Pääsiäisviikkoa elellään :)

Jokos olette laittaneet pääsiäisruohot kasvamaan? Mä laitoin, ku niistä saa niin kauniita pöytäkoristeita. (Jos siis kisulit ei syö niitä jo aiemmin) :}

Muistakaa hommata ajoissa herkkuja, kun pikkuset suloset trullit tulee taas viikonloppuna käymään, siis jos annatte heidän virpoa. Noi namut kannattaa muutes varata ajoissa, ku usein ne vähenee kaupassa aika nopsaan. :[ Se on kyllä karmeeta, jos on enää jämät jäljellä.

Mukavaa viikkoa ja Tipu/munarikasta Pääsiäistä kaikille teille joille tää toivotus kelpaa :)) 🐥

104

1417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TrullitOvatTervetulleita

      Suklaamuna ja lakupötkö on varattuna jokaiselle pajunkissahöyhenoksan antajalle, kunhan muistavat käytöstavat eivätkä ala ruinaamaan rahaa kuten etelässä on kuulemma tapana.

      • Luin juttuja missä jotku trullit kelpuuttivat vain rahaa. Se menee kyllä liian törkeeks, jos ei kelpaa se mitä annetaan.

        Mä myös tykkään, että trullit on nähny vähän vaivaa esimerkiks pukeutumiseen. Joskus kun on käynyt sellaisiakin, jotka olivat ihan arkikuteissa ja pajunoksassa ei ollu mitään. :(


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Luin juttuja missä jotku trullit kelpuuttivat vain rahaa. Se menee kyllä liian törkeeks, jos ei kelpaa se mitä annetaan.

        Mä myös tykkään, että trullit on nähny vähän vaivaa esimerkiks pukeutumiseen. Joskus kun on käynyt sellaisiakin, jotka olivat ihan arkikuteissa ja pajunoksassa ei ollu mitään. :(

        Nii se lisäys, että noi ei ollu enää ihan pikkusia "trulleja" :)


    • No mä en rupee rehuin kaa duunaamaan ku muree karitsanpaisti kruunaa pääsiäispöydän :P Mä sit skippaan ne jutskat et 'etkö sä itke ku funtsit mutsi ja faijapässii ja niiden ainokaista'. Tää sit tiedoks ihmetyttö... ;)

      • KARITSAA??? :{
        Semmosta ihanaa pientä vauvan äänellä määkivää pikkusta sä ahmit ;{
        Karitsat on lemmikkejä ja vessapaperin tuojia ettäs tiiät sinä ahmatti!! :]
        Jos sut näkisin, nii syöttäisin noi mun rairuohot sulle :))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        KARITSAA??? :{
        Semmosta ihanaa pientä vauvan äänellä määkivää pikkusta sä ahmit ;{
        Karitsat on lemmikkejä ja vessapaperin tuojia ettäs tiiät sinä ahmatti!! :]
        Jos sut näkisin, nii syöttäisin noi mun rairuohot sulle :))

        No just sitä mikä ei oo kerenny keräämään ihraa ympärilleen :) Sit ku siihen duunaa viel marinaadin nii ai et ku maistuu mageelle... :P


      • artagnan kirjoitti:

        No just sitä mikä ei oo kerenny keräämään ihraa ympärilleen :) Sit ku siihen duunaa viel marinaadin nii ai et ku maistuu mageelle... :P

        Yök :[
        Toivottavasti sulla menee massu sekasin ja päästät housuus!! :[
        Ahmatti.. pikkupossu.. :]


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Yök :[
        Toivottavasti sulla menee massu sekasin ja päästät housuus!! :[
        Ahmatti.. pikkupossu.. :]

        2 kpl systerei tulee pääsiäisen viettoon et mä laitan sit heidät pyykkäämään kalsonkei... :)


      • Ressunihailijatar

        Kaikki ei elä tai syö kananmunankuoria kuten tosirealisti kuulemma tekee.


      • artagnan kirjoitti:

        2 kpl systerei tulee pääsiäisen viettoon et mä laitan sit heidät pyykkäämään kalsonkei... :)

        Haha..tuskin pyykkää sun kakkihousujas :)))
        Lotraa vaa itekses ne pökäs;)

        Ai että mua nii nauratti ajatus susta veskissä löllöt pökissä ja ilman Lambi"karitsa"veskipaprua :))))


      • Ressunihailijatar kirjoitti:

        Kaikki ei elä tai syö kananmunankuoria kuten tosirealisti kuulemma tekee.

        Se onkin jätemylly.. :[


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Haha..tuskin pyykkää sun kakkihousujas :)))
        Lotraa vaa itekses ne pökäs;)

        Ai että mua nii nauratti ajatus susta veskissä löllöt pökissä ja ilman Lambi"karitsa"veskipaprua :))))

        No iteksein mä sit olin ku gimmat keksi yöpyy Arielin residenssis... :)


    • Kittie4

      Miltä tuntuu kirjoitella kahdella profiililla itekseen ?

      • Miltä tuntuu olla luulosairas?


    • Samalta

      Ihan samalta

    • Olen laittanut vähän koristeita esiin, ja syön mämmiä ja suklaamunia..😊

      • Kuulostaa mukavalta :) Tiiäkkö..mä olin kokonaan unohtanu tuon mämmin!!! :O Miten mä saatoin unohtaa tuon ruskeen herkun?? On se niin nannaa maidon ja sokerin kanssa :P


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Kuulostaa mukavalta :) Tiiäkkö..mä olin kokonaan unohtanu tuon mämmin!!! :O Miten mä saatoin unohtaa tuon ruskeen herkun?? On se niin nannaa maidon ja sokerin kanssa :P

        Joo, mämmi on nannaa.. Kermaa, maitoa ja sokeria sekaan. Koirukin haluaa aina maistaa mämmiä pikkasen.😃


      • Tänään odtin mämmiä :)
        Sä tykkäät kerman kanssa ja mä maidon. Jotku laittaa vaniljakastiketta, mut mä en ole sitä testannu :}

        Tokihan sen pikku sessulinki pitää saada vähän pääsiäisherkkua ;)


      • takatalvisia_mietteitä
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tänään odtin mämmiä :)
        Sä tykkäät kerman kanssa ja mä maidon. Jotku laittaa vaniljakastiketta, mut mä en ole sitä testannu :}

        Tokihan sen pikku sessulinki pitää saada vähän pääsiäisherkkua ;)

        Vaniljakastike sopii mämmin seuralaiseksi vallan mainiosti, kokeiltu on ja hyväksi havaittu:)


      • takatalvisia_mietteitä kirjoitti:

        Vaniljakastike sopii mämmin seuralaiseksi vallan mainiosti, kokeiltu on ja hyväksi havaittu:)

        Ai sä oot maistanu.. :) Mulla jotenki tökkii ajatus tuosta kastikkeesta mämmin kaa..Ehkä se johtuu siitä ku oon käyttäny tuota vaniljakastiketta täytekakkuihin ym, nii se on jotenki vaa jotenki imelänmakeeta. Jotenki hassua, ku mä kuitenki laitan ihan selkeetä hienosokeria tuohon mämmiin :)))


      • takatalvisia_mietteitä
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ai sä oot maistanu.. :) Mulla jotenki tökkii ajatus tuosta kastikkeesta mämmin kaa..Ehkä se johtuu siitä ku oon käyttäny tuota vaniljakastiketta täytekakkuihin ym, nii se on jotenki vaa jotenki imelänmakeeta. Jotenki hassua, ku mä kuitenki laitan ihan selkeetä hienosokeria tuohon mämmiin :)))

        Kokeilepas joskus:) Tokko sen jälkeen laittaisit kermaa ja sokeria mämmin sekaan.


      • Kylmää maitoa mä käytän mämmiin. Mulla tökkii toi kermaki mämmin kanssa..onkohan seki siks ku laitan yleensä kermavaahtoa täytekakkuun :)))

        Onneks mua ei kukaan nähny nyt, ku itekseni hihitän. Joku veis mut hoitoon :))))


      • KokkolanYksinäinen
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kuulostaa mukavalta :) Tiiäkkö..mä olin kokonaan unohtanu tuon mämmin!!! :O Miten mä saatoin unohtaa tuon ruskeen herkun?? On se niin nannaa maidon ja sokerin kanssa :P

        Kokelepas maistaa mämmiä vaahtoutuvan vaniljakastikkeen kanssa tai pehmeän kermajäätelön kanssa, on parempaa, kuin maidon tai kerman kanssa.
        Minimanista sai jokin aika sitten tätä vaahtoutuvaa vaniljakastiketta 0,49 € purkki, mutta nyt hinta on nostettu lähelle 1€.
        Meikäläinen unohti ostaa mämmin kokonaan, vain tuota vaahtoutuvaa vaniljakastiketta muistin, mutta mämmi jäi kokonaan.
        Enpä ole mitään pääsiäisherkkuja ostanut.

        Muuten, moni varmaan luulee, että mämmiä syödään vain suomessa.
        Lähi-Idässä, kuten Afganistanissa syödään myöskin mämmiä.


      • takatalvisia_mietteitä
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kylmää maitoa mä käytän mämmiin. Mulla tökkii toi kermaki mämmin kanssa..onkohan seki siks ku laitan yleensä kermavaahtoa täytekakkuun :)))

        Onneks mua ei kukaan nähny nyt, ku itekseni hihitän. Joku veis mut hoitoon :))))

        Noh, mikäs pani hihityttämään?;)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Tänään odtin mämmiä :)
        Sä tykkäät kerman kanssa ja mä maidon. Jotku laittaa vaniljakastiketta, mut mä en ole sitä testannu :}

        Tokihan sen pikku sessulinki pitää saada vähän pääsiäisherkkua ;)

        Annan aina loput annoksestani, n. ruokalusikalsen verran koirulle. 😃


      • KokkolanYksinäinen kirjoitti:

        Kokelepas maistaa mämmiä vaahtoutuvan vaniljakastikkeen kanssa tai pehmeän kermajäätelön kanssa, on parempaa, kuin maidon tai kerman kanssa.
        Minimanista sai jokin aika sitten tätä vaahtoutuvaa vaniljakastiketta 0,49 € purkki, mutta nyt hinta on nostettu lähelle 1€.
        Meikäläinen unohti ostaa mämmin kokonaan, vain tuota vaahtoutuvaa vaniljakastiketta muistin, mutta mämmi jäi kokonaan.
        Enpä ole mitään pääsiäisherkkuja ostanut.

        Muuten, moni varmaan luulee, että mämmiä syödään vain suomessa.
        Lähi-Idässä, kuten Afganistanissa syödään myöskin mämmiä.

        :))) Kävipä sulle hassusti, ku se ite mämmi jäi kauppaan!!
        Sori..mua jotenki nauratti toi ;)

        Tuota en muutes tienny, että mämmiä mussutetaan muuallakin :P

        Nii..ehithän sä viel hakemaan sitä mämmiä, ettei jää toi kastike käyttämättä :)


      • takatalvisia_mietteitä kirjoitti:

        Noh, mikäs pani hihityttämään?;)

        No ku mulle ei kelvannu kerma eikä vaniljakastike, nii kuulostin jo omastaki mielestä aika hankalalta ihmiseltä..oikeen jästipää ;))
        Unohdin tuos yksinäiselle kirjottaa, etten mä laittais jätskiäkää mämmiin..:))


      • Kittie-chihu-81 kirjoitti:

        Annan aina loput annoksestani, n. ruokalusikalsen verran koirulle. 😃

        Ei varmaan enempi kannata antaakkaa, ku lähtee muuten perämoottori ylikierroksille ;)))


      • Juu, en uskalla antaa sille enempää..😆


      • Itse vaan laiskottelun kotona


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Itse vaan laiskottelun kotona

        Pitää sitä laiskotellakin.😊


    • Olen laittanut vähän koristeita esiin, ja syön mämmiä ja suklaamunia..😊

    • Mulla on tarkoituksena osallistua Pääsiäisyön Jumalanpalvelukseen, jos vain jaksan pysyä valveilla kokonpolton jälkeen. Koska se järjestetään tänä vuonna myös Kokkolan ortodoksisella rukoushuoneella... :))

      • Joo..mä päättelinki silloin sun niistä pastilleista, että täti on tuollasta harrasta sorttia ;)

        Sun pitää kuules ottaa päivällä pienet tupluurit, nii jaksat valvoa. Nii ja muista avata vähä ääntäs, ku eikös tuolla lauleta aika paljon. Vältyt siltä ettet ala raakkumaan :))
        Tätin ääni soi sitten kirkkaana koko kirkkokansalle ;)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Joo..mä päättelinki silloin sun niistä pastilleista, että täti on tuollasta harrasta sorttia ;)

        Sun pitää kuules ottaa päivällä pienet tupluurit, nii jaksat valvoa. Nii ja muista avata vähä ääntäs, ku eikös tuolla lauleta aika paljon. Vältyt siltä ettet ala raakkumaan :))
        Tätin ääni soi sitten kirkkaana koko kirkkokansalle ;)

        Vaikka mulla onkin melko heleä ja sointuva ääni, niin en siitä huolimatta kuulu kirkkolaulukuoroon. Mun pitäisi nimittäin perehtyä paremmin ortodoksiseen resitointiin, että uskaltaisin esiintyä julkisesti. Eli ehkä tyydyn pelkästään tarjoilemaan mun laukusta löytyviä uskovaisten pastilleja, koska lähimmäisten äänen käheyden lievittäminen on myös erittäin tärkeä tehtävä... :))

        Kukahan muuten on tuo epämiellyttävä poika, joka aikoo syödä söpön pienen karitsan ja kakkia sen sitten vessanpyttyyn... :((


      • SäädyllinenVanhaTäti kirjoitti:

        Vaikka mulla onkin melko heleä ja sointuva ääni, niin en siitä huolimatta kuulu kirkkolaulukuoroon. Mun pitäisi nimittäin perehtyä paremmin ortodoksiseen resitointiin, että uskaltaisin esiintyä julkisesti. Eli ehkä tyydyn pelkästään tarjoilemaan mun laukusta löytyviä uskovaisten pastilleja, koska lähimmäisten äänen käheyden lievittäminen on myös erittäin tärkeä tehtävä... :))

        Kukahan muuten on tuo epämiellyttävä poika, joka aikoo syödä söpön pienen karitsan ja kakkia sen sitten vessanpyttyyn... :((

        Mä katos aattelin, että ku noi tapaa seilata ulkona kierroksia ja laulaa loilottaa samalla :)) Mut hyvä että tarjoot heille sit vähä apuja etteivät rääkkää kurkkuansa ihan tukkoon;))

        Älä sä muutes välitä tuosta hyypiöstä, joka ei ymmärrä sulosten kilivauveleitten kohtalosta..:( Kyllä toi kossi saa kostonsa, ku se istuu tuntitolkulla pöntöllä vääntämässä sisuskalujaan pihalle ;)) Pysy kaukana tollasista, ettei tätin vanha pumppu saa ylimääräsiä lyöntejä :))


      • Katos ku gimmat peukuttaa toisiaan :D No tota... Mites se sit olikaan ku tätsy söi taannoin keitettyi mätimollukoi voin kaa ja käski mut häipymään ku mä sanoin et noista tulis sit pienii kalavauvoi... :( Ai et mä suren vieläki... :(


      • artagnan kirjoitti:

        Katos ku gimmat peukuttaa toisiaan :D No tota... Mites se sit olikaan ku tätsy söi taannoin keitettyi mätimollukoi voin kaa ja käski mut häipymään ku mä sanoin et noista tulis sit pienii kalavauvoi... :( Ai et mä suren vieläki... :(

        Keitettyjä mätimollukoita??
        Ikään kuullukkaa tollasista :]

        Mut asiaan..Mäti on vähä sama ku kananmuna eli ei kasvava vauva, joten niitä ei voi verrata :))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Keitettyjä mätimollukoita??
        Ikään kuullukkaa tollasista :]

        Mut asiaan..Mäti on vähä sama ku kananmuna eli ei kasvava vauva, joten niitä ei voi verrata :))

        Elikkäs mätimollukat keitetään kokonaisina kypsiksi ja sen jälkeen mollukan päälle tehdään viilto jonka kautta ripotellaan sisälle hiukkasen suolaa ja lisätään voita myöskin. Voittaa kyllä makunsa puolesta suklaamunat mennen tullen.. :-P


      • Uuh..juuh..kuulostaa mielenkiintoselta :]

        Mä muksuna söin aina mätitahnaa ja se oli ihan mukiinmenevää leivällä..paitsi siihe asti vaa ku ymmärsin mitä se mäti on :[


      • takatalvisia_mietteitä

        Kehtaisiko tämmöinen perusluterilainen tulla katsastamaan idän kirkon tapoja? On vaan hiljaisen oloisia nämä pitkät pyhät:(


      • KokkolanYksinäinen
        tinttu-liina kirjoitti:

        Uuh..juuh..kuulostaa mielenkiintoselta :]

        Mä muksuna söin aina mätitahnaa ja se oli ihan mukiinmenevää leivällä..paitsi siihe asti vaa ku ymmärsin mitä se mäti on :[

        Mä en ole koskaan syönyt tarkoituksella mätiä ja jos olen syönyt paistettuja muikkuja, jossa on ollut mätiä, niin olen kyllä mädit heittänyt mäkeen, ei nappaa mikään mäti.
        Mä en tajua, että jotku pitää mätiä ja erityisesti kaviaaria jonain suurena herkkuna ja maksaa kaviaarista suuria summia.
        Kerran vahingossa maistoin muikun mätiä, kun sattu vaihingossa suuhun menemään, eihän mäti edes maistu miltään, muistutti lähinnä joltain kumisilta talipalloilta, ei mitään herkkua.


      • takatalvisia_mietteitä
        KokkolanYksinäinen kirjoitti:

        Mä en ole koskaan syönyt tarkoituksella mätiä ja jos olen syönyt paistettuja muikkuja, jossa on ollut mätiä, niin olen kyllä mädit heittänyt mäkeen, ei nappaa mikään mäti.
        Mä en tajua, että jotku pitää mätiä ja erityisesti kaviaaria jonain suurena herkkuna ja maksaa kaviaarista suuria summia.
        Kerran vahingossa maistoin muikun mätiä, kun sattu vaihingossa suuhun menemään, eihän mäti edes maistu miltään, muistutti lähinnä joltain kumisilta talipalloilta, ei mitään herkkua.

        Toki naiset ymmärtävät hyvän päälle, olipa kyse mätimollukoista tai mämmistä lisukkeiden kera. Varsinkin mäti lukeutuu suuresti arvostettuihin herkkuihin ympäri maailman.


      • KokkolanYksinäinen kirjoitti:

        Mä en ole koskaan syönyt tarkoituksella mätiä ja jos olen syönyt paistettuja muikkuja, jossa on ollut mätiä, niin olen kyllä mädit heittänyt mäkeen, ei nappaa mikään mäti.
        Mä en tajua, että jotku pitää mätiä ja erityisesti kaviaaria jonain suurena herkkuna ja maksaa kaviaarista suuria summia.
        Kerran vahingossa maistoin muikun mätiä, kun sattu vaihingossa suuhun menemään, eihän mäti edes maistu miltään, muistutti lähinnä joltain kumisilta talipalloilta, ei mitään herkkua.

        Mä taas en syö koskaan muikkuja, vaikka kalaa rakastanki.
        Joskus kävi sillai, että mun piti syödä muikkua, nii sillä oliki pää tallessa ja sen silmät tuijotti mua suoraan :( Sen koommin en ole niitä suostunu ees kattomaan.


      • ArvotHukassa

        Kyllä ihmisten pitäisi hiljentyä Pääsiäisen sanoman äärelle ja pitää taukoa kaupallisuudesta, kun sitä on ihan riittävästi saatavilla vuoden ympäri.
        Kauppojenkin tulisi kunnioittaa Pääsiäisen aikaa, mutta ei.
        Pitkäperjantainakin kaupat ovat auki kuten normaalina arkipäivänäkin.
        Ihmiset voisivat äänestää jaloillaan kauppojen aukioloa vastaan, eikä mennä kauppaan näin Pääsiäisen aikaan ja varsinkin tänään Pitkäperjantaina, kun isot marketit olivat ihan normaalisti auki.

        Mahtavat kaupat olla auki Vappuna, kun sehän on kansainvälinen työläisten juhlapäivä, jota pitäisi juhlia työtä tekemällä eli maallinen juhlapäivä ja keskellä viikkoa, eikä edes kristillinen juhlapäivä.
        Kyllä silloin ison marketin tulee olla auki, kun kerta Pääsiäisenäkin on.
        Ei sitä kukaan nälkään kuole, vaikka kauppa olisi kiinni 2-3 päivää perätysten.


      • ArvotHukassa kirjoitti:

        Kyllä ihmisten pitäisi hiljentyä Pääsiäisen sanoman äärelle ja pitää taukoa kaupallisuudesta, kun sitä on ihan riittävästi saatavilla vuoden ympäri.
        Kauppojenkin tulisi kunnioittaa Pääsiäisen aikaa, mutta ei.
        Pitkäperjantainakin kaupat ovat auki kuten normaalina arkipäivänäkin.
        Ihmiset voisivat äänestää jaloillaan kauppojen aukioloa vastaan, eikä mennä kauppaan näin Pääsiäisen aikaan ja varsinkin tänään Pitkäperjantaina, kun isot marketit olivat ihan normaalisti auki.

        Mahtavat kaupat olla auki Vappuna, kun sehän on kansainvälinen työläisten juhlapäivä, jota pitäisi juhlia työtä tekemällä eli maallinen juhlapäivä ja keskellä viikkoa, eikä edes kristillinen juhlapäivä.
        Kyllä silloin ison marketin tulee olla auki, kun kerta Pääsiäisenäkin on.
        Ei sitä kukaan nälkään kuole, vaikka kauppa olisi kiinni 2-3 päivää perätysten.

        Rauhottuminen ei ole kenellekkään pahitteeksi, mutta taitaa olla niin, että suurin osa kansasta ei ajattele näitä pyhiä ihan uskonnolliselta kannalta. On sitten eri asia, että tarviiko kaupat olla aina auki..siitä ollaan monenmoista mieltä niinku on ihmistäki.


      • Täältä liikenee käsivarsi johon nojautua jos seisominen käy voimille. Mies nikin takaa tulee kaupan päälle;)


      • SäädyllinenVanhaTäti kirjoitti:

        Vaikka mulla onkin melko heleä ja sointuva ääni, niin en siitä huolimatta kuulu kirkkolaulukuoroon. Mun pitäisi nimittäin perehtyä paremmin ortodoksiseen resitointiin, että uskaltaisin esiintyä julkisesti. Eli ehkä tyydyn pelkästään tarjoilemaan mun laukusta löytyviä uskovaisten pastilleja, koska lähimmäisten äänen käheyden lievittäminen on myös erittäin tärkeä tehtävä... :))

        Kukahan muuten on tuo epämiellyttävä poika, joka aikoo syödä söpön pienen karitsan ja kakkia sen sitten vessanpyttyyn... :((

        Jos mä joskus nimeni huuliltasi kuulisin,
        taivaassa mä silloin kai olla luulisin..........


      • Haha, ei millään pahalla, mutta teillä mädin vieroksujilla on kyllä NIIN suu tuohesta...


      • Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Haha, ei millään pahalla, mutta teillä mädin vieroksujilla on kyllä NIIN suu tuohesta...

        Sais olla kyllä makean suhteenkin..
        Mulle on viime aikoina jostain syystä karkit ja piparit maistunu :(


      • SäädyllinenVanhaTäti kirjoitti:

        Vaikka mulla onkin melko heleä ja sointuva ääni, niin en siitä huolimatta kuulu kirkkolaulukuoroon. Mun pitäisi nimittäin perehtyä paremmin ortodoksiseen resitointiin, että uskaltaisin esiintyä julkisesti. Eli ehkä tyydyn pelkästään tarjoilemaan mun laukusta löytyviä uskovaisten pastilleja, koska lähimmäisten äänen käheyden lievittäminen on myös erittäin tärkeä tehtävä... :))

        Kukahan muuten on tuo epämiellyttävä poika, joka aikoo syödä söpön pienen karitsan ja kakkia sen sitten vessanpyttyyn... :((

        No se oon mä muru. Tuleva siippasi... ;)


      • TosirealistiKokkolan
        butch-cassidy kirjoitti:

        Elikkäs mätimollukat keitetään kokonaisina kypsiksi ja sen jälkeen mollukan päälle tehdään viilto jonka kautta ripotellaan sisälle hiukkasen suolaa ja lisätään voita myöskin. Voittaa kyllä makunsa puolesta suklaamunat mennen tullen.. :-P

        Syömme aina kalan "mätimollukat". Ajatelkaa mitä energiaa, vitamiineja, hivenaineita ja suorastaan "elämän eliksiiriä" (Viagraa!) mätimuna sisältää. Yksi ainut solu - mätimuna "ruokkii" tulevaa vauvaa jopa viikon-parin ajan (sammakko, useimmat kalat...).
        Kypsennän kalan, esim ahvenen mätimollukan samalla, kun paistan kalan pannussa. Mäti kypsyy nopeammin, joten se pitää poistaa ennen kuin kala on kypsä.
        Lohi- ja särkikalojen mäti on syytä pakastaa vähintään "yön yli". Ahvenen, siian, hauen ym "kuivakalojen mätiä ei tarvitse "kylmäkäsitellä".
        Toki sen voi tehdä kaikkien kalojen osalta, mikäli epäilee, että kalassa voisi olla lapamadon toukkia. Mädin ihana maku ja sen aromit eivät katoa pakastaessa...
        Tässä taas yksi Tosirealistin "päivänpolttava" ohje kaikille. Etenkin meille pilkkijöille, hah!...


      • TosirealistiKokkolan kirjoitti:

        Syömme aina kalan "mätimollukat". Ajatelkaa mitä energiaa, vitamiineja, hivenaineita ja suorastaan "elämän eliksiiriä" (Viagraa!) mätimuna sisältää. Yksi ainut solu - mätimuna "ruokkii" tulevaa vauvaa jopa viikon-parin ajan (sammakko, useimmat kalat...).
        Kypsennän kalan, esim ahvenen mätimollukan samalla, kun paistan kalan pannussa. Mäti kypsyy nopeammin, joten se pitää poistaa ennen kuin kala on kypsä.
        Lohi- ja särkikalojen mäti on syytä pakastaa vähintään "yön yli". Ahvenen, siian, hauen ym "kuivakalojen mätiä ei tarvitse "kylmäkäsitellä".
        Toki sen voi tehdä kaikkien kalojen osalta, mikäli epäilee, että kalassa voisi olla lapamadon toukkia. Mädin ihana maku ja sen aromit eivät katoa pakastaessa...
        Tässä taas yksi Tosirealistin "päivänpolttava" ohje kaikille. Etenkin meille pilkkijöille, hah!...

        No totta maar mäti on kulinaristinen nautinto samoin kuin mateen maksakin.. :-P


      • butch-cassidy kirjoitti:

        No totta maar mäti on kulinaristinen nautinto samoin kuin mateen maksakin.. :-P

        Kaikki sullekki kelpaa.. :¤

        No, mulle kelpaa naudan maksa kyllä jauhettuna :))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Rauhottuminen ei ole kenellekkään pahitteeksi, mutta taitaa olla niin, että suurin osa kansasta ei ajattele näitä pyhiä ihan uskonnolliselta kannalta. On sitten eri asia, että tarviiko kaupat olla aina auki..siitä ollaan monenmoista mieltä niinku on ihmistäki.

        Mulle ortodoksiset pääsiäistraditiot ovat tosi tärkeitä, vaikken uskokaan Jumalaan. Sain mun kummisedältä kastelahjaksi vanhan ikonin, joka on mun kodissa kunniapaikalla. Ja toisinaan saatan ajatella mun suojeluspyhimystä, koska siitä ei varmasti haittaakaan ole... :))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Kaikki sullekki kelpaa.. :¤

        No, mulle kelpaa naudan maksa kyllä jauhettuna :))

        Hieman mua naurattaa nyt :)) Mulla nimittäin on tapana kokata mateen maksasta AINA, jos sitä vain jostain onnistuu saamaan. Eli sitä kautta Butch on laajentanut makutottumuksiaan...


      • Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Mulle ortodoksiset pääsiäistraditiot ovat tosi tärkeitä, vaikken uskokaan Jumalaan. Sain mun kummisedältä kastelahjaksi vanhan ikonin, joka on mun kodissa kunniapaikalla. Ja toisinaan saatan ajatella mun suojeluspyhimystä, koska siitä ei varmasti haittaakaan ole... :))

        No mä en ole mikään kirkkouskovainen, mut mä uskon kuitenki että on jotain muutaki ku vaa me. Mun huushollissa on monta enkeliposliiniesinettä. Ne vaa on nii kauniita :)

        Noi vanhat ikonit on upeita. Siinä sulla on hieno lahja, joka säilyy sun koko elämän ajan :)


      • Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Hieman mua naurattaa nyt :)) Mulla nimittäin on tapana kokata mateen maksasta AINA, jos sitä vain jostain onnistuu saamaan. Eli sitä kautta Butch on laajentanut makutottumuksiaan...

        No hupsis :)))) Nyt mua naurattaa :))

        No onhan se hyvä ettei ole ronkeli. Mä ku satun olemaan sellainen..:}


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No hupsis :)))) Nyt mua naurattaa :))

        No onhan se hyvä ettei ole ronkeli. Mä ku satun olemaan sellainen..:}

        Tämmönen niinku minä eli ronkeli, nii on varmaan syntymävika.. :[


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Tämmönen niinku minä eli ronkeli, nii on varmaan syntymävika.. :[

        Untuvikkokin kuolisi nälkään jos pöydässä olisi ympärivuotisesti puuroa, kananmunia ja sianlihaa että jokaiselle kyllä inhokkeja löytyy. Meitsin kohdalla taas toi lampaanliha ei sitten nappaa pätkääkään.. :-x


      • butch-cassidy kirjoitti:

        Untuvikkokin kuolisi nälkään jos pöydässä olisi ympärivuotisesti puuroa, kananmunia ja sianlihaa että jokaiselle kyllä inhokkeja löytyy. Meitsin kohdalla taas toi lampaanliha ei sitten nappaa pätkääkään.. :-x

        Kananmunat kaikissa muodoissa on kyllä nannaa. Mä voisin elää yksistään niillä. Kaurapuuroa ei kyllä tarvi :[
        Sä nousit taas mun silmissä Butsi..Hienoa ettet mussuta niitä sulosia määkijöitä <3

        Mä täs joutessani mietin noita muikkuja, ku mä en niitä syö siks, ku ne paistetaa usein pään kanssa..Mut eikös niillä ole suoletki tallella, ku nehän näyttää ihan semmosilta ettei niitä ole ollenkaa putsattu..yäk...Aatelkaas ny..:[


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Kananmunat kaikissa muodoissa on kyllä nannaa. Mä voisin elää yksistään niillä. Kaurapuuroa ei kyllä tarvi :[
        Sä nousit taas mun silmissä Butsi..Hienoa ettet mussuta niitä sulosia määkijöitä <3

        Mä täs joutessani mietin noita muikkuja, ku mä en niitä syö siks, ku ne paistetaa usein pään kanssa..Mut eikös niillä ole suoletki tallella, ku nehän näyttää ihan semmosilta ettei niitä ole ollenkaa putsattu..yäk...Aatelkaas ny..:[

        Sä oot sit ilmiselvää 'nakit ja muusi' -tyyppii... ;)


      • artagnan kirjoitti:

        Sä oot sit ilmiselvää 'nakit ja muusi' -tyyppii... ;)

        Hyvin arvattu!! :) Mä rakastan uunimakkaraa/nakkeja ja muusia. Voisin syödä vaikka joka päivä :))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No mä en ole mikään kirkkouskovainen, mut mä uskon kuitenki että on jotain muutaki ku vaa me. Mun huushollissa on monta enkeliposliiniesinettä. Ne vaa on nii kauniita :)

        Noi vanhat ikonit on upeita. Siinä sulla on hieno lahja, joka säilyy sun koko elämän ajan :)

        Ja tuntuu ihmeelliseltä ajatella, että joskus tosi kauan sitten samaa ikonia on katsellut mun kummisedän isä ja hänen ukkinsa... :))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Kananmunat kaikissa muodoissa on kyllä nannaa. Mä voisin elää yksistään niillä. Kaurapuuroa ei kyllä tarvi :[
        Sä nousit taas mun silmissä Butsi..Hienoa ettet mussuta niitä sulosia määkijöitä <3

        Mä täs joutessani mietin noita muikkuja, ku mä en niitä syö siks, ku ne paistetaa usein pään kanssa..Mut eikös niillä ole suoletki tallella, ku nehän näyttää ihan semmosilta ettei niitä ole ollenkaa putsattu..yäk...Aatelkaas ny..:[

        Mulla on muuten tapana pyöritellä muikut ruisjauhoissa ja paistaa ne sen jälkeen voissa. Ja syön ne tietenkin kokonaisina eli myös pään, pyrstön ja evät... :))


      • Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Ja tuntuu ihmeelliseltä ajatella, että joskus tosi kauan sitten samaa ikonia on katsellut mun kummisedän isä ja hänen ukkinsa... :))

        Tuollaset asiat tekee siitä mittaamattoman arvokkaita. Rahallistakin arvoa on varmasti, mutta se ei ole mitään tunnearvon rinnalla.


      • Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Mulla on muuten tapana pyöritellä muikut ruisjauhoissa ja paistaa ne sen jälkeen voissa. Ja syön ne tietenkin kokonaisina eli myös pään, pyrstön ja evät... :))

        Klunks.. :×

        Täytyy kyllä sanoa, että oot sinä rohkee likka. Et mikään mikään nyrpistelevä hienoneiti..mätimollukoita ja muikkuja silmien kanssa :]


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Tuollaset asiat tekee siitä mittaamattoman arvokkaita. Rahallistakin arvoa on varmasti, mutta se ei ole mitään tunnearvon rinnalla.

        Joku häiskä sitä koitti kertaalleen ostaakin parilla sadalla ekellä ja karkkipussilla. Ilmeisesti suunnitteli höynäyttävänsä kun Untuvikko on enimmäkseen kuitenkin namujen perään vaikka esittääkin täällä nyt viimeisen päälle kaikkiruokaista.. ;-D


      • butch-cassidy kirjoitti:

        Joku häiskä sitä koitti kertaalleen ostaakin parilla sadalla ekellä ja karkkipussilla. Ilmeisesti suunnitteli höynäyttävänsä kun Untuvikko on enimmäkseen kuitenkin namujen perään vaikka esittääkin täällä nyt viimeisen päälle kaikkiruokaista.. ;-D

        No onneks ei myynyt, ku olis katunu sitä koko loppuelämänsä. Itselläni on muutama juttu joilla on valtava tunnearvo. Näin joskus unen missä ne oli myyty jollekki ukolle. Mulla oli kauhee rahanippu kädessä, mut se tunne mikä tuli, ku tajusin että ne on menny niin oli ihan kamala!! Ku heräsin, niin olin kyllä onnellinen että oli vaa unta!


    • tietämätön_kysyy

      Mikä on pääsiäisen paras yllätysmuna?

      • No minusta toi Kinder on ehkä paras.. :)


      • Yks tuttu tätsy kyl otti vaan ponimunii... ;)


      • artagnan kirjoitti:

        Yks tuttu tätsy kyl otti vaan ponimunii... ;)

        Testasin äsken dinosaurusmunaa...yäk, ku oli vähän niinku tummaa suklaata :[
        En oo kyllä koskaan tykänny siitä, vaikka on kuulemma terveellisempää ku normisuklaa.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Testasin äsken dinosaurusmunaa...yäk, ku oli vähän niinku tummaa suklaata :[
        En oo kyllä koskaan tykänny siitä, vaikka on kuulemma terveellisempää ku normisuklaa.

        Etpä ole sitten ainoa pettynyt kun Untuvikkokin näytti hapanta naamaa ponimunilleen. Yllätykset olivat pettymys kun sisältä paljastuikin krääsää eikä ponifiguureja kuten oletti. Suklaa oli puolestaan yhtä laadutonta kuin ruskeaa kirjekuorta olisi syönyt elikkä meitsi ne joutui sitten lopulta syömään kun Tipuselle ei kelvannut kuin hiukkasen maistaa.. :-/


      • butch-cassidy kirjoitti:

        Etpä ole sitten ainoa pettynyt kun Untuvikkokin näytti hapanta naamaa ponimunilleen. Yllätykset olivat pettymys kun sisältä paljastuikin krääsää eikä ponifiguureja kuten oletti. Suklaa oli puolestaan yhtä laadutonta kuin ruskeaa kirjekuorta olisi syönyt elikkä meitsi ne joutui sitten lopulta syömään kun Tipuselle ei kelvannut kuin hiukkasen maistaa.. :-/

        Dinosaurusmunan sisällä oli 3 pullonkorkkia..tai ne näytti semmosilta ja oli joku kuvaki niissä :[

        Mä mietin tuota ku puhutaan muovista, että kyllä noissa suklaamunissaki vois sen lelun laittaa johonki muuhun ku muovikuoreen :[

        Oisitte muutes säästäny trulleille noi munat..nii mä meinaan ;))


    • Trullit ja ne vähemmän trullitkin ovat nyt sitten tehneet vierailunsa ja suklaamunat tekivät hyvin kauppansa :)
      Mä en tiiä miks, mut kyllä mua aina jotenki sapettaa tollaset muksut, jotka eivät ole nähneet yhtään vaivaa pukeutumiseen, eikä esim. noihin pajunkissaoksiin..:[
      Mitäs mieltä te ootte?

      Muutes on kyllä ollu mukava sää. Joutsenetkin huuteli taivaalla :)

    • OnSyynsäMiksiPääsi

      Siis näin pitkästi jonnin joutavaa lepertelyä ja lässytystä pääsiäisestä. Eikä yhden yhtäkään puheenvuoroa miksi tämä juhlapyhä yleensä ottaen on olemassa.

      Hävetkää! Hävetkää , te tyhjännaurajat ja arvottomat koohottajat! Menkää itseenne ja tutkiskelkaa sielujanne , jos sieltä löytyisi edes pientä vihjettä miksi pääsiäistä vietetään.

      Tuskin se palvelee ketään , että aivan kaikki arkipäiväistetään.

      • Tää ei ole mikään hartauspalsta. Ihmiset saa jokainen viettää nämä tietyt pyhät miten tahtoo. Ja suurin osa, niinku minäkin viettää sen rairuohojen, tipujen, trullien kanssa ja ahtaen samalla suunsa täyteen suklaata ja muuta epäterveellistä.
        Ja mua ei hävetä yhtään.


      • En ole uskonnollinen ja raamattu on satukirja! Juhlin pääsiäistä kevään juhlana.


      • No en mäkään kerenny funtsii hartaita ku mä ahmin sitä namii karitsaa. Oli kyl hemmetin hyvää.. :P


      • Kittie-chihu-81 kirjoitti:

        En ole uskonnollinen ja raamattu on satukirja! Juhlin pääsiäistä kevään juhlana.

        No mä en viitti miettiä mitä kukakin lukee, mutta mulle tuli tuosta kirjoituksesta mieleen, kun joskus aikoinani käväsin lukemassa kummitusjuttuja Uskonto ja Uskomukset-palstalla. Vilkasin siinä samalla muitakin ja en malttamu olla sitten kirjoittamatta itekki omia mielipiteitäni. :P
        En ole muutes eläessäni saanu nii kamalia uhkauksia ku mitä siellä sain :))

        Mua hämmästytti silloin ja vieläkin hämmästyttää, että miten nämä umpiuskovaiset ovatkin tosi karmeita noita jutuissaan, ku luulis että viimeiseks he käyttäytyisivät tökerösti. Taitavat olla just niitä, jotka ovat vähän niinku sokeutuneet tuolle touhulle ja noudattavat pilkuntarkasti kaikkea mitä raamatussa kirjoitetaan. :)

        Tunnen ihmisiä jotka ovat jollain lailla "uskovia", mutta eivät hypi kirkoissa tai lue raamattua. Heillä on sellainen ihanan pehmeä asenne kaikkeen. :)


      • artagnan kirjoitti:

        No en mäkään kerenny funtsii hartaita ku mä ahmin sitä namii karitsaa. Oli kyl hemmetin hyvää.. :P

        Tuli täs mieleen, että olette te miehet semmosia ajattelen aina jotakin päätä-ihmisiä. :)


      • Kiitos_ei

        Kaikenlainen uskontuputtaminen pitäisi lailla kieltää. Varsinkin nämä ovikellon pimputtelijat ja lehdykkäisten jakajat.


      • OnsyynsäMiksiPääsiä
        Kittie-chihu-81 kirjoitti:

        En ole uskonnollinen ja raamattu on satukirja! Juhlin pääsiäistä kevään juhlana.

        "En ole uskonnollinen ja raamattu on satukirja! Juhlin pääsiäistä kevään juhlana."

        -Kauheata! Kristittynä ihmisenä minun täytyy oikein kauhistella Teidän typeryyttänne. Tehän olette...olettee...PAKANA!!


      • OnsyynsäMiksiPääsiä
        artagnan kirjoitti:

        No en mäkään kerenny funtsii hartaita ku mä ahmin sitä namii karitsaa. Oli kyl hemmetin hyvää.. :P

        "No en mäkään kerenny funtsii hartaita ku mä ahmin sitä namii karitsaa. Oli kyl hemmetin hyvää.. :P"

        - Tuon kyllä uskoo. Ahmiminen taitaakin olla ainoa mitä teidän suullanne voi edes tehdä ?

        Suosittelen tutkiskelmaan sitä typötyhjää sieluanne tarkoin...


      • OnsyynsäMiksiPääsiä
        tinttu-liina kirjoitti:

        No mä en viitti miettiä mitä kukakin lukee, mutta mulle tuli tuosta kirjoituksesta mieleen, kun joskus aikoinani käväsin lukemassa kummitusjuttuja Uskonto ja Uskomukset-palstalla. Vilkasin siinä samalla muitakin ja en malttamu olla sitten kirjoittamatta itekki omia mielipiteitäni. :P
        En ole muutes eläessäni saanu nii kamalia uhkauksia ku mitä siellä sain :))

        Mua hämmästytti silloin ja vieläkin hämmästyttää, että miten nämä umpiuskovaiset ovatkin tosi karmeita noita jutuissaan, ku luulis että viimeiseks he käyttäytyisivät tökerösti. Taitavat olla just niitä, jotka ovat vähän niinku sokeutuneet tuolle touhulle ja noudattavat pilkuntarkasti kaikkea mitä raamatussa kirjoitetaan. :)

        Tunnen ihmisiä jotka ovat jollain lailla "uskovia", mutta eivät hypi kirkoissa tai lue raamattua. Heillä on sellainen ihanan pehmeä asenne kaikkeen. :)

        "Tunnen ihmisiä jotka ovat jollain lailla "uskovia", mutta eivät hypi kirkoissa tai lue raamattua. Heillä on sellainen ihanan pehmeä asenne kaikkeen. :)"

        - Heillä ei ole mitään "ihanan pehmeätä asennetta" , vaan heitä ei kiinnosta edes yrittää pelastaa sinun sieluparkaasi ikuisesta kadotuksesta. Sinun mielestäsi se tietysti on ihanaa , kun ei tarvitse nähdä mitään vaivaa tässä elämässä , vaan saa vain lässytellä ja löllötellä päivät pitkät.

        Kilvoitelkaa sieluanne , jotta pelastus on kohdallanne.


      • OnsyynsäMiksiPääsiä kirjoitti:

        "Tunnen ihmisiä jotka ovat jollain lailla "uskovia", mutta eivät hypi kirkoissa tai lue raamattua. Heillä on sellainen ihanan pehmeä asenne kaikkeen. :)"

        - Heillä ei ole mitään "ihanan pehmeätä asennetta" , vaan heitä ei kiinnosta edes yrittää pelastaa sinun sieluparkaasi ikuisesta kadotuksesta. Sinun mielestäsi se tietysti on ihanaa , kun ei tarvitse nähdä mitään vaivaa tässä elämässä , vaan saa vain lässytellä ja löllötellä päivät pitkät.

        Kilvoitelkaa sieluanne , jotta pelastus on kohdallanne.

        Otappas kiltisti iltalääkkees ja mee huilimaan. Sun pollas käy nyt ylikierroksilla!


    • OnSyynsäMiksiPääsi

      " ja ahtaen samalla suunsa täyteen suklaata ja muuta epäterveellistä.
      Ja mua ei hävetä yhtään."

      - Rouva hyvä. Ettekö te tiedä että on hyvä myös nielaista välillä ne suklaat suusta. Ajatelkaa , hyvä rouva, nyt edes Afrikan nälkää näkeviä lapsia , jotka varmasti myös nielisivät suklaan mielihyvällä ,mikäli sellaista joskus saisivat, eivätkä vain tyytyisi pitelemään suussaan.

      Ajatelkaa asioita laajemmin...

      • Humpsautin kyllä välillä massuun.. :))


      • Meitsi tahtoisi nähdä sen ihmeen kun afrikkalaiset lapset pelastuvat nälkäkuolemalta kun Tintu lopettaa Suomessa syömisen.. :-O


      • butch-cassidy kirjoitti:

        Meitsi tahtoisi nähdä sen ihmeen kun afrikkalaiset lapset pelastuvat nälkäkuolemalta kun Tintu lopettaa Suomessa syömisen.. :-O

        Voisin siinä tapauksessa olla vaikka viikon syömättä, jos sillä pelastettaisiin pieniä nälkiintyneitä lapsia...


    • TosirealistiKokkolan

      No mutta. Olenko aliarvioinut Kitti-Kattia. Raamattu on todellakin satukirja.
      Mitä tulee Afrikan "näennäiseen nälänhätään", niin paskat. Afrikan luonto ja maaperä on täynnä rikkauksia, on karjaa, uusiutuvia luonnonvaroja, metsää, savannia lähteineen ja jokineen, valtavia vesimassoja, vuoristoa ym. Joten on aivan naurettavaa puhua nälkäisistä lapsista. Se on vain pelkkää bluffia. Mikseivät kakrut syö niitä tuhansia, salaa tapettuja eläimiä mm norsuja, sarvikuonoja, puhumattakaan miljoonista lisääntyvistä riistaeläimistä. Siinä yksi oppituntini Suomen hölmöille akoille: tummuille ja tuhareille, jotka tuijottavat TV-uutisten kuvia trikkikuvia - "pelkkää luuta ja nahkaa esittäviä imeväisiä", hah hah haaa!!!...

      • OnsyynsäMiksiPääsiä

        "No mutta. Olenko aliarvioinut Kitti-Kattia. Raamattu on todellakin satukirja."

        - No mutta. Mistäs sinä sen tiedät?

        "Mitä tulee Afrikan "näennäiseen nälänhätään", niin paskat. Afrikan luonto ja maaperä on täynnä rikkauksia, on karjaa, uusiutuvia luonnonvaroja, metsää, savannia lähteineen ja jokineen, valtavia vesimassoja, vuoristoa ym. Joten on aivan naurettavaa puhua nälkäisistä lapsista"

        - Sehän on nyt vain niin , että näiden listaamiesi rikkauksien hyödyntämisestä eivät saa kaikki nauttia.


    • Ressunkaverit

      Taas ressuni osoitti olevansa nero. Saisinpa tutustua häneen tarkemmin viinilasin kanssa. Mutta kun "rakas ressuni on rapa-raitis". Ei tupakoi, ei "nuukaile", ja antaa apua aina veteraaneille, ikääntyneille mummoille ja maatuskoille. Ressuni on Kokkolan Kovis .
      - sarvipäätön sonni.

      • Ressunkaverit

        Korjaan. Isosarvinen sonni. Mitä vanhempi sonni, sitä kovempi sarvi.


      • Tuskinpa ukon kääpä näkee prinssinakkiaan mahansa alta..


      • Kittie-chihu-81 kirjoitti:

        Tuskinpa ukon kääpä näkee prinssinakkiaan mahansa alta..

        Etköhän sä ny vähän liioittele tuota kokoa...kastemato sopis paremmin ;))


      • Ressunkaverion
        Kittie-chihu-81 kirjoitti:

        Tuskinpa ukon kääpä näkee prinssinakkiaan mahansa alta..

        Mene katsomaan ja mittailemaan...


      • Ressunkaverion kirjoitti:

        Mene katsomaan ja mittailemaan...

        Näköjään tämä "kaveri" on mittaillut, tai mitä lie tehnyt, kun tietää miltä ressukan nakki näyttää..😅


      • OnsyynsäMiksiPääsiä
        Kittie-chihu-81 kirjoitti:

        Näköjään tämä "kaveri" on mittaillut, tai mitä lie tehnyt, kun tietää miltä ressukan nakki näyttää..😅

        Mikäli miespuolinen on mittaillut toisen miespuolisen " miehuutta" himokkuus mielessään , hänen täytyy muistaa mitä sanassa sanotaan tästä asiasta:

        " Herra Jeesus ilmestyksen kautta opetti Paavalia ja ilmoitti mikä on Jumalan tahto sekä totuus. Paavali opetti homouden olevan synti, koska Herra Jeesus ilmoitti sen hänelle. Herra Jeesus ja apostoli Paavali rakastavat tietenkin homoja lähimmäisenrakkaudella, mutta lähimmäisenrakkaus ei tarkoita sitä, että tulee hyväksyä synti. Raamatun opetus on, että rakasta syntistä ihmistä lähimmäisenrakkaudella, mutta älä hyväksy, äläkä tue syntiä."


    • Eggmann

      Pääsiäisruohot on heitetty roskiin ja kierrätykseen.... :D

      • Niin on...ja onneks on.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      223
      1938
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1332
    3. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      89
      1246
    4. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1189
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      28
      912
    6. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      53
      791
    7. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      55
      770
    8. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      766
    9. Numerosi 3. ja 4.

      viimeinen numero. Ei uskalla muuten.
      Ikävä
      38
      726
    10. On ikävä häntä

      Ollut pitkän aikaa
      Ikävä
      37
      714
    Aihe