Moro.
Ykköseltä kakkosvaihteelle vaihtaessa, synkronointi ei oikein toimi ilman reilua taukoa, tai reiluja kierroksia.
Minkälaisia merkkejä viallinen laatikko antaa?
Olen lukenut kauhutarinoita m-32 laatikoiden hajoamisista, ja hieman huolestuttaa.
Autolla on ajettu 65 tkm, ja huollatettu merkkiliikkeessä.
Itse ajattelisin, että mahd vaihteistoremontti menisi maahantuojan takuuseen, mutta mikä on totuus?
Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli...
Astra 1,4 turbon vaihdelaatikon toiminta.
6
259
Vastaukset
- gummins
Ehkä siin on vikkoo, vaihteen pitää mennä leppoisasti päälle ilman vippaskonsteja, mutta fuller vaihteisto asia erikseen?
- opelukkoitsekin
Onhan laatikkoöljyt tarkastettu? Vaihteisto on tyypillisesti kankeatoiminen ja huononee väärällä tai vanhalla öljyllä. Laatikossa pitäisi olla mieluimmin liikaa kuin liian vähän öljyä. Yleiset 75W90 öljyt ovat vääriä tuohon. 75 tai 75W80 Fuchs Sintofluid on oikea ja paras öljy siihen. Jos kytkeytymisvaiva on ilmestynyt nyt uutena asiana niin kytkimen nestejärjestelmä pitäisi mahdollisesti ilmata.
Ne viat 2010-2012 eivät liity synkronointiin vaan akselin laakerointiin. Niiden oire on häiriöäänten kirjo. - jakkela
Tuo kakkosen oikuttelu on selvä oire synkroista, aski menee aika varmasti vaihtoon jos sitä ei pystytä laakeroimaan
- ItseRikottuTakuunaVai
Aika moneen vähän ajettuun autoon iskee kakkosvaihteen synkronointiongelma, eikä kyseessä yleensä ole valmistus tai materiaalivirhe, vaan vähän liian "urheilullinen" ajotapa. Ja varsinkin jos "urheilulliseen" ajotapaan yhdistyy se, että kuskin kytkinjalka ei ole ihan synkronissa vaihdekeppiä käyttävän käden kanssa, niin jossain vaiheessa huomaa, että vaihdelaatikossakaan ei ole enää toimivaa synkronointia.
- MeniköTakuuna
Haloo ketjun aloittaja, mitä asialle kuuluu? Menikö takuuseen vai pistitkö pommin kiertoon?
- Greisiii
Onko siellä sammoo vikkoo vivassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868563
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264658- 504198
- 593742
- 513186
- 502960
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432461
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382163Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362087