Voiko vanhemmat estää 18 vuotiaan seurustelun

P0ikaaaaa

Hei. Olen 18 vuotias poika ja ongelmana on että vanhemmat ovat seurusteluani vastaan? Voiko vanhemmat estää seurusteluni?

6

536

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j.jjj

oot 18 vuotias joten päätät itse seurustelustasi. jos vanhempasi eivät halua sinun seurustelevan ja seurustelet, se on heidän ongelmansa, saat seurustella jos haluat.

• nautivaan

Eipä vanhempasi voi sitä estää kenen kanssa seurustelet, jos olet 18 vuotias.

• jose98

Mitä se sinun,vanhemmille kuuluu jos kerta olet täysiikäinen! Jouduthan vastaamaan muistakin tekemisistä itse,kun olet täysiikäinen.Jätä vanhempasi kommentit omaan arvoonsa ja tee niin kuin,miehen pitää tehdä.Pidä vaan tämmöisessä tapauksessa oma mielipiteesi , eläkä kuuntele toisten mielipiteitä. En minä ainakaan antais tulla ,siihen sössimään vanhempien tai kenenkään muunkaan.Minä teen niin kuin,itse haluvan ja kannan siitä itse vastuun! Ja uskon että,kyllä se aurinkopaistaa viellä sinullekkin. Ja semppiä sinulle,kyllä se siitä lähtee!

• Alfa-alfa

Juridisesti vanhemmat eivät voi estää täysikäistä tekemästä' mitä haluaa. Käytännössä niin voi kuitenkin tapahtua. Jos olet taloudellisesti riippuvainen vanhemmistasi, niin joudut neuvottelemaan asiasta.

Itse asiassa omat vanhempani tekivät samoin. Heillä oli siihen ihan hyvä peruste, sillä työttöystäväni oli manipuloiva, syrjähyppyjä harrastava ja rinnakkaissuhteilla pelaava. Itse taas oli enempi kiinnostunut seksistä kuin järkevästä ihmissuhteesta. Neuvottelin seurustelulle kuitenkin ihan järkevät ehdot ja sain asua vanhempieni alakerrassa (kellariasunnossa) (vuokraa kuitenkin maksaen).

Silloinen tyttöystäväni on hankkinut huippuhyvän ammatin, useita lapsia eri miesten kanssa ja on hyvinkin varakas. minä kierrän hänet kaukaa ja siirryn kadun toiselle puolelle, jos tulee vastaan. En lähde niihin rinnakkaisuhteisiin vaikka mikä olisi.

Vanhempani olivat omalla tavallaan oikeassa. Esimerkiksi avioituminen olisi johtanut katastrofiin. Minä en tosin ajatellut pitkällä tähtäyksellä ja seksin täyttämä seurusteluaika oli minun kannaltani ihan hyvä.

• nähty

No eivät tosiaankaan voi. Jos täysikäne henkilö ei voi ite päättää kenenkans seurustelee tms. ni jossain on vikaa. Tosin neuvoja kannattee kuunnella vanhemmilt yms. mut ite ne/nää asjat pitää kokee eikä kenekää johdatukses. Voi tulla välil paskaa niskaa mut siinähä tulee, ei piä ottaa liia raskaasti.

• MirandaUusi

Eivät voi, olethan jp täysi-ikäinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1503
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1365
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1308
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      217
      1181
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1027
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      282
      946
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      307
      943
    Aihe