Avensiksen tarina loppumassa

34534543

https://tekniikanmaailma.fi/suomalaisten-suosikkimalli-toyota-avensis-vetelee-viimeisiaan-jo-nyt-yli-10-prosenttia-avensiksista-tulee-suomeen-ja-kohta-se-loppuu/

Ei vaan myy nämä isommat keskiluokkaiset. Nykyään ihmiset haluaa turhakkeita, muistattehan sen vuoden turhakenimityksen minkä citymaasturit sai vuosia sitten.

72

2696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avensistin.naapuri

      Tossapa naapuri vaihtoi jo kolmannen Aven alle, edelliselläkään ei ajanut kuin pari vuotta, mutta kilsoja tuli 70 000. On pahuksen tyytyväinen ja sanoo, että seuraavakin on Ave, jos vaan autoa meille tuodaan. Vikoja ei koskaan, huippuvarusteet, mukava, tilava, hiljainen ja edullinen huoltaa, ei kuulemma edes harkitse muuta merkkiä.

      • voiNäitäTietämättömiä

        No jos ei paremmalla ole kokeillut, niin Toyotakin kelpaa.
        Vai ei ollut vikoja 70tkm/ 2v. aikana, wauh! Jos tuohon on tyytyväinen, niin ei taida tietää mistään mitään. No hiljainen se ei ainakaan ole ja mukavuus on vain uskosta kiinni.


      • avecaesar

        Naapuri tossa juuri kiroili kun uusi Ave heti korjaamolle ja ruostettakin on jo helmoissa!


      • Kalsareissa
        avecaesar kirjoitti:

        Naapuri tossa juuri kiroili kun uusi Ave heti korjaamolle ja ruostettakin on jo helmoissa!

        Kuten trollin jutuissakin ruostetta


    • Premiumia

      Viime vuonna (2017) rekisteröitiin Euroopassa enää noin 25000 Avensista. Niistä noin 11 % eli 2800 kpl myytiin Suomessa, mikä on ällistyttävän iso määrä. No jatkossa voivat tojo-papatkin sitten siirtyä oikeisiin autoihin kuten Audi, BMW, Mercedes, Volvo jne. Ei tarvitse enää kitkutella riisikupilla ;)

      • OikeaaLaatuaJapanista

        Siinähän sitä on "premiumia" kun ajelee kahdesta kolariautosta yhteenhitsatulla rotanloukulla, jossa on lauenneiden turvatyynyjen tilalle asennettu vastukset hämäämään ajotietokonetta, katsastajaa ja sitä onnellista idioottia joka luulee ajavansa preemiumautolla!


      • seppukuharakiri
        OikeaaLaatuaJapanista kirjoitti:

        Siinähän sitä on "premiumia" kun ajelee kahdesta kolariautosta yhteenhitsatulla rotanloukulla, jossa on lauenneiden turvatyynyjen tilalle asennettu vastukset hämäämään ajotietokonetta, katsastajaa ja sitä onnellista idioottia joka luulee ajavansa preemiumautolla!

        Parempi vaikka ilman turvatyynyjä, kun että autossa on ne Takatan tappavat turvatyynyt. Siis japsien turvatyynyt silpoo kaulan auki kolaritilanteessa!


      • Ta-ka-taa
        seppukuharakiri kirjoitti:

        Parempi vaikka ilman turvatyynyjä, kun että autossa on ne Takatan tappavat turvatyynyt. Siis japsien turvatyynyt silpoo kaulan auki kolaritilanteessa!

        Tarkoitit varmaan että niitä takataa tyynyjä on myös premiumeissa, mutat ei kaikissa japsimalleissa vai joko sekin on unohtunut.
        Matkamittarien ruuvaaminen on ainakin varmaa ja luotettavaa saksanmaalla.


      • vai_japsi
        OikeaaLaatuaJapanista kirjoitti:

        Siinähän sitä on "premiumia" kun ajelee kahdesta kolariautosta yhteenhitsatulla rotanloukulla, jossa on lauenneiden turvatyynyjen tilalle asennettu vastukset hämäämään ajotietokonetta, katsastajaa ja sitä onnellista idioottia joka luulee ajavansa preemiumautolla!

        Avensis on suunniteltu Ranskassa ja valmistetaan Briteissä. Japanilaista siinä ei ole, kuin firman omistajat.


      • Yarisman

        Tuosta Euroopassa myytyjen Toyota Avensiksien määrästä puuttuu yksi nolla. Tuo 25000 avensista ei riitä edes Saksassa myytyjen määrään. Toyota on kuitenkin Euroopassa suosittu merkki.


      • vanhanaikainenn
        Yarisman kirjoitti:

        Tuosta Euroopassa myytyjen Toyota Avensiksien määrästä puuttuu yksi nolla. Tuo 25000 avensista ei riitä edes Saksassa myytyjen määrään. Toyota on kuitenkin Euroopassa suosittu merkki.

        Tojo on Euroopassa auringonlaskun merkki ja Avensis on saanut jo niskalaukauksen. Ensi vuonna myyntimäärä on nolla. Kun ketään ei kiinnosta tuollainen vanhanaikainen reliikki.


      • focus2move
        Yarisman kirjoitti:

        Tuosta Euroopassa myytyjen Toyota Avensiksien määrästä puuttuu yksi nolla. Tuo 25000 avensista ei riitä edes Saksassa myytyjen määrään. Toyota on kuitenkin Euroopassa suosittu merkki.

        Ei puutu nollia Avensiksen myyntiluvuista. Tuossa on kuluvan vuoden tammikuun tilastoa Euroopasta. Ei löydy Avensista 100 parhaiten myyvän mallin listalta:
        https://focus2move.com/europe-best-selling-cars/

        Tuossa 100 parhaan listaus Saksasta tammi- ja helmikuulta. Ei löydy Avensista sieltäkään. Eniten rekisteröity Toyota sijalla 37. Yksin Passatia on siellä myyty enemmän kuin kaikkia Toyotia yhteensä:
        https://focus2move.com/germany-best-selling-cars/


    • Kappasvuan

      Viaton se voi olla mutta karmea loukku noin niin kun ajettavaksi. Paaliin.

      • Vuanvoipollaannii

        Octavia 2016 vs avensis 2016. Ero kuin yöllä ja päivällä, ja hämmentävää kyllä - avensiksen hyväksi.

        Sisätiloista nyt tässä yhteydessä ei kannata mitään edes mainita :D


    • Ei.pärjää.japanialainen

      "Ei vaan myy nämä isommat keskiluokkaiset."

      Kyllä niitä myydään isoja määriä, mutta kuten TM totesi niin vain laadukkaita tuotteita. Ave ei kuulu siihen joukkoon.

      • Premium-

        MB,BMW,Audi,Volvo.


      • asa131

        Lexus on unohdettu


    • vanha-toyota-äijä

      Mitä sää ny meluat?Kyll maar toyota paras auto o.

      • kyäruostuunääs

        Kyä maar o nääs nääs paras ruostummaa.


    • Kupinkääntäjä

      Itse ajoin 170000km avensiksella ilman vikoja.

      • ei_tojoa_tänne

        Mitähän se todistaa? Aika usealla autolla ja eri merkillä on tuohon päästy.
        Oma valinta sitten jos haluaa sen tojon penkillä kärsiä.


      • Ei_kertaerä
        ei_tojoa_tänne kirjoitti:

        Mitähän se todistaa? Aika usealla autolla ja eri merkillä on tuohon päästy.
        Oma valinta sitten jos haluaa sen tojon penkillä kärsiä.

        Oma valinta sitten jos haluaa sen premimin kulut pankkitilillään kärsiä.


      • ei_tojoa_tänne

        Hienoa jos tojouskovaiset nostavat ranskalaiset ja VAG:n tuotteet jo premiumiksi.


      • VAGuskikselle
        ei_tojoa_tänne kirjoitti:

        Hienoa jos tojouskovaiset nostavat ranskalaiset ja VAG:n tuotteet jo premiumiksi.

        Siksihän ne vag-uskikset niitä yrittää kehua, johtunee ilmeisesti ylihinnasta mitä niistä ongelmapesistä maksavat. Ranskikset alkaa olemaan uusina kelvollisia, mutta entä parasta ennen päiväyksen jälkeen...


      • ei_tojoa_tänne

        Tuossahan joku mainitsi et pitää olla koko tojo tai premium et voi ajaa ilman ongelmia. Täällä se tehty ranskalaisilla ja vageilla enkä niitä ole kyllä mieltänyt itse premiumluokkaan.


    • Sellaisia.hulluja

      Viimeisistä Avensiksista suomalaiset tulevat taatusti kilpailemaan kuka saa.

      • En_aio_ostaa

        Tulee olemaan ainut ave, jolla muutakin kuin käyttöarvoa.


      • Ei_turhakkeille
        En_aio_ostaa kirjoitti:

        Tulee olemaan ainut ave, jolla muutakin kuin käyttöarvoa.

        Pitäisikö käyttöautolla olla jotain muuta kuin käyttöarvoa? Taidat hankkia autosi naapurien ja kavereiden takia, etkä käyttötarpeen mukaan.


    • Prätkäjätkät

      "Pitäisikö käyttöautolla olla jotain muuta kuin käyttöarvoa?"

      Ei varmaan kaikille. Minulle autolla on ollut aina myös nautintoarvo. Ja nautinto se tulee istuessa ratin takana oikeanlaisella tiellä. Ei siitä mitä naapurit mun autosta ajattelee.
      Ja prätkä on sama potenssiin kaksi. Käyttöarvoa ei niinkään paljon, mutta nautintoa senkin edestä

      • Ajan_kun_huvittaa

        Moottoripyörällä ajo on mukavaa Suomessa parin kesäkuukauden aikana jos ei satu satamaan. Silloinkin vain lyhyitä matkoja kerrallaan ja mieluiten aikuisten motoristien kanssa joilla ei ole enää tarvetta esittää muuta kuin ovat.


      • T0dennäköisyyskerroin
        Ajan_kun_huvittaa kirjoitti:

        Moottoripyörällä ajo on mukavaa Suomessa parin kesäkuukauden aikana jos ei satu satamaan. Silloinkin vain lyhyitä matkoja kerrallaan ja mieluiten aikuisten motoristien kanssa joilla ei ole enää tarvetta esittää muuta kuin ovat.

        Aika riski harrastus kuitenkin se motorismi.

        Ylempi "Ja nautinto se tulee istuessa ratin takana oikeanlaisella tiellä." mikä on oikeanlainen tie... minä ajan ainakin niin paljon muutenkin ettei ole mitään motivaatiota lähteä hakemaan kotimaassa jotain "oikeanlaisia teitä", lomareissuilla voin valita maisematien, mutta en mitään "lemans-tietä".
        Mikäli tieltä hakee jotain luonetta niin vuono-norjassa on ajettu ja siellä ei vauhdilla hurrata (sakkotason takia nopeudenrajoitin on hieman paremmilla mutkateillä tarpeen) ja Madeirallakin paljon vanhoja serpentiiniteitä, jossa on taas vuokra-autona mikä sattuu tulemaan.


    • Amerikan_ihmemaa

      Amerikassa saa Avalonia, eli avensiksen sisarta. Siihen on kaks eri tehosta moottoria. Molemmat 3.6L V6.

      Ja Camry on sielä kans isompi sedan, mitä tänne ei jostain ihmeen syystä tuoda mistään

      • toulouse

        Avansis vaihtuu Camryyn Suomessa.


      • Kffkfkkfkf

        Eikös Avalon ole Camrya isompi ja kalliimpi?


      • pelkkää.huhua
        toulouse kirjoitti:

        Avansis vaihtuu Camryyn Suomessa.

        Ei vaihdu, kun niiden tuonti ei koskaan edes ala.


      • Ave4

        Uuteen Peugeot 508-malliin perustuva neljännen polven Avensis tulee myyntiin 2019 ja sen yläpuolelle tulee vielä iso Camry. Camry on jo hybridi ja neloskopan Aveen se on myös tulossa, epäilemättä myös ladattavana.
        Nykyiseen Aveen on syksyllä odotettavissa oikein iso tarjouskampanja ennen uuden mallin ennakkomyyntiä


      • PSAko.tekisi
        Ave4 kirjoitti:

        Uuteen Peugeot 508-malliin perustuva neljännen polven Avensis tulee myyntiin 2019 ja sen yläpuolelle tulee vielä iso Camry. Camry on jo hybridi ja neloskopan Aveen se on myös tulossa, epäilemättä myös ladattavana.
        Nykyiseen Aveen on syksyllä odotettavissa oikein iso tarjouskampanja ennen uuden mallin ennakkomyyntiä

        Missähän se sinun Avensiksesi oikein valmistetaan, kun nykyinen Avensis-tehdas muutetaan tekemään vain uutta Aurista?


      • viimeisiäviedään

        "Nykyiseen Aveen on syksyllä odotettavissa oikein iso tarjouskampanja ennen uuden mallin ennakkomyyntiä "

        Johan niitä on myyty kuuden tonnin alennuksella pitkään. Jos tulee vielä roimia lisäalennuksia niin silloin Avella ja dieseleillä on paljon yhteistä. Valmistus loppuu ja hinnat syöksyvät.


      • MieluumminOpelilla

        Avalon on noin kaksi kertaa Camrya kalliimpi, jonkin verran isompi ja kunnolla varusteltu. Camry on Amerikan Corolla: ei mitään ylimääräistä, mutta pääsee paikasta toiseen.


      • Haies
        viimeisiäviedään kirjoitti:

        "Nykyiseen Aveen on syksyllä odotettavissa oikein iso tarjouskampanja ennen uuden mallin ennakkomyyntiä "

        Johan niitä on myyty kuuden tonnin alennuksella pitkään. Jos tulee vielä roimia lisäalennuksia niin silloin Avella ja dieseleillä on paljon yhteistä. Valmistus loppuu ja hinnat syöksyvät.

        Noh, huvittavaa kyllä, voi käydä niin, että hinnat nousevat - käytetyissäkin.

        Jos katsot mitä vanhanmalliselle Hiacelle on hintojen suhteen käynyt, niin parisataatonnia poljettua rieskaa myydään edelleen 20k€ hinnalla.

        Joka kerran hiacen luotettavuuteen tottui, ei aivan varmasti osta pösöä tai citroenia jonka persukseen on liimattu proace-merkintä.

        Ja sekin muuten, ettei kunnon hiaceja enää saa, on EU:n ansiota. On vihreämpää se, että autot ovat kertakäyttöisiä, kuin että niiden päästöarvot jäävät marginaalisesti säädetyistä ja ne kestävät 3-4 kertaa pidempään kuin psa-konsernin räppänät.


    • jänskättääkö

      VW-myyjälläkö pelko persiissä, tuleeko sittenkin uusi paskatintappaja? Perhosiako mahassa?

      • Ei.uhka.kenellekään

        Passatilla on monia kovia kilpailijoita joista VWmyyjät ovat huolissaan. Avensis ei ole edes lähellä sitä joukkoa. Avensis on myynyt hyvin ainoastaan täällä peräpohjolan lilliputtimarkkinoilla.
        Isoilla markkinoilla Ave on ollut kuollut jo pitkään.


      • analisaattori
        Ei.uhka.kenellekään kirjoitti:

        Passatilla on monia kovia kilpailijoita joista VWmyyjät ovat huolissaan. Avensis ei ole edes lähellä sitä joukkoa. Avensis on myynyt hyvin ainoastaan täällä peräpohjolan lilliputtimarkkinoilla.
        Isoilla markkinoilla Ave on ollut kuollut jo pitkään.

        Villi epäilykseni kuitenkin on että paskattimyyjää kiinnostaa vain suomen markkinat vaikka leikkiikin koko maailman markkinamiestä. Mites amerikassa menee?


      • Passat.voittaa.USAssa
        analisaattori kirjoitti:

        Villi epäilykseni kuitenkin on että paskattimyyjää kiinnostaa vain suomen markkinat vaikka leikkiikin koko maailman markkinamiestä. Mites amerikassa menee?

        Myydäänkö Avensista Amerikassa? ei kai.
        Pasaatia kyllä myydään.


      • lumierä
        analisaattori kirjoitti:

        Villi epäilykseni kuitenkin on että paskattimyyjää kiinnostaa vain suomen markkinat vaikka leikkiikin koko maailman markkinamiestä. Mites amerikassa menee?

        carsalesbasen mukaan viime vuonna USAssa kisa meni näin.

        Passat - Avensis: 60.722 - 0

        Ehkä Avensista myydään siellä jollain muulla nimellä. En tiedä näistä rupumerkeistä kovin paljon ilman googlettamista.


      • Ameriikassa
        lumierä kirjoitti:

        carsalesbasen mukaan viime vuonna USAssa kisa meni näin.

        Passat - Avensis: 60.722 - 0

        Ehkä Avensista myydään siellä jollain muulla nimellä. En tiedä näistä rupumerkeistä kovin paljon ilman googlettamista.

        Ja kaikki pasuunat meni päästökatastrofi vaihtona vanhojen tilalle... Volkkarifanaatikko laskee ne tietysti moneen kertaan myytynä.


    • vain.todistettua.faktaa

      http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/volkswagen/volkswagen-passat/

      Ups. Olisi kannattanut ajatella vähän pidemmälle ennenkuin otti esille Passat vs Avensiksen yhteydessä USAn menestyksen.
      Tuosta voi katsoa miten Passatia on jenkeissä ostettu. Avensista ei listoilta löydy lainkaan. Kaikki faktaa ja linkit mukana.
      Omien juttujen keksimisen jätän tojohönölle.

      • Haies

        Avensis on vain Euroopassa myyty automalli.

        Olisi yhtä hedelmällistä kysellä Fordin mustangin euroopan menekkiä ja tehdä Fordin menestyksestä johtopäätöksiä sen avulla.


    • Konserni.huijaa

      Av ensiksen myynnistä ei kukaan amerikassa ei kukaan ole mitään kysynyt. Kyllä kaikki täyteläiset tietävät ettei sitä siellä valmistetta eikä tuoda mahan. Siellä on aivan eri toyotan mallit nöyryyttämässä huijariwaginaa. Jos ymmärrät mitä tarkoitan?

      • Vastataan.kun.kysytään

        Analisaattori nimenomaan kysyi kun puhuttiin passatin ja Aven myynnistä:"Mites amerikassa menee?"

        Voit tarkastaa itse.


      • Myyntiä.vaille
        Vastataan.kun.kysytään kirjoitti:

        Analisaattori nimenomaan kysyi kun puhuttiin passatin ja Aven myynnistä:"Mites amerikassa menee?"

        Voit tarkastaa itse.

        Sinne 37 kentällehän ne vokkelot on kerätty odottamaan paalausta.


    • Tarkennusta

      "Villi epäilykseni kuitenkin on että paskattimyyjää kiinnostaa vain suomen markkinat vaikka leikkiikin koko maailman markkinamiestä. Mites amerikassa menee?"
      Ymmärrätkö lukemaasi ollenkaan, vai etkö halua ymmärtää? Vain idiootti sotkee Avensiksen Amerikan myyntiin , vaikka tietää ettei sitä sinne viedä kun siellä on ihan oma vastaava Toyotan malli joka pieksee paskatin mennen tullen jenkkimarkkinoilla ja huijaamatta.

    • AgiAki

      On se hyvä, että valmistus loppuu!! Nehän ovat rumia, kuin sotavammat ja lisäksi aina tössöttävät alinopeutta tienpäällä! Mielestäni olis paras, että kaikki käytössä olevatkin avensikset romutettaisiin!

      • 20244

        Olet ilmesesti itse saanut jonkin vamman, kun noinkin voimakkaasti otat kantaa Avensiksen kohtaloon.
        Automallin rumuus tai kauneus on erittäin subjektiivinen kokemus ja siten vaikeasti yleisellä tasolla arvosteltava kysymys.
        Perustelusi ontuu ainakin tässä alinopeuskysymyksessä, sillä toistaiseksi keskivertoautot eivät itse päätä kulkunopeuttaan - kuljettajan paikalla istuva ihminen määrittää etenemisnopeuden.
        Maanteillämme liikkuu joka päivä monenmerkkisiä autoja ”alinopeudella”, joten tuota syytä ei voi sälyttää yhden automerkin kontolle.
        Vaatisi varmasti merkittäviä muutoksia perustuslakiin, jotta tietyn malliset autot voitaisiin määrätä romutettavaksi.
        Toivottavasti tuovat markkinoille seuraajan, joka täyttäisi Avensiksen paikan ja minäkin saisin kunnollisen seuraajan nykyiselle palvelijalleni kun sen aika joskus jättää D


      • TheKöleOriginal
        20244 kirjoitti:

        Olet ilmesesti itse saanut jonkin vamman, kun noinkin voimakkaasti otat kantaa Avensiksen kohtaloon.
        Automallin rumuus tai kauneus on erittäin subjektiivinen kokemus ja siten vaikeasti yleisellä tasolla arvosteltava kysymys.
        Perustelusi ontuu ainakin tässä alinopeuskysymyksessä, sillä toistaiseksi keskivertoautot eivät itse päätä kulkunopeuttaan - kuljettajan paikalla istuva ihminen määrittää etenemisnopeuden.
        Maanteillämme liikkuu joka päivä monenmerkkisiä autoja ”alinopeudella”, joten tuota syytä ei voi sälyttää yhden automerkin kontolle.
        Vaatisi varmasti merkittäviä muutoksia perustuslakiin, jotta tietyn malliset autot voitaisiin määrätä romutettavaksi.
        Toivottavasti tuovat markkinoille seuraajan, joka täyttäisi Avensiksen paikan ja minäkin saisin kunnollisen seuraajan nykyiselle palvelijalleni kun sen aika joskus jättää D

        On täällä jutut....

        Oikeasti huolestuttaa tuleva. Nykyinen Auris on "ritsa" Avensikseen verrattuna. -eli Auriksen pitäisi julmasti kehittyä, että se paikkaisi Aven paikan....

        Huhu-puhuttu Camry taas turhan iso ja ainakin tulee olemaan liian kallis..... No odotellaan rauhassa.....

        Dieselin päästöhypetys taas on oma luokkansa. Mikään nykyinen moottori ei vedä vertoja
        kokonaisuudessaan dieselille.....

        Lopuksi, miten helvetin kovaa pitää ajaa, ettei autoani tarvitse romuttaa..... riittääkö 120 6-kympin alueella? Häh? :-D


      • Tummatvakiona
        TheKöleOriginal kirjoitti:

        On täällä jutut....

        Oikeasti huolestuttaa tuleva. Nykyinen Auris on "ritsa" Avensikseen verrattuna. -eli Auriksen pitäisi julmasti kehittyä, että se paikkaisi Aven paikan....

        Huhu-puhuttu Camry taas turhan iso ja ainakin tulee olemaan liian kallis..... No odotellaan rauhassa.....

        Dieselin päästöhypetys taas on oma luokkansa. Mikään nykyinen moottori ei vedä vertoja
        kokonaisuudessaan dieselille.....

        Lopuksi, miten helvetin kovaa pitää ajaa, ettei autoani tarvitse romuttaa..... riittääkö 120 6-kympin alueella? Häh? :-D

        Talvirajoituksilla motarilla pitäisi ilmeisesti ajaa ainakin 150 km/h, jotta audikoohottaja olisi tyytyväinen.
        Tuossa viikolla ajelin todellista tasaista 115-120 ja rajoitus oli 100, niin näitä kiireisiä riitti todella paljon roikkumassa, se näissä puppelipojissa ottaa päähän että autoni kohdalla ne sitten himmaa ja jää pussittamaan jonkin hitaamman perään, kun eivät uskalla mennä ohi tummenettujen lasien takia...

        Itse paljon ajavana voin todeta että niitä letkan vetäjiä ja motarin vasemmalla kaistalla soutajia löytyy kaikenmerkkisenä, myös vaikka audeina.


      • 20244
        TheKöleOriginal kirjoitti:

        On täällä jutut....

        Oikeasti huolestuttaa tuleva. Nykyinen Auris on "ritsa" Avensikseen verrattuna. -eli Auriksen pitäisi julmasti kehittyä, että se paikkaisi Aven paikan....

        Huhu-puhuttu Camry taas turhan iso ja ainakin tulee olemaan liian kallis..... No odotellaan rauhassa.....

        Dieselin päästöhypetys taas on oma luokkansa. Mikään nykyinen moottori ei vedä vertoja
        kokonaisuudessaan dieselille.....

        Lopuksi, miten helvetin kovaa pitää ajaa, ettei autoani tarvitse romuttaa..... riittääkö 120 6-kympin alueella? Häh? :-D

        Onhan täällä noita juttuja ja spekuloinitia Avensiksen tiimoilta, mutta aikahan sen näyttää...
        Tuli tuosta mainitsemastasi dieselhypetyksestä muistuma vuosien takaa. Olin toista kertaa Sixtin tiskin ääressä Münchenissä autoa noutamassa kun neitokainen tarjosi dieseliä minulle ajokiksi.
        Minä siihen heti valittamaan, etteikö olisi bensaautoa vapaana - kyse oli isosta autoluokasta - no hän katsoi minua ihmeissään, että mitä se turisti höpäjää.
        Sitten hän piti minulle luennon kuinka hyvä tämä nykyajan iso diesel on. Tehoissa ja kiihtyvyydessä ei kuulemma tarvitse olla häpeissään ja huiput on ne samat kuin muissakin (250) , lisäksi kulutus on kohtuullista verrattuna tehoihin.
        Nyt on tullut kokemusta isoista dieseleistä ja bensakoneista, mikä vahvistaa nuo aikoinaan saamani opit sieltä tiskin äärestä.
        Olen varma että viimeistä sanaa ei tässä dieselgatessa ole vielä sanottu, vaan sinne löytyy sellaiset suodattimet, että homma hoituu.


      • Haies
        20244 kirjoitti:

        Olet ilmesesti itse saanut jonkin vamman, kun noinkin voimakkaasti otat kantaa Avensiksen kohtaloon.
        Automallin rumuus tai kauneus on erittäin subjektiivinen kokemus ja siten vaikeasti yleisellä tasolla arvosteltava kysymys.
        Perustelusi ontuu ainakin tässä alinopeuskysymyksessä, sillä toistaiseksi keskivertoautot eivät itse päätä kulkunopeuttaan - kuljettajan paikalla istuva ihminen määrittää etenemisnopeuden.
        Maanteillämme liikkuu joka päivä monenmerkkisiä autoja ”alinopeudella”, joten tuota syytä ei voi sälyttää yhden automerkin kontolle.
        Vaatisi varmasti merkittäviä muutoksia perustuslakiin, jotta tietyn malliset autot voitaisiin määrätä romutettavaksi.
        Toivottavasti tuovat markkinoille seuraajan, joka täyttäisi Avensiksen paikan ja minäkin saisin kunnollisen seuraajan nykyiselle palvelijalleni kun sen aika joskus jättää D

        No mitäpä noista välittämään. Jos pistät skodan uusimmat mallit avensiksen rinnalle, niin avensiksen muotoilu on tässä ajassa ja skodan 90-luvun loppupuolella.

        Kun on tottunut kahden päällekkäin asetellun leegopalikan esteettisyyteen, on vaikea käsittää modernimpaa muotoilua.

        Tämä tietysti korostuu c-hr:n osalta. Pistäpä se ja joku Kodaq vierekkäin, niin se skoda näyttää joltain museovehkeeltä.

        Skodan uusien sedan octavioiden ja superbbien c-palkin oven takaosasta nouseva nuolimainen muotokieli esiteltiin lexuksessa vuonna 2006.

        Mutta niin se menee. Mitä Toyota esittelee tänään, sitä Skoda apinoi 10 vuoden päästä.


    • 45345345

      Myös Passatin ja Mondeon myynti on vaikeuksissa Euroopassa. Ford ilmoittikin jo kauan sitten että Mondeolle ei tule jatkajaa ja VW on joutunut pienentämään radikaalisti Passatin tuotantoa.

      Kyse ei ole mistää Avensiksen ongelmasta vaan ylipäänsä siitä että Euroopassa halutaan korkeampia autoja, eli SUVejea. Niiden myynti kasvaa samalla määrällä kuin isomman keksiluokan sedanien myynti vähenee.

      • Ave.vuodesta.2002

        Ilmeisesti näin, mutta esim. Venäjällä ja Keski-Aasiassa arvostetaan kunnon sedaneita ja farkkuja niin kuin meilläkin.

        Ave on ollut erinomainen auto peruskäyttäjälle, kestävä, mukava, tilava, lämmin ja turvallinen sekä vankaksi suunniteltu ja erittäin hyvin tehty. Toivottavaa on, että Avelle vielä tulee korvaaja, Camry se ei nyt oikein ole, kun on vähän liiankin iso ja farkku uupuu. Hieno auto Camry toki on, paljon lähempänä premiumia kuin joku Passatti.


      • 6554534534
        Ave.vuodesta.2002 kirjoitti:

        Ilmeisesti näin, mutta esim. Venäjällä ja Keski-Aasiassa arvostetaan kunnon sedaneita ja farkkuja niin kuin meilläkin.

        Ave on ollut erinomainen auto peruskäyttäjälle, kestävä, mukava, tilava, lämmin ja turvallinen sekä vankaksi suunniteltu ja erittäin hyvin tehty. Toivottavaa on, että Avelle vielä tulee korvaaja, Camry se ei nyt oikein ole, kun on vähän liiankin iso ja farkku uupuu. Hieno auto Camry toki on, paljon lähempänä premiumia kuin joku Passatti.

        Venäjä, USA ja Kiina onkin sikäli erikoisia että farkkuja ei suosita vaan nimenomaan sedaneita.
        Euroopassa mennään farkuilla ja enenevässä määrin cittareilla.

        Aven kokonaismyynti (globaalisti) oli alle 26k yksilöä viime vuonna ja se ei kertakaikkiaan ole riittävä positiiviseen businekseen. Auris kasvaa nyt lähemmäs Avea ja kun C-HR on myös myynnissä niin Avelle ei oikein ole tarvetta.

        Meillä Suomessa tilanne on eri. C-HR on meluisa kuin betonimylly eikä Auris sen parempi. Ave oli edullinen vaihtoehto mukavammmasta Tojosta. Nyt on siirryttävä RAV4ään mikä sekin on sisustaltaan kuin kilpasiskojen luokkaa halvemmat mallit.

        C-HR saa kohta uuden 2L hybridvoimalinjan missä 180hp tehoa eli jos vertaa kilpailijoihin nini vastaa muiden 140hp voimalinjoja suorituskyvyltään. Nykyinen 1.8L voimalinja vastaa 110hp kilpailijoita, mikä on hyvää kehitystä vaikka mainoshepoilla mennään edelleen.


    • pikselitojo

      bensa ave paska- automaattilaatikolla vuosimallia 2007 2,0 moottorilla, hyi helvetti mikä paskaloota, wituttaa aivan saatanasti että se tuli ostettua. kaikissa tojoissa on paskat penkit.

      • 464565

        Meinaatko että penkkejä et kokeillut ennen ostoa?


      • Auttava.puvhelin

        Miten muuten me voisimme sinua hyvä ”pikselitojo” lohduttaa? Auttaako myötätuntoiset sanat viemään pettymyksesi kirvelevät kyyneleet pois?
        Ehkä tieto siitä että et ole yksin tuon järkyttävän kokemuksesi kanssa helpottaa tuskaasi.
        Me miljoonat Toyotalla ajavat olemme ollet täysin tietämättömiä tuosta kamalasta kohtalosta, joka meitä mahdollisesti odottaa.
        On todella erinomainen asia, että tulit tuosta ennenkuulumattomasta ongelmasta meitä valistamaan.
        Yritä nyt kuitenkin vielä nousta sille penkille ja aja lähimmälle autojobbarille hakemaan helpotusta vaivoihisi D


    • ruostepassatkatoaa
      • Murheenalho

        TDI öljypumpun akselit pettää...
        Kaksoismassavauhtipyörät oli manuaali tai DSG.
        EGR
        Ruostuu sekä oviin ja sisälle pääsee vettä.


    • Tojotin

      Minulle auto on työkalu,ei näyttelyesine. 60-70tkm/v . Kolmas diesel Avensis menossa. 130 tkm/auto. Ei vielä edes yhtään valopolttimoa mennyt. Tässä nykyisessä BMW:n kone, riittää loistavasti tehoiltaankin(143hv). Harmi ettei näitä saa enää dieselinä. Pitänee ajella tällä hamaan tulevaisuuteen. Ureadieselivehkeet ei kiinnosta,ei ole suunniteltu näille leveysasteille. Mersun, audin ja muutaman volvonkin olen ajellut. Lujia vehkeitä oli nekin, arvo vaan tippui raskaasti ja huoltohinnat kalliit.

    • Japsi

      Viimeinkin päästään näistä katiskoista eroon =)

      • 534534

        Mutta mitäpä valita Aven jälkeen? Ei oikein ole vaihtoehtoja.


      • 2024
        534534 kirjoitti:

        Mutta mitäpä valita Aven jälkeen? Ei oikein ole vaihtoehtoja.

        Camry tulee takaisin suomeen. Se on ameriikan maalla suuressa suosiossa ja sillä on siellä hyvä maine kestävänä kansan autona.
        Minullakin oli kerran sellainen Floridassa vuokralla. Hyvä sillä oli ajella ja kun se sattui olemaan valkoinen, niin ei ollut karmean kuumakaan ottaa parkkipaikalta.
        Itse en kyllä pysty näitä uutena ostamaan, mutta jaksan kyllä odotella kunhan rikkaammat niistä luopuvat, niin pääsen minäkin kaupoille D.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8652
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2328
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1371
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe