Siis mitä ovat "lentokoneen ilmaiset viinat"?

saarajakku

Kuullut, vaan ei nähnyt.

19

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostahan lento jonnekin.
      Saat nähdä.

      H.

      • Sadoillasivuilla

        Ostahan hunksz lento vaikka Helsingistä Rovaniemelle, makustele siellä sitten matkan aikana ilmaisia viinaksia! Olet sinä yhtä huvittava kaikilla sadoilla sivuilla joilla esiinnyt!


    • MaistuiJoskusMiul

      Ilmaisia viinoja tarjoillaan paremmissa lentoluokissa koko matkan ajan ja matkustajan oman valinnan mukaan. Jotkut yhtiöt kuuluvat tarjoilevan kaikille matkustajille.

    • ö-Öö

      Markkinointikeino

      Helppo juttu. Saadaan vaikutelma edullisista hinnoista, vaikka joka tippa nostaa hintoja. Samaa ilmiötä laivojen buffeteissa, taxfree-kaupoissa, kymmenen lihapiirakan tarjouksissa lähikaupassa. Hintalappu ehkä halvan näköinen, todellinen hinta piilotettu muualle.

      Onhan noita isompiakin vedätyksiä, nyt kehitteillä maakuntauudistus ja sote. Niissä ihan samaa fuulaa markkinointipuolella, hommeleita myydään kansalaisille, että kansalaiset ei tajua millään homman todellista hintaa.

      Tää maakuntahuttu tympii oikeestikin. Kun mun mielestä ois hyvä suoraviivaistaa ja tehostaa toimintoja. Siis siirtää valtiolta toimia kunnille ja ehkä toisinkin päin. Sais byrogratiaa keveemmäksi, siis halvemmksikin. Vaan, valopäät rakentaa hiton kallista välihallintoa kuntien ja valtion väliin. Jotain juu tarvii tehdä, saapi nyt näkee, mihin toi touhu johtaa. Ainoo varma asia on, joku maksaa ja se joku on artisti.


      =DW=

      • "teevee"

        Muuallakin kuin Stadissa pitää voida elää.
        Siksi on oikein raastaa Stadilta liiat rahat pois ja antaa niitä maa-seudulle.
        -
        Olin hämmästynyt todella, todetessani että Porr-master Vapaa-Vuori olikin kokoomukseen soluttautunut viher-vassari.
        Ja että v-vassarit ovat soluttaneet miehiään muihinkin isonpiin kaupunkeihin Spårineen.

        H.


      • ö-Öö
        hunksz kirjoitti:

        "teevee"

        Muuallakin kuin Stadissa pitää voida elää.
        Siksi on oikein raastaa Stadilta liiat rahat pois ja antaa niitä maa-seudulle.
        -
        Olin hämmästynyt todella, todetessani että Porr-master Vapaa-Vuori olikin kokoomukseen soluttautunut viher-vassari.
        Ja että v-vassarit ovat soluttaneet miehiään muihinkin isonpiin kaupunkeihin Spårineen.

        H.

        Tiedä raitsikoista

        Tampereella muuten ollut aikanaan trollikat, oikeastaan siis julkisliikenteellinen sähköautoverkosto.

        Maakuntahallinto saanut maan melkein sisällissotaan. Pääsyyllinen asiantilaan on kylläkin SLP. kokoomus vaan ollut turhan passiivinen asiassa, keskittyessään lehmänkauppoihin sote.n johdosta.Vaalit lähellä, saapi näkee, mitä seuraava hallitus touhuaa. Outo tilanne, kaupunkikapina. Kun tähän asti pönde on koittanut elättää niitä, nyt net kieltäytyis elättään pöndeä :D

        Meni miten menee, taitaa mennä parikin hallituskautta, ennenkuin hommeli ois jotenkin paketissa. Ja tietäsi senkin, mitä se maksoi ja tulee maksamaan. JA, että tietäis kuka se artisti on, joka maksaa.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Tiedä raitsikoista

        Tampereella muuten ollut aikanaan trollikat, oikeastaan siis julkisliikenteellinen sähköautoverkosto.

        Maakuntahallinto saanut maan melkein sisällissotaan. Pääsyyllinen asiantilaan on kylläkin SLP. kokoomus vaan ollut turhan passiivinen asiassa, keskittyessään lehmänkauppoihin sote.n johdosta.Vaalit lähellä, saapi näkee, mitä seuraava hallitus touhuaa. Outo tilanne, kaupunkikapina. Kun tähän asti pönde on koittanut elättää niitä, nyt net kieltäytyis elättään pöndeä :D

        Meni miten menee, taitaa mennä parikin hallituskautta, ennenkuin hommeli ois jotenkin paketissa. Ja tietäsi senkin, mitä se maksoi ja tulee maksamaan. JA, että tietäis kuka se artisti on, joka maksaa.

        =DW=

        "teevee"

        Ei hassummin päätelty.
        Pienimmistäkin lain-muutoksista on syntynyt kallis hula-baloo.
        Jopa niinä aikoina kun kansan-edustajat vielä olivat kaikki hyvin koulutettuja tai elämän koulimia.
        -
        Loppu-kevennyksenä sanoisin että naiset eivät yleensä ansaitse asemaansa.
        Heitä kun äänestävät etu-päässä naiset.
        Niin edus-kunnassa kuin kulttuuri-maisemissakin.
        -
        Antakaamme himo-jankuttajien jatkaa tästä.

        H.


      • TosiHunkszaJuttu

        Ja kirjoitustaidottomat miehetkö ovat tämän jankkaajan mielestä naisia tehokkaampia ja osaavampia päättäjinä?


    • flegmaatti

      Kyllä ne on hinnoiteltu business ja premium luokan lippuihin. Eikä kukaan ryhdy koneessa dokaamaan humalaan saakka joten hintaa kertyy konjakeille.

      • Olet oikeassa. Työmatkoilla ei aamulla voinut oikeastaan ottaa yhtään, eikä tehnyt mielikään. Kotimatkalla tuli joskus otettua drinkki tai pari, mutta korkean lentomatkahinnan vuoksi tuli niille ”ilmaisille” juomille kai melkoinen hinta.
        Tilan väljyyden vuoksi lensin kuitenkin ihan mielelläni kalliimmassa luokassa, eikä siellä juurikaan päihtyneitä näkynyt.


      • lentämätön

        Kertoisitko lisää, mitä ovat bisnes ja premium luokat koneessa?


    • pariskuntal

      Mitä ovat siis ns. ilmaiset lentokoneen viinat? missä luokissa niitä annetaan ?

      • Ostahan lento jonnekin.
        Saat nähdä.

        H.


      • O-Orvokki

        Välillä olen todennut, että jotkut lentoyhtiöt jakavat kaikille matkustajille juotavaksi ilmaisia alkoholijuomiakin. Hämmästyin joskus, mutta en enää muista, mitkä yhtiöt niitä tarjoilivat ainakin ruoan kanssa. - Olisikohan kauppa käynyt sitten helpommin ja matkailijoiden kukkarin nyörit höllentyneet.


      • omatoimimatkaaja

        Kyllä ihan Finnairkin tarjoili/tarjoilee kaukomatkoilla ilmaiset ruokajuomat, konjakit. Qatar-airways, KLM jne.
        Ei näillä Euroopan lennoilla kai enää mikään lentoyhtiö tarjoile mitään ilmaista, päinvastoin.


      • flegmaatti
        omatoimimatkaaja kirjoitti:

        Kyllä ihan Finnairkin tarjoili/tarjoilee kaukomatkoilla ilmaiset ruokajuomat, konjakit. Qatar-airways, KLM jne.
        Ei näillä Euroopan lennoilla kai enää mikään lentoyhtiö tarjoile mitään ilmaista, päinvastoin.

        Kun jokin aika sitten meille tuli "ajolähtö" Espanjasta kotiin niin halpispuoli oli täyteen varattu mutta premiumista löytyi tilaa.
        Vaikka kyse oli vain premiumista niin Alicante - Helsinki välin lipun hintaan sisältyi sapuska ja a-juomat. En muista mikä lentoyhtiö oli kyseessä.

        Joskus on Finnairin koneessa Helsinki - Peking välillä sapuskat tarjottu posliinilautasilta ja drinkkitarjoilu on ollut vapaata.
        Vastaavasti, vuosia myöhemmin välillä Frankfurt-Cancun Kondorin ahtaassa versiossa ei ollut tarjolla muuta kuin kyseenalaisen näköistä ja makuista sapuskaa.

        Vaikka olen kohtalaisen viehättynyt alkoholiin niin en ole koskaa juonut lähtökentällä enkä koneessakaan mitään kahvia ja vettä väkevämpää.
        En usko, että ensi viikon alussakaan mikään a-jano yllättää ennen määränpäätä.


    • Kun sinulla on oikein tylsää, käynnistä tämä video.
      Kun video loppuu anna homman jatkua.
      Pääset vertailemaan oikeaakin tapahtumaa.
      Minä olen nauttinut molemmista hiprakassakin.

      https://www.youtube.com/watch?v=QjnpPejADLk
      -
      Anteeksi musiikki.
      Sille on oma aloituksensa.


      H.

    • hytinäx1

      Aikoja sitten lopetettu ilmaisviinojen tarjoilu kotimaan ja pohjoismaiden sekä Euroopan lennoilla turistiluokassa. Ken haluaa hän voi ostaa pienen pullon viiniä tai väkevämpää.
      Ei ole tullut lennettyä pitkään aikaan pidemmille lentomatkoille muille kontinenteille , miten lie nykyään, saaneeko niissäkään ilmaisviinoja.

    • Kivienpyörittäjä

      Minä lennän aina kapteenin hytissä ja siellä voi nauttia kapteenin aamiaisen, tai päivällisen, tai illallisen, kaikkine lisukkeineen eikä ilmaiset juotavat lopu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe