Kummari vain

Kenenmissämiten

Kerran eräs nainen keräsi korukivien lisäksi jalokivi ja kultakoruja, joita pienimmistä suurimpaan luettuna lienee ollut vajaa sata erilaista. Koska tämä neiti oli yksinäinen, hänen omaisuuttaan halusi veli. Kun neiti joutui varkauden kohteeksi, hän epäili veljeään ja ulos lähtiessään kirjoitti lapun oveen jonka kiinnitti teipillä ja joka antoi ymmärtää kavereille, että varastetun omaisuuden sai käydä noutamassa takaisin ja palauttaa alkuperäiselle paikalle. Veli oli huomaamatta käynyt neidin asunnossa ja lukenut lapun ovesta. Veljen vaimo ilmoitti neidin mielenterveysongelmista vanhemmalle sisaremme ja tämän mies kutsui ambulanssin. Lääkärille oltiin ensialkuun kerrottu murhauhkailusta veljeä kohtaan ja muuta tällaista. Kun sairaalahoidon aikana huomattiin, ettei uhkailua ole tapahtunut ja että mielenterveys on jotakuinkin kunnossa, neiti vapautettiin. Kotona hän lähipiirin ihmisiltä kuuli, että varas oli veli ja hän peitti jälkensä hankkimalla sisarensa hoitoon. Kun veljen mielenterveyttä tutkittiin, hän toi yleislääkärin ja kirurgin lausuntoja joiden nojalla hänet vapautettiin tutkinnasta. Vain veli piiloutuu nykyään kotiinsa ja pelkää edelleen jonkun vierailua. Kukaan ei ole tullut käymään mutta itse aiheutettu pelko jäi veljelle varkauden mukanaan tuomana ja rikkoi perhepiirin sisarusten välit. Alakerrassa naapuri oli ilmoittanut käyvänsä veljen luona kylässä, tosin kirveen ja sahan kanssa, sillä muissakin asunnoissa oli kerrostalossa vierailtu. Nyt jokainen tarkastaa mielensä terveyttä päivittäin ja uskoo itseensä, ei kuten lääkärit, varkaan sanoihin.

0

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
        Tampere
        215
        4178
      2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
        Puolanka
        69
        2685
      3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
        Maailman menoa
        393
        2401
      4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
        Puolanka
        47
        2333
      5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
        Ikävä
        32
        1561
      6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
        Hindulaisuus
        532
        1350
      7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
        Ikävä
        95
        1316
      8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
        Ikävä
        57
        1300
      9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
        Ikävä
        75
        1273
      10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
        Ikävä
        125
        1176
      Aihe