Huawei P Smart

harkinnasssa

Kokonaisuutena 250 euron älypuhelimeksi Huawei P Smart vaikuttaa hyvältä. Joistakin asioista on edullisemman hinnan vastapainoksi tingitty, mutta P Smart tarjoaa kuitenkin laadukkaan metallirakenteen, hyvän ja kookkaan näytön, nopean sormenjälkilukijan sekä hintaluokassaan monista muista poiketen jo Android Oreon.
https://mobiili.fi/2018/03/01/huawei-p-smart-kokemuksia/
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

46

12627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eimikäänkestä

      Puhelimeen suojakuoret. Www.suojaapuhelin.fi

      • juuEi

        Osta kuoret ebay, alibaba, amazon... Kaameet hinnat Suomessa per muoviläpykkä, jonka teko maksaa alle euron.


      • juuEi kirjoitti:

        Osta kuoret ebay, alibaba, amazon... Kaameet hinnat Suomessa per muoviläpykkä, jonka teko maksaa alle euron.

        Joo ja sitten odotat kuukauden kaksi, että saat sen suojakuoren. Kun ostin Honor 8:n, niin samalla ostin Honorin oman suojan 24,90 eurolla. Ei tarvinnut lähteä miettimään mistä hankkii suojia.


    • Petett

      Tuplakamera takana, loistava kamerapuhelin siis. Vaan nykyaikainen selfie kansalainen kun olen, lähti puhelin vaihtoon suoraan testattuani että etukameran kuva sisätilassa oli laadultaan kuin vuonna 2013 ostamassani puhelimessa... Yök. Ei tarkennusmahdollisuutta, mm. Kulmakarvat näytti vaan kasalta...

      • kumpi

        Siis onko puhelin hyvä vai huono?


    • threatW
    • Onnelline.ikiomistaja

      Mulla on tää p smart ja sä et yksinkertasest tuu löytää parempaa kännykkää alle 200€. Tonnilla saattaa saada paremma. Ja tän huawein ottaisin ip sijasta anyday iha vaa sen takii ettei tartte pelkää et millo ip päämajast päätetää et ton ip aika on ohi. Ainoo minttune tulee täst näppäimistöst mikä täs tulee mut seki on vaa puolikas miinus. _tooodella_ lämpimästi suosittelen tätä. Kahtsataa ei voi sijoittaa paremmi!

    • 0654321

      Huawei P smart kanssa tuli valittua kun max hinta puhelimelle oli 200e. Mietin muitakin huawein ja honorin puhelimia ja tämän valitsin kun en halunnut lasista takakantta sen helpon rikkoontumisen takia (samsungit joutui jättämään pois laskuista kun hinta nousi niin paljon, tai sitten olisi muisti ja muut speksit tipahtaneet niin alas).
      Hyvin on onnistunut käyttö vaikka Samsungiin oli tottunut (vanhasta Samsungista alkoi muisti loppumaan). Luin että tämä on päässyt Googlen suositeltujen yrityspuhelimien listalle (pitää mm. taata tietoturvapäivitykset vähintään 3 vuodeksi).
      Ei varmasti voi verrata kameraa ja muuta kalliimpiin puhelimiin, mutta 200e puhelimeksi mielestäni tosi huippu.

    • PUHELINONTÄRKEÄ

      Olisin ostamassa P smartin, olisiko teillä tallenustilasta kokemuksia?😊

      • MBs

        P mart on huono automaattisalama kuva, valotusaika on liian lyhyt, ei tee mitään pimeäkuvaksessa tällä laitteella


    • nobro

      Täs noin viikko kulunu ostopäivästä ja voin sanoo et kannatti! Sovelluksia mahtuu ja muutkin asiat pelittää hyvin. Akun kestävyys riippuu tosin kuinka paljon käyttää.

    • sesama

      onko kamera hyvä entä kuuluvuus....kauan kestää ladata akku täyteen?

    • Ken

      Tässä hieman arviota puhelimesta joka mulla on ollut noin 3kk käytössä.
      Kamera: Se on ihan hyvä hintaansa nähden ja monipuolinen valikoima AR, Selfie ym tiloja, ainoa miinus tulee siitä, ettei puhelimen kamerassa ole valmiiksi TimeLapse ominaisuutta.
      Järjestelmä: 8.0 joka on toiminut oikein hyvin eikä mitään vikoja havaittu.
      Akku: Mulla kestää akku aika pitkään, vaikka kuuntelen musiikkia ja kuvailen kohteita melkein jatkuvalla syötöllä. Eli parhaimmassa tapauksessa jos ei kuvia ottaisi kokoajan niin kestää akku varmasti pidempään, mutta ei valittamista! :)

      Miinuksia mulla ei oikein ole sanottavana tästä P Smart puhelimesta. Hintaansa nähden hyvin laadukas puhelin!

      Mulla on siis P Smart 3Gb Ram / 32Gb muistia, kun on myös markkinoilla hieman tehokkaampi 4Gb ram/ 64Gb muistia.

      Jos haluat hyvän puhelimen niin suosittelen kovasti P Smart puhelinta, parasta on myös se ettei puhelimen runko (takapuoli) ole lasia. Ollut aikaisemmin Honor 8 ja sen vahingossa pudotin lattialle ja puhelin halkesi joka suunnasta.

    • Pettynyt19

      Mulla meni puhelin heti kättelyssä vaihtoon kun kuvasuhteen takia ig storyt ei näy kokonaisina ja snapchatin kamera zoomaa ja lähettämissäni snäpeissä näkyy muilla mustat reunat.. Lisäksi tuo etukameran laatu on aivan kamala.
      Sääli, sillä muuten puhelin vaikutti hyvältä ja käyttökelpoiselta🙈

    • UudenHuaweinOmistaja

      Voiko tässä samassa puussa esittää kysymyksen? Nimittäin mullakin on nyt pari kuukautta ollut käytössä Huawei P Smart. Ongelmana on se, että jos kuuntelen kuulokkeilla musiikkia ja saan samalla viestin tai kalenterihälytyksen, hälytyksen merkkiääni on tajuttoman kova. Vähemmästäkin saa sydänkohtauksen ja tärykalvot puhki. En kuitenkaan halua laittaa hälytysääniä pienemmälle, sillä ilman kuulokkeita hälytysääni ei ole mitenkään erityisen voimakas. En myöskään halua/muista aina pienentää hälytysäänten voimakkuutta, kun laitan kuulokkeet korvaan ja otan taas pois.

      Kysymys: Onko puhelimen asetuksia mahdollista säätää niin, että hälytysäänet ovat normaalia pienemmät silloin, kun puhelimeen on liitetty kuulokkeet? Luulisi tämän olevan automaattista, mutta eipä näytä olevan.

      • Ei ole mahdollista. Pitää itse säätää manuaalisesti se pienemmälle.


      • UudenHuaweinOmistaja

        No onpas epäkätevää! Edellisessä puhelimessani tällaista ongelmaa ei ollut, mutta se olikin Nokia.


    • Suututtaa

      Kysyisin miten saisin läppäriltä (Toshiba) valokuvat Huawei P Smartiin? Kännykästä kyllä menee kuvia tietokoneelle piuhan avulla muttei toisin päin..

      • Pitäisi mennä samalla tavalla eli laittamalla puhelin massamuisti tai tiedonsiirtotilaan (puhelin kysyy tätä kun se liitetään koneeseen kaapelilla taikka sen yläreunaan tulee "ladataan" teksti niin siitä voi valita siirtotilan).


    • aloittelija

      Miten voisin siirtää valokuvia tietokoneelta Huaweihin Bluetoothilla ??

      • Ei kannata bluetoothilla. Hidasta hommaa jos vertaa usb kaapeliin.


    • CamoPSmart

      P Smart on hintaisekseen hyvä puhelin (mulla ollu nyt puol vuotta). Plussaa isosta näytöstä, jolla selaaminen onnistuu kivasti. Myös kamera ajaa asiansa, vaikkei ehkä kalleimmille pärjääkkää. Aluks oli kyl hankalaa tottuu Androidiin, kun edellinen puhelin oli iPhone 5. Pienenä miinuksena liukas ulkomuoto, mut onneks kuorilla tämäki ongelma ratkes! En vaan jaksa enää kattoo mustaa kuorta, niin ostin sit eilen maastokuvioidun kuoren (https://mobiilitukku.fi/puhelimet/huawei/p-smart-kuoret/huawei-p-smart-inkit-suojakuori-kotelo-grey-camo). Aika kiva, kun puhelin pysyy jatkossa näpeissä ja näyttääki hyvältä (toisin ku yleensä kuorien kanssa). Mun käytössä myös akku kestäny kivasti, eli tyytyväinen olen. Money well spent!

      • Triana

        Ehdottomasti paras puhelin joka minulla on koskaan ollut! Akun kestosta olen erityisen iloinen. Ja känny on vielä hyvän näköinen, minulla värinä kulta. Hinta myös ok.


      • huonoluuri
        Triana kirjoitti:

        Ehdottomasti paras puhelin joka minulla on koskaan ollut! Akun kestosta olen erityisen iloinen. Ja känny on vielä hyvän näköinen, minulla värinä kulta. Hinta myös ok.

        Pyh. Roskalla täytetty ja päivityksistä ei takuita..


    • samsungukko

      Kun vertaa yli kaksi vuotta vanhan Samsung j5 puhelimen S-amoled näyttöä mihin tahansa 200-300 € hintaisen puhelimen tavalliseen näyttöön niin on ne todella ärsyttävän tuhruisia katseltavia. Tietenkin jos on käyttänyt vain IPS näytöllä varustettuja puhelimia niin eipä sitä parempaa osaa edes vaatia.
      Myös nuo Mobiili.fi sivuston älypuhelin kokeilut ovat yhtä tyhjän kanssa. Mitä hittoa on kirjoittaa kokonainen sivu, että miltä puhelin näyttää ja miltä se kädessä tuntuu. Enemmin minua kiinnostaa miten puhelin pysyy kädessä ja montako säröä sen ruudussa on kun se tippuu lattialle. Jos tuo komistus ei kestä pudotuksia niin sen päälle on kuitenkin viriteltävä suojakuoria ja näytönsuojia. Mitä hittoa sen jälkeen lasisilla takakuorilla tai muilla krumeluureilla tekee kun ne jää sinne suojan alle piiloon?

      • mitäväliä

        Mitä väliä pinnoilla? Suojakuori on pakollinen lisävaruste älypuhelimissa oli pinta mitä tahansa:D


      • kirveenvarsi
        mitäväliä kirjoitti:

        Mitä väliä pinnoilla? Suojakuori on pakollinen lisävaruste älypuhelimissa oli pinta mitä tahansa:D

        Ei mitään väliä pinnoilla koska puhelin on kuitenkin verhoiltava suojakuorilla. Mutta puhelimien n.s "testaajat" hypistelevät luuria ja kuluttavat suurimman osan "testi" ajasta hypistelemällä luuria ja vertailemalla käsituntumaa kalliimman hintaluokan puhelimiin. Kuitenkin halpa muovipintainen puhelin on useinmiten paremman tuntuinen kuin alumiini runkoinen tai lasitetulla takaosalla varustettu puhelin. Puhelin on monelle myös työkalu ja kyllä kunnon työkalun tulee olla niin suunniteltu, että se pysyy myös käsissä.


      • pakkorako

        Tilasin wave bookcase suojakotelon, kylmän tuntuinen ja liukas luuri JA hieno, piiloon vaan.


    • Huihaisontaa
      • Huihai.wei

        Kauppsotaa, ei sen kummempaa. Jos vaklaa, niin eiköhän siellä tai kaikissa muissakin puhelimissa ole takaportti Nsa:n vaklata myös. Semmottia noi nettijutkertoneet jo aikaa sitten.


      • anonyymi_Zw4

        Eikös suomessa eniten ostettu kännykkämerkki.


      • Tuosssssssanoinnnnnnn

        Aivan hyvä, että uskaltavat puuttua Kiinan toimintaan.

        Kiina on jo lähes maailman vahvin supervalta, mikä ei ole hyvä asia, sillä kyseessä on autoritaarinen valtio, joka polkee ihmisoikeuksia rankalla kädellä.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisoikeudet_Kiinassa
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201808192200921838
        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/ict/kiina-alkaa-pisteyttaa-kansalaisiaan-jopa-tupakoinnista-miinuspisteita-joista-seuraa-matkustusrajoituksia-6707929

        Huawein tarkat omistajuuskuviot ovat hämärät, mutta valtaosa kiinan suurimmista yrityksistä toimii suoraan kiinan autoritaarinen hallinon alaisuudessa. Verkkolaiteet ovat todella vahvoja kyberaseita, joten ei ole ihme, jos USA ei halua antaa tietoverkkojansa autoritäärisen vieraan vallan käsiin.


    • HilkkaPynnönen

      Minulla on lankapuhelin. Toimii hienosti eikä tarvitse suojakuoria.

      • tietäjä-

        Lankapuhelimen tarina loppuu tähän vuoteen, raskas pentele johtoineen.


    • zzzzzzzxzzzzzz

      Nyt maksoi vain 99 euroa, taisi olla hyvä ostos.

      • kännykkäkonsultti

        Aiemmin jo ihmettelin hintaa ja meinasin kysyä että MISSÄ??

        Eilen huomasin, että Lempäälän Ideaparkissa on loppuviikon joka aamu rajoitettu erä myynnissä tuolla 99 € hinnalla. Nyt lisäksi totesin, että samalla hinnalla saa Gigantista ja Verkkokauppa.comista.

        Malli on minulle tuttu. Isäni tarvitsi uuden kännykän muutama viikko sitten ja autoin häntä valinnassa vertaillen myydyimpiä malleja 100-150 € hintaluokassa (tarjouksessa). Vertailussani päätyin suosittelemaan hänelle Nokia 5.1 hintaan 129€. Vahva kakkonen oli Samsung Galaxy J6 hintaan 149 €. Huaweilta oli vahvin ehdokas Honor 7A. Poweriin tuli mentyä ekana tutkimaan malleja fyysisesti. Myyjän eka suositus oli tämä Huawei P Smart 129€. Vertailussani katsoin tämänkin tietoja, mutta ei vaikuttanut mitenkään erityiseltä. Hinta 129 € oli kuitenkin houkutteleva ja siihen päädyttiin. Olen auttanut säätämisessä ja kännykkä vaikuttaa ihan hyvältä. Joitakin pikkujuttuja siinä ihmetyttää verraten omaan ikivanhaan Samsungin huippumalliin. Esim. miksei esim. Whatsappin kuvakkeissa näy saatujen viestien määrä ja virtakytkimen painaminen pitempään tuo vain vaihtoehdot sammutus tai uudelleenkäynnistys, ei esim. lentotilaa. Puhelimen omistaja ei kaivannut esim. sormenjälkitunnistusta, mutta taitaa olla tyytyväinen kuitenkin sen kätevyyteen. Käsittääkseni harvinainen ominaisuus tämän hintaluokan puhelimessa on kompassi, joka siis P Smartista löytyy.

        Nyt mietin, ostaisinko itselleni samanlaisen. Vanhakin vielä toimii siedettävästi, mutta esim. pankkisovellukset eivät ole toimineet enää pitkään aikaan.


      • kännykkäkonsultti

        Ai niin... Piti vielä sanoa, että tässä hintaluokassa ilmoitus-LED taitaa olla harvinainen ominaisuus. Ikävä kyllä se LED on todella heikko, lähes näkymätön. Näkyy pimeässä, muttei hiemankaan paremmassa valaistuksessa.


      • hmmmm-

        Huawei Y6 2018 malli 79€ Moto G7 Play 159€ Nokia 4.2 169€ onhan näitä


    • Anonyymi

      Näytön kallistus ei toimi, kompassi ei toimi. Huawei p smart 2019 menetti ominaisuuksia kun tuli päivitys ohjelmistoon noin 3kk sitten

      • Anonyymi

        Ei suosittele puhelinta jos käytät eri sovelluksia paljon tai pelaat ja haluat puhelimen pidemmäksi aikaa kun alle vuodeksi akku ei kestä. Meillä nyt ollut perheessä 3 ihmisellä näitä huawein P smart puhelimia ja kaikkien käyttö ns. Erilaista mutta sama vika ollut jokaisessa. akku ei tahdo kestää ku max 6kk Plus jos tykkäät kuvata ni erittäin huono kamera joka suhteessa on.


    • Anonyymi

      Itselläni on Huawei P smart 2019 ja paska on. Ollu puol vuotta ja kestää 5,5 tuntia ladata täyteen....

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Latausportti muinaisuudesta ja lataus kestää kauan!!! Naarmuuntuu todella helposti. Pakkosulkee ohjelmia itsestään. En todellakaan suosittele!


    • Anonyymi

      Kunhan Rocketman pyörii niin puhelin on hyvä
      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.HyperCat.Rocketman

    • Anonyymi

      Mulla P smart 2019 ja tässä takakuori ollaan tehty muovista joka itsellä ainakin naarmuuntunut kuukaudessa vaikka ei oo tippunut muuta ku kerran koulussa. Hyvä puhelin kuitenkin ja toimii peleissäkin ihan hyvin. Itse pelaan paljon ralli ja ampumispelejä jotka ainakin toimivat lähes pätkimättä. Tietenkään en osaa sanoa puhelimen elinkaaren pituudesta vielä mitään, mutta tuskin tää yhtä pitkään toimii, kun huippumallit. Kamera on hyvä ja sormenjälkilukija toimii hyvin. Tosin kädet itselläni usein niin likaiset, että käytän kasvojen tunnistusta. Laturi hajosi kuukaudessa, mutta ehkä se johtuu siitä, että isä latas Samsung puhelimensa sillä.

      Voisin sanoo et oikein hyvä laite, kun satasella sain.

      • Anonyymi

        Huono laite siihen hintaan..


      • Anonyymi

        Minulla taas on kakkospuhelimena p smart 2018, jolla pelailen ja kuuntelen musiikkia, kun varsinainen puhelin on latauksessa. Hyvin toimii vieläkin, akkukin kestää ihan ok ja tänään tuli vielä jopa järjestelmäpäivitys (googlen heinäkuun 2020 turv.parannukset). Hyvä kapula tämä on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1676
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1315
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1176
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1173
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1051
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      977
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      854
    Aihe