Cuplaton, vauvan masuvaivat?

Liinu

Voiko Cuplatonia antaa enemmän kuin sallitut 4 tippaa kahden viikon ikäiselle vauvalle masuvaivoihin, mitä muita vinkkejä voisitte antaa?

5

1242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Tuosta Cuplatonista ei kyllä ole kokemusta. Mun pojan vatsakipuihin tarjosin jalkapohjien hierontaa, eli ihan kevyttä painelua. En tiedä oliko siitä kivun viejäksi, mutta poika ainaki rauhoittui. Myös vatsan kevyt hieronta ja pystyasento auttoi jonkun verran. Toivottavasti näistä jotakin apua! Kysy neuvoja myös terkalta.

• tämä

Ajoittuiko vauvasi vatsakivut d-vitamiinin aloitukseen?? Usein valmisteen vaihto auttaa kipristelyihin..

• Sella L

mulle annettiin neuvolasta just hyviä vinkkejä,en tosin oo ite vielä ehtiny kokeilla.Eli cuplatonin sijasta voi antaa myös disflatylia,auttaa kuulemma nopeammin ja sitä annetaan 2-3 kertaa päivässä 10-15 tippaa kerralla.Sitten voi ostaa aikuisten gefiluskapseleita,avata ne ja laittaa vähän jauhetta lusikkaan maidon kanssa.Jos annat lisämaitoa vauvalle,sekin voi tehdä vatsavaivoja.Nan-valmiste on kuulemma monelle vauvalle sopinu paremmin kuin Tutteli.Sit on myös olemassa Gefilus-tuttelia,joka sopii vatsavaivaiselle vauvalle.

• joo

Mä annoin vauvalle täysin ohjeiden mukaan Cuplatonia ensimmäiset n. 3 kk. Se on nimittäin sellaista ainetta, että sitä tosiaan pitää antaa ennen JOKAISTA syöttöä, ja sittenkin se vasta alkaa tehoomaan joillakin vatsa 2-3 viikon jälkeen. Lisäksi tein joka päivä kerran päivässä neuvolasta saamieni ohjeiden mukaan vauvahieronnan - se pitää sinnikkäästi vaan sovittaa joka ikinen päivä vauvan päivärytmiin. Sekään ei tehoa heti, vaan vasta muutaman viikon päästä - ja silloinkin vasta kun vaan sitkeesti teet vaikka tuntuis, ettei mitään auta...
      Lisäksi otin itse joka päivä Idoform-maitohappobakteerikapselit ohjeiden mukaan ja olin juomatta kahvia, syömättä huonoja hiilihydraatteja kuten ruisleipää ja vanhaa perunaa, välttelin aluksi myös sipulia, mutta sillä ei ollut meidän vauvaan vaikutusta.
      Gefilus-mehuja ja muita Gefilus tuotteita myös suositellaan, mutta niissä vaan on sokeria.

• masuvaivoja myös

oli jatkuvia mahakipuja, siis ilmavaivoja ihan selvästi. Ja tällasia kokeiltiin..

Disflatyl-tipat oli paljo parempia ku cuplatonit, niistä ei ollu mitää apua. DDS Junior maitohappobakteeri oli meillä kans käytössä. Sitä on useemmassa paikassa kehuttu ja kyllä se meilläkin vähän auttoi, kannattaa testata.

Varovaista massuhierontaa, kädellä mahan päällä tehdään ympyrää myötäpäivään, se vauvaa rauhoitti ja sitten jaloilla sellaista "pumppausliiketta" että lähtisi ilma kiertämään.

Vauvaa pidin mahallaan sillä tavalla että jalkojen takana oli esim. mun käsi joten vauva sai mun kättä vasten ponnistettua jolloin useesti kans ilmaa tuli ulos. Pidin myös mahallaan mun reisien päällä, toinen käsi jalkapohjien takana, myös hyvä tapa saada ilmaa ulos.

Pari kertaa käytettiin vyöhyketerapiassakin, se auttoi ihan hyvin mutta vaan muutamaksi päiväksi. Eipä meillä muu oikeen kunnolla auttanu ku aika, ku tuli 2 kk täyteen niin loppu itkut ja mahakivut samantien :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      87
      1633
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      176
      1217
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      901
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      823
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe