Nyt on fillarointi halpaa!
>>
http://www.turku.fi/uutinen/2018-02-20_kaupunkipyorien-kayton-hinnoittelu-selvilla
CIVITAS ECCENTRIC:
Rahoittajat: Horizon 2020
Kokonaisbudjetti: 17 974 993 €
Turun kaupunki ja paikalliskumppanit 3 237 000 €
Aikataulu: 2016–2020
Föli-Fillarit 60 000 euroa kappale
46
1352
Vastaukset
- KumitKuumaksi
Uuden pyörän saa todella edullisesti. Näitä ei riitä kaikille. Vain 300 Föli-Fillaria jaossa.
>>
Pyörän saa käyttöönsä eri pituisiksi ajanjaksoiksi, esimerkiksi päiväksi 5 euron päivämaksulla tai koko vuodeksi 40 euron vuosimaksulla.
>>
http://news.cision.com/fi/viking-line-abp/r/viking-line-turun-kaupunkipyorien-paasponsoriksi,c2480058- kukavetäävälistä
Miten tuohonkin saa noinpaljon rahaa palamaan ? Ihan järjetöntä. Ja suurinosa noista pyöristä luultavasti päätyy sinne jokeen, tai katoaa muuten. Turku on upea kaupunki tai ainakin oli ennen.. Mutta miksi siellä on niin idiootit päättäjät?
Koska se montunkaivaminen torille alkaa, jonka veronmaksajat kustantavat..? Ja ihan turhake jo syntyessään.
Ja mihin tarvitaan superbusseja tai raitioteitä? Lisätkää niitä hemmetin bussi vuoroja, ettei aina ois niin täynnä. - fadsf
kukavetäävälistä kirjoitti:
Miten tuohonkin saa noinpaljon rahaa palamaan ? Ihan järjetöntä. Ja suurinosa noista pyöristä luultavasti päätyy sinne jokeen, tai katoaa muuten. Turku on upea kaupunki tai ainakin oli ennen.. Mutta miksi siellä on niin idiootit päättäjät?
Koska se montunkaivaminen torille alkaa, jonka veronmaksajat kustantavat..? Ja ihan turhake jo syntyessään.
Ja mihin tarvitaan superbusseja tai raitioteitä? Lisätkää niitä hemmetin bussi vuoroja, ettei aina ois niin täynnä.Mitäpä se bussivuorojen lisääminen auttaa, jos se vuoro, jolla itse on menossa on täynnä.
Voit noutaa omasi Aurajoesta.
- turkkuslaine
Voisiko ostaa vaikka vähän kohtuuhintaisempia fillareita ja käyttää rahat johonkin järkevään.
- kylläjämptionnäin
Vastaus "turkkuslaiselle". EI VOI, - ja syynä juuri se,kun kyseessä on turku,ja sen turkutautiset päättäjät!
- EiSaaOllaTotta
60 000 euroa kappale!!! Puolalainen polkupyörä!!!Tuohon hintaan saa jo kolme ihan kelpoa uutta autoa! Jotain kauppakasseja saa 5-6 kappaletta!
- TäysinKäsittämätöntä
Mitähän ihmefillareita ne on? Tehty vissiin jalometalleista ym. parhaista materiaaleista, on timanttiupotuksia ohjaintangossa ja muuta bling blingiä niin että silmiä häikäsee. Jonkinhan tuon suolasen hinnan täytyy selittää. Ei astu aivoon, miten yhestä fillarista saadaan premium autoa kalliimpi.
- OnneaVaaan
Stadista kopioitu fillarisysteemi. Täällä on ollut jo monet vuodet kaupunkifillarit käytössä ympäri vuoden. Halpaa ja kätevää, MUTTA: Jos otat sen fillarin käyttöösi ja joku rosvoaa tai heittää sen aurajokeen, niin SINÄ sen maksat ja kalliisti! Fillarit on lukittu systeemillä, että et saa sitä kirveelläkään irti telineestä. ellei sinulla ole bussikorttia, josta selviää henkilöllisyytesi etc. Ja tietysti vaarana on, että jos hukkaat sen fölikorttisi, niin löytäjä voi huoletta ottaa käyttöönsä vaikka tusinan kaksipyöräistä ja SINÄ olet maksaja!
- rr33333
Pieni kauneuspilkku tekstissäsi; fillarit eivät ole Helsingissä käytössä ympärivuoden.
Muistaakseni 10/2017 fillarit otettiin pois käytöstä, eivätkä ole vielä 1.4.2018 palanneet käytettäviksi.
Se mikä tuossa fillaripalvelussa näyttää Helsingissäkin maksavan, on nämä fillariparkit, niiden asentaminen ja talveksi irrottaminen. Sekä tietysti päivittäinen polkupyörien sisäinen kuljetus lava-autolla suosituimmilta jättöparkeilta suosituimmille ottoparkeille. Toki myös fillarien kunnostus ja ylläpito ym. maksavat.
Helsingissä käytössä olevat polkupyörät varusteineen näyttäisivät minun silmiini noin 500 - 700 € arvoisilta (mikäli minä menisin sellaisen ostamaan tavallisesta kaupasta). Toki kun niitä ostetaan kerralla paljon, niin fillarin yksikköhinta on todennäköisesti huomattavasti halvempi.
Eli tuosta hankinnan hinnasta murto-osa on fillarien arvoa; palvelun pyörittäminen siinä maksaa.
Yllättäen vaikka minun silmiini tuo Helsingin fillarilainaus ei vedä millään vertoja omalle polkupyörälle, niin käyttäjiä sillä on yllättävän paljon. Todennäköisesti Helsingissäkin rahavirta lainauspalvelusta on negatiivinen, mutta ei niin paljon kuin olisin etukäteen luullut. - rr33333
rr33333 kirjoitti:
Pieni kauneuspilkku tekstissäsi; fillarit eivät ole Helsingissä käytössä ympärivuoden.
Muistaakseni 10/2017 fillarit otettiin pois käytöstä, eivätkä ole vielä 1.4.2018 palanneet käytettäviksi.
Se mikä tuossa fillaripalvelussa näyttää Helsingissäkin maksavan, on nämä fillariparkit, niiden asentaminen ja talveksi irrottaminen. Sekä tietysti päivittäinen polkupyörien sisäinen kuljetus lava-autolla suosituimmilta jättöparkeilta suosituimmille ottoparkeille. Toki myös fillarien kunnostus ja ylläpito ym. maksavat.
Helsingissä käytössä olevat polkupyörät varusteineen näyttäisivät minun silmiini noin 500 - 700 € arvoisilta (mikäli minä menisin sellaisen ostamaan tavallisesta kaupasta). Toki kun niitä ostetaan kerralla paljon, niin fillarin yksikköhinta on todennäköisesti huomattavasti halvempi.
Eli tuosta hankinnan hinnasta murto-osa on fillarien arvoa; palvelun pyörittäminen siinä maksaa.
Yllättäen vaikka minun silmiini tuo Helsingin fillarilainaus ei vedä millään vertoja omalle polkupyörälle, niin käyttäjiä sillä on yllättävän paljon. Todennäköisesti Helsingissäkin rahavirta lainauspalvelusta on negatiivinen, mutta ei niin paljon kuin olisin etukäteen luullut.Ja tuossa vielä ajankohtaista tietoa Helsingin lainafillaripalvelusta tälle 2018 kaudelle:
https://www.talouselama.fi/uutiset/-20-ensi-kesana-tamakin-hupi-kallistuu-selvasti/d048ac5b-5c97-3fdd-b9f7-ada574834585 - OliKesäOliMopo
Kausimaksu on siis tulevaisuudessa VAIN 30 euroa! Huoletta saat fillaroida varhaiskeväästä syksyyn ja aina on toimiva pyörä alla. Repikää siitä turkulaiset ja jos teillä ei varaa siihen fillariin, niin ajelkaa Förillä ees taas.....
- exkuopankaivaja
hyväveliporukka jakaa potin keskenään, sillä joku niistä jutun on junaillut kaikki toimii niinkuin ennen kun kunatyöntekijät kaivoivat kuopan ja peittivät kuopan kaikki ei mahtunut kuoppaan ei muuta kuin kuoppa auki uudestaan ja syvemmäksi jotta kaikki mahtuu näin se menee noin niinkuin kuvainnollisesti
- pelkkiälampaita
ei näy tyhmyydelle loppua. rahat heitetään matuille ja fillareille. eipä taida tyhmempää kansaa löytyä...
- eivittumitäporukkaa
kyllä hävettää olla turusta
- touhuonpelkkääpaskaa
idiootteja
- Rahat_Kankkulan_Kaivoon
Mitähän todella hyvää tuolla 18 miljoonan euron potilla oikein käytettynä saisi aikaan. Huh. Huh. En uskalla edes ajatella. Menee todella sfääreihin. Pelastaisi monen heitteille jätetyn ihmisen tulevaisuuden. Nyt rahat menee puhtaaseen hupikäyttöön ja leikkimiseen. Pyöräseksiin. Rullaati Rullaati. Kankkulan kaivoon ja pohjattoman syvälle.
18 miljoonalla eurolla saisi esimerkiksi
a) 38 voltista koskenkorva vodkaa 515 000 litraa (lähtee varmasti jano)
b) Harley-Davidson konepyöriä ( malli 2018 FORTY-EIGHT ) 1100 kpl ( mieluummin harrikat Turkuun kuin 300 hölmöä fillaria)
c) siistit vaatteet (takki housut kengät hattu pari kravattia) 36 000 köyhälle syrjäytyneelle Turkulaiselle miehelle. ( komeita miehiä katukuvaan nopeasti)
d) 40 euron ukulele-kitaroita lasten musisoinnin opiskeluun 450 000 kpl ( turku musiikin ihmekaupungiksi)
e) 5 euron kebab-annoksia 3 500 000 kpl
f) 14 mm juuttiköyttä 8000 kilometriä (rasvat mukana)
jne. jne. - TöitäPalkalla
18 000 000 eurolla työllistäisi 468 ihmistä vuodeksi 2 000 euron kuukausipalkalla. Osan saisi kaupunki takaisin verotuloina. Moni työmatkalainen ostaisi vielä vussikortin.
- IhminenEnsin
Siis miltei tuhat pitkäaikaistyötöntä olisi saatu nostettua 6 kuukauden työllä, ihan kelpo palkalla 2000 e/kk, ansiosidonnaiselle. Tuosta 2000 e/kk palkasta ansiosidonnaista saisi jo tonnin paikkeilla käteen. Tuhannen ihmisen ostovoima, työllistävä vaikutus, olisi kasvanut 2 1/2 vuodeksi. Ihminen olisi päässyt vähän jaloilleen ja tuntenut itsensä ihmiseksi. Kaupunkikin olisi kotiuttanut rahojaan merkittävästi verotuloina.
Nyt tuolla rahalla joku ekotekoihminen toteuttaa vihreyttään.
- Omat_fillarit
Ostakoon jokainen omat fillarinsa itse.
- UusiaBusseja
Montako uutta linja-auto olisi ostanut 18 miljoonalla eurolla?
Montako sähköbussia olisi ostanut 18 miljoonalla eurolla?- Ilmaismatkoja
Montako kertalippua olisi saanut Föliin 18 miljoonalla eurolla?
- Kuorma-autokyytiä
Eniten maksaa fillarien siirtely asemalta toisell kuorama-autolla. Kuulostaa ekoteolta.
60 000 euroa per fillari tekee 5 000 euroa kuussa vuoden aikana. Eikö tuohon hintaan olisi jo löytynyt pyörä kohtaisia fillarivahteja juoksemaan/kävelemään fillarien perässä ja ja ajamaan niitä takaisin tyhjiin parkkeihin? - Turku_onnen_satumaa
Kenen kuningasidea nämä ihmepyörät ovat? Ei ole kaupungilla käteisestä puutetta.
Idean keksijän täytyy olla kyky ja nero. Jonkilainen Einstein.
Tehdään "entäs-jos" vertailua (avartaa paremmin mistä on kysymys)
a)Menetetyllä 18 miljoonalla eurolla saisi 400 euron hintaisia peruspyöriä peräti 45 000 kpl.
Peräkkäin kiinni toisiinsa asetettuna 67 km jono. Ellei pitempikin. Jono yltäisi Turun kauppatorilta Loimaan keskustaan. Ei huono. Ei ollenkaan huono. Oliko kannattava ostos?
b) Haaskatulla 18 miljoonalla eurolla saisi 1000 euron hintaisia fatbike paksupyöriä 18 000 kpl.
c) Puutarhakottikärrejä (65 litraa) a hinta 25 euroa, Peräti 720 000 kpl. Turku viherkaupungiksi. Kottikärrillä multaa penkkaan ja kaupunki muuttuisi viherparatiisiksi.
d) multasäkkejä (45 litraa) a 4e/säkki yhteensä 4,5 miljoonaa säkkiä. (kelpaisi pipertäjien kasvattaa hamppua. Ei tulisi pula aivoja hellivästä ja laajentavasta kamasta)
e) Halpoja frisbeegolf settejä ( 3 kiekon pakkaus) a 10 eur yhteensä 5,4 miljoona frisbee kiekkoa
(Järjestettäkööt Frisbee megatapahtumat Turkuun. Heitä kiekko Samppalinnamäeltä Aurajokeen. Osut jokilaivan märssykoriin. Saat palkinnoksi keltaisen city polkupyörän tai leuhkan harley davidson konepyörän. Arvaa kumman itse valitsisin ?)
Tämä on se paras laskelma:
f) 1 euron hintaisia keltaisia pikkunarsisseja 18 miljoonaa purkkia. Jos purkkeja laittaisi metrin alalle rinakkain 5 kpl niin se olisi 3600 km jono upeaa keltaista kauneutta. Ylettyisi turun kauppatorilta Turkin Istanbuliin. Eikö olisi rauhantyötä paraimmillansa. Pakolaiset vain seuraisivat narssisien purkkijonoa. Ja kas olisivatkin Turussa. Onnen kaupungissa joka kylpee löysässä rahassa.- EiMitäänVaaraa
Keltaiset hyasintit olisi myös siistejä. Ei luonnollisia? Liekö geenimuunneltuja? Väri maissista? Vähän kuin kultainen riisi. Eu:n hyväksymiä?
Onko jollain vielä keltaisia petunioita (African sun set). Todella upeita. Siemenet tuhottiin. Taimet poltettiin. Miksi?
- Raha_arvotonta
Kenen idea?
Ja.
Kuka ja mitenkä tällainen idea voi mennä läpi?
Idea ja ajatus hyvä, mutta hinta!!!!- Pullaa_suussa
Katsos. Rahan haaskaus on kivaa kun on itsellä riittävästi pullaa suussa.
- LiikkuvaÄänestäjä
Äänestäjänä olen kyllä hyvinkin kiinnostunut kenellä rahanarvontaju on näin alhaalla.
- 9miljoonanKyyti
Kaksi Föli-fillaria havaittu liikenteessä kertoo päivän Turun Sanomat.
Systeemi jumittaa. Ei toimi. - HäirisevääMelua
Sen verran rutisee ja paukkuu nuo pyörät, että korjaajat sais jo tulla paikalle.
- Vauhtiville
Aloittajalla on aivan väärää luuloa. Tekstikaappaus antaa virheellisen kuvan. Fillarisysteemin kustannu on 3 M€ 3 v ajalle. Tuo 18 milliä on sen eu-organisaation budjetti, josta se rahoittaa paljon hankkeita eri maissa.
- KenenIdea
VauhtiVille hämää.
Leikkaus on aito ja oikea Turun sivuilta. Jokainen voi itse tarkistaa.
Ja 3 000 000 euroakin 300 fillarista on järjetön hinta. 10 000 euroa per fillari.
Hauskaa on, että Föli-fillareista on kyllä mediassa uutisoitu monesti. Hinta vaan on unohtumut kertoa. - Vauhtiville
Leikkaus on aito ja oikea, mutta ymmärretty väärin. Fillarisysteemin kustannus on 3 M€ huoltoineen 3 v ajalta eikä 18 M€. Lisäksi siitä 3 M€ potista sponsorit ja eu maksaa osan.
- TurkuMafiaRules
Niinpä niin. Kokoomus sai Minna Arven. Vihreät sai fillarit. Mitä muita lehmänkauppoja on odotettavissa?
- HirvittäväHinta
Hippasen on rahanarvo hakusessa niillä, jotka ovat tällaisen esityksen voineet tehdä ja hyväksyä.
Nimiä esiin. Ketkä ovat tämän hankkeen takana? - SikaHinta
Föllarit näyttää siltä, että ne ei voi maksaa 300 euroa enempää kappale. Ei ainakaan, kun ostaa 300 kappaletta. Tuosta tulee pyörien hinnaksi 90 000 euroa. Jos parkit maksaa yhteensä saman, jää vielä 2 800 000 euroa Föllareiden huoltoon - tai 17 800 000 euroa. Ota tästä nyt tolkku, mitä nuo ovat maksaneet. Ihme kieroilua, kun ei rehellisesti kerrota.
On kyllä hyvä bisnes fillarinhuoltajalle.- Oikeat_laskelmat_tiskiin
Mistään ei ole saatavilla todellista vahvistettua laskelmaa kustannuksista ja ennakoiduista tuotoista. Sellaista missä kustannukset on eritelty alekkain oikeaoppisesti laskelman muotoon. Kuka on sijoittanut/sijoittamassa ja millä rahapotilla mukana. Kuka kantaa riskit. Sellainen peruslaskelma puuttuu. Veronmaksajaa kiinnostaa kustannukset ja rahankäyttö. Ainakin normaaliälyistä kuntalaista. Markkinointihypeä, sirkusta ja korkealentoista suitsutusta sen sijaan on tarjolla video- ja www- formaateilla yllin kyllin ja huru mycket. Joku tässä hommassa klikkaa pahemman kerran jälleen kerran. Olenko väärässä?
- HyväHuoltoDiili
Aivan tolkuttoman kallista huoltoa ja ylläpitoa.
Eikö kannattaisi ajaa paukuttaa niin pitkälle kun Föllari kulkee ja sitten romuttamolle ja ostaa uusi tilalle?
2 800 000 eurolla ostaisi monta vuotta 300 uutta Föllaria; (9 333 kpl á 300 e, 31 vuotta 300 kpl vuodessa).
18 000 000 eurolla saisi 60 000 Föllaria - siis joka toiselle turkulaiselle oma fillari, mitä jokainen voisi hoitaa ja huoltaa haluamallaan tavalla. - Are_you_from_Dixie
HyväHuoltoDiili kirjoitti:
Aivan tolkuttoman kallista huoltoa ja ylläpitoa.
Eikö kannattaisi ajaa paukuttaa niin pitkälle kun Föllari kulkee ja sitten romuttamolle ja ostaa uusi tilalle?
2 800 000 eurolla ostaisi monta vuotta 300 uutta Föllaria; (9 333 kpl á 300 e, 31 vuotta 300 kpl vuodessa).
18 000 000 eurolla saisi 60 000 Föllaria - siis joka toiselle turkulaiselle oma fillari, mitä jokainen voisi hoitaa ja huoltaa haluamallaan tavalla.Eihän nyt pientä Åbo kaupunkiamme - jestas paratkoon - voi ylimääräisillä pyörillä ruuhkauttaa vaikka hankkeen utopistisena hyvänä tarkoituksena onkin rakkaan maa-planeetan ilmakehän suojeleminen saastumiselta. Miten pienten jalankulkijoiden käy, jos keltaista polkupyörää pukkaa edestä, takaa ja sivultapäin jatkuvana virtana. Vanhukset ovat vallan ihmeissään.
Aurajokea pitkin voisi seilata pari keltaisin föli färein koristeltua charter-lotjaa välillä Haliskoski-Turun LInna. Lotjat roudaisivat sulan veden aikaan pyöriä ylä ja alavirtaan sen mukaan mihin pyöräkasautumia on tullut. Todennäköistä on, että tuolla jokivarren alueella suurin osa pyöristä seikkailee. Ei tuollaisia pyöriä ole tarkoitettu pitkänmatkanajoon ollenkaan. Arvioisin että 80-90 prossaa käyttäjistä on yliopiston opiskelijoita. Kuka valvoo etteivät haalariasuiset opiskelijat yöbailuistansa palatessaan ajele tankojuoppoina föllareilla. Poliisi kukaties? Onko pyörissä alkolukko/ajonestolaite vaikiovarusteena? Syytä olisi.
- SuoristakaaFaktanne
Tiivistetään nyt vielä tuon aloitusviestissä linkatun uutisen sisältö (http://www.turku.fi/uutinen/2018-02-20_kaupunkipyorien-kayton-hinnoittelu-selvilla). Ei sitten tarvitse kauhistella ainakaan väärillä faktoilla.
Pyörähankkeen koko budjetti Turussa kolmelle vuodelle on 3,2 miljoonaa euroa. Se sisältää niin EU-hankerahoituksen, sponsorit, käyttömaksutulot kuin Fölin oman, osin kaupungin verovaroihin perustuvan panoksenkin. Tällä rahalla paitsi hankitaan ja huolletaan pyörät, myös esimerkiksi rakennetaan asemat ja tiedotetaan järjestelmästä.
Tuo 18 miljoonaa euroa on koko nelivuotisen, useassa maassa toteutettavan Civitas Eccentric -hankkeen rahoitus, EI se, millä tätä järjestelmää Turussa pyöritetään EIKÄ se, mitä veronmaksajat tästä maksavat. Se ei siis ole pois muista toimista, kuten vaikka tässä keskustelusa väläytellystä työllistämisestä.
Pyörien huolto ja siirto asemalta toiseen kuluttaa toki varoja ja energiaa eikä ole päästötöntä, mutta myös järjestelmän kokonaishyötyjä voisi ajatella: enemmän pyöräileviä ihmisiä tarkoittaa vähemmän ruuhkia, puhtaampaa ilmaa ja myönteisiä terveysvaikutuksia. Vaikutukset yleiseen kaupunkiviihtyvyyteen ovat myös merkittäviä, vaikka niiden mittaaminen rahassa onkin vaikeampaa. - mummopyör
kuitenkin kaupunki sulkee jatkuvasti pyöräteitä,mm.jokiranta molemmilta puolilta,jtkuvasti on jotain markkinoita,tansseja,ravintoloiden aitaukSia nyt uutuus taas Volter kilven katu kiinni,meitä itäisellä puolella asuville on täys pyöräily suljettu joutuu kiertämään mylly tai martinSillan kautta, pyörät kotiin se on näköjään ja autot alle se pääSe LIIKKUMAAN.
- Tiinulituu
Äänestäkää lisää vihreitä ja Lin kavereita valtuustoon, ne on tehokkaita hassaamaan verorahoja kaikkeen "kivaan".
- Opiskelijoidenlelut
Käyttäjäkunta on pääsääntöisesti nuorta opiskelijakansaa. Porhaltavat fölifillareilla jokivartta edestakaisin. Muut ihmiset (veronmaksajat) kustantavat opiskelijoiden fantsut lelut. Tulee talvikuukaudet ja lelut nököttävät putkissa kiinni.
- OnOnOn
Selvähän se on juu
- Onkostietoa
Mikä on Turun fölifillareitten efektiivinen käyttöaste tähän aikaan vuodesta. Pakkaskausi lähestyy. Pimeätäkin on iltaisin. Ei taida tunkua olla. Maatuvatko vallan telineissään kumet tyhjinä? Onko jollain parempaa tietoa. Rohkea siviiliarvauskin riittää.
- Ennustajatietäjä
Eiköhän sesonki ole päätöksessään.. Todennäköisesti fillarit kerätään pois tämän kuun aikana ja palautetaan käyttöön keväällä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593215Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472921Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242739Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830- 44829
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101822