Rethynom vai Hania syyslomalla

Lämpkö

Kannattaako Kreetalle lähteä vie syyslomalle lämmön perässä? Entä kumpaa suosittelette Haniaa vai Rethymnonia

11

2630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KreikkaKreikka

      Syyslomalla lämmön kanssa on jo niin ja näin. Riippuu tietysti, kuinka lämmintä haluaa. Minä en lähtisi. Menisin vaikka Kyprokselle sen sijaan.
      Molemmat kohteet Kreetalla ovat hyviä vanhoine kaupunkineen. Rethymnon on hieman suurempi ja minä lähtisin sinne.

      • Rethania

        Haniassa kylläkin paljon enemmän asukkaita kuin Rethyssä. Molemmat mukavia kohteita mutta säät syysloman aikaan tosiaan arpapeliä. Saattaa olla upeat aurinkoiset ja lämpimät päivät ja sitten taas saattaa sataa kaatamalla monta päivää.


      • KreikkaKreikka
        Rethania kirjoitti:

        Haniassa kylläkin paljon enemmän asukkaita kuin Rethyssä. Molemmat mukavia kohteita mutta säät syysloman aikaan tosiaan arpapeliä. Saattaa olla upeat aurinkoiset ja lämpimät päivät ja sitten taas saattaa sataa kaatamalla monta päivää.

        Ok, niin jos ja kun Haniaan lasketaan nämä länsipuolen kylät. Tykkään että Rethy on kunnon kaupunki. Onhan siellä mm. yliopisto ja muuta. Mutta ei väliä, Kumpikin viehättäviä. Ne ovat keväällä - alkukesästä kauneimmillaan


    • Rethania

      Millä mittapuulla vaan Hania on isompi kaupunki, ei tarvita lähikyliä mukaan. Hania on kreetan toiseksi suurin kaupunki Iraklionin jälkeen. Rethymnon on kyllä viehättävämpi ja viihtyisämpi, Hania on jokseenkin kaaoottinen, vaikka vanha kaupunki viehättävä onkin. Vaikka Haniassa tulee vietettyä joka vuosi useampia viikkoja, on Rethyssä viihtyisämpää ja sinne on aina yhtä mukavaa palata. Kreetalla ei vielä huonoa paikkaa ole tullut vastaan. Kaikissa puolensa. Keväällä tosiaan kaunista, syksyssä hienoa on lämpö ja viinirypäleet. Täältä piinaavan kylmästä keväästä sinne jo kovin ikävöin. Mukavia matkoja kaikille!

      • Anonyymi

        Kiitokset tiedosta, juuri nyt lähdössä reissuun :-)


    • KreikkaKreikka

      En vietä Haniassa enkä Rethymnonissakaan "useampia viikkoja" vuodessa. Olen ollut kummassakin vain muutaman kerran. Käyn muuallakin. Mutta hyviä ovat molemmat.
      Parin kuukauden päästä taas saarelle.

    • Tiedänma

      Syyskuussa ilmat parhaimmillaan. Ei tukalan kuumaa. Päivät 25 - 30 astetta. Yöllä tarkenee ilman villapaitaa. Sadetta ei ole ollut koskaan meidän useilla syyskuun reissuilla.Kopkop.

    • Olen viimeiset kuusi vuotta lomaillut Kreetalla heti keväällä ja lokakuussa kolmeviikkoa. Neljä kertaa Staloksen puolella ja viimeiset vuodet Rethymnonissa. Säät ovat olleet ainakin minulle ja monille muillekkin tarpeeksi lämpimät. Meri ei ole tietysti keväällä niin lämmin kuin lokakuussa.
      Taan huhtikuussa ja lokakuussa sinne.

    • Kreetanpoika

      Turistirysiä ovat molemmat ja sisäänheittäjät ahdistelevat joka paikassa. Sellaiseksi on Krretakin muutuunut kymmenessä vuodessa. Nykyisin lomailemme etelä Kreetalla, jossa lämmin ja vakaa ilmasto myös syyslomien aikaan. Siellä ei ole vielä inhottavaa massaturismia.

    • likaantunutONkreeta

      Itse menisin haniasta retikkaanpäin, 10-15 km. Tuohon aikaan merivesi lämmintä mutta kovatuuli. Eli poukamien etsintä tärkeia asia,pääsee nauttimaan merestä..Vesi kirkkaanpaa kun ei laineet vello-näollä vinkeillä löydät kohteesi!
      Etelän puolelle menossa on ongelma,palehora-lerapetra(riippuen lentokentästä) 2 tunnin siirtyminen!

      • Muistoja2006

        Ierapetrassa oli haittana Saharasta tullut hiekka. Päiväreissulla olin. Silmät punoitti paripäivää ,hiekänjyvistä ,ei siis ohran.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe