Voiko vanhemmat estää 18 vuotiaan seurustelun

P0ikaaaaa

Hei. Olen 18 vuotias poika ja ongelmana on että vanhemmat ovat seurusteluani vastaan? Voiko vanhemmat estää seurusteluni?

6

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j.jjj

oot 18 vuotias joten päätät itse seurustelustasi. jos vanhempasi eivät halua sinun seurustelevan ja seurustelet, se on heidän ongelmansa, saat seurustella jos haluat.

• nautivaan

Eipä vanhempasi voi sitä estää kenen kanssa seurustelet, jos olet 18 vuotias.

• jose98

Mitä se sinun,vanhemmille kuuluu jos kerta olet täysiikäinen! Jouduthan vastaamaan muistakin tekemisistä itse,kun olet täysiikäinen.Jätä vanhempasi kommentit omaan arvoonsa ja tee niin kuin,miehen pitää tehdä.Pidä vaan tämmöisessä tapauksessa oma mielipiteesi , eläkä kuuntele toisten mielipiteitä. En minä ainakaan antais tulla ,siihen sössimään vanhempien tai kenenkään muunkaan.Minä teen niin kuin,itse haluvan ja kannan siitä itse vastuun! Ja uskon että,kyllä se aurinkopaistaa viellä sinullekkin. Ja semppiä sinulle,kyllä se siitä lähtee!

• Alfa-alfa

Juridisesti vanhemmat eivät voi estää täysikäistä tekemästä' mitä haluaa. Käytännössä niin voi kuitenkin tapahtua. Jos olet taloudellisesti riippuvainen vanhemmistasi, niin joudut neuvottelemaan asiasta.

Itse asiassa omat vanhempani tekivät samoin. Heillä oli siihen ihan hyvä peruste, sillä työttöystäväni oli manipuloiva, syrjähyppyjä harrastava ja rinnakkaissuhteilla pelaava. Itse taas oli enempi kiinnostunut seksistä kuin järkevästä ihmissuhteesta. Neuvottelin seurustelulle kuitenkin ihan järkevät ehdot ja sain asua vanhempieni alakerrassa (kellariasunnossa) (vuokraa kuitenkin maksaen).

Silloinen tyttöystäväni on hankkinut huippuhyvän ammatin, useita lapsia eri miesten kanssa ja on hyvinkin varakas. minä kierrän hänet kaukaa ja siirryn kadun toiselle puolelle, jos tulee vastaan. En lähde niihin rinnakkaisuhteisiin vaikka mikä olisi.

Vanhempani olivat omalla tavallaan oikeassa. Esimerkiksi avioituminen olisi johtanut katastrofiin. Minä en tosin ajatellut pitkällä tähtäyksellä ja seksin täyttämä seurusteluaika oli minun kannaltani ihan hyvä.

• nähty

No eivät tosiaankaan voi. Jos täysikäne henkilö ei voi ite päättää kenenkans seurustelee tms. ni jossain on vikaa. Tosin neuvoja kannattee kuunnella vanhemmilt yms. mut ite ne/nää asjat pitää kokee eikä kenekää johdatukses. Voi tulla välil paskaa niskaa mut siinähä tulee, ei piä ottaa liia raskaasti.

• MirandaUusi

Eivät voi, olethan jp täysi-ikäinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe