Miten saa lämpöpatterin yläpuolella olevan lian (noen) pois maalatusta kiviseinästä.Lika ei lähde ainakaan astianpesuaineella eikä mäntynestesaippualla. Maalausurakkaan ei ole mitään mieltä ryhtyä, koska maalipinta on muuten hyvä ja talo vasta kolme vuotta vanha.
Lika (noki) pois lämpöpatterin päältä
6
3414
Vastaukset
- ammattimaalari
Solmaster - maalarin pesu
Maston - maalarin pesu
...noilla kannattaa yrittää, mutta jos kiviaines on kovin huokoista (vrt. tiili)niin vaikea poistaa.- Nokiseinä
Käykö Solmaster tai Maston valkoiseksi maalatulle sisäseinälle ? Voiko maali tai seinäpinta vaurioitua tällä aineella ? Missä sitä myydään ?
Seinä ei ole tasaisesti nokinen vaan siinä on raitoja, jotka johtuvat patterin aiheuttamasta ilmavirtauksesta. - ammattimaalari
Nokiseinä kirjoitti:
Käykö Solmaster tai Maston valkoiseksi maalatulle sisäseinälle ? Voiko maali tai seinäpinta vaurioitua tällä aineella ? Missä sitä myydään ?
Seinä ei ole tasaisesti nokinen vaan siinä on raitoja, jotka johtuvat patterin aiheuttamasta ilmavirtauksesta.kyllä käy, mutta tuotteet ovat tosi tujuja ja ohjeissakin kehotetaan laimentamaan reippaasti.
Itse käytän noita päivittäin ja melkein raakana käytettynä poistaa melkein mitä vaan pinttynyttä töhnää, kun antaa vähän aikaa vaikuttaa.
- Imheisään
Tietääkö joku mistä tuo noe jatkuva tulo johtuu. Uudet lämpöpatterit asennetettu ammatilaisella vajaa vuosi sitten. Kaikki ikkunat patteireiden yläpuolella tulivat nokisiksi samoin seinät?
- Kiertoilmaa
Lämmin ilma nousee patterista kuljettaen muassaan ilman epäpuhtauksia(entisistä ikkunoista ulkoa tuleva, huonepöly ja vaihteleva ilmankosteus ja jopa "kylmät" ikkunaseinät edesauttavat likaantumista).
Nythän vaikuttaisi siltä, että radiaattorien vaihdon yhteydessä ei ole taustaseiniä huoltomaalattu ja entiset ilmavirtauksien lika-/patinajäljet erottuvat selvästi.
Yksinkertainen toimiva kemikaaliton vaihtoehto on taikasieni.
- Tympääntynyt
Maalaamalla seinä, olen itse yrittänyt kaikkea. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346