Firefox. Verkkolehtien Back-toiminnon häirintä

HSjaIS_kiusaavat

Miksi esim. HS ja IS estävät käyttäjiä palaamasta saman lehden edelliselle sivulle yhdellä Back-komennolla? Generoivat viisi tai joskus enemmänkin samannimisiä "välisivuja". Ymmärrän tuon hyvin klikkauksia keräävien huijaussivusten kanssa, jotka yrittävät kaikin keinoin estää ihmisä poistumasta sivuita, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä, jos käyttäjä ei ole poistumassa mistään, vaan palaamassa edelliselle sivulle. (Nyt pitää painaa hiiren oikeaa näppäintä ja hypätä tarvittavan määrän valesivuja taaksepäin. Typerää.)

Tuo "ominaisuus" tuli IS- ja HS-sivuille (Firefox, Ubuntu 16.04 LTS) ehkä n. kuukausi sitten. Miten muilla?

9

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ubuntu-rasittava

      Kyllä minulla toimii FF:llä eestaas kliksuttelu niillä osoitepalkin vasemmassa reunassa olevilla nuolilla niin kauas kuin aikaisemmin avattuja sivuja riittää.

    • mainosnettisivut

      Uudelleen asenna firefox, voi olla jokin lisäosa mikä aiheuttaa.

      Jos olet mainoksia mennyt klikkailee, niin ne voi johtaa joillekkin sivuille mitkä tekee tuota. Asenna ublock origin -lisäosa selaimeen.

    • Bersel

      Miksi joku selaisi lehtiä noin?

      Parempi tapa on selata sivusto ja avata mielenkiintoiset uutiset ja linkit uusiin välilehtiin. Sitten voi lukea välilehdet läpi ja sulkea välilehden kun on lukenut sen. Tuossahan menee ikuisuus klikkailla sivuja auki ja back.

      • älyttömyys

        minä selaan lehti juurikin noin. sun tapa tuntuu älyttömältä.


      • HSjaIS_kiusaavat

        Et tainnut ymmärtää mitään. Suurin osa verkkolehdistä ja muistakin toimii oikein. Kyse on siis HS:n ja IS:n sivujen virheestä. Voi olla tahallinen tai tahaton.

        Minulla on mainosten estot päällä.

        En ole pätkääkään kiinnostunut joidenkin epätevien osaamattomien kokemattomien omia typeriä tapoja noudattavien ja niitä muuille kauppaavien mielipiteistä!


      • entämuutselaimet

        Kyllä minulla ainakin toimii HS ja IS aivan oikein. Niin noilla nuolilla, näppäimistöltä back spacella, hiiren nappuloilla kuin hiirieleillä.
        Osoiterivin nuolilla kyllä saa näkyviin useita ennen käytyjä sivuja painamalla nuolta pitkään, nopealla painalluksella menee normaalisti sivulle, josta tuli.
        Firefox 59.0.1 ja uusin Manjaro stable.


      • Bersel
        älyttömyys kirjoitti:

        minä selaan lehti juurikin noin. sun tapa tuntuu älyttömältä.

        Sen kuin teet. Saat myös syödä keittoa haarukalla ja pyyhkiä takapuolesi vaikka raastinraudalla. Ei ole minulta pois :)


      • pidähyväkäshyvänäs
        Bersel kirjoitti:

        Sen kuin teet. Saat myös syödä keittoa haarukalla ja pyyhkiä takapuolesi vaikka raastinraudalla. Ei ole minulta pois :)

        Ilmankos sinä olet kuin persiiseen ammuttu karhu, raastiraudalla, heh heh


      • Turbo-Urpo

        Uusi sivu uuteen ikkunaan, ja luettua sitten kiinni on hyvin usein nopeampi tapa kuin että avaat samaan ikkunaan tai samaan välilehteen.

        SYY
        Jos palvelimen Keep Alive asetus on laitettu OFF asentoon tai KeepAliveTimeout on asetettu lyhyeksi, jokainen uusi sivupyyntö on yhtäkuin uusi yhteys palvelimeen. Olette varmaan huomanneetkin että kun avaat sivun jonnekin, niin ensinmäisen sivun avautuminen kestää paljon petempään kuin seuraavan sivun, samalla palvelimella.

        jos nyt avaat uuden sivun samaan ikkunaan, ja päätät palata takaisin edelliseen, on se sama kuin olisit luonut kaksi yhteyttä palvelimeen, sen sijaan että olisit vain sulkenut sen ikkunan. osasinkohan selittää.

        LISÄÄ
        KeepAliveTimeout on asetus jonka palvelin odottaa saman yhteydenaikana uutta sivupyyntöä, ja tämän ajan puitteissa suoritettu uusi sivupyyntö toteutetaan niin nopeasti kuin resussit sallii, mutta että tämä olisi mahdollista on Keep Alive asetus oltava asennossa ON.

        JA VIELÄ LISÄÄ
        Kolmas asetus joka parantaa asiakkaan selailukokemusta on MaxKeepAliveRequests jolla määritellään moneenko sivupyyntöön per yhteys varataan palvelin resusseja. hyvä arvo riippuu palvelimen tarjonnasta ja käytettävissä olevista resusseista.

        JOTEN
        Voidaan hyvällä syyllä todeta että Bersel puhuu asiaa, josta kannattaa ottaa opikseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe