylipaino, vaikka femakko propaganda jauhaa sperman laadusta yms, mutta tuo ylipainon vaikutus on puhdas tutkittu fakta.

      Joten mars lenkille ja kuntosalille, sipsit siiderit ja suklaat kauppaan.

    • Darwin

      Yksi mikä auttaa lapsettomuuteen on myös se, että lakkaa yrittämästä. Lopeta se jokakuukautinen itku ja puru ja relax.

      Ruuan laatuun kannattaa myös kiinnittää huomiota, silllä luonto on viisas. Se ei anna raskauden alkaa, jos raskauden seurauksena ei elintapojen vuoksi välttättä olisi terve pienokainen. Myös toistuvat keskenmenot ovat luonnon julmaa valintaa. Miksi jatkaa raskautta, kun sikiö on epäkelpo tai sen elinmahodollisuuden kohdussa täysiaikaiseksi on heikot.

    • haikara_eksyksissä

      Voi Jiizuz, ku tulee taas näitä iänikuisia "neuvoja" joita oot varmaan jo kuullut kyllästymiseen asti. Voin kertoa meidän tarinan, joka taitaa olla niitä toivottomimpia tapauksia. Elikkä ollaan yritetty lasta kuudetta vuotta. Alussa kokeilin monia vaihtoehtohoitoja : akupunkiota, vyöhyketerapiaa ym. Tuloksena ei mitään. Lopulta vuoden yrittämisen jälkeen mentiin "virallisiin" hoitoihin. Kaikki mahdolliset hoidot käytiin: clomifen hoito, inseminaatio sekä IVF. Alussa tehtiin tutkimuksia: meistä ei löytynyt mitään vikaa, joten kärsimme selittämättömästä lapsettomuudesta. Vasta IVF:ssä alkoi tapahtua, kolme alkanutta raskautta, kaikki päättyivät kesken. Sitten tehtiin tarkemmat tutkimukset. Minussa ei mitään vikaa löytynyt (olen normaalipainoinen ), mutta miehellä todettiin kromosomimutaatio. Oli se alussa shokki, mutta näin vuosien jälkeen olen totuttautunut siihen ajatukseen, ettemme tule saamaan ikinä lapsia.

      Neuvoisin teitä käymään ainakin tutkimuksissa. Sitten saisitte tietää, löytyykö teistä joku vika ja saisitte oikeaa täsmähoitoa ja neuvoja, jos siellä ilmenee jotain. Jos hoitoihin päädytte, niin tuleehan se maksamaan. Kävimme kevyet hoidot yksityisellä ja IVF julkisella (siellä on halvempaa). Meille hintalapuksi on tullut näin viiden vuoden aikana noin 5000€.

      Hoitojen aikana kirjoittelin kaksplussassa ja sieltä sain hyvin tukea muilta samassa jamassa olevilta naisilta. Sen mitä voin sanoa, melkein kaikki tulivat raskaaksi hoitojen avulla, taisin olla ainoa, joka jäin ilman siitä ryhmästä. Eli kyllä noi hoidot suurinta osaa auttaa.

      Tsemppiä teille tulevaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe