Tyhmät nissanin ostajat

cedric

Monella on mielikuva, että nissan on "luotettava japanilainen" kuten toyotakin. Eli autoa ostetaan pelkästän sen perusteella, että se on ns. aito kestävä japsi.

Näin oli vielä kasarilla ja ysärillä, mutta nyky Nissanit ovat pelkkiä relluja sähkövikoineeen ja muine ongelmineen. korjaamoilla Nissan on todella yleinen näy.

19

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HankiSellainen

      Sinä taas puolestasi olet tällä Suoli24 palstalla tuttu tyhmä trollaaja, jolta puuttuu elämä.

    • Leif.B

      Enpä ole aloittajan kanssa samaa mieltä ja miksikö?
      Nissan on aina tehnyt ihan laadukkaita autoja joka hintaluokkaan missä sillä malleja ollutkin olipa auto tehty Japanissa,Espanjassa tai vaikka USA:ssa eikä Renaultin kanssa läheinen yhteistyö ole muuttanut asiaa mitenkään.
      Ei se auto tiedä minkämaalaiset sitä kasaa,vai luuletko että saksassa tai ranskassa niitä vaan syntyperäiset kasaa kun ei edes suomessa jossa muistaakseni kymmeniä eri kansalaisuuksia linjahommissa eli ns paskajobit kestoltaan lyhytaikaiset ei tahdo houkutella kouluja käyneitä olipa palkka hyväkin mutta niin se vain menee eikä 3vuorotyö unelmajobia.
      Se on nykyaikaa pidit tai et että isotkin autonvalmistajat muodostaa isompi yhteistön hedelmiä jolloin yksi voi kehittää moottorin,toinen vaihteiston ja peruskorin tekniikkoineen joku muu joista sitten muokataan omat versiot omalla maskilla mallinimellä.
      Valmistajan nimi ja valmistusmaa saattaa olla iso yllätys kun se voi olla Turkki,Venäjä tai vaikka mikä muu ex-itäblokin maa joista eu markkinoille automalleja valmistuu,muille markkina-alueille samaa mallia suoltava linja voi olla vaikka Argentiinassa,Australiassa tai vaikkapa Armeniassa miten halvimmalla markkinoille pääseekin tullien työkustannusten kera.
      Renault on iso valmistaja jolla lukuisia tehtaita ympäri maailman lisenssivalmistajia ja toisen vastaavan,Nissanin kera tietotaito tekniikka on taatusti alansa huippua ja sehän tarkoituskin,jakaa kustannuksia tehdä yhä halvemmalla eli osakkeenomistajia palkiten.
      Kertonet meille esimerkkejä isoista valmistajista jotka EI tee yhteistyötä muiden valmistajien kanssa tai käytä yhteistyön hedelmiä eli moottoreita-vaihteistoja tai vaikka alihankkijan tekemiä sähköosia,laakereita,johdotuksia,muoviosia jne?
      Kuuntelen luen mielenkiinnolla=)

      • faktat.pöytään

        Periaatteessa noin, mutta kun kyse on nyt Renaultista, jota pidetään syystäkin markkinoiden ylivoimaisesti heikkolaatuisimpana autona (plus vielä ranskalaisautojen huono maine nopeasti ruostuvina).
        On kyllä vaikea kuvitella, miten Renaultin tekniikan tuominen japanilaiseen Nissaniin mitenkään tekisi Nissanista sen parempaa, päinvastoin. Nissanin tekninen osaaminen on todellakin ollut alansa huippua, Renaultin kohdalla ei sellaisesta voi puhua


      • Surkeitaromujaneon

        Pelkkää kuraa nykyään, 2000 luvun surkein Nissan ikinä oli P12 Primera. Englantilaista kasaus kuraa. Kyllä, parhaat japanilaismerkit on aina valmistettu JAPANISSA. Muualla valmistetut kuraa. Hondakin siirti Accordin valmistuksen aikanaan takaisin Japaniin, kun britit eivät saaneet laadukasta aikaan.


      • Leif.B
        faktat.pöytään kirjoitti:

        Periaatteessa noin, mutta kun kyse on nyt Renaultista, jota pidetään syystäkin markkinoiden ylivoimaisesti heikkolaatuisimpana autona (plus vielä ranskalaisautojen huono maine nopeasti ruostuvina).
        On kyllä vaikea kuvitella, miten Renaultin tekniikan tuominen japanilaiseen Nissaniin mitenkään tekisi Nissanista sen parempaa, päinvastoin. Nissanin tekninen osaaminen on todellakin ollut alansa huippua, Renaultin kohdalla ei sellaisesta voi puhua

        joo ja ei,Renaultin tekniikkaa,siis vaikka moottoreita vaihteistoja käyttää muutkin merkit enkä siihen kantaa ota ovatko ne kovasti parempia jos huonompiakaan kuin muut kun samat tekniset valmiudet vaatimukset ne on muillakin päästöissä tuotantotekniikassa rakenteissa.
        Kovasti hienoja ja huonoja kestoltaanhan nämä nykytekniset ihmeet on ja tosiasia.
        Muuten ei ylletä EU päästövaatimuksiin eikä kulutuslukemien piheyteen.
        Enempikin kannattaa autonvalinnoissaan karsia ne hetikohta surkeat ratkaisut jos ns asiantuntijaa pukkaa.
        -hihnajakopää kierrettävä kaukaa pohjolan autoissa.
        -tuplaturbot
        -robottivaihteistot ym nykyautomaatit
        -unohdettava valmistajan huoltovälit mikäli auton hyvinvointi kiinnostaa,noin 10tkm/vuosi huoltovälillä kone tykkää pitkään saastelaitteet toimii.
        -säteilylämmitin on vitsi vailla vertaansa ja mikäli semmoista käytät kylmäkäynnistyksiin niin sähköyhtiö ainut hyötyjä Defa tms.
        Jääkylmä moottori tuhoaa tehokkasti jakohihnaansa eikä se ketjukonekkaan taputa,kitkat on suuret ja kulumista pukkaa valtavien kulutuslukemien päästöjen kera pitkään.
        Webasto/Eber antaa vapauden valita parkkipaikan tai pumpullinen letkulämmitin ellei perinteistä lohkaria vesitilaan saa asennettua.

        Auton valmistusmaalla ei mitään merkitystä lopputulokseen jos laadunvalvonta kunnossa.
        Englannissa valmistetaan hyvinkin monenmerkkisiä autoja EU markkinoille jos muuallekkin.
        Japanista ei pahemmin rahdata enää yhtikäs mitään tänne,valitan!
        Tullit ja kuljetuskustannukset lopettaneet sen touhun merkki kuin merkki.
        Poikkeuksia on ja satunnaisesti eriä tuodaan jos mistäkin riippuen kapasiteetistä ja vaikkapa coupea,farmaria tai avomallia tms ei välttämättä tehdä joka kokoonpanotehtaalla.
        Kyllä se aika pienissä on Honda,Toyota ,Nissan,Suzuki,Mitsu tai Daihatsu tms jossa lukee Made in Japan rintapellissä olipa ha tai paku.


    • puurastaja

      Kyllä Renault, Nissan ja Mitzubishi alianssi on laatu tuotteita. Mersukin käyttää tämän alianssin komponentteja. Renaulttia moititaan, no ne jotka ei omista koko tuotetta. Jos tältä moittijalta kysytään mikä merkki hänellä itsellään on joka niin ylivoimainen on että moittii toisten merkkejä. Eipä saa vastausta. 😀.

    • Sunny1.6slx

      Aloittajalla on Toyota. En minä niinkään valmistusmaata karsasta, mutta nyky nissanit eivät ole laadultaan niitä ole vanhoja datsuneita, jotka kestivät ja kestivät ainakin teknisesti. Renault on aina katsastustilastojen häntäpäässä ja poistuvat liikenteestä myös verrattaen nuorina. Vuosituhannen alussa nissanin laatu alkoi laskemaan.

      Yhtenä hyvänä esimerkkinä rellugeeneistä voi vaikkapa sanoa primeran tavakalo-ongelmat, jolloin takavalot ovat sähköiltään kilissä ja solmussa niin, että takana voi palaa ihan mikä vaan yhdistelmä vilkkuja ja parkkivaloja. Primeroista menee myös vaihteistoja, niin ja venyyhän niistä ketjuakin ellei mene poikki. Asentotunnimia laukeaa myös. Mites männänrenkaat ja soikeat sylinterit. Olen viimeisen muutaman kk aikana nähnyt kaksi uusinta mallia qashqaita liikennevaloissa. Oliko se jukessa vai qashqaissa, missä jäätyi vettä ahtoputkistoon tms. ja koneesta katoaa tehoat tietyissä sääolosuhteissa.

      Toyotan laadunvalvonta ja standardit ovat eri tasolla, vaikka autot euroopassa usein tehdäänkin.

      • Sunny1.6slx

        Nähynyt kaksi uusinta mallia qashaita liikennevaloissa hätävilkut päällä sammuneena*^


    • datsun200L

      Te voitte lukea tämän palstaja ja vaikkapa ncf-foorumin aiheita; Jokainen kekustelunavaus koskee jotain Nissanin vikaa.

      Lisäksi kaikki viat ovat vieläpä sellaisia, mitkä olisivat olleet aivan ennen kuulumattomia Nissanien kohdalla vielä 20v sitten.

    • Pepshukka

      Aivan varmasti olisi viat olleet ennenkuulumattomia 20v sitten=)
      Siihen aikaan konehuoneet ja varusteet yleensäkkin oli kovin erimoisia kuin nykyään ja tämä koskee ihan joka merkkiä kansanautoissa.
      Tee-se-itse miehen unelmakohde joku Nissan Sunny verrattuna nyky Nissaniin,oikeassa olet ja on kuule vikakohteitakin paljon vähemmän kun ne hienot turva mukavuusvarusteet puuttuu siitä 20v Nissanista.
      Sanotaan että tehostimet,lukkoperä,ilmastointi,ABS ja sähköpenkit-peilit-ikkunat,vakionopeussäädin,automaattivaihteisto....niin niitä löytyi USA autoista ei oikeastaan mistään muista kansanautoista täällä ja ei ne USA autot olleet täällä kansanautoiksi laskettavia hinnaltaan mutta kotimaassaan kyllä.
      Jopa Aspeniin löytyi kaikki muu paitsi ABS ja rahalla sai V8 nokalle ynnä paljon muita lisävarusteita joita meidän esim Volvo-Saab parempiin malleihinkaan ei saanut mitenkään tehtaalta.
      No ne 20v Volvot kuin Saabit myös hyviä esimerkkejä autoista joita oli ilo korjailla jos tarvetta,tilaa oli puuhastella,lujat selkeät rakenteet yksinkertaista tekniikkaa.
      Vertaa nykyVolvoihin tai niihin viimeisiin Saabeihin.
      Autot on teknisesti ja rakenteiltaan tyystin erilaisia jo moottoreiltaankin,hienoja ja herkkiä laitteita täynnä anturia tunnistimia ja saasteiden kierrätystä&päästö vempeleitä jopa urealisineen,myös vaihteistot viritetty hienoiksi ja hyvin kevyiksi tietysti kestävyyden kustannuksella koska nykyään ei tehdä enää isältä pojalle ajatuksella autojakaan eli suomen ilmasto ja moinen kokonaisuus ei kohtaa kestävyydessä toisiaan ja käyttäjän vastuulla on paljon toimiiko vai ei.
      Maskinsuojus talvella,aivan kuten isoisän Pobeda aikoihinkin koska fysiikan lait ei ole muuttuneet mihinkään vaikka tekniikka onkin muuta vaan eipä jäädy huohotin.
      Öljynvaihdot n10tkm välein takaa toimivuuden ja ehkäisee voitelupuutoksen jakoketjuille kiristimella,EGR tukkeentumisen,hydr venttilien toimivuuden ja turbon voitelun ym pientä itse perusvoitelun kera.
      Jarrunesteiden säännölliset vaihdot kuten jäähdytysneste on itse huolehdittava.
      Esilämmitys ykkösjuttu talvisin mutta ei säteilylämmitin joka lumelääke kylmälle moottorille.
      Jäykkä moottori rasittaa suunnattomasti jakohihnaa kuin ketjuakin verrattuna lämmitettyyn,siis nesteet lämmitetään eikä lumihankea ja muka öljypohjaa 500watilla,miettikääpä.
      Valitettavasti nykyautot on täynnänsä elektroniikkaa ja Kiinastahan se on halpaa tavaraa .
      Johdot on korvattu muilla keinoin ja vikapaikkoja piisaa koska elektroniikka ja pakkaset ei tykkää toisistaan kuten ei varsinkaan eestaas sahaavista lämpötiloista.
      Kosteus tekee tepposiaan ja semmoista se on alustarakenteidenkin kanssa,kertakäyttötavaraa ja kevyttä sellaista.
      Vaihtoehtoja ei oikein ole ellei aja vanhalla autolla josa sitten tahtoo olla muuten luotettavuusmurheita ym rahanreikää tai sitten ajettava takuuautolla.

    • Bluebirdturbo
      • etSäTyhmäOleEthän

        Kyllä yhden kahjon Youtube raina kertoo totuuden, tietysti.
        Tosin tubesta löytyy jokaisen mieleen ja ajatuksiin sopivia rainoja.


      • blubierdSgx

        Mutta ei tuo ole mikään kahjo, satoja autovideoita, joiden jäljessä näkyy alan kokemus. En ole ollut mistään hänen videostaan eri mieltä ja minullakin on paljon alan kokemusta. Nissan ei ole mikään toyotaan tai hondaan verrattava enää.


      • voiMiksiElät

        Juu, kyllä tuo on kaikenkattava ja ehkä pätevin todiste mitä netistä voit löytää. Voihan kiesus mikä dorka.


    • BluebirdSGX

      Videoista viis. Sen sijaan kaikki Renault-tekniikka joutaisi Nissanista pois ja aitoa japanilaista tavaraa tilalle. Se Renu kun on laadun laskun syy..

      Varmaan jokainen vähääkään autoista ymmärtävä tietää, ettei toimivia ja kestäviä tuotteita ole vielä ranskalaisten toimesta tehty.

      Ei muuten vanhoja Nissaneita tai Datsuneita ruoste vaivannut, oli tosi kovapeltisiä kärryjä, toisin kuin nämä nykyiset.

      • Aikakultaamuistot

        Kumma kun se Nissan oli konkurssin partaalla vaikka teki niin jumalattoman hyviä autoja ja ilman yhteistyökumppania olisi konkurssiin mennytkin.

        Almerat ja Primerat olivat ihan Nissanin käsialaa ja molempia yhdisti jälkeenjäänyt moottoritekniikka. Primeran 100hp kone oli ihan lussu verrattuna rellun 107hp koneeseen. Sattumoisin omistanut molemmilla moottoreilla olevan auton joten hieman on kokemuspohjaa. Almeran 1.5 litrainen moottori on ehkä tehottomin tuon kokoinen millä olen ajanut.

        Nissaneita (niitä aitoja) ja Renaultteja omistaneena tiedän tasan tarkkaan kumpi on herkempi ruostumaan ja se ei ole Renault. Sunny meni vaihtoon kahdeksan vuotta vanhana ja oli ruostekukkaa siellä täällä. Samanikäinen Renault ei kuki mistään eikä paljon vanhempikaan. Primerassa jokainen kiveniskemä alkoi kukkimaan.

        Nissanin osaaminen ei riittänyt pysymään kilpailussa mukana ja markkinat rankaisevat heti. Nissan siis ryssi ihan itse ja Renault tuli apuun. On se kumma miten kova pala on myöntää selvä asia. Nythän Nissanilla menee hyvin ja se on Renault-yhteistyön ansiota. Toki Renaultkin on hyötynyt Nissan-yhteistyöstä.

        https://yle.fi/uutiset/3-5129393


      • Blixen

        Nyt ei täsmää...kun ne ranskalaiset on iät ja ajat tiedetty nopeasti ruostuviksi. Milloinkas ne on sitten alkaneet kestämään tiesuolaa? Vasta tuossa eräskin pientä käytettyjen autojen kauppaa muun isomman bisneksen lisäksi hommaava kaveri varoitteli ranskalaisten ruosteista!


      • Aikakultaamuistot

        Sinullahan on netti käytössä. Mitä jos ihan itse etsisit tietoa jota kyllä on tarjolla ja jättäisit nuo kymmeniä vuosia vanhat uskomukset omaan arvoonsa.

        Tuossa nyt pari esimerkkiä. Ja pieni tarkennus, nyt puhutaan nimenomaan Renaultista joka on Nissanin kumppani, muiden ranskalaisten ruostumisesta ei ole omakohtaista kokemusta. Nuo alla olevat linkit kyllä kertovat sen, minkä Renaultin omistajat ovat tienneet jo ainakin parikymmentä vuotta. Toisille tieto kulkee vähän hitaammin ja vaikka tietoa olisi tarjolla sitä ei uskota. Itse tutustunut ruostuviin japseihin ihan riittävästi, naurettavaa että juuri japsien omistajat väittävät Renaultin ruostuvan herkästi.

        https://www.is.fi/autot/art-2000000529333.html

        https://www.is.fi/autot/art-2000001172225.html


    • Wiimasuojat

      Onnettomia rimpuloita hyö Suomeen kuskaavatkin, ameriikaaan menee parhaimmat vehkeet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5658
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3723
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      455
      2601
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      264
      1641
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1376
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      14
      1322
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1313
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      151
      1206
    Aihe