12 v ei siltikään ole alkanut menkat

Tyttö1234567890

Mulla ei ole vielä alkanut murrosikä vaikka olen 12 - v

17

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MirandaUusi

      Olen nyt 13wee, ja mulla qlko 10-vuotiaana.... eli älä odota innolla, sillä mullq on myös plussana kauheet moonis-kivut.... eli kaikilla ei ole kipuja, mut ku mul alko menkat, nii sitte alko myös kivut siihe syssyyn!

    • pitkätukka-68

      "Kuukautiset alkavat suurimmalla osalla tytöistä 12–14-vuotiaana, mutta voivat alkaa paljon nuorempana tai vanhempanakin. Suomalaisilla tytöillä kuukautisten keskimääräinen alkamisikä on suunnilleen 13 vuotta."

      Näin kertoo Wikipedia, enkä näe syytä olla uskomatta tuohon. Ihan normaalissa kehitysvaiheessa siis olet, sillä alkamisajankohta vaihtelee suurestikin.
      Omalla tytölläni alkoi 10 tai 11-vuotiaana (ihan tarkasti en tiedä, sillä eihän tytöt noista isälle puhu). Tietysti olin hyvissä ajoin hommannut hänelle jo siteitä, ettei tarvitse nolostellen niitä erikseen pyytää (vaikkei menkoissa mitään noloa pitäisi ollakaan).

      • Miss19

        No, korjaampa sen verrn kirjoitustasi, että jollakin VOI ALKAA JO 9WEENÄ. EI vasta 12-14 vuotiaana. NE ALKAVAT 9w-16 vuotiaana. Tämän takia on myös muuten hyvä ilmoittaa että, Wikipedia ei ole nykyään luotettava. Se on tullut joskus kerran lähiviikkoina, telkkarista uutisissakin. Sitä paitsi on mutsin tehtävä ostaa, ja hommata niitä. Ja ymmärrä häntäkin jos nolottaa, et äiti ei osta niitä vaan toinen osapuoli.

        "Suomalaisilla tytöillä keskimmääräinen alkamisikä on suurinpiirtein 13vuotta." Ei ole, eikä ole totta, eikä myöskään missään muussa maailmassa.

        Totuus on se että alkamis ikä on keskinmäärin, noin 11vuotta. Piste.


      • pitkätukka-68
        Miss19 kirjoitti:

        No, korjaampa sen verrn kirjoitustasi, että jollakin VOI ALKAA JO 9WEENÄ. EI vasta 12-14 vuotiaana. NE ALKAVAT 9w-16 vuotiaana. Tämän takia on myös muuten hyvä ilmoittaa että, Wikipedia ei ole nykyään luotettava. Se on tullut joskus kerran lähiviikkoina, telkkarista uutisissakin. Sitä paitsi on mutsin tehtävä ostaa, ja hommata niitä. Ja ymmärrä häntäkin jos nolottaa, et äiti ei osta niitä vaan toinen osapuoli.

        "Suomalaisilla tytöillä keskimmääräinen alkamisikä on suurinpiirtein 13vuotta." Ei ole, eikä ole totta, eikä myöskään missään muussa maailmassa.

        Totuus on se että alkamis ikä on keskinmäärin, noin 11vuotta. Piste.

        Huomaa sanat "suurimmalla osalla" ja "keskimäärin". Vaihtelua siis tosiaan on, ja sen mainitsinkin. Joillain alkaa siis paljonkin aikaisemmin ja vastaavasti toisilla myöhemmin.

        Tietenkään Wikipedia ei ole mikään ehdoton auktoriteetti, mutta tällaisissa perusasioissa se kyllä on yleensä kokolailla oikeassa.

        "Sitä paitsi on mutsin tehtävä ostaa"

        Minä ja tytön äiti asumme eri osoitteissa. Näin ollen minun tietenkin pitää ostaa sen mitä tyttö minun luonani tarvitsee. Ja onhan se hyvä varmuuden vuoksi olla siteitä myös täällä, niin ei tarvitse niitä kamalasti mukana raahailla. Ja onhan niille käyttöä ollut.
        Isä on lapsen vanhempi siinä missä äitikin, ja kuvitteletko ettei isät ymmärrä mitään tyttöjen/naisten biologiasta?


      • 13OnHyväArvio
        Miss19 kirjoitti:

        No, korjaampa sen verrn kirjoitustasi, että jollakin VOI ALKAA JO 9WEENÄ. EI vasta 12-14 vuotiaana. NE ALKAVAT 9w-16 vuotiaana. Tämän takia on myös muuten hyvä ilmoittaa että, Wikipedia ei ole nykyään luotettava. Se on tullut joskus kerran lähiviikkoina, telkkarista uutisissakin. Sitä paitsi on mutsin tehtävä ostaa, ja hommata niitä. Ja ymmärrä häntäkin jos nolottaa, et äiti ei osta niitä vaan toinen osapuoli.

        "Suomalaisilla tytöillä keskimmääräinen alkamisikä on suurinpiirtein 13vuotta." Ei ole, eikä ole totta, eikä myöskään missään muussa maailmassa.

        Totuus on se että alkamis ikä on keskinmäärin, noin 11vuotta. Piste.

        Miss19, olisi tärkeä opetella lukemaan, ennenkuin korjailee turhaan toisten kirjoituksia.
        Siteitten ostaminen ei ole pelkästään mutsin tehtävä. Kyllä meidän tyttölauman iskältä on siteiden ostaminen sujunut kauppakäynnin yhteydessä ihan sujuvasti. Mieheni osaa lukea paremmin kuin Miss19 eli kauppalapulle vain merkki tarkennuksineen. :D

        Itselläni ja kahdella tyttärelläni kuukautiset alkoivat 13-vuotiaana ja yhdellä tyttärelläni 11 vuotiaana, joten keskimäärin 13-vuotta voi näin pienen otannan mukaan pitää hyvinkin paikkansa.

        Ravinnolla ja liikunnalla voi olla suurehko merkitys kuukautisten alkamiseen. Vähäinen liikunta ja ylipaino (vyötärölihavuus), hormonipitoinen heikkolaatuinen ruoka aikaistavat kuukautisten alkamista. Terveellinen luomuruoka ja riittävä liikunta siirtänee kuukautisten alkamista ja jatkaa tytön pituuskasvua.


      • Miss19

        Mä puhun totta, ei se silti vaikuta että asutte eri asunnoissa. Sitä paitsi mutsin kuuluu, hommata ne toiseen kotii. Sitä paitsi olen hyvä, biologiassa sun muussa. Itse tidt kuvvitella että täällä ollaan idipotteja. 13OnHyväArvio, mitäpä jos itse miettisit? Mun poikkiseni osaa paljon paremmin lukea, kun te kaikki yhteensä. Tiedoksvaa. Wikipedia ei ole nykyään luotettava, ja piste. Nykyään siellä vääristellää asipita, kupuhuttais totta. Ja mä syön terveelisesti ja 3län, tervettä elämää. Mutta te ette näköjään, sillä sitten aivonne olisivat tarpeeks paljon kunnossa. Esim, ajatteluun, että ei myöskää tartte suuttuu asiast.... ynnä muut ynmä muuta. Eli ajatelkaa myös sitä, että kirjoituksistaame hyvin näkee sen, että oon fksumpi sekä asiallisempi kuten te. En halua moittii enkä haukkuu, tääl ketään. Mut näin se sattuu olemaan, vaikka tekisi kuinka kipeeää sinne rintaan


      • Kissimirri123
        Miss19 kirjoitti:

        Mä puhun totta, ei se silti vaikuta että asutte eri asunnoissa. Sitä paitsi mutsin kuuluu, hommata ne toiseen kotii. Sitä paitsi olen hyvä, biologiassa sun muussa. Itse tidt kuvvitella että täällä ollaan idipotteja. 13OnHyväArvio, mitäpä jos itse miettisit? Mun poikkiseni osaa paljon paremmin lukea, kun te kaikki yhteensä. Tiedoksvaa. Wikipedia ei ole nykyään luotettava, ja piste. Nykyään siellä vääristellää asipita, kupuhuttais totta. Ja mä syön terveelisesti ja 3län, tervettä elämää. Mutta te ette näköjään, sillä sitten aivonne olisivat tarpeeks paljon kunnossa. Esim, ajatteluun, että ei myöskää tartte suuttuu asiast.... ynnä muut ynmä muuta. Eli ajatelkaa myös sitä, että kirjoituksistaame hyvin näkee sen, että oon fksumpi sekä asiallisempi kuten te. En halua moittii enkä haukkuu, tääl ketään. Mut näin se sattuu olemaan, vaikka tekisi kuinka kipeeää sinne rintaan

        Oot varmaa joku 10 joka tulee "kovistelee" (huokaus)


      • Miss19

        Olen 19wee, ja huokaus sinulle. Senkin kovis.....


      • JustJust
        Miss19 kirjoitti:

        Olen 19wee, ja huokaus sinulle. Senkin kovis.....

        "kirjoituksistaame hyvin näkee sen, että oon fksumpi sekä asiallisempi kuten te"

        *huokaus*

        Olen aina luullut, että vähintään peruskoulun käyneet fiksut osaavat jopa kirjoittaa.


      • Miss19

        Niin olen, olen fiksu. Että huokaus vaa sulle kovis, et sää mulle pärjää ollenkaan.


    • Pinkkityttö

      Minäkin olen 12.v minulla on jo alkanut merkkejä esim. Valkovuoto ja kaikilla alkaa eri aikaan!

    • LuuletkoEttäNeOnKivoi

      Mulla alko ihan 13v että ei siinä mikään kiire oo etkä sä niitä nyt tuu hirveesti kaipaamaankaan.

      • PainuMuuualle

        Siiset yhtään, suoran sanoen.....


    • muumi1234

      täällä sinuun samaistuja. Ei mullakaan ole vaikka oon 12 mutta ei hätää, mulla on paljon vanhempiakin kavereita joilla ei oo menkkoja.

      • MirandaUusi

        Ne alkavat 10-15 vuoden iässä.....


    • Äläolehuolissasi

      Se on ihan normaalia jos 12-vuotiaalla ole vielä menkkoja. Menkat alkaa yleisimmin 10-15 vuoden iässä, mutta toki voi aikaisemmin ja myöhemmkin :) ei siis tarvi olla huolissaan, kyllä ne vielä alkaa. Itse asiassa olisin sinuna vain iloinen ettei ole alkanut, ne on tosi ärsyttävät, varsinkin jos on kipuja.
      Itse olen nyt 13 vuotias ja mulla alkoi 11 vuotiaana.

      • 13wee

        Toi on kerrottu jo, älä matki MirandUutta....!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe