KERJÄÄJÄT LIIKKEELLÄ

Ovetkiinni

Taas on päivä kun nämä virpojat levittäytyvät ympäri kaupunkia kerjäämään. Vanhemmat vievät autolla asunto alueille ja nämä lapset levittäytyvät kun torakat pitkin kylää.

14

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai.konsulentit

      Ihan kuin poliitikot(kot)kin.

    • naikkonenB

      Meilläpäin ei ole haitaksi. Vain yksi porukka soitteli ovikelloa. En mennyt avaamaan vaikka radio ja ikkuna olivat auki.
      Söin nimittäin kaikki karkit yöllä itse.

    • sipulisuola

      Ei kolmeen vuoteen ole näkynyt kuin pari tyttöä. Alueella niin paljon mamuja, eivät ole vielä oppinut tätä onneksi!

    • Sikalakamerasta

      Lakikommunistit kerää vuoden ympäri kakkatasapluunoiden neuvoin.

    • kdfghn

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005617557.html

      Autolla tuodaan kakaralauma katujen varsille. Ei näilläkään vanhemmilla ole kaikki kotona kun kuljetellaan kakaroita kerjuulle.

    • VainRikkaatSaavatKerjätä

      Kokoomuslapset harjoittelevat Diili ohjelmaa varten. Siinähän kerjätään kanssa joka jaksossa kadulla ja marketeissa.

      • vaaleihinvieläaikaa

        Hyshys ny.


    • Voiteitäreppanoita

      Ottakaas nyt ne lääkkeet...

    • Hyvinvoivat

      Onneksi ei ole enää rahaa pyytäviä kerjäläisiä.

      Sellaisia on kuulemma ollut joskus 1940-luvulla viimeksi.

    • todellahyvivoivat

      Justiinhan niitä kuulemma kävi ihmisten ovilla. Ei kelvannut karkki vaan pyydettiin rahaa, varmaankin isukin ja äidin kaljaan.

    • KivaSuomiperinne

      Meillä kävi 15 kivasti naamioitunutta ja fiksusti käyttäyttvää virpojaa. Omin jaloin kaikki tuliva ja varvut ja lorut hienoja. Vaivaa olivat nähneet ja suklaata saivat. Hauska perinne lapsille.

      • partalapsi17vee

        Kuulostaa varsinaiselta arabikeväältä.


    • naurettavaatouhua

      Lapset ei vaan tiedä minkä takia virvotaan, niillä on vain rahankiilto silmissä, ei kelpaa enään edes suklaat. perinne ei jatkuu rahankeruuna.

      • Sellaiset vekarat toivotetaan (vanhempineen) ittuun, tai ignoroidaan muuten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      733
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      627
    7. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      539
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      536
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe