Astra 1,4 turbon vaihdelaatikon toiminta.

Cin

Moro.
Ykköseltä kakkosvaihteelle vaihtaessa, synkronointi ei oikein toimi ilman reilua taukoa, tai reiluja kierroksia.
Minkälaisia merkkejä viallinen laatikko antaa?
Olen lukenut kauhutarinoita m-32 laatikoiden hajoamisista, ja hieman huolestuttaa.
Autolla on ajettu 65 tkm, ja huollatettu merkkiliikkeessä.
Itse ajattelisin, että mahd vaihteistoremontti menisi maahantuojan takuuseen, mutta mikä on totuus?
Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli...

6

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gummins

Ehkä siin on vikkoo, vaihteen pitää mennä leppoisasti päälle ilman vippaskonsteja, mutta fuller vaihteisto asia erikseen?

• opelukkoitsekin

Onhan laatikkoöljyt tarkastettu? Vaihteisto on tyypillisesti kankeatoiminen ja huononee väärällä tai vanhalla öljyllä. Laatikossa pitäisi olla mieluimmin liikaa kuin liian vähän öljyä. Yleiset 75W90 öljyt ovat vääriä tuohon. 75 tai 75W80 Fuchs Sintofluid on oikea ja paras öljy siihen. Jos kytkeytymisvaiva on ilmestynyt nyt uutena asiana niin kytkimen nestejärjestelmä pitäisi mahdollisesti ilmata.

Ne viat 2010-2012 eivät liity synkronointiin vaan akselin laakerointiin. Niiden oire on häiriöäänten kirjo.

• jakkela

Tuo kakkosen oikuttelu on selvä oire synkroista, aski menee aika varmasti vaihtoon jos sitä ei pystytä laakeroimaan

• ItseRikottuTakuunaVai

Aika moneen vähän ajettuun autoon iskee kakkosvaihteen synkronointiongelma, eikä kyseessä yleensä ole valmistus tai materiaalivirhe, vaan vähän liian "urheilullinen" ajotapa. Ja varsinkin jos "urheilulliseen" ajotapaan yhdistyy se, että kuskin kytkinjalka ei ole ihan synkronissa vaihdekeppiä käyttävän käden kanssa, niin jossain vaiheessa huomaa, että vaihdelaatikossakaan ei ole enää toimivaa synkronointia.

• MeniköTakuuna

Haloo ketjun aloittaja, mitä asialle kuuluu? Menikö takuuseen vai pistitkö pommin kiertoon?

• Greisiii

Onko siellä sammoo vikkoo vivassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8563
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4658
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4198
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3742
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2461
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2163
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2087
    Aihe